Straipsniai

10 įžymiausių vokiškų automobilių

Vokietija – automobilių pramonės lopšys. Šioje šalyje gimę ir užaugę automobilių inžinieriai pasauliui davė ne vieną ir ne kelias dešimtis nuostabių automobilių, kurie sugebėjo susukti ne vieno automano galvą.

Vis dėlto, norint išskirti dešimt pačių geriausių vokiškų automobilių mums reikėjo surasti kelias priežastis, jog konkretus modelis patektų į šį sąrašą. 

Puikiai suprantame, jog atsiras automanų, kurie su šiuo sąrašu nesutiks, tačiau prieš pradedant diskusiją, būtinai atsižvelkite į kelis kriterijus dėl kurių jie čia pateko – tai inovacija, technologinis pranašumas, netradicinis požiūris ir kas be ko – bandymas išlipti iš tradicinių automobilių pramonės rėmų. Taigi, pradėkime.

NSU R080

„NSU R080“ – tai buvo vidutinės klasės automobilis su priekinių varančiųjų ratų pavara, pusiau automatine pavarų dėže ir – rotoriniu varikliu. Tai buvo vienas pirmųjų automobilių, patekusių į serijinę gamybą, su rotoriniu varikliu. Šis automobilis turėjo rotorinį variklį, kurio darbinis tūris siekė vos 0,9 litro, tačiau išvystė 114 arklio galių ir 159 Nm sukimo momentą. Atsižvelgiant į laikmetį, kuriame jis buvo pagamintas – tai buvo daugiau negu pagirtinos charakteristikos.

Nors rotorinis variklis buvo pats įdomiausias komponentas šiame automobilyje, tačiau „NSU R080“ turėjo dar vieną detalę, kuri šiais laikais montuojama į daugelį modernių automobilių – tai robotizuota mechaninė pavarų dėže. „NSU R080“ automobilyje sumontuotos dėžės veikimo principas nebuvo toks pats kaip modernių analogų. Šiuolaikinės robotizuotos dėžės gali veikti dviem režimais – mechaniniu (bėgius perjungti galima pačiam) arba automatiniu (bėgius perjungia pati dėžė). Tuo tarpu „NSU R080“ modelyje pavarų dėžė veikė truputėlį kitaip. Vairuotojas sėdėdamas už vairo galėjo spausti tik du pedalus : akceleratorių ir stabdžių. Pavaras vairuotojas galėjo perjungti pavarų svirties pagalba, lyg vairuotų mašiną su mechanine pavarų dėže.

„NSU R080“ per dešimties metų gamybos laikotarpį sulaukė 37 398 užsakymų. Tai nėra itin didžiulis rodiklis, tačiau daugelis klasikinių automobilių ekspertų sutinka, jog didesnės investicijos į rotorinio variklio tobulinimą galėjo „R080“ gamybos apimtis padidinti dvigubai.

NSU R080
NSU R080

Volkswagen Golf GTI

„Volkswagen“ nebuvo tas gamintojas, kuris sukūrė pirmąjį hečbeką pasaulyje – tikrai ne. „Volkswagen“ buvo vienas pirmųjų gamintojų pasaulyje, kuris išpopuliarino sportiško hečbeko receptūrą.

Kompaktiškas, praktiškas, smagiai valdomas, dinamiškas ir svarbiausia – įperkamas. Būtent toks buvo pirmosios kartos „Golf GTI“, visiems laikams pakeitęs sportiškų automobilių pasaulį. „Golf GTI“ įtaka buvo tokia didelė, jog britai iki šiol kaltina jį tradicinių, klasikinės komponuotės automobilių gamybos tradicijų žudiku.

Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI

Porsche 956

„Porsche“ mėgsta automobilių sportą – tai akivaizdu. Per ilgą ir turiningą kompanijos istoriją į lenktynių trasas išriedėjo daugybė pergalingų bolidų, tačiau iš didžiulės gausybės ugnimi ir alyva besispjaudančių bolidų reikėtų išskirti tik vieną – „Porsche 956“.

„Porsche 956“ automobilių sporto varžybose dalyvavo ganėtinai trumpai – vos trejus metus, tačiau per šį laiko tarpą „Porsche 956“ sugebėjo pasižymėti kaip vienas pajėgiausių automobilių pasaulyje.

„Porsche 956“ dar 1983 metais sugebėjo užfiksuoti įspūdingą Niurburgringo trasos rekordą, kurį „Porsche“ pagerino tik po 35 metų.

Porsche 956
Porsche 956

S klasės Mercedes Benz

S klasė visuomet buvo automobilių pramonės kelrodė žvaigždė, tačiau „W126“ kartos modelis buvo ypatingiausias iš visų. Leiskite paaiškinti kodėl.

1979 metais debiutavęs modelis buvo komplektuojamas su „ABS“, stabilumo kontrole, oro pagalvėmis, elektra valdomomis sėdynėmis, keliomis kryptimis valdoma vairo kolonėle, saugos diržų įtempėju.

Visos šios technologijos moderniuose automobiliuose jau kurį laiką yra įprastos, tačiau 1979 metais S klasės atrodė it būtų nusileidusi iš kitos planetos.

Mercedes-Benz 500 SEL
Mercedes-Benz 500 SEL

Audi Quattro

Dabar būtų labai sunku įsivaizduoti automobilių pramonės pasaulį be keturių varančiųjų ratų pavaros ar net „Audi Quattro“ pasirodymo pasaulio ralio čempionate.

„Audi Quattro“ buvo svarbus ne tik dėl to, jog radikaliai pakeitė pasaulio ralio čempionato veidą. „Audi“ komandos narių dėka, pasaulio ralio čempionato taurę į viršų galėjo iškelti dailiosios lyties atstovė. Tai buvo pirmas ir paskutinis kartas, kuomet moteris laimėjo „WRC“ čempionatą.

Ralio trasose įgauta patirtis vėliau buvo perkelta į serijinius automobilius, kurie, vėlgi, padėjo pademonstruoti išskirtinį pranašumą.

Audi Quattro
Audi Quattro

BMW M5

Santūrus, bet greitas. Elegantiškas, bet dinamiškas. Taip buvo galima pavadinti pirmosios kartos „BMW M5“, kuris pasiūlė superautomobiliams būdingas dinamines savybes už tradicinio sedano kainą.

„BMW M5“ visada buvo kuriamas, jog galėtų priversti nerimauti superautomobilių savininkus už priimtiną kainą, ir naujausios „M5“ kartos nėra išimtis, tačiau „E28“ kartos modelis iki šiol simbolizuoja naują etapą automobilių industrijoje.

BMW M5
BMW M5

Mercedes Benz 300 SL

Kol „Ferrari“ svajojo apie pasaulio užkariavimą, o „Lamborghini“ vardas buvo matomas tik Ferruccio Lamborghini pase, vokiškų automobilių kūrėja pasauliui suteikė pirmąjį superautomobilį.

Iki šiol labai dažnai manoma, jog šis titulas priklauso „Lamborghini Miura“, tačiau tai nėra tiesa.

„Miura“ buvo vienas pirmųjų automobilių, kurio variklį inžinieriai sumontavo per vidurį, tačiau apskritai – pirmasis pasaulio superautomobilis yra „Mercedes Benz 300 SL“.

Mercedes Benz 300 SL
Mercedes Benz 300 SL

Porsche 911

Dabar trumpam į šalį nustumkite subjektyvumą ir pabandykite įvertinti „Porsche 911“ naudą sportiškų automobilių bendruomenei.

„Porsche 911“ visuomet būdavo kritikuojamas dėl neįprastos konfigūracijos, aukštos kainos, santūraus dizaino, tačiau „Porsche“ inžinieriai su šiuo modeliu ne tik užkariavo bendro naudojimo kelius, bet ir lenktynių trasas.

„Porsche 911“ visuomet buvo, yra ir bus geriausias ir universaliausias sportiškas automobilis pasaulyje. Jeigu jis toks nebūtų, vargu ar šiandien „Porsche“ būtų galėjusi pateisinti „911“ gamybą.

Porsche 911 2.0 Coupe
Porsche 911 2.0 Coupe

Benz Patent-Motorwagen

1886 metų vasarį, pasaulį išvydo transporto priemonė, kuri visiems laikams pakeis pasaulį.

Karlas Benzas pasauliui pristatė transporto priemonę, kuri turėjo vidaus degimo variklį.

Tai buvo pirmasis pasaulio automobilis iš kurio pavyzdį ėmė visi. Nors vidaus degimo variklių ateitis šiandien atrodo miglotai, tačiau net ir po 50 metų privalome žinoti nuo ko viskas prasidėjo.

Benz Patent-Motorwagen
Benz Patent-Motorwagen

Volkswagen Käfer

„Käfer“, o vėliau ir „Beetle“, tapo vienu populiariausiu automobiliu pasaulyje. Tai jam leido serijinėje gamyboje išbūti net 65 metus.

Vokiečių gamintojas teigia, jog per daugiau kaip šešis dešimtmečius buvo pagaminta 21,5 mln. modelio vienetų.

Nors šio automobilio sukūrimo istorija nėra labai graži (sakoma, jog Ferinandas Porsche pasisavino brėžinius iš „Tatra“ kompanijos), tačiau tai nekeičia fakto, jog visas pasaulis jį įsimylėjo akimirksniu.

Volkswagen Käfer
Volkswagen Käfer

Panašūs įrašai

Back to top button