REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ralis turėjo B grupę, Formulė 1 turėjo Ayrtoną Senną ir Alainą Prostą, o žiedinės lenktynės turėjo „Group 5“. Nuo 1966 iki 1982 metų, kai galiojo „Group 5“ reglamentas, žiedinių lenktynių trasoje skraidžiojo bolidai, kurie šiais laikais būtų laikomi netinkamais ir įžeidžiančiais.
Per šešiolika „Group 5“ egzistavimo metų, reikalavimai į trasą galėsiantiems išvažiuoti bolidams keitėsi kelis kartus. Tačiau net ir besikeičiantys reikalavimai nesutrukdė inžinieriams sukurti kvapą gniaužiančių automobilių.
Pirmojoje „Group 5“ modelių kartoje buvo „Abarth 1000 TC“, „Alfa Romeo 1600 GTA“, „BMW 2002“, „Porsche 911“ ir net „BMC Mini Cooper“. Antroji „Group 5“ bolidų karta atrodė kur kas kukliau : „Ferrari 512 M/S“, „Lola T70“, „Ford GT40“ ir „Porsche 917“.
Pati įspūdingiausia „Group 5“ karta buvo ketvirtoji ir tuo pačiu paskutinioji. Tokie automobiliai kaip : „Porsche 935“, „BMW 320i Turbo“, „Toyota Celica Turbo“, „Nissan Skyline RS“, „Mazda RX-7“, „BMW M1“, „Lancia Stratos Turbo“ ir tai tik mažytė dalis.
Vis dėlto, šiandien pažvelgsime į penkis įspūdingiausius automobilius, kurie buvo laikomi „Group 5“ kūriniais.

1 ) LANCIA BETA MONTE CARLO TURBO


„Lancia“ dominavo ne tik pasaulio ralio čempionate, bet ir žiedinėse lenktynėse. „Group 5“ reikalavimus atitikęs bolidas padėjo 1980 metais laimėti pasaulio čempionatą ir 1981 metais padėjo iškovoti ilgųjų nuotolių čempionatą.
Deja, tačiau lenktynėms paruoštas bolidas beveik neturėjo nieko bendro su automobiliu, kuris važinėjo bendro naudojimo keliuose. Bolidas buvo sukurtas pasinaudojus vamzdelinę konstrukciją, o per vidurį stūksojo 1.5 litro 440 arklio galių benzininis motoras. Į „Beta Monte Carlo Turbo“ taip pat buvo montuojami 1.5 litro 490 arklio galių ir 1.8 litro 490 arklio galių motorais.

Ralis turėjo B grupę, Formulė 1 turėjo Ayrtoną Senną ir Alainą Prostą, o žiedinės lenktynės turėjo „Group 5“. Nuo 1966 iki 1982 metų, kai galiojo „Group 5“ reglamentas, žiedinių lenktynių trasoje skraidžiojo bolidai, kurie šiais laikais būtų laikomi netinkamais ir įžeidžiančiais.
Per šešiolika „Group 5“ egzistavimo metų, reikalavimai į trasą galėsiantiems išvažiuoti bolidams keitėsi kelis kartus. Tačiau net ir besikeičiantys reikalavimai nesutrukdė inžinieriams sukurti kvapą gniaužiančių automobilių.
Pirmojoje „Group 5“ modelių kartoje buvo „Abarth 1000 TC“, „Alfa Romeo 1600 GTA“, „BMW 2002“, „Porsche 911“ ir net „BMC Mini Cooper“. Antroji „Group 5“ bolidų karta atrodė kur kas kukliau : „Ferrari 512 M/S“, „Lola T70“, „Ford GT40“ ir „Porsche 917“.
Pati įspūdingiausia „Group 5“ karta buvo ketvirtoji ir tuo pačiu paskutinioji. Tokie automobiliai kaip : „Porsche 935“, „BMW 320i Turbo“, „Toyota Celica Turbo“, „Nissan Skyline RS“, „Mazda RX-7“, „BMW M1“, „Lancia Stratos Turbo“ ir tai tik mažytė dalis.
Vis dėlto, šiandien pažvelgsime į penkis įspūdingiausius automobilius, kurie buvo laikomi „Group 5“ kūriniais.

1 ) LANCIA BETA MONTE CARLO TURBO


„Lancia“ dominavo ne tik pasaulio ralio čempionate, bet ir žiedinėse lenktynėse. „Group 5“ reikalavimus atitikęs bolidas padėjo 1980 metais laimėti pasaulio čempionatą ir 1981 metais padėjo iškovoti ilgųjų nuotolių čempionatą.
Deja, tačiau lenktynėms paruoštas bolidas beveik neturėjo nieko bendro su automobiliu, kuris važinėjo bendro naudojimo keliuose. Bolidas buvo sukurtas pasinaudojus vamzdelinę konstrukciją, o per vidurį stūksojo 1.5 litro 440 arklio galių benzininis motoras. Į „Beta Monte Carlo Turbo“ taip pat buvo montuojami 1.5 litro 490 arklio galių ir 1.8 litro 490 arklio galių motorais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


2 ) PORSCHE 917K


Vienas žymiausių „Porsche“ ir pasaulio lenktyninių automobilių. Vos per devynis mėnesius sukurtas automobilis lenktynių trasoje debiutavo 1968 metų pavasarį, tačiau pirmoji pergalė buvo iškovota tik po dviejų metų 24 valandų maratone Le Mane.

REKLAMA


3 ) NISSAN SKYLINE RS


1982 metai buvo labai svarbūs japoniškų automobilių gamintojai „Nissan“. Dėl inžinieriams suteiktos laisvės į lenktynių trasą išvažiavęs bolidas turėjo daugiau bendrų genų su Formulės 1 bolidu nei su tuo, kuris riedėdavo pro „Nissan“ gamyklos vartus.
Po visiems automanams pažįstama išvaizda slypėjo Formulės 1 bolido skeletas, „LZ20B“ (2.0 litrų) turbo-benzininis variklis išvystęs 570 arklio galių, sekvencinė pavarų dėžė.
Masahiro Hasemi vairuojamas bolidas 1982 metų sezone iškovojo dvi pergales, o 1983 metų sezone „Nissan“ kraityje gulėjo penkios pergalės.

REKLAMA
REKLAMA


4 ) BMW 320i TURBO


„BMW 320i TURBO“ buvo vienas pirmųjų neseniai įkurtos „BMW M“ divizijos inžinierių  kūrinių. Nors šis bolidas lenktynių trasose debiutavo 1977 metais, tačiau jo kūrimas prasidėjo žymiai anksčiau.
„320i Turbo“ kaip ir „Nissan Skyline“ buvo sukurtas pasinaudojus Formules 1 boliduose matytus komponentus. Po vaikus gąsdinančiu kėbulu slypėjo Formulės 2 benzininis variklis. 2.0 litrų, keturių cilindrų motoras išvystė 300 arklio galių, „Getrag“ penkių laipsnių pavarų dėžė, stabdžių diskai nuo tuometinių Formulės 2 bolidų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


5 ) FERRARI 512 M


Atleiskite, bet visi „Group 5“ bolidai nublanksta prieš tai šį galiūną, monstrą, žvėrį. „Ferrari 512 M“ buvo sukurtas tik dėl vienos priežasties - noro lenktynių trasoje nugalėti „Porsche“. Puikiai lenktynių trasose pasirodęs „Porsche 917“ privertė Enzo Ferrari suburti talentingiausius inžinierius į vieną kambarį ir liepė jiems sukurti bolidą, kuris atitiktų „Group 5“ reikalavimus ir turėtų 5.0 litrų darbinio tūrio motorą.
Vis dėlto, žemiau esantis modelis yra lengvesnė, atletiškesnė bolido versija. Atnaujinta modelio versija svėrė 60 kilogramų mažiau, o per vidurį sumontuotas agregatas išvystė net 620 arklio galių!


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų