REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Inovatyvios technologijos ir savitas eksterjero dizainas – tai pačios svarbiausios savybės, kurių mes ieškome kiekviename „Citroën“ markės automobilyje.
Pastarąjį dešimtmetį „Citroën“ kompanijos darbuotojus reikėtų peikti, jog jie daugiau dėmesio skyrė tik vienai savybei – eksterjero dizainui. Tuo tarpu technologijos ir nestandartiniai, bet efektyvūs sprendimai liko gulėti stalčiuose.
Vis dėlto, pažvelgę į naujos kartos „C3“ hečbeką, „C3 AirCross“ krosoverį arba šviežiai iškeptą „Berlingo“, susidaro įspūdis, jog „Citroën“ nusprendė sugrįžti prie to, ką moka geriausiai.
„Citroën“, norėdama perteikti naują gamintojo požiūrį nemažo susidomėjimo sulaukusiame „C4 Cactus“, atliko keletą svarbių pakeitimų, kurie leidžia suprasti, jog ateityje pasirodysiantys „Citroën“ markės automobiliai spinduliuos charizma ir netradiciniais sprendimais.

DIZAINAS


Verdiktas 4
Kuomet prieš keletą metų „Citroën“ pristatė šį modelį, visus nustebino futuristinis, visgi, diskusijas keliantis eksterjero dizainas. Vieniems jis patiko, kiti jo negalėjo pakęsti, o tai reiškia, jog „Citroën“ dizaineriai pasiekė savo tikslą. Geras automobilio dizainas iššaukia kažkokią emociją, ir nesvarbu, jog ji gali būti nelabai palanki.
„Citroën“ atlikdama „C4 Cactus“ modernizaciją pasielgė taip, lyg būtų pasiruošusi atsitraukti. Akivaizdu, jog dizaineriai nusprendė automobiliui suteikti daugiau solidumo. Labiau nugludintos kėbulo formos ir sumažėję „Air Bump“ elementai ant durų leido pasiekti užsibrėžtą tikslą, tačiau tai tuo pačiu „praskiedė“ automobilio dizainą, kuris anksčiau suteikdavo „C4 Cactus“ išskirtinumo faktorių, tačiau taip buvo padaryta dėl vienos priežasties – nuo šiol „C4 Cactus“ užima ne vieną, bet dvi vietas skirtinguose segmentuose.
Po to, kai „Citroën“ nusprendė nutraukti „C4“ hečbeko gamybą, jo vietą užėmė ne bet kas kitas, o štai šis išsišokėlis. Be to, nuo šiol mes jį turime vadinti ne krosoveriu, bet... hečbeku. Ach, tie keistuoliai prancūzai.

Inovatyvios technologijos ir savitas eksterjero dizainas – tai pačios svarbiausios savybės, kurių mes ieškome kiekviename „Citroën“ markės automobilyje.
Pastarąjį dešimtmetį „Citroën“ kompanijos darbuotojus reikėtų peikti, jog jie daugiau dėmesio skyrė tik vienai savybei – eksterjero dizainui. Tuo tarpu technologijos ir nestandartiniai, bet efektyvūs sprendimai liko gulėti stalčiuose.
Vis dėlto, pažvelgę į naujos kartos „C3“ hečbeką, „C3 AirCross“ krosoverį arba šviežiai iškeptą „Berlingo“, susidaro įspūdis, jog „Citroën“ nusprendė sugrįžti prie to, ką moka geriausiai.
„Citroën“, norėdama perteikti naują gamintojo požiūrį nemažo susidomėjimo sulaukusiame „C4 Cactus“, atliko keletą svarbių pakeitimų, kurie leidžia suprasti, jog ateityje pasirodysiantys „Citroën“ markės automobiliai spinduliuos charizma ir netradiciniais sprendimais.

DIZAINAS


Verdiktas 4
Kuomet prieš keletą metų „Citroën“ pristatė šį modelį, visus nustebino futuristinis, visgi, diskusijas keliantis eksterjero dizainas. Vieniems jis patiko, kiti jo negalėjo pakęsti, o tai reiškia, jog „Citroën“ dizaineriai pasiekė savo tikslą. Geras automobilio dizainas iššaukia kažkokią emociją, ir nesvarbu, jog ji gali būti nelabai palanki.
„Citroën“ atlikdama „C4 Cactus“ modernizaciją pasielgė taip, lyg būtų pasiruošusi atsitraukti. Akivaizdu, jog dizaineriai nusprendė automobiliui suteikti daugiau solidumo. Labiau nugludintos kėbulo formos ir sumažėję „Air Bump“ elementai ant durų leido pasiekti užsibrėžtą tikslą, tačiau tai tuo pačiu „praskiedė“ automobilio dizainą, kuris anksčiau suteikdavo „C4 Cactus“ išskirtinumo faktorių, tačiau taip buvo padaryta dėl vienos priežasties – nuo šiol „C4 Cactus“ užima ne vieną, bet dvi vietas skirtinguose segmentuose.
Po to, kai „Citroën“ nusprendė nutraukti „C4“ hečbeko gamybą, jo vietą užėmė ne bet kas kitas, o štai šis išsišokėlis. Be to, nuo šiol mes jį turime vadinti ne krosoveriu, bet... hečbeku. Ach, tie keistuoliai prancūzai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


INTERJERAS


Verdiktas 3.5
Pokyčiai interjere – taip pat pakankamai subtilūs ir neleidžiantys pasakyti, jog „Citroën“ ėmė jautį už ragų, bet tuomet sau užduodi klausimą – „Ar to reikėjo?“
Tiesą sakant – ne. „C4 Cactus“ interjeras atrodo nuostabiai: stilingai, moderniai, žaviai ir neįprastai. Žinoma, iki pilnos laimės trūksta vientisumo dizaino elementuose, bet apskritai – tai labai maloni vieta sėdėti už vairo: dėl žemai sumontuoto automobilio prietaisų skydo jums suteikiamas puikus matomumas, prietaisai išdėlioti logiškai ir patogiai, o keliomis kryptimis reguliuojamas vairas leidžia labai greitai surasti patogią sėdėseną.
Atnaujinto modelio pirkėjus turėtų sudominti viena naujovė – „Advanced Comfort“ vardu pavadintos sėdynės, kurios buvo sukurtos taip, jog kiekvienas vairuotojas pasijustų lyg sėdėtų itin patogiame krėsle.
Akivaizdų „minkštumą“ pajusite kiekvieną kartą, kai padėsite savo sėdimąją ant sėdynės – rimtai. Nors jos neturi gero šoninio prilaikymo, tačiau yra minkštos it kempinė ir patogios kaip lova 5 žvaigždučių viešbutyje, o tai labai palengvina ilgesnes keliones. Dar viena gera žinia – „Citroën“ itin patogias sėdynes sumontavo ne tik priekyje, bet ir gale.
Vis dėlto, ne viskas šiame „Citroën“ modelyje rožėmis klota. Interjero erdvė – vidutiniška. Priekyje ir gale patogiai įsitaisys žmonės, kurių ūgis neviršija 1,85 metro. Jeigu turite ilgas kojas, net ir iki galo atstumta sėdynė neleis įsipatoginti ir džiaugtis kelione iki pajūrio.
Kita problema, o gal tiksliau – neįprastas sprendimas – galiniai langai, kurie nenusileidžia, o tiesiog truputėlį prasiveria, kaip pirmos kartos „Fiat Bravo“ ar „Renault Clio“.

REKLAMA


Multimedija
„Citroën“ naudoja tą pačią informacijos ir pramogų sistemą kaip ir kiti „PSA“ koncerno nariai. Ši sistema turi nemažai privalumų, na, žinoma, ir keletą trūkumų, kurie gali erzinti.
Pradėkime nuo trūkumų – tai fizinių mygtukų trūkumas ir tam tikrais atvejais per lėtas veikimas bei atsakas į vairuotojo komandas. Kadangi visos pagrindinės funkcijos buvo perkeltos į „PSA“ koncerno inžinierių sukurtą multimediją, bėda yra ta, jog norėdami pakeisti oro kondicionieriaus darbą ar pasižiūrėti navigacijos rodmenis, visuomet privalėsite paspausti ekrano šonuose esančius simbolius. Nieko sudėtingo? Taip, jeigu stovite sankryžoje ir laukiate, kol užsidegs žalias šviesoforo signalas, tačiau vairuojant, ši veiksmų seka nėra labai patogi ar intuityvi, nes tą patį simbolį labai dažnai reikia paspausti du kartus.
Privalumų krepšelyje – funkcijos nėra paslėptos po devyniais užraktais, ekrano raiška ir grafinė sąsaja – puiki. Sistemą bandėme sujungti su trim skirtingais telefonais ir nė su vienu nekilo absoliučiai jokių rūpesčių.

REKLAMA
REKLAMA


DINAMIKA


Verdiktas 3
„Citroën“ į atnaujintą modelį montuoja tik du variklius: 1,2 litro darbinio tūrio benzininį su turbina arba 1,6 litro darbinio tūrio dyzelinį. Pastarasis išvysto 99 arklio galias ir 254 Nm sukimo momentą. Tuo tarpu benzinu maitinami varikliai išvystys 82, 110 arba 130 arklio galių. Jie gali būti poruojami su 5 laipsnių mechanine arba su 6 laipsnių automatine pavarų dėžėmis.
Mūsų bandytas modelis turėjo 110 arklio galių išspaudžiantį, trijų cilindrų variklį, kuris pasiekęs 1500 sūkių ribą išvysto  205 Nm sukimo momentą.
Atsižvelgiant į automobilio paskirtį, trijų cilindrų variklis turi užtektinai parako, jog kiekvienas „C4 Cactus“ vairuotojas sugebėtų neatsilikti nuo kitų eismo dalyvių. 1,2 litro motoras patiks tiems, kas anksčiau vairavo automobilius su dyzeliniais varikliais, nes trijų cilindrų jėgainė užsipučia pakankamai anksti ir akis išdegus bėga iki pat maždaug 4000 sūkių ribos. Po to, trijų cilindrų motoras pradeda elgtis kaip ir daugelis mažo tūrio variklių – jiems tiesiog pritrūksta įkvėpimo, tad tolimesnis variklio spaudimas primena Ramūno Karbauskio korupciją tiriančios komisijos darbą – daug triukšmo, mažai naudos.
Akceleracija
Testo metu užfiksuota automobilio akceleracija:

  • Nuo 0 iki 100 km/val. per 10,9 sekundės (gamintojo duomenimis – 10,3 sekundės)

  • Nuo 60 iki 100 km/val. (važiuojant 4 bėgiu) – 8,9 sekundės

  • Nuo 80 iki 120 km/val. (važiuojant 4 bėgiu) – 10,2 sekundės

  • Nuo 80 iki 120 km/val. (važiuojant 5 bėgiu) – 13 sekundžių



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


VALDYMAS


Verdiktas 3
„Comfort Is The New Cool“ – būtent tokį šūkį naudoja „Citroën“, reklamuodama naująjį „C4 Cactus“. Akivaizdu, jog „Citroën“ orientuojasi ne į atletiškumą, tyrus vairavimo potyrius, o į komfortą – tai yra prioritetas, o visa kita lieka antrame plane.
„Citroën“ į atnaujintą modelį pradėjo montuoti naujus, pažangesnius amortizatorius, kurie sugeba taip pat ar dar geriau sugerti kelio nelygumus negu įžymioji „Hydroactive 3+“ sistema.
Amortizatorių viduje, viršutinėje ir apatinėje dalyje yra sumontuotos papildomos hidraulinės atramos. Šių amortizatorių dėka „Citroën“ gali montuoti gerokai „minkštesnes“ spyruokles ir užtikrinti, jog hidraulinės atramos sugebės sugerti grubaus kelio paviršiaus nelygumus. Reikia pabrėžti, kad jos suveikia tik tada, kai amortizatorius gauna didesnę apkrovą.
„Citroën“ teigia, jog naujieji amortizatoriai sugeba sukurti skraidančio kilimo efektą ir leis pamiršti ką reiškia duobėti keliai. Iš dalies – tai yra tiesa, nes pakaba puikiai sugeria nežymius kelio nelygumus ar grubesnius kelio sujungimus. Vis dėlto, išvažiavus į žvyrkelį arba atvažiavus į Kauno rotušę, iš akmenų suręstas grindinys apie save primena nuolatos.
Triukšmo lygis

  • Važiuojant 50 km/val. greičiu – 61 db

  • Važiuojant 100 km/val. greičiu – 66 db

  • Važiuojant 130 km/val. greičiu – 73 db



REKLAMA


EKSPLOATACIJA


Verdiktas 4
„Citroën“ jau seniai negamina aukštesnės klasės automobilių, kurie būna aprūpinti komplikuota hidrauline pakaba arba komforto įranga, kuri veikia paralelinėje visatoje. Visa tai – praeityje.
Dabar „Citroën“ gamina masėms skirtus ratuočius, kurių pirkėjams rūpi tik patraukli įsigijimo kaina ir kuklios išlaidos eksploatacijai. Kad ir kaip keistai tai skambėtų, bet visa tai ir dar daugiau „Citroën“ išties gali pasiūlyti.
Prancūziškas krosoveris Lietuvoje kainuoja vos nuo 14 900 eurų. Tuo tarpu mūsų bandytas modelis su gausia papildoma įranga buvo įkainotas 22 350 eurų suma!
Jeigu vadovautumės „Citroën“ logika ir „C4 Cactus“ lygintume su „Astra“, „Golf“ ar bet kuriuo kitu hečbeku – ši kaina neatrodo itin konkurencinga. Jeigu bandytume ieškoti panašaus dydžio krosoverio, tuomet „Citroën“ pasiūlymas tampa itin patraukliu, nes analogiškas „Volkswagen T-Roc“ kainuotų bent 10 000 eurų daugiau.

  • Išlaidos planiniams aptarnavimas per 5 metus (nuvažiavus 125 000 kilometrų) – 1117 eurų. Didysis aptarnavimas atliekamas ties 100 000 kilometrų rida. Už šį malonumą sumokėsite 585 eurus.

  • Distancija, kurią nuvažiuosite su pilnu baku (50 litrų) – maždaug 800 kilometrų

  • Gamintojo pateikiamos degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidurkis) – 7,6 / 5,9 / 6,5 l / 100 km

  • Testo metu nuvažiuotų kilometrų skaičius – 569

  • Degalų sąnaudos, kurias užfiksavome testo metu (mieste/užmiestyje/vidurkis testo pabaigoje) – 7,2 / 5,4 / 6,1 l / 100 km


Citroen C4 Cactus verdiktas 
„Citroën“ tradiciškai visuomet stengdavosi kurti kitokius automobilius. „C4 Cactus“, nors ir buvo sukurtas pagal visuotinius automobilių pramonės standartus, vis dar gali pasiūlyti tai, ko negali kiti – išskirtinumą.
Verdiktas 3.5
Prancūzišką krosoverį reikėtų vertinti dvejopai. Jeigu „C4 Cactus“ vertintume kaip transporto priemonę, kuri bandytų atsverti vieno ar kito konkurento pranašumus, „Citroën“ bandymą pranokti kitus galėtume įvertinti vidutiniškai. Nei labai blogai, nei labai gerai.
Vis dėlto, jeigu automobilis perkamas ne tik tam, jog galėtų atlikti savo funkciją, bet ir tam, jog galėtų atspindėti vairuotojo norą išsiskirti, vargu ar galėtume surasti kitą automobilį, kuris už panašią sumą sugebėtų bent per plauką priartėti prie „Citroën siūlomos ekstravagancijos.

MUMS PATIKO



  • Maksimalios komplektacijos modelio kaina neliūdina piniginės

  • Itin patogios, minkštos sėdynės

  • Stilingi elementai eksterjere ir interjere

  • Kuro sąnaudos


MUMS NEPATIKO



  • Atnaujintas modelis prarado dalelę išskirtinumo. Galiniai žibintai atrodo kaip svetimkūniai

  • Apdailos medžiagos – pigios, bet ne prastesnės negu „Volkswagen T-Roc“ modelyje

  • Per ilga pavarų svirties perjungimo eiga

  • Benzininis variklis – gyvybingas, bet tik siaurame sūkių diapazone

  • Pakaba nesugeba sugerti itin grubių, duobėtų kelio ruožų

  • Didžiąją dalį funkcijų reikia valdyti per lietimui jautrų ekraną

  • Važiuojant 110 km/val. greičiu automobilis yra pakankamai jautrus šoniniam vėjui


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų