Bandymų trasa

Atnaujinto „Peugeot 5008“ testas: Visureigis ar vienatūris? O gal – abiejų hibridas?

Prieš keletą metų „Peugeot“ sugebėjo žaibišku greičiu sureaguoti į pasikeitusius europiečių poreikius.

Gamintojas vos per vienerius metus pristatė net penkis naujus arba atnaujintus modelius, kurie buvo atsakingi už stulbinantį spurtą. Ne tik gimtojoje Prancūzijoje, bet ir Lietuvoje.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros

Jeigu iki tol gaminti „Peugeot 3008“ ir „5008“ atrodė kaip iš urvo išlindę kurmiai, juos pakeitę modeliai atspindėjo tuometines ir dabartines padidinto pravažumo automobilių tendencijas.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia galine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros, kurią, mūsų nuomone, turėtų turėti visureigiu vadinamas automobilis. Nepaisant to, jis labiau panašus į visureigio ir vienatūrio hibridą.

Nesvarbu, ar tai visureigis, krosoveris ar vienatūris, praėjusiais metais „Peugeot“ atnaujino du gamintojui svarbius modelius. Vienas iš jų pateko į mūsų bandymų poligoną – šįkart bandėme išsiaiškinti, ko vertas modernizuotas „Peugeot 5008“.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros

DIZAINAS

Automobilio modernizacija, visų pirma, yra estetinio pobūdžio, o pagrindiniai pokyčiai yra kone identiški mažesniajam „3008“. Juk abu prancūziški krosoveriai turi nemažai bendrų techninių elementų, įskaitant „EMP2“ platformą. Tačiau grįžkime prie dizaino.

Ganėtinai ilgas kėbulas nepadeda sukurti elegantiško automobilio silueto, tačiau tai – nesvarbu, nes kelios ir atskiros detalės tiesiog nuostabios. Pavyzdžiui, nuo šiol „Peugeot 5008“ turi berėmes radiatoriaus groteles, kurios gražiai susilieja su priekiniu buferiu ir vertikaliais žibintais, imituojančiais liūto iltis. O netikėtu sprendimu tampa ant automobilio nosies pakabintas „5008“ ženkliukas, kuriuo atnaujintas modelis didžiuojasi, lyg rankose laikytų auksinį medalį.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros

Ganėtinai reikšminga naujiena tapo priekiniai žibintai, o tiksliau – juose slypinti „Full-LED“ technologija. Nuo šiol „GT“ arba „GT-Pack“ įrangos lygius turintys modeliai gauna „Full-LED“ technologiją turinčius žibintus, kurie be visiems puikiai žinomų eksploatacinių savybių pasiūlys keletą įdomių ypatybių. Pavyzdžiui, rūko žibintai dabar integruoti į pagrindinį žibintą, o posūkį papildomai apšviečiantis žibintas veikia važiuojant iki 90 km/val greičiu.

Galinėje dalyje – pokyčių mažiau, bet tai nereiškia, jog jie nebuvo reikšmingi. Dabar galinėje dalyje karaliauja „Full-LED“ technologiją turintys žibintai, kurie sukuria 3D liūto nagų įspūdį. Be to, galinius žibintus dengia skaidrus stiklas, kuris jungiasi su juoda juosta, tad vizualiai galinė dalis dabar atrodo netgi platesnė negu anksčiau. Dėl šių pokyčių „Peugeot 5008“ atrodo šiuolaikiškai ir elegantiškai, lyg būtų brangesnis automobilis negu yra iš tikrųjų.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros
Pravartu žinotiPeugeot 5008 GT-Pack 130 HDi
Ilgis (mm)4641
Plotis (mm)1844
Aukštis (mm)1651
Ratų bazės ilgis (mm)2840
Kėbulo prošvaisa (mm)191 mm
Automobilio svoris1668 kg
Apsisukimo spindulys (m)11.2 m
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd)0.29

INTERJERAS

Ar praėjus keleriems metams „Peugeot“ vizija sugebėjo išeiti iš mados? Kai kurių gamintojų sprendimai sugeba labai greitai pereiti iš „Wow“ į „Meh“ fazę. Tik ne šį kartą.

Sudarius atliktų atnaujinimų sąrašą, jis būtų ganėtinai trumpas, tad susikoncentruokime į pagrindinius pokyčius. Pagrindinis pasikeitimas – atnaujintas prietaisų skydelis bei jame įdiegta grafinė sąsaja. Pastarojo veikimas tapo akivaizdžiai sklandesnis, o ir spalvų kontrastas leidžia neatsilikti nuo aukštesnės klasės automobiliuose randamų analogų.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros

Kita naujovė – galimybė prietaisų skydelyje stebėti papildomos įrangos sąraše esančios naktinio vaizdo kameros darbą. Šią kamerą galima įjungti rankiniu būdu, ji automatiškai įsijungia ir naktį, kad įspėtų apie pėsčiuosius, dviratininkus ar kitus potencialius pavojus. Be to, sistema žada 200 – 250 metrų matomumo nuotolį, kuris turėtų pranokti pagrindinių žibintų efektyvumą važiuojant tamsiu paros metu.

Be jokių išlygų labiausiai reikėtų pabrėžti „5008“ salono erdvę bei komfortą. Pavyzdžiui, galime pradėti nuo priekinių sėdynių, kurios mūsų bandytame modelyje įgavo naujas formas. Sėdynės pasižymi pakankama atrama šlaunims, nugarai ir klubams, o masažo funkcija – tiesiog privaloma perkant šią mašiną.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros

Be to, priekyje yra labai daug praktiškų daiktadėžių, dėtuvių ir slėptuvių. Į dureles lengvai įdėsite net ir didelį gaiviojo gėrimo butelį, o į centriniame porankyje esančią dėtuvę tilps kokie nors užkandžiai.

Antroje sėdynių eilėje taip pat netrūks privalumų. Kompanija gale galės džiaugtis atlenkiamais staliukais, dviem papildomais „USB“ lizdais ir sunkiai pranokstama erdve. Nors „Peugeot“ leidžia jį naudoti kaip septynvietį, tačiau šį automobilį maloniausia bus naudoti kaip penkiavietį. Visų pirma – trečioji sėdynių eilė nėra labai erdvi. Visų antra – įsiropšti į trečią sėdynių eilę galės tik užslėptą akrobato talentą turintis individas. Visų trečia – atlenkus trečią sėdynių eilę bagažinės tūris sumažėja iki iškilmingoms šventėms skirtos delninukės apimčių.

OK – trečią sėdynių eilę užmirštame ir susikoncentruojame į praktiškumą. Šioje srityje „Peugeot 5008“ gali labai lengvai pralenkti madingus panašaus dydžio krosoverius. Sulanksčius antrą ir trečią sėdynių eilę bagažinės tūris išauga iki kosminių 1862 litrų, su galimybe bagažinės tūrį praplėsti iki 2150 litrų. Na ir pabaigai – išvaizdus prancūzas gali paskui save tempti iki 1750 kilogramų sveriantį krovinį.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros
Pravartu žinotiPeugeot 5008 GT-Pack 130 HDi
Bagažinės tūris (l)952 – 2150
Maksimali leistina apkrova (kg)694
Maksimali stogo apkrova (kg)75
Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg)2230
Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA)66 / 71

DINAMIKA

Kol mažesnieji „Peugeot“ modeliai siūlo rinktis iš trijų skirtingų tipų jėgainių, šis šeimamobilis vis dar siūlomas su tradiciniais benzininiais ir dyzeliniais varikliais.

Net neabejojame, jog daugelis bus linkę rinktis dyzelinu girdomą variklį, ir, tiesą sakant, tai bus ganėtinai teisingas sprendimas. Atsižvelgiant į mašinos paskirtį, ne patį lengviausią „Peugeot“ smagiausiai į priekį gins galingiausias dyzelis. Didžiulis sukimo momentas pravers greitkelyje ar „aš noriu dabar jį aplenkti“ situacijose, tačiau bus ganėtinai ėdrus mieste, kuriame netrūksta nei kamščių, nei „Citybee“ ar „Toyota Prius“ vairuotojų.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros

Mūsų bandytasis modelis turėjo piniginę labiausiai pradžiuginsiančią versiją – 130 arklio galių generuojantį dyzeliuką. Nevyniojant nieko saldaus ant pagaliuko – taupumas, o ne nuo šviesoforo betmeną baudžianti dinamika, yra šio variklio privalumas. Nei daugiau, nei mažiau.

Akivaizdu, jog šis variklis yra skirtas tiems, kas nesistengia kam nors ką nors įrodyti ir tiesiog siekia nusigauti iš vieno taško į kitą. Važiuojant tolygiai dyzelinis variklis veikia ganėtinai tyliai, po truputėlį siurbčioja su nuolaidų kortele įsigytus degalus ir leidžia pilnu degalų baku įveikti užtektinai kilometrų, jog bičiulių draugijoje galėtumėte pasakyti – „Užsipilu ir pamirštu.“

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros
Pravartu žinotiPeugeot 5008 GT-Pack 130 HDi
Variklio tūris / Cilindrų skaičius1,5 litro / 4 cilindrai
Variklio galia / Sukimo momentas1300 AG (3750 aps/min.) / 300 Nm (1750 aps/min.)
Pavarų dėžės tipas8 laipsnių, automatinė
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas)11,8 / 11,1 sekundės
60 – 100 km/val. / 80 – 120 km/val.6,6 sek. / 9 sek.
Maksimalus greitis188 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100)7,7 / 5,5 / 6,1
Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km)56 l / 800 km
CO2 emisijos128 – 157 g/km

VALDYMAS

Pasiruošę įkelti į koją automobilį, iš pradžių turėsite apsiprasti su „Peugeot“ diegiama, ne visiems priimtinos vairuotojo pozicijos koncepcija. Jį neįprasta tuo, jog vairo kolonėlę turite nusistatyti taip, jog ji būtų truputėlį žemiau negu prietaisų skydelis. Trumpai tariant – į prietaisų skydelį turite žiūrėti ne pro vairą, o virš jo.

Net neabejojame, jog didesnes letenas turintys vairuotojai už „Peugeot 5008“ vairo pasijus, lyg rankose laikytų mažytį „Playstation“ pultelį ir su juo bandytų laimėti „Mortal Kombat“ turnyrą.

Kita vertus, prie gamintojo siūlomos koncepcijos galima priprasti, nes mažytis ir labai lengvai sukinėjamas vairas padeda automobilį valdyti, lyg šis būtų žaislinis.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros

Žiūrėdami į automobilį galite pagalvoti, jog jis bus gremėzdiškas, bet taip tiesiog nėra.  Tai – patogus ir erdvus vienatūrio ir krosoverio hibridas, kuriame įdiegtos pakabos sistemos sugeba išfiltruoti daugumą kelio nelygumų. Vis dėlto, didesnio skersmens ratlankiai turi didžiulę įtaką galinės pakabos darbui, tad jeigu mylite savo artimuosius, venkite 18 ir 19 colių skersmens ratų. Didesnė tarka privers gale sėdinčius keleivius kalenti dantimis.

Nepaisant pūstų, it ką tik iš krosnies ištrauktų bandelių formos sparnų ir automobilio aukščio, „Peugeot 5008“ siunčia signalus, norinčius pasakyti, jog jis – judrus, manevringas ir mėgstantis ilgas išvykas. Greitkeliuose jis jaučiasi lyg šuo, žiūrintis į rankose laikomą skanėstą, ir kiekvieną kilometrą ryja su tokiu pačiu malonumu.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros
Pravartu žinotiPeugeot 5008 GT-Pack 130 HDi
Svorio paskirstymas tarp ašių
Automobilio komponuotėPriekiniai varomieji ratai
Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale )Priekyje – „MacPherson“, gale – sukamoji sija
Stabdžių sistema303 mm skersmens stabdžių diskai priekyje, 290 mm stabdžių diskai gale
Padangų išmatavimai bandytame modelyje205/45 R17

EKSPLOATACIJA

Prieš dešimtį metų „Peugeot 5008“ būtų tiesiogiai lyginamas su „Citroën C4 Picasso“ ar „Renault Espace“, tačiau dabar „Peugeot 5008“ yra „Nissan X-Trail“ ar „Škoda Kodiaq“ teritorijoje. Ypač kainodaros srityje.

Šiuo metu „Nissan X-Trail“ Lietuvoje yra įkainotas pradine 31 218 eurų suma, „Škoda“ – nuo 31 100 eurų, o štai „Peugeot“ – nuo 25 700 eurų.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia priekine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros

Atsidarius konkrečių modelių konfigūratorius ir pradėjus dėliotis modelį, kurį su mielu noru vairuotumėte, netrukus pastebėsite, jog kainos ir komforto įrangos santykis po truputėlį išsilygina, o kai kuriais atvejais – nusvyra į „Peugeot“ pusę. Ypač, kai pradedama kalbėti apie gamintojo suteikiamą garantiją.

„Peugeot“ standartinė garantija siekia 5 metus be ridos apribojimo. Neužtenka? Sumokėjus 1161 eurą – garantija bus pratęsta iki 6 m. ir 200 000 kilometrų. To negali pasiūlyti nei „Škoda“, nei „Nissan“.

Pravartu žinotiPeugeot 5008 GT-Pack 130 HDi
Pigiausio modelio kaina25 700 eur
Bandyto modelio kaina73 100 eur
Garantinis laikotarpis5 metų
Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų / 100 000 km~ 35-40 %
Planinių aptarnavimų kaina po 5 m. 100 000 km / Planinių aptarnavimų dažnumas~ 930 eur / aptarnavimai vyksta kas 30 000 km arba kasmet
Atstovybių tinklasVilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose

Atnaujinto Peugeot 5008 skirtingų kriterijų įvertinimas

Vairuotojo pozicija
Interjero erdvė priekyje
Interjero erdvė gale
Medžiagų ir surinkimo kokybė
Ergonomika
Garso sistema
Praktiškumas
Prietaisų skydelio informatyvumas
Multimedijos sistema
Vaizdo kamerų raiška
Pagalbinių sistemų veikimas
Pakabos veikimas
Valdymas
Stabdžių sistemos efektyvumas
Triukšmo lygis

Verdiktas

Prieš keletą metų pasirodęs visapusiškai pasikeitęs „Peugeot 5008“ pademonstravo, jog gamintojas nėra linkęs užmiršti praktiškumą vertinančių vairuotojų.

Back to top button