REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kartais sunku patikėti kiek daug dėmesio ir finansų skiriama įvairioms automobilių sporto šakoms. 
Įprastai, automobilių gamintojai skirtingose autosporto disciplinose dalyvauja turėdami tik vieną tikslą – noro formuoti tam tikros markės įvaizdį. Puikūs pasirodymai lenktynių trasoje, anksčiau ar vėliau, transformuojasi į didesnius naujų modelių pardavimus.
Norint turėti pergalingą bolidą, visuomet reikia vadovautis pakankamai paprasta formule: jis turi būti lengvas, turi pasižymėti efektyviai veikiančia aerodinamika, užtikrinti gerą svorio paskirstymą tarp ašių ir turėti galingą variklį.
Šie penki sportininkai ne iš tolo neprimena atletų, kurie sugebėtų spjaudytis ugnimi ar sugebėtų tilpti net itin liberaliuose bolidų kūrimo rėmuose. Nepaisant to – jie įdomūs ir nuostabūs.
Audi RS6 Competition
Kur dalyvavo? 2004 metais organizuotose „SCCA World Challenge“
„C5“ kartos „Audi A6“ tapo puikiu pagrindu „Audi Sport“ padalinio inžinieriams, kuriems buvo suteiktas šansas sukurti itin greitą, „BMW M5“ automobilio dinaminėmis savybėmis pasižyminti modelį.
„Audi“ modelių gamoje atsiradus „RS6“ sedanui, Vokietijos automobilių gamintojos atstovai labai ilgai nelaukė ir sportišką „Audi“ šeimos narį išsiuntė į Jungtines Valstijas. Parodyti kaip turi važiuoti europietiškas bolidas.
Iš tiesų, stažuotė anapus Atlanto vokiškam sedanui sekėsi visai neblogai. Randy Pobst vairuojama „Audi RS6“ sugebėjo pademonstruoti gamintojui patikusius rezultatus, tačiau galų gale „RS6“ sedanas turėjo sugrįžti į aptarnavimo zoną dėl dviejų ryškių trūkumų: per didelio svorio ir „Audi“ automobiliams neproporcingo svorio balanso tarp priekinės ir galinės ašies.

Kartais sunku patikėti kiek daug dėmesio ir finansų skiriama įvairioms automobilių sporto šakoms. 
Įprastai, automobilių gamintojai skirtingose autosporto disciplinose dalyvauja turėdami tik vieną tikslą – noro formuoti tam tikros markės įvaizdį. Puikūs pasirodymai lenktynių trasoje, anksčiau ar vėliau, transformuojasi į didesnius naujų modelių pardavimus.
Norint turėti pergalingą bolidą, visuomet reikia vadovautis pakankamai paprasta formule: jis turi būti lengvas, turi pasižymėti efektyviai veikiančia aerodinamika, užtikrinti gerą svorio paskirstymą tarp ašių ir turėti galingą variklį.
Šie penki sportininkai ne iš tolo neprimena atletų, kurie sugebėtų spjaudytis ugnimi ar sugebėtų tilpti net itin liberaliuose bolidų kūrimo rėmuose. Nepaisant to – jie įdomūs ir nuostabūs.
Audi RS6 Competition
Kur dalyvavo? 2004 metais organizuotose „SCCA World Challenge“
„C5“ kartos „Audi A6“ tapo puikiu pagrindu „Audi Sport“ padalinio inžinieriams, kuriems buvo suteiktas šansas sukurti itin greitą, „BMW M5“ automobilio dinaminėmis savybėmis pasižyminti modelį.
„Audi“ modelių gamoje atsiradus „RS6“ sedanui, Vokietijos automobilių gamintojos atstovai labai ilgai nelaukė ir sportišką „Audi“ šeimos narį išsiuntė į Jungtines Valstijas. Parodyti kaip turi važiuoti europietiškas bolidas.
Iš tiesų, stažuotė anapus Atlanto vokiškam sedanui sekėsi visai neblogai. Randy Pobst vairuojama „Audi RS6“ sugebėjo pademonstruoti gamintojui patikusius rezultatus, tačiau galų gale „RS6“ sedanas turėjo sugrįžti į aptarnavimo zoną dėl dviejų ryškių trūkumų: per didelio svorio ir „Audi“ automobiliams neproporcingo svorio balanso tarp priekinės ir galinės ašies.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi RS6 Competition SCCA World Challenge


Volvo 850
Kur dalyvavo? „BTCC“ čempionate 1994-aisiais
Skraidantis universalas – taip šį bolidą labai dažnai apibūdindavo „BTCC“ lenktynių komentatoriai, o prie televizijos ekranų prilipę autosporto entuziastai žavėjosi kampuotos dėžės sugebėjimais išperti užpakalius atletiškiau atrodantiems konkurentams.
Į lenktynių trasą išriedėjęs universalas turėjo 280 arklio galių išvystantį 5 cilindrų variklį, kurio dinamika mažai kuo skyrėsi nuo to, kurį anuomet galėjo įsigyti vidurinei klasei priklausantis pilietis.
Nepaisant puikios visuomenės reakcijos, švediškas universalas lenktynių trasoje turėjo keletą trūkumų, kurie neleido „Volvo 850“  bolidui pakilti į pirmosios vietos.
Automobiliui puikiai sekėsi ilguose, greituose posūkiuose, kuriuose vairuotojui neprireikdavo staiga keisti važiavimo trajektorijos. Švediškai dėžutei sunkiau sekėsi lėtuose, aštriuose posūkiuose, kuriuose išryškėdavo neidealus svorio balansas tarp abiejų ašių ir pakankamai didžiulis turbinos vėlavimas.

REKLAMA

TWR Volvo 850 Kombi BTCC


 Rover Vitesse
Kur dalyvavo? Skirtinguose čempionatuose nuo 1983 iki 1987

„Rover“ kadaise buvo vienas didžiausių ir svarbiausių automobilių pramonės žaidėjų. „Rover“ markės ženkliuku pažymėti automobiliai buvo populiarūs ne tik D.Britanijoje, bet ir JAV, ir net Lietuvoje, ypač „200“ ir „400“ modelių serijos.
„Rover“ ryškų pėdsaką automobilių sporto istorijoje paliko devintame dešimtmetyje, kuomet ryžtingai ir užtikrintai dalyvavo keliose skirtingose žiedinių lenktynių pirmenybėse: „Group A“, „ETCC“, „Bathurst 1000“, „BSCC“ ir netgi „DTM“, kuriame Kurto Thiimo vairuojamas „Rover“ iškovojo čempiono titulą.

REKLAMA
REKLAMA

Rover Vitesse DTM


Maserati Quattroporte
Kur dalyvavo? „Superstar“ lenktynių serijoje nuo 2011 iki 2013 metų
Pakankamai trumpai gyvavusi žiedinių lenktynių serija – Superstars Series“, buvo įdomi ne tik lenktynių trasų, kuriose buvo rengiamos šio čempionato varžybos, bet ir dėl automobilių, kurie varžydavosi dėl nugalėtojo taurės.
2013 metų sezone dalyvių parke galėjome išvysti „Audi RS5“, „BMW M3“, „Cadillac CTS-V“, „Chevrolet Camaro“, „Chrysler 300C SRT8“, „Jaguar XF“, „Lexus IS-F“, „Maserati Quattroporte“, „Mercedes C63 AMG“, „Porsche Panamera“.
Akivaizdu, jog pats įdomiausias bolidas šioje rikiuotėje dėvėjo „Maserati“ markės ženkliuką ir lenktynių žiūrovus pakerėdavo fantastiškai skambančiu „Ferrari“ varikliu.
„Maserati“ šioje lenktynių serijoje pergalės giesme dainavo tik vienerius metus – 2011 metais, kuomet Andrea Bertolini tapo „International Superstars Series“ klasės čempionu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maserati Quattroporte


Subaru Impreza
Kur dalyvavo? 1998-aisiais įvykusiame „JTCC“ čempionate
„Volvo 850“ nebuvo vienintelis universalas, kurį autosporto gerbėjai galėjo išvysti lenktynių trasoje. 1998 metais „JTCC“ – Japonijos žiedinių lenktynių čempionato dalyvių parke buvo matomas štai šis „Subaru Impreza“ universalas – projekto, kurio autoriai buvo ne „Subaru“, o šiai markei įvairiausius priedus ir aksesuarus gaminusi „Syms“.
250 000 dolerių kainavęs sportinis universalas buvo aprūpintas atmosferiniu 2 litrų, keturių cilindrų motoru, kuris išvystė apie 300 arklio galių. Jis buvo suporuotas su sekvencine pavarų dėže, o galinius ratus suko „BMW“ inžinierių sukurtas diferencialas.
Dėl neaiškių priežasčių, projekto autoriai iš „JTCC“ čempionato pasitraukė vos po trijų etapų. Daugelis iki šiol spėlioja, jog staigus pasitraukimas paskatino ne pati geriausia bolido forma.

Subaru Impreza

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų