REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kad ir kaip būtų gaila, tačiau atmosferiniai varikliai bus priversti pasiduoti ir nuleisti rankas. Vis daugiau ir daugiau automobilių gamintojų didesnį dėmesį skiria varikliams su turbinomis. Juk šis komponentas leidžia iš pakankamai mažo darbinio tūrio variklio išspausti žymiai didesnį arklio galių skaičių. Taip pat nereikėtų pamiršti ir mažesnių kuro sąnaudų.
Vis gi, turbinų ir mažesnio darbinio tūrio formulė dažniausiai buvo naudojama kuriant benzininį variklį. Tuo tarpu ekonomiškumu pasižymintis dyzeliniai agregatai ne tik nesumažėjo, bet ir išaugo. Jeigu anksčiau 1.9 ar 2.5 litro dyzeliniai motorai buvo skaitomi pakankamai galingi, tai šiuolaikiniai dyzeliniai agregatai be 3.0 litrų darbinio tūrio ir dvejų turbinų neapsieina.
Tačiau jeigu prieš akis pasidėtume didžiulį ir ilgą dyzelinių variklių sąrašą, jame pamatytume, jog pačius galingiausius dyzelinius variklius lengviesiems automobiliams gamina ne kas kitas, o „VAG“ koncernas. Ambicingieji vokiečiai, kurie į kiekvieną projektą žiūri kaip į iššūkį. Šį kartą pasižiūrėsime į keturis galingiausius dyzelinius variklius, kurie kadaise buvo montuojami į įvairiausius lengvuosius automobilius.

4.0 V8 TDI - 275 AG


4.0 litrų darbinio tūrio, 8 cilindrų dyzelinis motoras iš pradžių pateko ne į „Volkswagen“, bet į „Audi“ markės automobilius. Nuo 2002 iki 2009 metų gaminta „Audi A8 D3“ modelio karta galėjo didžiuotis po kapotu turėdama štai šį nelabai ekonomišką motorą.
V formos dyzelinį motoras be didelio vargo sugebėdavo sunkų sedaną priversti iki 100 km/val. įsibėgėti per 6.7 sekundės ir pasiekti 250 km/val. maksimalų greitį.
Dvejomis turbinomis aprūpintas motoras išvystydavo 275 arklio galias ir 650 Nm sukimo momentą esant vos 1800 aps/min.

Kad ir kaip būtų gaila, tačiau atmosferiniai varikliai bus priversti pasiduoti ir nuleisti rankas. Vis daugiau ir daugiau automobilių gamintojų didesnį dėmesį skiria varikliams su turbinomis. Juk šis komponentas leidžia iš pakankamai mažo darbinio tūrio variklio išspausti žymiai didesnį arklio galių skaičių. Taip pat nereikėtų pamiršti ir mažesnių kuro sąnaudų.
Vis gi, turbinų ir mažesnio darbinio tūrio formulė dažniausiai buvo naudojama kuriant benzininį variklį. Tuo tarpu ekonomiškumu pasižymintis dyzeliniai agregatai ne tik nesumažėjo, bet ir išaugo. Jeigu anksčiau 1.9 ar 2.5 litro dyzeliniai motorai buvo skaitomi pakankamai galingi, tai šiuolaikiniai dyzeliniai agregatai be 3.0 litrų darbinio tūrio ir dvejų turbinų neapsieina.
Tačiau jeigu prieš akis pasidėtume didžiulį ir ilgą dyzelinių variklių sąrašą, jame pamatytume, jog pačius galingiausius dyzelinius variklius lengviesiems automobiliams gamina ne kas kitas, o „VAG“ koncernas. Ambicingieji vokiečiai, kurie į kiekvieną projektą žiūri kaip į iššūkį. Šį kartą pasižiūrėsime į keturis galingiausius dyzelinius variklius, kurie kadaise buvo montuojami į įvairiausius lengvuosius automobilius.

4.0 V8 TDI - 275 AG


4.0 litrų darbinio tūrio, 8 cilindrų dyzelinis motoras iš pradžių pateko ne į „Volkswagen“, bet į „Audi“ markės automobilius. Nuo 2002 iki 2009 metų gaminta „Audi A8 D3“ modelio karta galėjo didžiuotis po kapotu turėdama štai šį nelabai ekonomišką motorą.
V formos dyzelinį motoras be didelio vargo sugebėdavo sunkų sedaną priversti iki 100 km/val. įsibėgėti per 6.7 sekundės ir pasiekti 250 km/val. maksimalų greitį.
Dvejomis turbinomis aprūpintas motoras išvystydavo 275 arklio galias ir 650 Nm sukimo momentą esant vos 1800 aps/min.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A (4)


3.0 V6 - iki 350 AG


Tai vienas iš dviejų variklių esančiame šiame sąraše, kuris iki šiol yra montuojamas į įvairius „VAG“ koncerno automobilius. 3.0 litrų motorai montuojami į kelis „Volkswagen“, „Porsche“ bei į beveik visus „Audi“ markės modelius.
Priklausomai nuo pasirinkto automobilio, šio variklio pajėgumas svyruoja nuo 313 iki 350 arklio galių. Sukimo momentas? Nesvarbu kurią versiją pasirinktumėte, sukimo momentas siekia 650 Nm.
Pavyzdžiui, į „Audi A7“ montuojamas motoras turi dvejas turbinas, kurios atlieka dvi skirtingas užduotis. Pirmoji turbina įsijungia esant žemesniems variklio sūkiams ir padeda automobilio bei varikliui „įsibėgėti“. Tuo tarpu antroji turbina pradeda dirbti tik pasiekus 3500 - 4000 aps/min.

REKLAMA

Audi_A7_SB_30_TDI_competition_2014_05_800_600


5.0 V10 TDI - iki 350 AG


Dyzeliniai varikliai turi būti ekonomiški, ar ne? Daugelis europiečių tam pritartų, tačiau pasižiūrėjus į automobilius, kurie važinėja anapus Atlanto, dyzelinių variklių darbinis tūris kartais peršoka net ir 6 litrų ribą.
Šis 10 cilindrų žvėris buvo sukurtas specialiai „Volkswagen Phaeton“ modeliui. Juk pats prabangiausias „Volkswagen“ markės modelis privalo turėti išskirtinė, unikalią širdį, kuria galėtų didžiuotis visas „VAG“ koncernas.
Priklausomai nuo modifikacijos, šis agregatas išvystydavo 313 arklio galių ir 750 Nm esant 2000 aps/min arba 350 arklio galių ir 850 Nm.

REKLAMA
REKLAMA

0000173972_vw_phaeton_v10_tdi_02_800_600


6.0 V12 TDI - 500 AG


Jeigu 10 cilindrų dyzelinis variklis buvo įspūdingas, tai ką būtų galima pasakyti apie štai šį agregatą? 6.0 litrų darbinio tūrio, 12 cilindrų dyzelinis motoras išvystė 500 arklio galių ir beveik 1000 Nm sukimo momentą 1750 - 3250 sūkių diapazone.
Už šio variklio atsiradimą reikėtų dėkoti „Audi“ inžinieriams, kurie panoro savo modelių gamoje turėti „Audi Q7“ visureigį su V12 tipo dyzeliniu varikliu. Vėliau šis variklis pasirodė ir „Audi R8 V12 TDI“ koncepciniame automobilyje, tačiau „VAG“ koncerno vadovybė neleido pradėti šio modelio serijinę gamybą.

V12 (4)

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų