Kiekvieną kartą, kai automobilių gamintoja pristato naują sportišką modelį, iškart privalome susitaikyti su vienu ryškiu pokyčiu – mažesnio tūrio motoru. Tai yra visuotinė tendencija, kuriai pasipriešinti nori tik keletas automobilių kūrėjų.
Automobilių tarša visuomet buvo viena pagrindinių problemų. Būtent dėl šios priežasties Europos Sąjungoje atsirado „Euro“ taršos reikalavimai visiems naujiems ratuočiams.
Prasidėjus naujam tūkstantmečiui, sportiškų automobilių gamintojai pradėjo didinti variklių tūrį ir cilindrų skaičių. Netikėtai prasidėjusios varžybos dėl greitesnių automobilių įgavo tikrą pagreitį. Būtent šių varžybų dėka mes išvydome „BMW M5“ su V10 ar „Audi RS6“, taip pat su V10 motoru.
Vilkas ėriuko kailyje
Kiekvienas automobilių gamintojas turi bent vieną modelį, kuris sugeba atitikti sleeperio statusą. „B6“ kartos „Audi S4“ buvo vienas iš tų automobilių.
„B6“ kartos „Audi S4“ buvo komplektuojamas su 4,2 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų motoru, kuris išvystė… 344 arklio galias ir 410 Nm sukimo momentą.
Gamintojo teigimu, naujasis modelis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5,6 – 5,8 (sedanas ir universalas) sek. ir pasiekdavo 250 km/val. maksimalų greitį. Vis dėlto, keleto leidinių redakcijų darbuotojai atlikę išsamius akceleracijų testus sužinojo, jog „Audi S4“ universalas iki 100 km/val. gali įsibėgėti per maždaug 5 sekundes!
Vokiečiai visuomet norėjo daugiau
Kartais susidaro įspūdis, jog vokiškų automobilių gamintojai sportiškus modelius kuria atsižvelgdami į specializuotų dirbtuvių pageidavimus. Tokį įspūdį sudaro tokių dirbtuvių kaip „Abt Sportsline“ projektai.
Iš gamyklos išriedėjęs „S4“ universalas, kaip ir minėjome anksčiau, turėdavo 344 arklio galias išvystantį motorą. Kuomet tas pats modelis atkeliaudavo į „Abt Sportsline“ dirbtuves, jis iš jų išvažiuodavo turėdamas žymiai pajėgesnę jėgainę.
„ABT AS400“ buvo vienas įdomiausių to laikmečio projektų, kuris buvo sukurtas „Abt Sportsline“ dirbtuvėse.
Tuometiniai „Abt“ vadovai manė, jog „S4 Avant“ gali būti greitesnis, pajėgesnis ir sportiškesnis. Jie taip pat manė, jog priekyje atsiradęs 8 cilindrų motoras yra per sunkus ir per tingus tokio tipo mašinai. Tad vietoj to, kad pabandytų išspausti maksimumą iš 4,2 litro, 8 cilindrų jėgos agregato, „Abt“ dirbtuvių specialistai pasiskolino širdį iš pirmos kartos „Audi RS4“.
2,7 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų jėgos agregatas su dvejomis turbinomis šiame modelyje išvystė 400 arklio galių ir 500 Nm sukimo momentą. Visiškai naujas variklis leisdavo šiam universalui pasiekti net 290 km/val. maksimalų greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėdavo vos per 4,5 sekundės.
Jeigu to buvo negana, „Abt“ siūlydavo įsigyti galios padidinimo paslaugą, kurios dėka 6 cilindrų pajėgumas išaugdavo iki 450 AG ir 550 Nm!
Atliktų modifikacijų sąraše taip pat buvo trumpesnės spyruoklės, standesni amortizatoriai, nauja variklio valdymo programa, išmetimo sistema, sustiprinta pavarų dėžė ir kas be ko – žemesnės profilio padangos, kurios padėtų susitvarkyti su padidėjusia galia.
„Abt AS400“ galėtume įvardinti vienu rečiausių automobilių pasaulyje. Vokietijos įmonė pagamino vos 25 „AS400“ modelio vienetų. Be to, šis modelis taip pat patenka į brangiausių „Audi“ universalų kategoriją.
2004 metais pristatytas automobilis buvo pardavinėjamas už 99 400 eurų!