„Mazda CX-5“ konstrukcijoje – itin atsparus plienas

Pirmasis pasaulyje automobilis, kuriame montuojamos naujos kartos plieno detalės
Leverkuzenas (spalio 10 d.). „Mazda Motor Corporation“, bendradarbiaudama su Japonijos koncernais „Sumitomo Metal Industries Ltd.“ Ir „Aisin Takaoka Ltd.“ pirmą kartą automobilio konstrukcijoje pritaikė naujos kartos 1800 megapaskalių atsparumo tempimui plieną. Šio plieno detalės montuojamos 2012 metų pavasarį prekyboje pasirodysiančiame miesto visureigyje CX-5. Šis visureigis „Inchcape Motors“ salonuose Lietuvoje turėtų pasidoryti kitų metų balandyje.
Naujos kartos plieno sijos bus montuojamos visureigio priekiniame ir galiniame bamperiuose, gerokai padidindamos šios apsauginės dalies atspaurumą smūgiams. Sijos yra 20 proc. tvirtesnės ir 4,8 kilogramo lengvesnės nei tokios pat konstrukcijos įprasto plieno dalys. Nauja kėbulo architektūra kuriama kaip „Mazda“ programos „SKYACTIV TECHNOLOGY“ dalis. Architektūroje naudojama naujos konstrukcijos energiją sugerianti struktūra ir itin atsparaus plieno detalės, kurios sustiprina konstrukciją, tačiau mažina jos svorį.
Tai labai svarbu kalbant apie bamperių konstrukciją, nes juose montuojamos išilginės sijos yra toliausiai nuo automobilio svorio centro nutolusios detalės ir nuo jų svorio priklauso tiek automobilio dinaminės savybės, tiek jo valdymo tikslumas.
Tuo pat metu bamperių konstrukcija turi būti labai tvirta, tačiau kietesnis plienas dažniausiai reiškia didesnį trapumą ir prasčiau sugeriamą energiją smūgio metu. Siekdami išvengti šios problemos, „Mazda“ specialistai sijas suprojektavo taip, kad jų konstrukcija leidžia efektyviau sugerti smūgio jėgą ir apsaugoti automobilio kėbulą nuo deformacijos. Bendradarbiaudama su bendrove „Futaba Kogyo Co. Ltd.“, „Mazda“ taip pat sukurė naują plieno lydymo metodiką ir pagerino gamybos procesą.
Naujojo plieno panaudojimo galimybės optimizuojant automobilių konstrukciją bus tiriamos toliau.