Automobilių gamyba - nėra lengvas procesas. Tą puikiai žino kiekvienas automobilių gamintojas.
Kiekvienos markės vadovai, norėdami išvengti net menkiausių nuostolių, naujo modelio gamybai ruošiasi ne vienerius metus. Tik išsprendus visas įmanomas bėdas - tam tikram modeliui uždegama žalia šviesa.
Automobilių gamyba užsiima ir specializuotų dirbtuvių darbuotojai, kurie glaudžiai bendradarbiauja su vienu ar kitu gamintoju. Nors įprastai modifikuoti automobiliai nėra parduodami oficialiose atstovybėse, tačiau štai šie 10 modelių buvo savotiška išimtis.
Jie buvo patobulinti garsių dirbtuvių specialistų, tačiau tuo pačiu juos buvo galima užsisakyti konkrečios markės atstovybėje. Žinoma, už didesnę kainą.
1 ) LEXUS IS
Pirmos kartos „Lexus IS“ debiutavo 1998 metais. Tuomet šis kompaktiškas sedanas buvo sukurtas dėl japonų noro turėti 3 serijos „BMW“ alternatyvą Europoje.
Pirmosios kartos „IS“ buvo įvertintas palankiai, tačiau visuomet buvo kritikuojamas dėl per silpno variklio. Žinoma, jeigu gyvenate JAV - su šia problema vargu ar susidūrėte, tačiau Europoje „IS“ dažniausiai buvo perkamas su 2,0 litrų darbinio tūrio jėgos agregatu.
Standartinėje konfigūracijoje šis motoras išvystė 155 arklio galias. Tačiau „Toyota“ padalinio darbuotojai Europoje, norėdami išspręsti galios trūkumo problemą, už papildomą mokestį sumontuodavo kompresorių, kuris variklio galią padidindavo nuo 155 iki 204 arklio galių.
2 ) VW GOLF GTI IV EDITION
„Golf GTI“ yra pats populiariausias sportiškas hečbekas Europoje, net ir tuomet, kai nuo konvejerio riedėjo ketvirtos kartos „Golf“ su apgailėtinai lėta „GTI“ modifikacija.
Situacija buvo ištaisyta kuomet „Volkswagen“ sukūrė „Anniversary Edition“ modifikaciją. Pakaba tapo standesnė, standartinius ratlankius pakeitė nuostabūs „BBS“ aksesuarai, o „ABT“ variklio valdymo programa padėjo motoro galią padidinti iki 210 AG ir 280 Nm. Anuomet tokio pajėgumo užteko norint neatsilikti nuo „E46 M3“.
3 ) FORD FIESTA ST MOUNTUNE
Dabar - turint naujutėlę „Fiesta ST“, galite drąsiai kreiptis į „Mountune“ specialistus, kurie be didelio vargo padidins variklio galią ir tuo pačiu leis pasilaikyti gamintojo suteikiamą garantiją. Dabar - tai normalu, tačiau prieš 15 metų tai buvo retas atvejis.
„Mountune“ norėdami ištaisyti „Ford“ specialistų klaidas, į savo dirbtuves atsivežė „Fiesta ST“, pakeitė įsiurbimo kolektorių, išmetimo sistemą, sumontavo savo gamybos alkūninį veleną ir įdiegė savo variklio valdymo programą. Rezultatas - 185 AG.
4 ) SUBARU IMPREZA WRX STI CS400
Ypatingos ir išskirtinės „Subaru“ versijos dažniausiai būdavo kuriamos bendradarbiaujant su „Prodrive“, tačiau šis modelis yra unikalus, nes buvo sukurtas „Cosworth“ specialistų.
Modifikacijų sąrašas - beprotiškai ilgas. „Cosworth“ specialistai pakeitė beveik viską : nuo pakabos komponentų, išmetimo sistemos iki sėdynių bei garso izoliacijos.
5 ) MAZDA MX-5 BBR
Kaip įmanoma pagerinti ir taip puikų automobilį? „British Brodie Racing“ specialistai manė, jog didžiausias „MX-5“ trūkumas - per silpna jėgaine. Norėdami išspręsti šią problemą, britai į „MX-5“ sumontavo „323 GT Turbo“ motorą ir pridėjo didesnį turbokompresorių. Šis patobulinimų paketas D.Britanijoje tapo neįtikėtinai populiaru, tad „Mazdai“ neliko nieko kito, tik savo atstovybėse oficialiai siūlyti „MX-5“ su „BBR“ modifikacijomis.
6 ) SAAB 9-5 TROLL R HIRSCH
„Saab“ ilgametis partneris - „Hirsch“, visuomet skyrė ypatingą dėmesį švediškiems automobiliams. Nors „Saab 9-3“ ir „Saab 9-5 Aero“ buvo puikūs automobiliai, tačiau „Hirsch“ specialistų patobulinimai sugebėjo šį sedaną paversti labai, labai greitu modeliu.
„9-5 Troll“ turėjo 280 arklio galių išvystantį motorą, tuo tarpu „Troll R“ - net 310 arklio galių! Sunku patikėti, tačiau akceleracijos teste nuo 120 iki 250 km/val. „Saab“ buvo greitesnis net už „BMW E39 M5“!
7 ) OPEL SENATOR IRMSCHER
Dar vienas sedanas apie kurio egzistavimą žinojo tik labai siauras ratas automanų. Ne vieną kartą Jums pasakojome apie „Lotus“ specialistų patobulintą „Opel Omega“, tačiau „Omega“ buvo mažesnis, vidutinės klasės sedanas. Tuo tarpu „Senator“ buvo aukštesnės klasės vadovo automobilis.
„Opel“ norėdama konkuruoti su „BMW“ ir „Mercedes Benz“ modeliais, turėjo gerą, patogų, komfortišką sedaną, tačiau jis turėjo vieną trūkumą - per silpną variklį. „BMW“ ir „Mercedes Benz“ modeliai buvo komplektuojami su pajėgiais 6 ar 8 cilindrų motorais, tuo tarpu „Senator“ tokiais jėgos agregatais pasigirti negalėjo.
„Opel“ norėdama ištaisyti padėtį, kreipėsi į šios markės specialistus - „Irmscher“, kurie į didelį sedaną įgrūdo 4,0 litrų, 8 cilindrų motorą ir iš jo išspaudė 272 arklio galias.
8 ) BMW M3-R
„BMW M“ padalinio darbuotojai buvo sukūrę ne vieną ribotos laidos „M3“ modifikaciją. „M3-R“ buvo viena iš tų modifikacijų.
Tad kodėl apie šią versiją girdite pirmą kartą? O gi todėl, jog ją buvo galima įsigyti tik Australijoje. Būtent „BMW“ atstovų Australijoje dėka buvo sukurta „M3-R“ versija su 326 arklio galias išvysčiusiu motoru.
9 ) MITSUBISHI LANCER EVO IX GSR MR FQ-360
„Lancer EVO“ buvo vienas iš tų automobilių, kurį nuolatos tobulindavo „Mitsubishi“ padalinio darbuotojai D.Britanijoje. Būtent šiai rinkai buvo sukurta aibė įvairiausių modifikacijų. „FQ 360“ yra viena iš jų.
„4G63“ vardu pavadintas motoras išvystė net 360 arklio galių ir šiam japoniškam sedanui suteikdavo sparnus.
„Mitsubishi“ taip pat siūlė dar galingesnę - „FQ 400“ versiją su 400 arklio galių išspaudžiančiu motoru, tačiau ji nebuvo tokia populiari kaip „ FQ 360“. Nes ji buvo brangesnė ir pasižymėdavo didesniu apetitu degalams.
10 ) CITROEN C5 CARLSSON
„Citroen“ tikrai nėra ta kompanija, kuri būtų populiari tarp automobilius modifikuojančių specialistų. Vis dėlto, 2001 metais „Carlsson“ dirbtuvių dėmesį patraukė „Citroen C5“ universalas, kuris iš gamyklos išriedėdavo su 6 cilindrų motoru.
Tik Vokietijos rinkai skirtas modelis turėjo truputėlį standžiau veikiančią pakabą, 235 arklio galias išvystantį motorą ir „Carlsson“ specialistų sukurtas kėbulo apdailos detales bei stilingai atrodančius ratlankius. Gaila, jog didžiulio susidomėjimo šis modelis nesulaukė.