Daugelis „Toyota“ markės entuziastų su nekantrumu laukia kada įvyks oficiali naujos kartos „Toyota Supra“ modelio prezentacija.
Japoniškų automobilių gamintojos atstovai šiemet atskleidė, jog legendinis modelis iš pelenų prisikels 2018 metais, Tokijo automobilių parodoje. Be to, naujasis modelis greičiausiai net nebus vadinamas „Toyota“ vardu. „Supra“ gali patekti po nauja sportiškų modelių marke, kuri nenori turėti nieko bendro su „Toyota“.
Kol visame pasaulyje gyvenantys automanai laukia „Supra“ debiuto, nusikelkime į praeitį ir prisiminkime spalvingus, įdomius, sportiškus „Toyota“ modelius, kurie įtiko įvairiausio plauko automanams.
TOYOTA SPORTS 800
Vieni šį modelį žino „Sports 800“, o kiti – „S800“ vardu. Vis dėlto – tai vienas pirmųjų sportiškų „Toyota“ modelių, kuris pradėjo automaniškų ratuočių šeimą.
Kompaktiškas kupė svėrė vos 580 kilogramų. Bent jau Japonijoje, šis automobilis patekdavo į „Kei“ tipo modelių kategoriją, kurie būdavo idealūs miesto automobiliai.
„Toyota Sports 800“ buvo komplektuojamas su dviejų cilindrų „2U-B“ benzininiu varikliu, kuris išvystė NET 45 arklio galias. Nepaisant to, šis mažylis galėdavo pasiekti 160 km/val. maksimalų greitį.
„Toyota Sports 800“ buvo gaminamas nuo 1965 iki 1969 metų. Per šį laikotarpį dienos šviesą išvydo 3131 modelis.
TOYOTA SOARER
Daugeliui automanų šis modelis žinomas kaip „Lexus SC“, tačiau šios ir „Toyota“ markių gimtinėje jis buvo žinomas kaip „Toyota Soarer“.
Per pakankamai ilgą gamybos laikotarpį šis modelis būdavo komplektuojamas su skirtingais varikliais, tačiau labiausiai dėmesio verta versija turėjo „JZZ30“ vardu pavadintą motorą.
Nuo 1991 iki 1996 metų gaminta versija turėjo 2,5 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininį jėgos agregatą, kuris išspausdavo 283 arklio galias. Vėliau – nuo 1997 iki 2000 metų šis modelis gavo pajėgesnį jėgos agregatą, gebantį pasiekti 300 arklio galių.
Įdomus faktas – būtent ši modifikacija buvo siūloma su mechanine pavarų dėže.
TOYOTA MR2
Visos trys „Toyota MR2“ modelio kartos buvo liaupsinamos dėl pagirtinų valdymo savybių, pakabos balanso ir „Mid-Engine“ tipo automobiliams būdingų privalumų.
Anuomet „Mid-Engine“ tipo automobiliai būdavo pakankamai brangūs, tačiau „Toyota MR2“ buvo įkainotas kaip labai gerai sukomplektuotas kompaktiškas hečbekas. Tai buvo sportiškas automobilis skirtas plačiosioms masėms.
Pirmosios ir antrosios kartos modeliai buvo pakankamai panašūs. Jie buvo pakankamai praktiški ir tinkami naudoti kasdien. Tuo tarpu trečioji modelio karta buvo visiškai kitokia. Ji buvo kurta pagal visiškai kitokią filosofiją – jis buvo aštresnis, azartiškesnis ir beviltiškai nepraktiškas. Galbūt dėl to ji nebuvo pati populiariausia „MR2“ modelio karta.
„MR2“ išskirtinumas buvo tai, jog šis modelis visuomet būdavo gaminamas tik su keturių cilindrų motorais. „Toyota“ neeksperimentavo ir šiame modelyje naudojo laiko patikrintus jėgos agregatus.
Pati pajėgiausia „MR2“ modelio versija buvo pristatyta 1993 metais. Tuomet „Toyota“ gamino antrąją „MR2“ modelio kartą.
Raumeningiausia modelio versija išvystydavo net 245 arklio galias!
TOYOTA CELICA GT-FOUR
Dar vienas „Toyota“ modelis, kuris daugeliui automanų atvėrė duris link sportiškesnių, išvaizdesnių, smagiau valdomų automobilių link.
„Toyota“ neseniai nusprendusi sugrįžti į Pasaulio ralio čempionatą sulaukė didžiulio palaikymo iš gausybės markės entuziastų, tačiau gamintojas, dėl mums nesuprantamų priežasčių, yra užmiršęs vieną žymiausių savo modelių – „Toyota Celica GT-Four“.
„GT-Four“ vardą dėvėjo trys modelio kartos. Kiekviena iš jų naudojo „3S-GTE“ variklį, kurių pajėgumas svyravo nuo 193 iki 255 arklio galių.
TOYOTA SPRINTER TRUENO
Kiekvieną kartą, kai automanai ištaria – „AE86“, visų entuziastų galvose suskamba vienas žodis – driftas!
Šiam automobiliui patekus į garsiojo Keiichi Tsuchiya rankas, kompaktiškas hečbekas tapo naujos autosporto šakos veidu. Ironiška, tačiau „AE86“ išpopuliarėjo po to, kai pasirodė garsiajame „Initial D“ animaciniame filme.
„Toyota AE86“ buvo mylimas ne tik patrauklių kėbulo formų, bet ir dėl galinių varančiųjų ratų pavaros bei aukštasūkio „4A-GE“ benzininio variklio, kurio pajėgumas svyruodavo tarp 112 – 130 arklio galių.
Dabar – tai vienas geidžiamiausių „Toyota“ automobilių.
TOYOTA 2000GT
Japoniška „Jaguar E-Type“ kopija – bent jau taip šį automobilį vadino britai ir amerikiečiai. Vis dėlto, tai galima laikyti komplimentu, nes daugelis teigia,jog tai pats gražiausias japoniškas automobilis.
„2000 GT“ taip pat yra vienas vertingiausių ir žinomiausių japoniškų automobilių. „Toyota 2000GT“ buvo tapęs įžymaus Džeimso Bondo automobiliu. Jį galima pamatyti „You Live Only Twice“ filme.
Nuo 1967 iki 1970 metų „Toyota“ pagamino 371 sportiško kupė vienetus. Tai nėra itin daug, net ir pagal tuometinius standartus.
„Toyota 2000GT“ būdavo komplektuojamas su 3 litrų, 6 cilindrų benzininiu varikliu, galinčiu išvystyti 150 arklio galių.
TOYOTA SUPRA
Kol mes visi laukiame naujos kartos „Toyota Supra“ debiuto, prisiminkime modelį, kuris privertė kiekvieną automaną svajoti apie „Toyota Supra“.
Anuomet „Toyota Supra“ turėjo konkuruoti su kitais dviem sunkiasvoriais iš Japonijos: „Honda NSX“ ir „Nissan Skyline GT-R“.
„Toyota Supra“ vardas pirmą kartą buvo paminėtas 1978 metais ir buvo gaminamas iki 2002 metų. Įdomu yra tai, jog „Toyota Supra“ pilnaverčiu kompanijos modeliu tapo tik 1986 metais. Iki tol „Supra“ buvo tapatinamas su „Toyota Celica“ modelių šeima.
Paskutinė ir pati žinomiausia „Toyota Supra“ karta buvo gaminama nuo 1993 iki 2002 metų, ir greičiausiai būtų gaminama dar ilgiau, jeigu ne du faktoriai: smarkiai sumažėjusi paklausa ir stipriai sugriežtėję taršos reikalavimai, kurie privertė sustabdyti „Toyota Supra“ automobilių prekyba JAV ir Europoje.
Prie fenomenalaus automobilio populiarumo labai stipriai prisidėjo visiems puikiai žinoma „Greitų ir įsiutusių“ filmų serija.