REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tomas Tjaarda - vardas, kuris bus žinomas ne visiems automobilių entuziastams. Vis dėlto, Jungtinėse Valstijose gimęs ir užaugęs automobilių dizaineris prisidėjo prie gausybės projektų sukūrimo, kuriuos galėjome išvysti ne tik žurnalų puslapiuose, bet ir mūsų šalies gatvėse. Galbūt vieną iš jų Jūs turėjote savo garaže, vairavote ir eksploatavote ne vienerius metus.
Tomą Tjaardą prisiminėme ne šiaip sau. Šių metų, birželio pirmą dieną, talentingo specialisto gyvybė užgeso. Gimęs 1937 metais, Tomas per savo 82 metų gyvenimą atstovavo ne vieną žymų gamintoją.
Amerikietis su olandiškomis šaknimis dizainerio karjerą pradėjo automobilių dizaino įmonėje - „Ghia“, 1958 metais. Po dviejų metų jis persikėlė į „Pininfarina“, kurioje sukūrė „Chevrolet Corvette Rondine“, „Ferrari 330GT 2+2“, „Fiat 124 Spider“, „Ferrari 365 California“.
Vėliau Tomas buvo sugrįžęs į „Ghia“, turėjo garbės būti „Fiat Group“ koncerno dalimi, tačiau metams bėgant, Tomas nusprendė pasitraukti iš didžiosios arenos ir tapti nepriklausomu automobilių dizaineriu
Per ilgą ir turiningą Tomo karjerą, šis vyras sukūrė šių automobilių dizainą :


  • 1959. Ghia Selene I

  • 1960. Innocenti 950 S Ghia Spider

  • 1960. (Innocenti) Ghia IXG Dragster

  • 1960. Renault Dauphine Ghia Coupé

  • 1960. VW Karmann Ghia 1500 (type 34)

  • 1961. Ferbedo Automobilina pedal car (Ghia)

  • 1961. Ghia Cart

  • 1961. Innocenti 1100 Ghia Coupé

  • 1962. Chevrolet Corvair Pininfarina Coupé (I)

  • 1963. Chevrolet Corvette Rondine Pininfarina Coupé (I)

  • 1963. Fiat 2300 Pininfarina

  • 1963. Lancia Flaminia 2.8 Pininfarina Coupé Speciale

  • 1964. Chevrolet Corvette Rondine Pininfarina Coupé (II)

  • 1964. Ferrari 330 GT 2+2 Pininfarina series 1

  • 1964. Mercedes 230 SL Pininfarina Coupé

  • 1965. Fiat 124 Spider Pininfarina

  • 1966. Ferrari 365 GT California

  • 1968. Chevrolet Checker Berlina (with Giorgetto Giugiaro)

  • 1968. Serenissima Coupé (Ghia)

  • 1969. De Tomaso Mustela (I) (Ghia)

  • 1969. Isuzu Bellett MX1600 GT (Ghia)

  • 1969. Lancia Flamina Marica (Ghia)

  • 1969. Lancia Fulvia 1600 HF Competizione (Ghia)

  • 1970. De Tomaso Deauville (Ghia)

  • 1970. De Tomaso Pantera Ghia

  • 1970. (Lancia Flavia) Giacobbi Sinthesis 2000

  • 1970. Williams De Tomaso-Ford (Cosworth) 505/38 (De Tomaso Formula 1)

  • 1971. All-Cars AutoZodiaco Damaca

  • 1971. De Tomaso 1600 (Ghia) Spider

  • 1971. De Tomaso Zonda (Ghia)

  • 1971. Isuzu Bellett SportsWagon (Ghia)

  • 1972. De Tomaso Longchamp

  • 1972. De Tomaso Pantera L (Ghia)

  • 1972. De Tomaso Pantera 290 (Ghia)

  • 1972. De Tomaso Pantera GT4 (Ghia)

  • 1972. Ford Fiesta (Ghia, Project "Wolf")

  • 1973. De Tomaso/Ford Pantera 7X (Ghia)

  • 1973. De Tomaso Monttella 1/1 197X

  • 1973. Ford Mustela (II) (Ghia)

  • 1974. Ford Ghia Coins

  • 1974. Ford Maverick

  • 1978. Lancia Y10

  • 1979. Fiat Brazil

  • 1979. Ford Mustang II Proposals (Ghia)

  • 1979. Zastava

  • 1980. De Tomaso Longchamp Cabrio

  • 1981. SEAT Ronda

  • 1981. SEAT Guappa Coupé

  • 1982. Chrysler LeBaron

  • 1982. Chrysler Imperial

  • 1983. Rayton-Fissore Taxi Torino

  • 1985. Chrysler Jeep (Interior)

  • 1985. Rayton-Fissore Magnum 4x4

  • 1989. Aston Martin Lagonda Coupé

  • 1988. PPG 4x4

  • 1989. Laforza Magnum 4x4

  • 1989. Zastava Utility vehicle

  • 1991. Bitter Tasco

  • 1992. Saab 900 four door

  • 1992. Suzuki Coupé

  • 1993. Fiat Iveco Truck Interior

  • 1995. Lamborghini Diablo

  • 1998. Isotta-Fraschini T8 Coupé

  • 1998. Isotta-Fraschini T12 Coupé

  • 2000. Qvale Mangusta (II)

  • 2001. Laforza PSV (II)

  • 2002. Spyker GT Sport

  • 2003. Fiat Barchetta

  • 2006. Shelby Series 2


Norėdami apžvelgti visus Tomo sukurtus automobilius, užtruktume ne vieną savaitę. Vietoj to, mes norime Jums pristatyti 10 pačių žymiausių Tomo kūrinių, kurie sulaukė tarptautinio pripažinimo.

1 ) SHELBY SERIES 2


Kiekvienas automanas, anksčiau ar vėliau, buvo pasvajojęs apie galimybę sukurti savo automobilį. „Shelby“ kompanijos įkūrėjas buvo vienas iš tų, kuris visuomet norėjo turėti savo gamybos automobilį.
„Shelby“ visame pasaulyje buvo žinoma kaip talentinga „Ford“ automobilių specialistė, tačiau prieš daugiau negu dešimt metų „Shelby“ nusprendė imtis savo autentiško projekto, kurio autoriumi buvo Tomas Tjaarda.
Garsusis dizaineris savo darbą atliko puikiai, tačiau projektą numarino labai greitai įsigalioję taršos emisijų reikalavimai, kurie uždraudė pradėti „Shelby Series 2“ gamybą.
Iš viso buvo pagaminti tik 3 modelio vienetai.


Tomas Tjaarda - vardas, kuris bus žinomas ne visiems automobilių entuziastams. Vis dėlto, Jungtinėse Valstijose gimęs ir užaugęs automobilių dizaineris prisidėjo prie gausybės projektų sukūrimo, kuriuos galėjome išvysti ne tik žurnalų puslapiuose, bet ir mūsų šalies gatvėse. Galbūt vieną iš jų Jūs turėjote savo garaže, vairavote ir eksploatavote ne vienerius metus.
Tomą Tjaardą prisiminėme ne šiaip sau. Šių metų, birželio pirmą dieną, talentingo specialisto gyvybė užgeso. Gimęs 1937 metais, Tomas per savo 82 metų gyvenimą atstovavo ne vieną žymų gamintoją.
Amerikietis su olandiškomis šaknimis dizainerio karjerą pradėjo automobilių dizaino įmonėje - „Ghia“, 1958 metais. Po dviejų metų jis persikėlė į „Pininfarina“, kurioje sukūrė „Chevrolet Corvette Rondine“, „Ferrari 330GT 2+2“, „Fiat 124 Spider“, „Ferrari 365 California“.
Vėliau Tomas buvo sugrįžęs į „Ghia“, turėjo garbės būti „Fiat Group“ koncerno dalimi, tačiau metams bėgant, Tomas nusprendė pasitraukti iš didžiosios arenos ir tapti nepriklausomu automobilių dizaineriu
Per ilgą ir turiningą Tomo karjerą, šis vyras sukūrė šių automobilių dizainą :


  • 1959. Ghia Selene I

  • 1960. Innocenti 950 S Ghia Spider

  • 1960. (Innocenti) Ghia IXG Dragster

  • 1960. Renault Dauphine Ghia Coupé

  • 1960. VW Karmann Ghia 1500 (type 34)

  • 1961. Ferbedo Automobilina pedal car (Ghia)

  • 1961. Ghia Cart

  • 1961. Innocenti 1100 Ghia Coupé

  • 1962. Chevrolet Corvair Pininfarina Coupé (I)

  • 1963. Chevrolet Corvette Rondine Pininfarina Coupé (I)

  • 1963. Fiat 2300 Pininfarina

  • 1963. Lancia Flaminia 2.8 Pininfarina Coupé Speciale

  • 1964. Chevrolet Corvette Rondine Pininfarina Coupé (II)

  • 1964. Ferrari 330 GT 2+2 Pininfarina series 1

  • 1964. Mercedes 230 SL Pininfarina Coupé

  • 1965. Fiat 124 Spider Pininfarina

  • 1966. Ferrari 365 GT California

  • 1968. Chevrolet Checker Berlina (with Giorgetto Giugiaro)

  • 1968. Serenissima Coupé (Ghia)

  • 1969. De Tomaso Mustela (I) (Ghia)

  • 1969. Isuzu Bellett MX1600 GT (Ghia)

  • 1969. Lancia Flamina Marica (Ghia)

  • 1969. Lancia Fulvia 1600 HF Competizione (Ghia)

  • 1970. De Tomaso Deauville (Ghia)

  • 1970. De Tomaso Pantera Ghia

  • 1970. (Lancia Flavia) Giacobbi Sinthesis 2000

  • 1970. Williams De Tomaso-Ford (Cosworth) 505/38 (De Tomaso Formula 1)

  • 1971. All-Cars AutoZodiaco Damaca

  • 1971. De Tomaso 1600 (Ghia) Spider

  • 1971. De Tomaso Zonda (Ghia)

  • 1971. Isuzu Bellett SportsWagon (Ghia)

  • 1972. De Tomaso Longchamp

  • 1972. De Tomaso Pantera L (Ghia)

  • 1972. De Tomaso Pantera 290 (Ghia)

  • 1972. De Tomaso Pantera GT4 (Ghia)

  • 1972. Ford Fiesta (Ghia, Project "Wolf")

  • 1973. De Tomaso/Ford Pantera 7X (Ghia)

  • 1973. De Tomaso Monttella 1/1 197X

  • 1973. Ford Mustela (II) (Ghia)

  • 1974. Ford Ghia Coins

  • 1974. Ford Maverick

  • 1978. Lancia Y10

  • 1979. Fiat Brazil

  • 1979. Ford Mustang II Proposals (Ghia)

  • 1979. Zastava

  • 1980. De Tomaso Longchamp Cabrio

  • 1981. SEAT Ronda

  • 1981. SEAT Guappa Coupé

  • 1982. Chrysler LeBaron

  • 1982. Chrysler Imperial

  • 1983. Rayton-Fissore Taxi Torino

  • 1985. Chrysler Jeep (Interior)

  • 1985. Rayton-Fissore Magnum 4x4

  • 1989. Aston Martin Lagonda Coupé

  • 1988. PPG 4x4

  • 1989. Laforza Magnum 4x4

  • 1989. Zastava Utility vehicle

  • 1991. Bitter Tasco

  • 1992. Saab 900 four door

  • 1992. Suzuki Coupé

  • 1993. Fiat Iveco Truck Interior

  • 1995. Lamborghini Diablo

  • 1998. Isotta-Fraschini T8 Coupé

  • 1998. Isotta-Fraschini T12 Coupé

  • 2000. Qvale Mangusta (II)

  • 2001. Laforza PSV (II)

  • 2002. Spyker GT Sport

  • 2003. Fiat Barchetta

  • 2006. Shelby Series 2


Norėdami apžvelgti visus Tomo sukurtus automobilius, užtruktume ne vieną savaitę. Vietoj to, mes norime Jums pristatyti 10 pačių žymiausių Tomo kūrinių, kurie sulaukė tarptautinio pripažinimo.

1 ) SHELBY SERIES 2


Kiekvienas automanas, anksčiau ar vėliau, buvo pasvajojęs apie galimybę sukurti savo automobilį. „Shelby“ kompanijos įkūrėjas buvo vienas iš tų, kuris visuomet norėjo turėti savo gamybos automobilį.
„Shelby“ visame pasaulyje buvo žinoma kaip talentinga „Ford“ automobilių specialistė, tačiau prieš daugiau negu dešimt metų „Shelby“ nusprendė imtis savo autentiško projekto, kurio autoriumi buvo Tomas Tjaarda.
Garsusis dizaineris savo darbą atliko puikiai, tačiau projektą numarino labai greitai įsigalioję taršos emisijų reikalavimai, kurie uždraudė pradėti „Shelby Series 2“ gamybą.
Iš viso buvo pagaminti tik 3 modelio vienetai.


REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

1


2 ) ISOTTA FRASCHINI T8


Norinčių iš pelenų prikelti garsios markės vardą tikrai netrūksta. Dešimto dešimtmečio viduryje Tomas buvo pakviestas prisijungti prie atgimstančios „Isotta“ markės kolektyvo, kuris turėjo labai didelių ambicijų.
Pirmasis projektas - „Fraschini T8“. Tai turėjo būti „GT“ klasės automobilis su kupė arba kabrioleto kėbulo tipais. Abudu automobiliai buvo sukurti ant pirmos kartos „Audi A8“ platformos, naudojo „Audi“ 4,2 litro benzininius motorus, pavarų dėžes ir keturių varančiųjų ratų pavarą.
Deja, ambicingam projektui pasiekti serijinės gamybos nepavyko. „Isotta“ markę bandžiusiems investuotojams pritrūko lėšų tai padaryti.

REKLAMA

2


3 ) CHEVROLET CORVETTE RONDINE


„Chevrolet Corvette“ visuomet buvo amerikietiškų automobilių sinonimu. Vis dėlto, „Chevrolet“ vadovai visuomet žvalgėsi į europietiškus analogus, kurie visuomet būdavo giriami dėl nuostabaus dizaino.
„Chevrolet“ norėdama atlikti eksperimentą, kreipėsi į „Pininfarina“, kuri ir sukūrė šias nuostabias kėbulo linijas.
Vienas gražiausių Tomo kūrinių, taip pat nepateko į serijinę gamybą. „Pininfarina“ pagamino tik vieną egzempliorių, kurį iki 2012 metų laikė savo rankose. Vėliau jis buvo parduotas už 1 600 000 eurų.

REKLAMA
REKLAMA

3


4 ) FERRARI 330 GT 2+2


Dar vienas „GT“ tipo automobilis, kuris buvo sukurtas „Pininfarina“ dizaino studijoje, kurios priešakyje buvo ne kas kitas, o Tomas Tjaarda.
Nuo standartinio „330 GT“, kuris turėjo tik dvejas sėdimas vietas, štai šis modelis turėjo ir galėjo sutalpinti keturis suaugusius žmones. Be to, automobilį varė 4 litrų, 12 cilindrų benzininis motoras, kuris skleisdavo neįtikėtinai malonų garsą.

4


5 ) FIAT 124 SPIDER


„Fiat“ ir Tomo vizitinė kortelė - taip būtų galima pavadinti šį modelį. Iki šiol šis modelis laikomas vienu gražiausių ir stilingiausių kabrioletų pasaulyje. Tai patvirtina ir itin ilgas automobilio gamybos laikotarpis. „Fiat 124 Spider“ buvo gaminamas nuo 1966 iki 1985 metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

5


6 ) DETOMASO PANTERA


Norint paminėti sėkmingus Tomo darbus, nereikėtų užmiršti dar vieno itin ilgai gaminto modelio - „De Tomaso Pantera“, kuris serijinėje gamyboje išliko nuo 1971 iki net 1992 metų.
Per ilgą gamybos laikotarpį automobilis buvo nuolatos tobulinamas, tačiau pirminė Tomo Tjaardo sukurta forma išliko iki pat 1992 metų.

6


7 ) LANCIA Y10


Miesto automobilis, kuris neatrodo kaip eilinė skalbimo mašina. Vakarų Europoje šis mažylis buvo labai populiarus ir mėgstamas dėl savo manevringumo ir įdomesnės išvaizdos.
Automobilis taip pat buvo mėgstamas dėl brangesniems modeliams būdingos komforto įrangos : „Alcantara“ oda padengtos priekinės panelės, oro kondicionieriaus, stoglangio ir net galimybės užsisakyti automobilį su keturių varančiųjų ratų pavara.

REKLAMA

7


8 ) FORD FIESTA


Jeigu reikėtų išrinkti patį sėkmingiausią (komercine prasme) Tomo projektą - „Ford Fiesta“ būtų pirmoje vietoje. 1977 metais debiutavęs modelis tapo neįtikėtinai populiarus visoje Europoje. Iki 1980 metų „Ford“ sugebėjo parduoti daugiau nei 1 mln. mažųjų „Fiesta“ vienetų.

8


9 ) FIAT BARCHETTA


Kompaktiškas, stilingas ir smagus vairuoti. Nepaisant sąsajų su „Fiat Punto“ hečbeku, savo laiku „Fiat Barchetta“ buvo mėgstamas dėl daugybės gerų savybių. Deja, smagių itališkų kabrioletų gerbėjų gretos yra pakankamai mažos, todėl nenuostabu, jog „Barchetta“ nesugeba konkuruoti su „Mazda MX-5“.

9


10 ) MERCEDES BENZ 230 SL


Tai turbūt vienas gražiausių Tomo Tjaarda darbų, kuriam komplimentų negailėjo nei „Pininfarina“ nei „Daimler“ koncerno vadovai, kurie buvo nustebinti elegantiškomis ir gracingomis kupė automobilio formomis.

10

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų