REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kasmet tūkstančiai lengvųjų automobilių Lietuvoje po eismo įvykio netenka teisės dalyvauti eisme, nes juos remontuoti ekonomiškai netikslinga. Vis tik kai kurios transporto priemonės, kurioms buvo uždrausta dalyvauti viešajame eisme, laikinai prikeliamos iš numirėlių.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per šių metų aštuonis mėnesius 1 454 transporto priemonėms po eismo įvykio buvo uždrausta dalyvauti eisme, o dėl grėsmės eismo saugumui 478 transporto priemonėms buvo anuliuotas techninės apžiūros galiojimas. Net 2 773 transporto priemonėms buvo panaikintas privalomosios techninės apžiūros dokumentas, nes jas remontuoti ekonomiškai netikslinga.
„Po techninės apžiūros dokumento panaikinimo transporto priemonių savininkas ar valdytojas, siekdamas sugrąžinti transporto priemonę į eismą, turi atlikti automobilio atkuriamąjį remontą ir techninę ekspertizę. Neatlikus šių procedūrų tokios transporto priemonės turi būti perduotos atliekų tvarkytojams ir utilizuojamos“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoit.
Privalomosios techninės apžiūros dokumento galiojimas panaikinamas, kai transporto priemonės po eismo ar kitokio įvykio neatitinka techninių reikalavimų ir negali saugiai dalyvauti viešajame eisme. Po autoavarijos gali būti stipriai deformuotos pagrindinės automobilio dalys (vairo ar stabdžių sistemos, statramstis, lonžeronas, pakaba ar rėmas). Tačiau būna atvejų, kai ypač nelegaliai veikiančiuose garažuose toks automobilis numirėlis iš gabalų suvirinimas ir prikeliamas naujam, kad ir laikinam gyvenimui.
Atlikti transporto priemonės techninę ekspertizę privaloma po automobilio atkuriamojo remonto. Ekspertizė turi patvirtinti, kad automobilis yra tinkamai suremontuotas ir nepavojingas žmonių sveikatai bei saugumui.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijai „Transeksta“ priklausančios įmonės nuo 2017 metų pradžios iki rugsėjo vidurio atliko 8 472 lengvųjų automobilių techninę ekspertizę – beveik 30 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. N1 kategorijos transportų priemonių (iki 3,5 tonos ir iki 9 sėdimųjų vietų), kurioms buvo atlikta techninė ekspertizė, skaičius lyginamuoju laikotarpiu išaugo beveik 14 proc., iki 337.
„Transekstos“ duomenimis, vien nuo šių metų pradžios iki rugsėjo vidurio į viešąjį eismą buvo grąžinta 141 Lietuvoje registruoto transporto priemonė, kuriai po sugadinimo eismo ar kitokio įvykio metu buvo uždrausta dalyvauti viešajame eisme. Tarp tokių sugrįžusių transporto priemonių yra ir tokių, kurios teisės dalyvauti eisme neteko dar 2016 metais.
Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo taisyklės numato, kad automobilį remontuoti ekonomiškai netikslinga, kai būtinos išlaidos transporto priemonės remontui sudaro 75 proc. automobilio rinkos vertės iki eismo įvykio ar kitos žmogaus arba gamtos sukeltos nelaimės, išskyrus istorines motorines transporto priemones.
Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA), Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis primena, kad eksploatuoti netinkamos transporto priemonės turi būti saugiai ir tinkamai išardytos, nes nemažai automobilių dalių, pavyzdžiui, hidrauliniai ar tepaliniai amortizatoriai, akumuliatoriai, degalų ir tepalo filtrai, panaudota alyva, yra priskiriamos pavojingoms atliekoms.
„GIA su partneriais yra sukūrusi įvairių atliekų, įskaitant automobilių, surinkimo ir tvarkymo sistemą. Kasmet vykdome aplinkosauginius projektus „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“, kurių metu šviečiame visuomenę ir skatiname autoservisus tinkamai rūpintis automobilių atliekomis. Atliekų tvarkytojai pasirūpina, kad netinkamos eksploatuoti transporto priemonės būtų apdorojamos taip, jog susidarytų kuo mažiau atliekų, o tinkamos naudoti dalys būtų panaudojamos pakartotinai“, – sako A. Skinulis.

Kasmet tūkstančiai lengvųjų automobilių Lietuvoje po eismo įvykio netenka teisės dalyvauti eisme, nes juos remontuoti ekonomiškai netikslinga. Vis tik kai kurios transporto priemonės, kurioms buvo uždrausta dalyvauti viešajame eisme, laikinai prikeliamos iš numirėlių.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per šių metų aštuonis mėnesius 1 454 transporto priemonėms po eismo įvykio buvo uždrausta dalyvauti eisme, o dėl grėsmės eismo saugumui 478 transporto priemonėms buvo anuliuotas techninės apžiūros galiojimas. Net 2 773 transporto priemonėms buvo panaikintas privalomosios techninės apžiūros dokumentas, nes jas remontuoti ekonomiškai netikslinga.
„Po techninės apžiūros dokumento panaikinimo transporto priemonių savininkas ar valdytojas, siekdamas sugrąžinti transporto priemonę į eismą, turi atlikti automobilio atkuriamąjį remontą ir techninę ekspertizę. Neatlikus šių procedūrų tokios transporto priemonės turi būti perduotos atliekų tvarkytojams ir utilizuojamos“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoit.
Privalomosios techninės apžiūros dokumento galiojimas panaikinamas, kai transporto priemonės po eismo ar kitokio įvykio neatitinka techninių reikalavimų ir negali saugiai dalyvauti viešajame eisme. Po autoavarijos gali būti stipriai deformuotos pagrindinės automobilio dalys (vairo ar stabdžių sistemos, statramstis, lonžeronas, pakaba ar rėmas). Tačiau būna atvejų, kai ypač nelegaliai veikiančiuose garažuose toks automobilis numirėlis iš gabalų suvirinimas ir prikeliamas naujam, kad ir laikinam gyvenimui.
Atlikti transporto priemonės techninę ekspertizę privaloma po automobilio atkuriamojo remonto. Ekspertizė turi patvirtinti, kad automobilis yra tinkamai suremontuotas ir nepavojingas žmonių sveikatai bei saugumui.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijai „Transeksta“ priklausančios įmonės nuo 2017 metų pradžios iki rugsėjo vidurio atliko 8 472 lengvųjų automobilių techninę ekspertizę – beveik 30 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. N1 kategorijos transportų priemonių (iki 3,5 tonos ir iki 9 sėdimųjų vietų), kurioms buvo atlikta techninė ekspertizė, skaičius lyginamuoju laikotarpiu išaugo beveik 14 proc., iki 337.
„Transekstos“ duomenimis, vien nuo šių metų pradžios iki rugsėjo vidurio į viešąjį eismą buvo grąžinta 141 Lietuvoje registruoto transporto priemonė, kuriai po sugadinimo eismo ar kitokio įvykio metu buvo uždrausta dalyvauti viešajame eisme. Tarp tokių sugrįžusių transporto priemonių yra ir tokių, kurios teisės dalyvauti eisme neteko dar 2016 metais.
Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo taisyklės numato, kad automobilį remontuoti ekonomiškai netikslinga, kai būtinos išlaidos transporto priemonės remontui sudaro 75 proc. automobilio rinkos vertės iki eismo įvykio ar kitos žmogaus arba gamtos sukeltos nelaimės, išskyrus istorines motorines transporto priemones.
Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA), Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis primena, kad eksploatuoti netinkamos transporto priemonės turi būti saugiai ir tinkamai išardytos, nes nemažai automobilių dalių, pavyzdžiui, hidrauliniai ar tepaliniai amortizatoriai, akumuliatoriai, degalų ir tepalo filtrai, panaudota alyva, yra priskiriamos pavojingoms atliekoms.
„GIA su partneriais yra sukūrusi įvairių atliekų, įskaitant automobilių, surinkimo ir tvarkymo sistemą. Kasmet vykdome aplinkosauginius projektus „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“, kurių metu šviečiame visuomenę ir skatiname autoservisus tinkamai rūpintis automobilių atliekomis. Atliekų tvarkytojai pasirūpina, kad netinkamos eksploatuoti transporto priemonės būtų apdorojamos taip, jog susidarytų kuo mažiau atliekų, o tinkamos naudoti dalys būtų panaudojamos pakartotinai“, – sako A. Skinulis.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų