REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1. Enzo Ferrari gimė 1898 metų vasario 18 dieną, netoli Modenos miesto. Jo senelis prekiavo vaisiais ir daržovėmis, o tėvas dirbo vietinėje geležinkelio dirbtuvėje.
2. Savo pirmas lenktynes Enzo pamatė būdamas vos 10 metų, o jau sulaukęs 13 metų mokėjo vairuoti. I Pasaulinio karo metu, jis buvo atleistas iš karinės tarnybos dėl invalidumo. Tačiau jo tėvas ir brolis žuvo kare.
3. 1920 metais Enzo buvo priimtas lenktyniauti į Alfa Romeo komandą. Tais pačiais metais Targa Florio lenktynes baigė antras. 1929 jis nustojo lenktyniauti ir tapo Alfa lenktyninės komandos vadovu.
4. Pats keisčiausias Ferrari projektas buvo Alfa Bimotore. Tai vienvietis automobilis, su dviem varikliais, gale ir priekyje. Tai buvo labai greitas, bet nevaldomas automobilis.
5. Tais momentais kai Enzo nedirbo su automobiliais, mėgo važinėtis savo mylimu britišku Rudge motociklu.


6. 1940 metais Fiat automobilio bazėje, privati Enzo Ferrari firma Auto Avio Construzione sukūrė pirmą savo automobilį. Mille Miglia lenktynėse šis bolidas pirmavo, tačiau sprogo variklis. Enzo pareiškė, kad nelaimės priežastimi tapo nekokybiškos Fiat dalys.
7. Pirmas pilnavertis Ferrari automobilis buvo Tipo 125, kuris dienos šviesą išvydo 1947 metais. Automobilyje stovėjo V12 variklis. Jis buvo renkamas Marinelo mieste. Fabrike, kurį dalinai finansavo Mussolinis.


8. Enzo Ferrari turėjo tik vieną sūnų. Jis gimė 1932 metais ir buvo pavadintas Alfredino, arba tiesiog Dino. Tačiau 1956 metais jis mirė nuo raumenų ligos. Nuo to laiko Enzo Ferrari sūnaus kapą lankydavo kiekvieną dieną.
9. Tačiau Enzo turėjo meilės romaną. Savo meilę jis dalino tarp savo žmonos Lauros ir meilužės Linos Lardi. Pastaroji susilaikė Enzo sūnaus Pjero. 1978 metais, mirus žmonai Laurai, kitą Enzo šeima atsikraustė pas jį gyventi.
10. Savo pirmą pergalę Ferrari iškovojo nereikšmingose lenktynėse, kurios vyko Caracalla treke, Romoje. Už Ferrari vairo buvo Franco Cortese.


11. Savo pirmą pergalę rimtose lenktynėse Ferrari pasiekė 1949 metais, Šveicarijoje. Lenktynininkas Alberto Ascari lenktynes laimėjo su Ferrari 125.
12. Tais pačiais ,1949 metais, Ferrari nugalėjo Le Mans lenktynėse. Viso šiose lenktynėse Ferrari turi 9 pergales. Iš jų 6 iš eilės buvo pasiektos 1960-1965 metais.
13. Enzo Ferrari pats kurstė mitą apie save. 50-ųjų viduryje jis visur pradėjo nešioti akinius nuo saulės. Net patalpose. Ir tai darė iki mirties.
14. Šokančio žirgo logotipą Enzo Ferrari gavo dovanų iš baronienės Barakka. Jos sūnus, lakūnas žuvo per I Pasaulinį karą. Jis šią emblemą naudojo ant savo lėktuvo.


15. Spėjama, kad Enzo pravardė Il Commendatore kildinama iš titulo, kuriuo jį apdovanojo fašistų karalius Emanielis III.
16. Enzo mama ir jo žmona Laura viena kitos nekentė. Tačiau tai nesutrukdė Enzo nusipirkti vilą Modenoje ir jas abi tenai apgyvendinti. Ferrari motina mirė 1965 metais, užspringusi virtu kiaušiniu.
17. Viena iš baisiausių Ferrari automobilių buvo 166. Tai vienintelis automobilis, kurio kėbulas buvo kuriamas Britanijoje.


18. Nepaisant visų Enzo pasiekimų, jis buvo labai priekabus. Jo pagrindinis inžinierius Mauro Forghieri, kartą pasakė, kad kaip verslininkas Enzo puikus, tačiau kaip žmogus jis niekingas.
19. Ferarri lenktynininkas Michael Hothorn buvo pirmas britas 1953 metais laimėjęs Formulės 1 čempionatą.
20. Michael Hothorn buvo šokiruotas kai jo komandos draugas Peter Collins 1958 metais žuvo Nurburgring'e. Jis tą pačią akimirką išėjo iš didžiojo sporto. Tačiau po kelių mėnesių pats žuvo automobilio avarijoje.


21. Pavadinimas Testa Rossa (raudona galva) pirmą kartą buvo panaudotas 1958 metais. Taip buvo vadinamas 3,5 litrų darbinio tūrio V12 variklis, kurio galva buvo nudažyta ryškiai raudona spalva. Apie šį pavadinimą vėl prisiminta 1984 metais, kai ieškota pavadinimo naujam super automobiliui.


22. Už 18.000.000 JAV dolerių 1963 metais Ferrari norėjo pirkti Ford. Tačiau Enzo nesutiko, nes Ford nesuteikė garantijų, kad leis Enzo pilnai valdyti lenktynių komandą. Kaip atsaką Ford sukūrė GT40.
23. Ferrari Dino 246 1960 metais buvo paskutinis bolidas su varikliu priekyje, kuris laimėjo F-1 etapą. Tai įvyko Italijoje.
24. 1960 metais Ferrari pradėti importuoti į Britaniją.
25. Traktorių magnatas Ferruccio Lamborghini nusprendė sukurti savo super automobilį po to, kai nebuvo atsižvelgta į jo kelis skundus, dėl Ferrari surinkimo kokybės.


26. 1958 metais Giotto Bizzarrini sukūrė Ferrari modelį ASA. Jis turėjo 4 cilindrus ir 6 litro darbinio tūrio 91 AG variklį. Automobilis įsibėgėdavo iki 180 km/h. Jis turėjo anglies puošto kėbulą. Tačiau jis kainavo neįkandamus pinigus ir per 3 metus buvo parduota tik 52 automobiliai.
27. 1968 metais išleista Daytona arba Ferrari 365GTB/4 daugeliui tapo tikru netikėtumu. Tai buvo automobilis su varikliu priekyje. Tuo metu automobiliai su varikliu per vidurį išgyveno savo pakilimą. Tačiau nepaisant to, kurį laiką tai buvo greičiausias pasaulio automobilis pasiekiantis maksimalų 278 km/h greitį.
28. Ferrari Dino 246GT ant kėbulo neturėjo nei vieno Ferrari ženkliuko. Jis buvo gaminamas kaip pigus ir daugeliui prieinamas automobilis. Tačiau 1969 metais jo kaina siekė 12.000 JAV dolerių. Ir tai buvo 3 kartus daugiau nei tuometinis Jaguar XJ6.


29. 1969 metais 40 proc. Ferrari akcijų nusipirko Fiat. Vėliau jų akcijų paketas padidėjo iki 90 proc. Tuo tarpu Enzo toliau valdė sportinį Ferrari padalinį. Fiat buvo atsakinga už keliams skirtus Ferrari.
30. Pradedant nuo 50-ųjų metų praktiškai visi keliuose važinėjantys Ferrari buvo sukurti dizaino studijoje Pininfarina. Vienu momentu Sergio Pininfarina net turėjo 1 proc. Ferrari akcijų. Vienintelis modelis 308GT4 1973 metais buvo sukurtas Bertone dizainerių.


31. Pirmieji Ferrari 308GTB modeliai buvo su anglies pluošto kėbulu. Tačiau šis pasirodė per daug trapus ir buvo vėl pereita prie plieno.
32. 1976 metais išleista Ferrari 400GT yra pirmasis Ferrari su automatine greičių dėže.
33. 1980 metais Ferrari pristatė 4 durų sedaną Pinin. Pininfarina sukurtas modelis labai patiko publikai, tačiau Enzo Ferrari uždraudė gaminti šį automobilį.


34. Pati brangiausia, aukcione parduota Ferrari 250GTO kainavo 15 milijonų JAV dolerių. 1990 metais toks pats modelis Sotheby’s aukcione buvo parduotas už 13 milijonų JAV dolerių.
35. Jubiliejinė F40 išleista 1987 metais, buvo pati brangiausia Britanijoje pardavinėjama mašina. Kaina siekė 193 299 svarus.


36. Ankstų 1988 metų, rugpjūčio 14 dienos rytą miegodamas mirė Enzo Ferrari. Jam buvo 90 metų.
37. 1989 metais Ferrari pristatė pirmą, pusiau automatinę pavarų dėžę Tipo 640, skirtą F-1 bolidams. Bėgių perjungimas buvo sumontuotas prie vairo. Jau pirmose lenktynėse, Brazilijoje,  Nigel Mansell laimėjo pirmą vietą.
38. Ferrari buvo pirma F-1 komanda 1990 metais iškovojusi 100 pergalių. Po dviejų metų Ferrari šventė savo 500-asias lenktynes Formulėje 1.
39. Pati perkamiausia Ferrari yra 60 Modena/360 Spider. Ji buvo gaminama nuo 2000 iki 2005 metų. Viso buvo praduota 17500 vienetu.


40. Šiandien Ferrari gamykla siūlo 16 standartinių automobilių spalvų. Tačiau automobilį galima nudažyti bet kokia norima spalva. Automobiliui Ferrari 612 Scaglietti pradžioje buvo siūloma pasirinkti iš 10 istorinių Ferrari spalvų.


41. Nors dalis modelių yra tikrai išskirtiniai, tačiau jų buvo pagaminta tikrai nemažai. Nuo 1987 iki 1992 buvo pagaminta net 1315 vienetai Ferrari F40. O ypatingai retai sutinkamo Daytona modelio nuo 1968 iki 1973 metų buvo pagaminta 1284 vienetai.
42. 1985 reklaminis Ferrari 250LM bukletas aukcione Monake buvo parduotas už 1070 svarus. Rekordas neaplenktas iki šiol.
43. Ferrari varikliai buvo montuojami ir į kitus automobilius. Juos naudojo Lancia Stratos, Lancia Thema 8.32 ir Fiat Dino. O F-1 komandos Cooper, Minardi ir Scuderia Italia naudojo Ferrari variklius boliduose. F-1 variklis taip pat buvo montuojamas į sportinį vienvietį bolidą Lancia D50.


44. Enzo Ferrari labai nekentė F-1 Britanijos etapo. Tačiau anglai džiaugėsi kai 1988 metais Ferrari F-1 komandos štabas, užsiimantis pakabos tobulinimu, persikėlė į Gilfordą.
45. Dabartinis Ferrari vadovas Luca Cordero di Montezemolo yra kilęs iš Fiat savininkų giminės. Nuo 1973 iki 1977 metų jis buvo asmeninis Enzo asistentas. Jis sėkmingai vadovavo F-1 komandai, nors jam buvo vos 26 metai.


46. 50 metų jubiliejui Ferrari išleido F50 modelį. Jų buvo išleista tik 349 vienetai. Vienas kainavo 680.000 JAV dolerius. Maksimalus automobilio greitis 323 km/h. Nuo 0 iki 100 km/h jis įsibėgėja per 3,7 sekundes.
47. Bliuzo gitaristas Kris Ri taip susidomėjo vokiečių hercogo Wolfgang von Trips Ferrari, kad jam 1961 žuvus auto katastrofoje sukūrė filmą La Passione (1997 metais).
48. Tie kas negali sau leisti nusipirkti Ferrari, jį galima išsinuomoti. Britanijoje Dino 246GTS nuoma parai kainuoja apie 1000 JAV dolerių.


49. Vienu metu savo brošiūrose Ferrari naudojo iliustracijas iš Lamborghini žinynų.
50. Šiuo metu apie Ferrari leidžiama labai daug knygų. Daugiau per metus knygų išleidžiama tik apie Porsche automobilius. Tačiau apie Ferrari per metus pasaulyje pasirodo apie 100 naujų leidinių.


51. Nuo 1997 iki 2005 Ferrari valdė Maserati prekinį ženklą. Tačiau vėliau Maserati perėjo Alfa Romeo valdžiai.
52. Ferrari modelių vadinimo sistema turi savo logiką ir istoriją. Pirmas Ferrari vadinasi 125 todėl, kad 125 kubiniai centimetrai buvo jo vieno cilindro tūris. Tačiau nuo Dino modelio sistema pasikeitė. 246 Dino reiškia, kad automobilis turi 2,4 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų variklį. Panašiai atsirado ir 308, 328, 348 pavadinimai. Tačiau F355 reiškia 3,5 litrai darbinio tūrio ir 5 vožtuvų vienam cilindrui variklį.
53. 50-ųjų viduryje lenktyniniai Ferrari buvo žymimi panašiai. Tipo 158 - 1,5 litro darbinio tūrio variklis su 8 cilindrais. 80-aisiais modeliai F1 640 ir 641 turėjo paprastą projekto numerį.


54. Pati brangiausia nauja Ferrari dalis kataloge yra 599GTB Fiorano variklis. Jis kainuoja 70.000 JAV dolerių.
55. 1985 metais Sotheby’s aukcione važiuojantis Ferrari 330GT buvo parduotas vos už 10.000 svarus. Už tokią sumą buvo galima nusipirkti Ford Granada.


56. Per visą F-1 Ferrari komandos istoriją joje važiavo 13 lenktynininkų iš Britanijos.
57. F-1 Ferrari komanda turi daugiausiai pasiekimų. Ji turi daugiausiai konstruktorių taurių, pilotų pergalių, laimėtų pirmų startinių vietų ir t.t. 2004 metais Ferrari pagaliau pagal pergalių skaičių aplenkė savo seną konkurentą variklių gamyboje - Ford Cosworth.
58. Blogiausias F-1 sezonas Ferrari buvo 1980 metais. Jie surinko tik 8 taškus.
59. Pats galingiausias kada nors išleistas Ferrari buvo Enzo. Jis turėjo 660 AG.


60. 2006 metais Ferrari pardavė 5671 automobilius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų