REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius
„Svajonių automobilis“ – frazė, kuri labai dažnai naudojama pažvelgus į bet kurį „Porsche“ markės automobilį. Taip yra dėl daugybės priežasčių, nes „Porsche“ visuomet bandydavo įtikti pakankamai siauram pirkėjų ratui – automobilių entuziastams, kurie ieško visiškai kitokių savybių, pojūčių ir turi kitokį reikalavimų sąrašą.
Šį kartą nusprendėme pakalbinti Andrių, užduoti jam kelis klausimus apie jo vairuojamą „Porsche“ automobilį ir atsakyti į klausimą – „Ar „Porsche“ iš tikrųjų yra tik tolima ir sunkiai įgyvendinama svajonė?“
Ankstyva pažintis su automobiliais
Kada Jūs pirmą kartą atsisėdote už automobilio vairo? Daugelis įvardintų visiems puikiai suprantamą skaičių – 18. Iš už kampo išlindusi pilnametystė ne tik leidžia balsuoti Seimo rinkimams, bet ir gauti vairuotojo pažymėjimą bei galimybę įsigyti pirmąjį nuosavą automobilį.
Andriaus pirmoji pažintis su automobiliais įvyko žymiai anksčiau negu jo rankose atsidūrė visiems automanams brangus dokumentas.


Aivaras Grigelevičius
„Svajonių automobilis“ – frazė, kuri labai dažnai naudojama pažvelgus į bet kurį „Porsche“ markės automobilį. Taip yra dėl daugybės priežasčių, nes „Porsche“ visuomet bandydavo įtikti pakankamai siauram pirkėjų ratui – automobilių entuziastams, kurie ieško visiškai kitokių savybių, pojūčių ir turi kitokį reikalavimų sąrašą.
Šį kartą nusprendėme pakalbinti Andrių, užduoti jam kelis klausimus apie jo vairuojamą „Porsche“ automobilį ir atsakyti į klausimą – „Ar „Porsche“ iš tikrųjų yra tik tolima ir sunkiai įgyvendinama svajonė?“
Ankstyva pažintis su automobiliais
Kada Jūs pirmą kartą atsisėdote už automobilio vairo? Daugelis įvardintų visiems puikiai suprantamą skaičių – 18. Iš už kampo išlindusi pilnametystė ne tik leidžia balsuoti Seimo rinkimams, bet ir gauti vairuotojo pažymėjimą bei galimybę įsigyti pirmąjį nuosavą automobilį.
Andriaus pirmoji pažintis su automobiliais įvyko žymiai anksčiau negu jo rankose atsidūrė visiems automanams brangus dokumentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Andriaus Porsche 944 (25)


„Jeigu mano atmintis neapleidžia, pirmą kartą automobilį pavairavau būdamas 15 metų. Tai buvo tėčio legendinė „Audi“, o tiksliau – „Audi 80“ su 1,8 litro benzininiu motoru. Varomas priekiniais ratais, rudos spalvos salonu. Vėliau savo įgūdžius tobulinau už „Renault 19“ vairo arba kaip aš mėgau ją vadinti – prancūziška sofutė. Tai buvo vienintelis šios mašinos privalumas – pakabos minkštumas.“
Visuomet galėjau sekti kitų pavyzdžiu ir sėsti ant motociklo, tačiau šių dviračių transporto priemonių bijojau nuo mažens, nuo pat tos dienos, kai kaimo keliukais brolis su „Java“ pravežė. Po to sau pasakiau – NIEKADA!.“
„Vis dėlto, niekada nesakyk niekada, nes aplinkybės privertė sėsti ant motociklo, kuomet buvome išvykę į Indoneziją. Turiu pripažinti – labai patiko! Kai degalus piliesi iš limonado butelaičių ir skrieji pro palmių plantacijas, tuomet kitaip pažvelgi į motociklo vairavimą“, - priduria Andrius.
Pirmasis ratuotis – iš Japonijos
Kaip atrodė Jūsų pirmasis automobilis? Ar tai buvo pakankamai kompaktiškas ir pigus „Honda Civic“? O galbūt Jūsų pirmasis automobilis priversdavo aplinkinius pavydėti?
Mūsų pašnekovo automobilių parko istorija nėra labai spalvinga ar ilga, tačiau Andriaus ratuočių sąraše surasime keletą įspūdingų modelių. Vienas iš jų – trečios kartos „Toyota Supra“, kuri tapo pirmuoju Andriaus automobiliu.
„Būdamas 20-ies metų užsimaniau kažko nesuvokiamai stipraus. Kadangi tuomet trečios kartos „Supra“ nebuvo labai dažnas reiškinys mūsų keliuose, o ir kainavo ne vieną tūkstantį litų, norėdamas įgyvendinti savo svajonę išvykau uždarbiauti į Jungtines Valstijas pagal „Work & Travel“ programą“, - pasakoja Andrius.
Kodėl būtent „Supra“? - paklausėme Andriaus. „Sunku vienareikšmiškai atsakyti. Man patiko, jog tai retas automobilis. Man patiko, jog jis turėjo 3 litrų, 6 cilindrų benzininį variklį su turbina. Vis dėlto, man labiausiai patiko atsilenkiantys žibintai“, - japoniško ratuočio privalumus vardina Andrius.
Tai buvo 1990 metų gamybos modelis, kuris į vaikino rankas pateko turėdamas keletą modifikacijų. Gamykliškai šio modelio variklis išvystydavo 232 arklio galias ir 360 Nm sukimo momentą. Tuo tarpu Andriaus pirkinys turėjo 260 arklio galių ir 400 Nm išvystančią jėgainę.
Kaip ir priklauso automobilių entuziastui, Andrius pratęsė ankstesnio savininko darbą. Vaikinas persiuvo odinį saloną, perdažė kėbulą, kelis kartus darė kapitalinį variklio remontą, sumontavo galingesnę ir kokybiškesnę garso sistemą.
„Tuo metu susipažinau su labai daug įdomių žmonių, pamačiau gražių vietų. Buvo labai linksma, tačiau atsiradus norui su žmona daugiau panaršyti po Europą, privalėjau atsisveikinti su legendine „Supra“, - priduria „Porsche 944“ vairuotojas.

REKLAMA

Andriaus Toyota Supra


Atsitiktinė pažintis
Kiekvieną kartą, kai automanai nusprendžia atsisveikinti su ratuočiu, kuris jam teikia didžiulį džiaugsmą ir veide nupiešia milžinišką šypseną, jo vietą užima žymiai kuklesnis, racionalesnis pirkinys. Andriaus atveju – tai buvo „Honda Accord“ su 1,8 litro darbinio tūrio motoru. Nieko įspūdingo, bet savo funkciją jis atlikdavo nepriekaištingai.
Vis dėlto, noras turėti charizmatišką automobilį buvo žymiai didesnis. Andrius kurį laiką su žmona nuolatos diskutuodavo apie antrojo automobilio pirkimą, o tiksliau – klasikinio automobilio pirkimą, kuriuo būtų galima naudotis ypatingomis progomis. Pavyzdžiui, saulėtą sekmadienio popietę.
„Mano vyresnis brolis tuomet turėjo „BMW 323i“. To paties gamintojo modelio norėjau ir aš, tačiau šiam norui paprieštaravo mano žmona. Vietoj to, kad niurzgėtų ir sakytų – ieškok toliau, būtent ji man parodė ir „Porsche 944“. Apie patį automobilį žinojau nedaug, tačiau man patiko vokiško kupė forma ir nostalgiją keliantys priekiniai atsiverčiantys žibintai“, - pasakoja Andrius.
Po pakankamai ilgų paieškų ir diskusijų, 2011 metų rugpjūčio 25 dieną įsigijo štai šį „Porsche 944“. Dabar juokas ima prisiminus automobilio pirkimo procesą. Pirkome Lietuvoje, naktį, tad net ir turint katės regėjimą nebūtume pastebėję tam tikrų trūkumų. Todėl nenuostabu, jog grįžę namo pamatėme nukritusią variklio apsaugą. Tolimesnė inspekcija parodė, jog stabdžių sistema veikia neefektyviai, tačiau tai buvo visiškai nesvarbu, nes variklio murkimas, vairuotojo sėdėsena bei „944“ charizma mane pakerėjo. Pirkome, lyg katę maiše“, - su šypsena veide šią istoriją pasakoja Andrius.

REKLAMA
REKLAMA

Andriaus Porsche 944 (18)


Netradicinis automobilis
Kad ir kokiu kampu pažiūrėsite į „Porsche“ markės automobilius, jie nebus tokie patys kaip kitos transporto priemonės bendro naudojimo keliuose, ir ne tik todėl, jog tai yra „Porsche“.
Jeigu pažvelgtume į šį automobilį giliau, kuo jis įdomus ir išskirtinis? Reikėtų pradėti nuo komponuotės: pas šiuos automobilius greičių dėžės buvo įtaisytos ant galinės ašies, o variklis tūnojo priekyje. Šis sprendimas leido sukurti modelį, kurio svorio paskirstymas tarp ašių siekia 50:50 – idealus.
„Šis ne visiems rūpimas rodiklis labai stipriai įtakoja kaip automobilis elgiasi posūkiuose. „944“ labai malonus valdyti ir lengvai nuspėjamas posūkiuose“, - automobilio subtilybes atskleidžia Andrius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Andriaus Porsche 944 (14)


„Sėdynių komfortas – pasakiškas. Vejas kiek švilpia, padangų garsas nuo kelio taip pat girdisi, ir reikia kiek gaudyti jeigu važiuoji sunkvežimių išarta pirma eismo juosta. Kadangi bazė tarp ratų nėra didelė, o varomieji ratai – galiniai, automobilis apautas 225/50 sekcijos padangomis. Taip ir gaunasi, kad į visokius griovelius ganėtinai jautriai reaguoja.“
Kaip ir bet kuris automobilis, taip ir „Porsche 944“ nėra tobulas. Tai pripažįsta ir Andrius, kuris „944“ vairuoja nuo pat 2011 metų.
„Kuomet pirkau automobilį, nemaniau, kad kai kurios dalys gali prilygti „911“ modelio detalių kainoms. Neįvertinau pradinių investicijų. Apskritai – negalėčiau įvardinti konkrečios savybės, kuri mane erzina. Vis dėlto, karts nuo karto sukirba mintis  – O kas jeigu būtų turbo?“
Patarimai potencialiems poršistams
Nesuklysime pasakę, jog norinčių savo garaže turėti „Porsche“ automobilį būtų ne vienas ir ne du. Nors šios markės automobiliai visuomet patenka į patikimiausių ratuočių gretas, tačiau kiekvienas iš mūsų galvoja, jog „Porsche“ eksploatacija yra brangi ir mažai kam įkandama.
Ne vienerius metus „Porsche 944“ vairuojantis Andrius galėtų pasidalinti keliais patarimais, kurie įpūstų drąsos bet kuriam automanui, jog pagaliau atrastų savyje jėgų atsiversti „Porsche 924“, „Porsche 944“ ar bet kurio kito „Porsche“ modelio skelbimą.

REKLAMA

Andriaus Porsche 944


(nuotr. Ralfs Ezergailis)
Tad kokiais patarimais Andrius norėtų pasidalinti su kitais automanais? „Visų pirma – reikia nuspręsti kodėl nori būtent „Porsche“ ir kodėl nori „ 944“. Visų antra – gerai pagalvoti kiek pinigų norisi išleisti savo pirmajam šios markės modeliui. Ir visų trečia – pasirinkti žemyną, kuriam automobilis buvo skirtas. Europos rinkai skirti modeliai bus ženkliai brangesni. Tuo tarpu JAV rinkai skirti modeliai turės žymiai daugiau trūkumų, bet bus pigesni. Modeliai iš anapus Atlanto gali būti privalumas tiems, kas turi laiko ir noro retkarčiais pasikrapštyti prie ne pirmos jaunystės „Porsche“, - patarimus dalina Andrius.
Antrasis žingsnis – tolimesnė eksploatacija. Ar šis automobilis gali būti naudojamas kiekvieną dieną? O galbūt jis jautrus, kaprizingas kaip tam tikri automobiliai iš Italijos?

REKLAMA

Andriaus Porsche 944 (9)


Andrius kalbėdamas apie „944“ eksploataciją, nusišypso ir atsako - „Jeigu tik yra noro, automobilis gali būti naudojamas kiekvieną dieną. Tik iš pradžių reikia atsižvelgti į pagrindinius mazgus: paskirstymo diržas, vandens pompa, paskirstytojas, filtrai, stabdžių sistema. Laiku ir tinkamai prižiūrimi pagrindiniai komponentai tarnaus ir neleis staigiai ištuštinti banko sąskaitos.“
„Iš asmeninės patirties galiu pasakyti, jog „944“ puikiai atlieka kasdieninio automobilio funkciją. Aš asmeniškai „944“ kiekvieną mylimą dieną naudojau pusantrų metų. Dieną, naktį, vasarą ir žiemą, kelionės į darbą, išvykos prie ežero ar jūros. Su „944“ netgi vežėme baldus ir kilimus iš „IKEA“. Automobilis veikė kaip laikrodukas ir niekada nepavedė.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Andriaus Porsche 944 (26)


Keletas faktų apie patį automobilį:


  • Gamybos metai – nuo 1982 iki 1991

  • Komponuotė – variklis priekyje, varomieji ratai - galiniai

  • Per devynių metų gamybos laikotarpį „Porsche“ pagamino daugiau kaip 160 000 modelio vienetų. Tai vienas sėkmingiausių kompanijos modelių

  • Visi „944“ modeliai turėjo 4 cilindrų motorus

  • Andriaus vairuojamas modelis turi 2,5 litro darbinio tūrio, 163 AG ir 205 Nm išvystantį motorą

  • Automobilio svoris – 1293 kilogramai

  • Automobilio kaina, kuomet buvo naujas – ~ 20 000 eurų

  • Maks. greitis – 221 km/val.



Andriaus Porsche 944 (31)


GALERIJA


Andrių galite sekti „
Instagram“ socialiniame tinkle.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų