„Alfa Romeo Stelvio“ tapo pirmuoju šios markės „SUV“ tipo automobiliu, tačiau jis tikrai nebuvo pirmasis šios markės modelis, kuris buvo aprūpintas keturių varančiųjų ratų pavara. „Alfa Romeo“ turėjo ne vieną ir ne du modelius, kurie į kelią įsikibdavo ne tik su priekiniais, ne tik su galiniais, bet visais keturiais ratais.
Pirmieji „Alfa Romeo Stelvio“ neseniai atvyko ir į Lietuvą, oficiali atstovybė surengė šio modelio pristatymą. Kol mes laukiame kada galėsime išbandyti naująjį „Alfa Romeo“ modelį ir pasidalinti įspūdžiais su Jumis, trumpam sugrįžkime į praeitį ir susipažinkime su automobiliu, kuris pradėjo ilgametę modelių su keturių varančiųjų ratų pavara tradicija.
Pirmasis „Alfa Romeo“ modelis, kuris buvo aprūpintas keturių varančiųjų pavara, iš šios kompanijos gamyklos išriedėjo 1951 metais. Į „Jeep“ visureigį panašus tvarinys buvo sukurtas ne civiliams, bet, pagal specialių užsakymą, Italijos karinėms pajėgoms. Kadangi šio modelio paprasti mirtingieji įsigyti negalėjo, teoriškai, mes negalime jo laikyti pirmuoju „Alfa Romeo“ modeliu su keturių varančiųjų ratų sistema. Norint susipažinti su „numero uno“, turime nusikelti į 1983 metus, kuomet „Alfa Romeo“ pristatė „33 4x4“ modelį.
„Alfa Romeo“ nusprendė praplėsti ir taip kuklią „33“ modelio gamą ir sukurti automobilį, kuris turėtų visų keturių varančiųjų ratų pavarą. Atlikę minimalius pakeitimus, automobilio interjere atsirado nauja svirtis, kuri leisdavo mechaniškai įjungti keturių varančiųjų ratų pavarą.
Pirmoji šios versijos evoliucija didžiulio dėmesio nesulaukė, tačiau „Alfa Romeo“ nepasidavė. Atėjus metui atnaujinti „33“ hečbeką, „Alfa Romeo“ specialistai skyrė daug dėmesio interjero medžiagoms, surinkimo kokybei, variklių efektyvumui ir kitoms silpnosioms „33“ pusėms.
1991 metais „Alfa Romeo“ pristatė atnaujintą „33 Permanent 4“ versiją. Šį kartą nuolatinė keturių varančiųjų ratų pavara buvo komplektuojama tik į pačią pajėgiausią modelio versiją, kuri buvo komplektuojama su 1,7 litro, 135 arklio galias išvystančiu „Boxer“ tipo motoru. Įdomu yra tai, jog „33 Permanent 4“ pasirodė vos vieneriais metais anksčiau negu kitas „Alfa Romeo“ modelis su keturių varančiųjų ratų pavara - tai „155 Q4“, o vėliau ir „164 Q4“, kurie nuolatine keturių varančiųjų ratų sistema dalinosi su daugybę pergalių pasaulio ralio čempionate iškovojusia „Lancia Delta Integrale“.
Atnaujinta „Alfa Romeo 33 Permanent 4“, o vėliau ir „33 Q4“, naudojo tą pačią nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavara kaip ir vėliau pasirodę broliai. Naujoji sistema ne tik leido padidinti automobilio sukibimą su kelio danga. Priklausomai nuo važiavimo režimo, kelio dangos ir kitų veiksnių, iki 50% variklio galios buvo siunčiama į galinę ašį.
Tiesą sakant, automobilis turėjo netradicinę sistemą. Vietoj to, kad centrinis diferencialas galią paskirstytų tarp galinės ir priekinės ašies 50 : 50 koeficientu, jis veikdavo truputėlį kitaip. Normaliomis, geromis oro sąlygomis 95% variklio galios buvo siunčiama į priekinius ratus. Tokiu būdu buvo siekiama padidinti variklio efektyvumą (kuro sąnaudas). Automobilio vairuotojui pradėjus elgtis agresyviai arba pasikeitus sąlygoms, sistema priklausomai su sukibimo su kelio danga, vairo pasukimo kampo ir kitų veiksnių į pagalbą pasikviesdavo galinę ašį, kuri, pavyzdžiui, padėdavo išlyginti staiga pradėjusi slysti automobilį.
SPECIFIKACIJOS :
- Variklis - 1,7 litro, 4 cilindrų
- Galia - 135 AG esant 6500 aps/min.
- Sukimo momentas - 154 Nm esant 4600 aps/min.
- Transmisija - 5 laipsnių mechaninė
- Padangos - 185/60 R14
- Išmatavimai - 4075 mm ilgis, 1614 mm plotis, 1375 mm aukštis
- Svoris - 1070 kilogramų
- Maks. greitis - 201 km/val.
- Iki 100 km/val. - 8,8 sekundės.
GALERIJA