REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Milžiniškame automobilių pramonės medyje, superautomobilių gamintoja „Ferrari“ yra pačiame viršuje. Tai inovacijų, technologijų ir , retkarčiais, netradicinio požiūrio į automobilius lopšys, tačiau visi šiuo metu „Ferrari“ kompanijoje dirbantys žmonės turėtų dėkoti ne tik šios markės įkūrėjui Enzo Ferrari, bet ir „Alfa Romeo“ vadovams, kurie po savo sparnu priglaudė talentingą lenktynininką ir inžinierių. 
Enzo Ferrari užaugo labai įdomiame laikotarpyje. Gimęs 1898 metais, jaunasis Enzo stebėjo ne kaip gatvėmis rieda karietos, o įdomūs, didžiuliai ir galingi žmonių išradimai - automobiliai. Enzo augo tarp automobilių, todėl nenuostabu, jog jaunasis italas nuo mažumės pradėjo žavėtis keturratėmis transporto priemonėmis ir svajojo apie lenktynininko karjerą.
Enzo Ferrari savo lenktynininko karjerą pradėjo pakankamai anksti, 1919 metais. Pirmieji startai nebuvo labai sėkmingi, tačiau jaunojo Enzo talentą įžvelgė tuomet autosporto pasaulyje gerbiamos „Alfa Romeo“ ekipos atstovai. Praėjus vieneriems metams nuo Enzo debiuto lenktynių trasoje, jį pasikvietė „Alfa Romeo“ komanda, kurioje jis atsiskleidė visu gražumu.
Užsispyrimo nestokojantis Enzo buvo ne tik „Alfa Romeo“ komandos lenktynininkas. Jis taip pat tapo „Alfa Corse“ padalinio vadovu, kuris rūpinosi lenktyninių „Alfa Romeo“ bolidų kūrimu ir tobulinimu. Nepaisant puikių įgūdžių lenktynių trasoje ir dirbtuvėse, Enzo Ferrari nuolatos susidurdavo su aštria „Auto-Union“ ir „Mercedes Benz“ konkurencija. Visi trys automobilių gamintojai nuolatos konkuruodavo lenktynių trasoje ir visam pasauliui demonstruodavo savo inžinierių išmanumą ir kūrybingumą.
Konkurencijai aštrėjant, Enzo Ferrari privalėjo imtis inciatyvos ir sukurti tokį bolidą, kuris sugebėtų nušluostyti „Auto-Union“ ir „Mercedes Benz“ nosį. Gavęs palaiminimą iš „Alfa Romeo“ vadovų, Enzo Ferrari su keliais inžinieriais užsidarė „Alfa Corse“ (oficialiai šis vardas buvo pradėtas naudoti tik 1938 metais) dirbtuvėse. Taip per keletą savaičių gimė „Alfa Romeo 16C Bimotore“.

Milžiniškame automobilių pramonės medyje, superautomobilių gamintoja „Ferrari“ yra pačiame viršuje. Tai inovacijų, technologijų ir , retkarčiais, netradicinio požiūrio į automobilius lopšys, tačiau visi šiuo metu „Ferrari“ kompanijoje dirbantys žmonės turėtų dėkoti ne tik šios markės įkūrėjui Enzo Ferrari, bet ir „Alfa Romeo“ vadovams, kurie po savo sparnu priglaudė talentingą lenktynininką ir inžinierių. 
Enzo Ferrari užaugo labai įdomiame laikotarpyje. Gimęs 1898 metais, jaunasis Enzo stebėjo ne kaip gatvėmis rieda karietos, o įdomūs, didžiuliai ir galingi žmonių išradimai - automobiliai. Enzo augo tarp automobilių, todėl nenuostabu, jog jaunasis italas nuo mažumės pradėjo žavėtis keturratėmis transporto priemonėmis ir svajojo apie lenktynininko karjerą.
Enzo Ferrari savo lenktynininko karjerą pradėjo pakankamai anksti, 1919 metais. Pirmieji startai nebuvo labai sėkmingi, tačiau jaunojo Enzo talentą įžvelgė tuomet autosporto pasaulyje gerbiamos „Alfa Romeo“ ekipos atstovai. Praėjus vieneriems metams nuo Enzo debiuto lenktynių trasoje, jį pasikvietė „Alfa Romeo“ komanda, kurioje jis atsiskleidė visu gražumu.
Užsispyrimo nestokojantis Enzo buvo ne tik „Alfa Romeo“ komandos lenktynininkas. Jis taip pat tapo „Alfa Corse“ padalinio vadovu, kuris rūpinosi lenktyninių „Alfa Romeo“ bolidų kūrimu ir tobulinimu. Nepaisant puikių įgūdžių lenktynių trasoje ir dirbtuvėse, Enzo Ferrari nuolatos susidurdavo su aštria „Auto-Union“ ir „Mercedes Benz“ konkurencija. Visi trys automobilių gamintojai nuolatos konkuruodavo lenktynių trasoje ir visam pasauliui demonstruodavo savo inžinierių išmanumą ir kūrybingumą.
Konkurencijai aštrėjant, Enzo Ferrari privalėjo imtis inciatyvos ir sukurti tokį bolidą, kuris sugebėtų nušluostyti „Auto-Union“ ir „Mercedes Benz“ nosį. Gavęs palaiminimą iš „Alfa Romeo“ vadovų, Enzo Ferrari su keliais inžinieriais užsidarė „Alfa Corse“ (oficialiai šis vardas buvo pradėtas naudoti tik 1938 metais) dirbtuvėse. Taip per keletą savaičių gimė „Alfa Romeo 16C Bimotore“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

11


Automobilis buvo aprūpintas ne vienu, bet dviem 8 cilindrų varikliais. Pirmasis variklis buvo sumontuotas priekinėje automobilio dalyje, o kitas - galinėje automobilio dalyje. Abudu varikliai išvystydavo 540 arklio galias ir sukdavo galinius ratus. Abudu varikliai turėjo po atskirą veleną, kurie buvo sujungti su pavarų dėže ir diferencialu (abudu komponentai buvo sumontuoti per vidurį).
Kaip ir buvo galima tikėtis, naujasis Enzo Ferrari kūrinys buvo beprotiškai greitas tiesiojoje. Keliuose skirtinguose bandymų poligonuose „Alfa Romeo 16C Bimotore“ sugebėjo pasiekti 321 km/val, 323 km/val. ir net 364 km/val. greitį. Garsusis Tazio Nuvolari net du kartus rizikavo savo gyvybę, jog galėtų pasiekti dar didesnį nei 364 km/val. greitį, tačiau visi bandymai buvo nesėkmingi, nes stiprus šoninis vėjas vos nenupūtė automobilio nuo kelio.

REKLAMA

Alfa-Romeo-16C-Bimotore-02


Automobilis pirmą kartą lenktynių trasoje pasirodė 1935 metų pavasarį. „16C Bimotore“ debiutas „Tripoli Grand Prix“ varžybose nebuvo labai sėkmingas. Tuometinis „Alfa Romeo“ komandos tandemas užėmė ketvirtą ir penktą vietas, ir labai stipriai atsiliko nuo savo pagrindinių varžovų „Mercedes Benz W25“ ir „Auto-Union Type B“ boliduose.
Pagrindinė bolido problema - stabilumo trūkumas posūkiuose, milžiniškas sukimo momentas ir dar didesnės kuro sąnaudos, kurios priversdavo „Alfa Romeo“ lenktynininkus važiuoti atsargiau. Be to, pirmose lenktynėse Chiron Luisas turėjo sustoti net 8 kartus, jog „Alfa Romeo“ mechanikai pakeistų galines padangas.
Enzo Ferrari atsižvelgdamas į tai, jog „16C Bimotore“ buvo sukurtas savo jėgomis, jis nusprendė šiuos bolidus paženklinti tik „Ferrari“ logotipu. Kaip bebūtų keista, „Alfa Romeo“ vadovai į tokį Enzo Ferrari žingsnį nekreipė dėmesio. Jie gerbė Enzo Ferrari darbą, net ir tuomet kai talentingam lenktynininkui nesisekė. Vis dėlto, po to, kai „16C Bimotore“ netikėtai pagerino greičio rekordą, Enzo Ferrari pamatė puikią progą pristatyti savo prekinį ženklą - „Ferrari“. Būtent tada tai buvo pirmas kartas, kai didžiausiuose pasaulio leidiniuose buvo paminėtas „Ferrari“ markės vardas.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų