Straipsniai

10 geriausių vokiškų automobilių

Vokietija – automobilių pramonės lopšys. Šioje šalyje gimę ir užaugę automobilių inžinieriai pasauliui davė ne vieną ir ne kelias dešimtis nuostabių automobilių, kurie sugebėjo susukti ne vieno automano galvą. Vis dėlto, norint išskirti dešimt pačių geriausių vokiškų automobilių mums reikėjo surasti kelias priežastis, jog konkretus modelis patektų į šį sąrašą. 

Puikiai suprantame, jog atsiras automanų, kurie su šiuo sąrašu nesutiks, tačiau prieš pradedant diskusiją, būtinai atsižvelkite į kelis kriterijus dėl kurių jie čia pateko – tai inovacija, technologinis pranašumas, netradicinis požiūris ir kas be ko – bandymas išlipti iš tradicinių automobilių pramonės rėmų. Taigi, pradėkime.

NSU R080

Ar pažvelgę į šį automobilį – pasakytumėte, jog jis buvo sukurtas 1967 metais? Žinoma, kad ne, ypač jeigu tuo pačiu metu pažvelgtume į automobilio variklio skyrių, kuriame slypėjo rotorinis variklis.

Trumpam pamirškite „Mazda“, kuri dažnai įvardijama kaip rotorinių variklių pioniere, nes „NSU“ buvo pirmasis gamintojas, kuris pradėjo masinę rotorinių variklių gamybą. Gaila, jog bandymas pademonstruoti alternatyvios jėgainės privalumus baigėsi bankrotu.

NSU

Volkswagen Golf GTI

„Volkswagen“ nebuvo tas gamintojas, kuris sukūrė pirmąjį hečbeką pasaulyje – tikrai ne. „Volkswagen“ buvo vienas pirmųjų gamintojų pasaulyje, kurie sukūrė sportišką hečbeką – puikią automobilio formulę, kurią mėgsta milijonai automanų visame pasaulyje.

Ne veltui sakoma, jog būtent sportiški hečbekai į miltus sumalė tradicinius sportiškus kupė automobilius, nes hot hatch’ai ne tik pasiūlė panašias dinamines savybes, keturias sėdimas vietas, bet ir talpią bagažinę.

Golf GTI

Porsche 956

„Porsche“ mėgsta automobilių sportą – tai akivaizdu. Per ilgą ir turiningą kompanijos istoriją į lenktynių trasas išriedėjo daugybė pergalingų bolidų, tačiau mes manome, jog „Porsche 956“ yra ypatingas. Kodėl? Nes būtent „Porsche 956“ išliko greičiausiu automobiliu, kuris kada nors buvo apsilankęs Niurburgringe. Ir kas įdomiausia – iki šiol neatsirado kito tokio greito bolido, kuris būtų pagerinęs „Porsche 956“ laiką.

Porsche

S klasės Mercedes Benz

S klasė visuomet buvo automobilių pramonės kelrodė žvaigždė, tačiau „W126“ kartos modelis buvo ypatingiausias iš visų. Leiskite paaiškinti kodėl.

1979 metais debiutavęs modelis buvo komplektuojamas su „ABS“, stabilumo kontrole, oro pagalvėmis, elektra valdomomis sėdynėmis, keletos padėčių vairu, saugos diržų įtempėju – technologijomis, kurios dabar yra daugelio modernių automobilių standartinėje įrangoje. 1979 metais, ir net 1995 metais, situacija buvo visiškai kitokia.

W126

Audi Quattro

Dabar būtų labai sunku įsivaizduoti automobilių pramonės pasaulį be keturių varančiųjų ratų pavaros ar net „Audi Quattro“ pasirodymo pasaulio ralio čempionate.

„Audi Quattro“ buvo svarbus ne tik dėl to, jog radikaliai pakeitė pasaulio ralio čempionato veidą, bet ir leido „WRC“ čempionų taurę įteikti dailiosios lyties atstovei. Iki šiol pasaulis daugiau nebuvo matęs lenktynininkės, kuri būtų laimėjusi pasaulio ralio čempionatą.

Audi Quattro

BMW M5

Santūrus, bet greitas. Elegantiškas, bet dinamiškas. Taip buvo galima pavadinti pirmosios kartos „BMW M5“, kuris pasiūlė superautomobiliams būdingas dinamines savybes už tradicinio sedano kainą.

„BMW M5“ buvo tas automobilis, kuris paklojo tvirtus pamatus tokiems modeliams kaip : „Lotus Omega“, „Audi RS6“, „Mercedes Benz E 63 AMG“ ar „Alfa Romeo Giulia QV“.

BMW M5

Mercedes Benz 300 SL

Kol „Ferrari“ dar svajojo apie pasaulio užkariavimą, o „Lamborghini“ vardas buvo matomas tik Ferruccio Lamborghini pase, vokiškų automobilių kūrėja pasauliui suteikė pirmąjį superautomobilį.

Iki šiol manoma, jog „Lamborghini Miura“ buvo pirmasis pasaulio superautomobilis, tačiau tai nėra tiesa. Taip, „Miura“ buvo vienas pirmųjų automobilių, kurio variklį inžinieriai sumontavo per vidurį, tačiau apskritai – pirmasis pasaulio superautomobilis yra „Mercedes Benz 300 SL“. Jis buvo greitas, nepraktiškas ir beprotiškai brangus – savybės, kurias turi kiekvienas superautomobilis.

mercedes-benz_300_sl_85

Porsche 911

Dabar trumpam į šalį nustumkite subjektyvumą ir pabandykite įvertinti „Porsche 911“ naudą sportiškų automobilių bendruomenei.

„Porsche 911“ visuomet būdavo kritikuojamas dėl neįprastos konfigūracijos, aukštos kainos, santūraus dizaino, tačiau „Porsche“ inžinieriai su šiuo modeliu ne tik užkariavo bendro naudojimo kelius, bet ir lenktynių trasas. „Porsche 911“ visuomet buvo, yra ir bus geriausias ir universaliausias sportiškas automobilis pasaulyje. Jeigu jis toks nebūtų, vargu ar šiandien „Porsche 911“ galėtų švęsti 53 metų gimtadienį.

911

Benz Patent-Motorwagen

1886 metų vasarį, pasaulį išvydo transporto priemonė, kuri visiems laikams pakeis pasaulį. Karlas Benzas pasauliui pristatė transporto priemonę, kuri turėjo vidaus degimo variklį. Tai buvo pirmasis pasaulio automobilis iš kurio pavyzdį ėmė visi. Nors vidaus degimo variklių ateitis atrodo miglotai, tačiau net ir po 50 metų privalome žinoti kur viskas prasidėjo.

Motorwagen

Volkswagen Käfer

„Tautos automobilis“ – ši frazė turi dvi prasmes. Pirmoji – „Volkswagen“ markės vardas ir automobilis, kuris tapo viso pasaulio tautos automobiliu.

„Käfer“, o vėliau ir „Beetle“, tapo vienu populiariausiu automobiliu pasaulyje. Tai jam leido serijinėje gamyboje išbūti net 65 metus.

Vokiečių gamintojas teigia, jog per daugiau kaip šešis dešimtmečius buvo pagaminta 21,5 mln. modelio vienetų.

Nors šio automobilio sukūrimo istorija nėra labai graži (sakoma, jog Ferinandas Porsche pasisavino brėžinius iš „Tatra“ kompanijos), tačiau tai nekeičia fakto, jog visas pasaulis jį įsimylėjo akimirksniu.

Back to top button