REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pats laikas „lįsti“ į garažą ir papasakoti apie tai, ko nematome lenktynių trasoje.  Kur prasideda drag‘as?  Šis žmogus atsako paprastai  - širdyje.  Susipažinkite su žmogumi, kuris daugiau nei 15 metų serga drag‘o liga.
Artūras Simonavičius (draugų tarpe Arturiukas) – vienas iš drag‘o pradininkų Lietuvoje, kuriam šis sportas tapo toks pats svarbus kaip oras, o kiekviena minutė praleista garaže tampa geriausiu poilsiu.
Artūrai, kas domisi šia sporto šaka, tikrai žinos, kad esi senas vilkas Lietuvos drag lenktynių padangėje. Kada kilo susidomėjimas automobiliais ir ¼ mylios sportu?
- Automobiliai ir motociklai mano gyvenime „atsirado“ kai man buvo 10 metų (Artūrui šiuo metu 51-eri), tada, dar būdamas vaikas išmokau remontuoti turėtą motociklą.  „Užaugau“, įstojau mokintis Kaune, tačiau varikliai ir konstravimas liko mano gyvenime.  Laikui bėgant hobis išaugo į darbą kuris tapo pragyvenimo šaltiniu.  Tačiau vėliau nusprendžiau, kad mieliau konstruosiu sau ir savo malonumui.  Drag‘as gyvenime atsirado tikriausiai apie 2000-uosius metus, kuomet draugui padėjau ruošti automobilį būtent šiam sportui. Tuomet tai buvo ambicingas projektas, kurio pagrindinis ir vienintelis tikslas buvo paruošti Opel Kaddet taip, kad šis ¼ mylios trasoje aplenktų ne ka kitą, bet BMW Z8, kuris tuo metu buvo „kažkas“ tokio. Šia linkme dirbome be perstojo, bet finišavome pasiekę savo tikslą – Opelis aplenkė „zetkę“ ir  tapo praktiškai neaplenkiamu savo klasėje dar ne vienerius metus. Pamatęs, kad šis sportas yra lenktynių ir konstravimo viduriukas nusprendžiau, kad laikas tapti dalyviu, o ne mechaniku ar žiūrovu.

Pats laikas „lįsti“ į garažą ir papasakoti apie tai, ko nematome lenktynių trasoje.  Kur prasideda drag‘as?  Šis žmogus atsako paprastai  - širdyje.  Susipažinkite su žmogumi, kuris daugiau nei 15 metų serga drag‘o liga.
Artūras Simonavičius (draugų tarpe Arturiukas) – vienas iš drag‘o pradininkų Lietuvoje, kuriam šis sportas tapo toks pats svarbus kaip oras, o kiekviena minutė praleista garaže tampa geriausiu poilsiu.
Artūrai, kas domisi šia sporto šaka, tikrai žinos, kad esi senas vilkas Lietuvos drag lenktynių padangėje. Kada kilo susidomėjimas automobiliais ir ¼ mylios sportu?
- Automobiliai ir motociklai mano gyvenime „atsirado“ kai man buvo 10 metų (Artūrui šiuo metu 51-eri), tada, dar būdamas vaikas išmokau remontuoti turėtą motociklą.  „Užaugau“, įstojau mokintis Kaune, tačiau varikliai ir konstravimas liko mano gyvenime.  Laikui bėgant hobis išaugo į darbą kuris tapo pragyvenimo šaltiniu.  Tačiau vėliau nusprendžiau, kad mieliau konstruosiu sau ir savo malonumui.  Drag‘as gyvenime atsirado tikriausiai apie 2000-uosius metus, kuomet draugui padėjau ruošti automobilį būtent šiam sportui. Tuomet tai buvo ambicingas projektas, kurio pagrindinis ir vienintelis tikslas buvo paruošti Opel Kaddet taip, kad šis ¼ mylios trasoje aplenktų ne ka kitą, bet BMW Z8, kuris tuo metu buvo „kažkas“ tokio. Šia linkme dirbome be perstojo, bet finišavome pasiekę savo tikslą – Opelis aplenkė „zetkę“ ir  tapo praktiškai neaplenkiamu savo klasėje dar ne vienerius metus. Pamatęs, kad šis sportas yra lenktynių ir konstravimo viduriukas nusprendžiau, kad laikas tapti dalyviu, o ne mechaniku ar žiūrovu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

10357677_642374905841484_6888400618283417030_o


Kiekvienas perkantis pirmąjį automobilį sportui turi tam tikrus reikalavimus, ar ir Jūs jų turėjote?
- Neturėjau nusistatymų ar didelių reikalavimų,vienas ir tikriausiai pagrindinis prioritetas buvo automobilio svoris, norėjosi kuo lengvesnio.  Svarsčiau apie kelis modelius, bet netikėtai skelbimuose pasirodė 1986-ųjų gamybos Mazda 323 su 1,6 litro turbo benzininiu varikliu ir visais varančiaisiais ratais. Savaime aišku, abejonių kaip ir nebeliko. Nuvažiavom į Vilnių ir taip ji atsidūrė mano kieme.
Pasirinkote gan neįprastą automobilį. Koks buvo „pirmasis pasimatymas“?
- Mašina turėjo keturias pagrindines problemas, kurias iškarto reikėjo spręsti :


  1. Neveikė blokiruotės valdymo blokas, ko pasekoje negalėjau naudoti vieno iš pagrindinių privalumų – visų varančiųjų ratų sistemos.

  2. Didžioji dalis variklio galios, buvo „kažkur“ - turbinos slėgis siekė vos 0,4 bar.

  3. Sudilusi sankaba – tik paspaudus pedalą ir turbinai pasiekus tą  „sportinį“ 0,4 bar slėgį, sankaba iškarto „nusisukdavo“.

  4. Neoriginalūs ir labai aukšti amortizatoriai.



REKLAMA

10448591_643183412427300_8297415853426874515_o


Variklio, elektros skyriaus, transmisijos  ir važiuoklės gedimai - visas auto-mechaniko vadovėlio turinys. Tikriausiai tikėjotės kur kas geresnių įspūdžių?
- Tiesą sakant nebuvo, bet nebuvo ir  didelės „tragedijos ir dramos“. Pridėjus rankas viskas įmanoma, tik reikia noro turėti. Kadangi pirmosios lenktynės buvo ne už kalnų, ir norint startuoti reikėjo esamus gedimus pašalint. Pridėjus rankas pradėjo veikti blokiruotė,  atlikus kelis patobulinimus turbinos slėgis pakilo iki 0.8 bar, sankaba ir amortizatoriai taip pat buvo pakeisti.
Kokios pirmosios modifikacijos buvo atliktos? Viską darėtės pats ar visus darbus patikėjote kitiems meistrams?
- Viskas dariau savo jėgomis ir savo rankomis, serviso meistrams patikėti automobilio nenorėjau.  Norint turėt 0,8 bar'o slėgį teko padidinti kuro kiekio padavimą pridedant papildomus purkštukus, sumontuoti turbinos slėgio reguliatorių, pasigaminti BOV‘ą , pritaikyti didesnį tarpinį oro aušintuvą.. Tai nėra visi darbai kuriuos atlikau, visgi 15 metų praėjo. Trumpai sakant reikėjo ir darbo įdėti ir galvą pasukti, nes tokio sportinių dalių pasirinkimo kaip dabar tikrai nebuvo. Pamenu, padidinus slėgį iki  1 bar‘o, varžybų metu sprogo intercooler‘is, pakeitus jį į dar didesnį ,nebeatlaikė variklio žiedai ir stūmokliai.. Taip ir prasidėjo...

REKLAMA
REKLAMA

10923225_1108535922505998_3432452398146480993_n


Atėjo tas momentas, kai teko gaminti variklio dalis pritaikytas sportui ir didelėms apkrovoms?
- Iš esmės taip, norint greitėti ir turėti konkurencingą techniką , ją nuolatos reikėjo tobulint, juolab ir kiti dalyviai nesnaudė, visi tobulėjo tikrai sparčiai.
Ir čia prasideda dideli pinigai?
- Anuomet, viską dariau pats, taigi kainavo tik detalės kurias pirkau ar kurias gamino pagal užsakymą. Jeigu gerai atsimenu dalys kainavo 2800-3000 litų.
Drag‘as nėra pigi sporto šaka . O galbūt pamenate pirmąsias savo lenktynes?
- Pirmas startas buvo Marijampolėje, 1/8 mylios trasoje miesto gatvėje.  Tuomet savo klasėje likau trečias. Tikriausiai „pirmojo karto“ jaudulys padarė savo (juokiasi).
Kas sekė toliau? Kiekviename sporte, ne išimtis ir šiame būna pakilimų ir nuopolių. Ar niekada nekilo noras viską mesti ir susirasti kitą hobį?
- Ne, atvirkščiai, norėjau greitėti ir važiuoti vis greičiau. Deja, vien savo lėšomis to padaryti negalėjau, laimei pavyko rasti rėmėjų kurių dėka įsigijau programuojamą kompiuterį, turbiną, 880 cc kuro purkštukus ir dar begalę kitų elementų. Savaime aišku, lygiagrečiai nebuvo apleisti stabdžiai, ir kiti važiuoklės elementai, kad važiuoti greitai būtų saugu. Tikriausiai tada Mazda ir tapo „pusnimi“. Visoms modifikacijoms ir pakeitimams vardinti neturime  laiko, bet  iki šios dienos jų buvo ne viena dešimtis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

11262497_992112327468547_3997292057056865933_n


Mazda nėra pati greičiausia, yra begalė galingesnių ir greitesnių automobilių, bet žinau vieną dalyką, kad viską dariau ir darysiu pats. Jau senai galėjau nusipirkti kitą mašiną vietoje to, kad investuočiau pinigus į Mazdą, bet to daryti aš nenoriu ir važiuosiu su ja tol, kol suksis ratai ir plaks širdis.
Panašu, kad Jus sieja kur kas stipresnis ryšys nei daugelis gali suprasti.. Artūrai, kokie šio sezono planai ?
- O planai kaip ir kiekvieną pavasarį –  sėkmingai startuoti drag čempionate. Meluočiau jei sakyčiau, kad nenoriu laimėti, bet ne visada taurės laimėjimas yra tikrasis laimėjimas.  Šiais metais startuosime vienoje komandoje su sūnumi,  kurio automobilis baigiamas ruošti -  beliko tik kompiuterio derinimas ir „apkatkė“.  Tikimės, kad sugebėsim pasipriešinti ir ivežti ne vienam. (juokiasi)
Ir paskutinis klausimas –Ką patartumėte naujokui? Kaip pradėti, ko tam reikia? Ko palinkėtumėte prieš pirmąjį startą?
- Svarbiausia gerai nusiteikti ir suprasti, kad nesvarbu koks greitas esi, greitesnių visada buvo ir bus. Ateis laikas – būsi greičiausias. Čempiono titulas per dieną nelaimimas, šį vardą reikia nusipelnyti, nesvarbu ar tai drag lenktynės ar šachmatai.

10553355_661977243881250_5193006352374498477_n

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų