REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autorius:
Justas Lengvinas

Jeigu dabar išeitumėte į savo daugiabučio kiemą, kiek padidinto pravažumo automobilių galėtumėte suskaičiuoti? Didmiesčių gyventojai greičiausiai pasakytų, jog stovėjimo aikštelėje padidinto pravažumo automobiliai sudaro didžiąją daugumą. Ir tuo nereikėtų stebėtis, nes „SUV“ ir krosoverių mada net nesugebėjo pasiekti pusiaukelės.
Visureigiškai atrodančių ratuočių mada kaišioja pagalius į ratus kitiems automobilių segmentams, kurie kadaise buvo populiarūs: sedanams, universalams, vienatūriams ir tradiciniams visureigiams, kurie šiais laikais atrodo kaip dinozaurai prieš pat išnykimą.
Per pastaruosius dešimt metų visureigių gretos sumažėjo iki minimumo. Kai kurie gamintojai nusprendė apskritai pasitraukti iš grynakraujų visureigių segmento arba juos pakeisti lengvųjų automobilių genų turinčiais analogais. Prisimenate „Nissan Patrol“ ar „Terrano“? Arba 2002 metais numarintą „Isuzu Trooper“? Taip pat nereikėtų pamiršti „Land Rover Defender“, kurio gamyba buvo nutraukta praėjusiais metais su mintimi, jog moderni interpretacija sugrįš iki 2020 metų.
Nepaisant nuolatinio spaudimo, grynakraujai visureigiai stengiasi iš visų jėgų įrodyti, jog vis dar yra geidžiami ir gali būti pilnavertėmis transporto priemonėmis. „Toyota“, norėdama pagelbėti savo žymiausiam modeliui „Land Cruiser“, šiemet pristatė gerokai atnaujintą modelį, kuris turėtų padėti įtikinti, jog japoniška legenda nesiruošia paskutiniam atsisveikinimo koncertui.
Faktu_lentele
Paskui tendencijas
„Toyota“ inžinieriams šis visureigis geriau žinomas ne kaip „Land Cruiser“, o „J150“ – tai specialus gamintojo žymėjimas, kuris patiems didžiausiems moksliukams leidžia suprasti apie ką bus tolimesnė diskusija. „J150“ serijinėje gamyboje nėra naujokas – „Toyota“ koncernas šios kartos modelį gamina nuo 2009 metų, t.y., net 9 metus. Per šį laiko tarpą „Toyota“ atliko ne vieną mažesnį arba rimtesnį atnaujinimą, kuris automobiliui suteikdavo naują oro gurkšnį ir leisdavo gyventi toliau.
Šį kartą „Toyota“ nusprendė atlikti žymiai daugiau pakeitimų negu esame įpratę. Japonų koncerno inžinieriai spręsdami kokius pakeitimus atlikti, didesnį dėmesį skyrė technologijoms ir prietaisams, kurių plika akimi nematome. Tuo tarpu automobilio eksterjero dizainas išliko ne toks pats, bet panašus. Rimtesni pokyčiai buvo atlikti priekinėje dalyje, kurioje dabar matyti europietiškesnio stiliaus priekiniai žibintai, solidžiau atrodančios radiatoriaus grotelės. Kardinalių pasikeitimų tikrai neišvysite, tačiau jeigu labai stipriai sutelksite dėmesį į detales, liksite labai maloniai nustebinti „Land Cruiser“ dizaino evoliucija.


Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autorius:
Justas Lengvinas

Jeigu dabar išeitumėte į savo daugiabučio kiemą, kiek padidinto pravažumo automobilių galėtumėte suskaičiuoti? Didmiesčių gyventojai greičiausiai pasakytų, jog stovėjimo aikštelėje padidinto pravažumo automobiliai sudaro didžiąją daugumą. Ir tuo nereikėtų stebėtis, nes „SUV“ ir krosoverių mada net nesugebėjo pasiekti pusiaukelės.
Visureigiškai atrodančių ratuočių mada kaišioja pagalius į ratus kitiems automobilių segmentams, kurie kadaise buvo populiarūs: sedanams, universalams, vienatūriams ir tradiciniams visureigiams, kurie šiais laikais atrodo kaip dinozaurai prieš pat išnykimą.
Per pastaruosius dešimt metų visureigių gretos sumažėjo iki minimumo. Kai kurie gamintojai nusprendė apskritai pasitraukti iš grynakraujų visureigių segmento arba juos pakeisti lengvųjų automobilių genų turinčiais analogais. Prisimenate „Nissan Patrol“ ar „Terrano“? Arba 2002 metais numarintą „Isuzu Trooper“? Taip pat nereikėtų pamiršti „Land Rover Defender“, kurio gamyba buvo nutraukta praėjusiais metais su mintimi, jog moderni interpretacija sugrįš iki 2020 metų.
Nepaisant nuolatinio spaudimo, grynakraujai visureigiai stengiasi iš visų jėgų įrodyti, jog vis dar yra geidžiami ir gali būti pilnavertėmis transporto priemonėmis. „Toyota“, norėdama pagelbėti savo žymiausiam modeliui „Land Cruiser“, šiemet pristatė gerokai atnaujintą modelį, kuris turėtų padėti įtikinti, jog japoniška legenda nesiruošia paskutiniam atsisveikinimo koncertui.
Faktu_lentele
Paskui tendencijas
„Toyota“ inžinieriams šis visureigis geriau žinomas ne kaip „Land Cruiser“, o „J150“ – tai specialus gamintojo žymėjimas, kuris patiems didžiausiems moksliukams leidžia suprasti apie ką bus tolimesnė diskusija. „J150“ serijinėje gamyboje nėra naujokas – „Toyota“ koncernas šios kartos modelį gamina nuo 2009 metų, t.y., net 9 metus. Per šį laiko tarpą „Toyota“ atliko ne vieną mažesnį arba rimtesnį atnaujinimą, kuris automobiliui suteikdavo naują oro gurkšnį ir leisdavo gyventi toliau.
Šį kartą „Toyota“ nusprendė atlikti žymiai daugiau pakeitimų negu esame įpratę. Japonų koncerno inžinieriai spręsdami kokius pakeitimus atlikti, didesnį dėmesį skyrė technologijoms ir prietaisams, kurių plika akimi nematome. Tuo tarpu automobilio eksterjero dizainas išliko ne toks pats, bet panašus. Rimtesni pokyčiai buvo atlikti priekinėje dalyje, kurioje dabar matyti europietiškesnio stiliaus priekiniai žibintai, solidžiau atrodančios radiatoriaus grotelės. Kardinalių pasikeitimų tikrai neišvysite, tačiau jeigu labai stipriai sutelksite dėmesį į detales, liksite labai maloniai nustebinti „Land Cruiser“ dizaino evoliucija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA




Panašios tendencijos vyrauja ir automobilio viduje. Iš esmės, viskas lyg ir taip pat, bet įvairūs, smulkūs pakeitimai leidžia maloniai nustebti ir pasakyti: „Pagaliau „Land Cruiser“ atrodo kaip automobilis, pagamintas ne prieš dešimtmetį, o vakar.“
Centrinė konsolė pasikeitė labiausiai. Dabar ji nėra tokia gremėzdiška, jai suteiktos švelnesnės formos puikiai įsilieja į bendrą interjero visumą. Be to, didžiulį centrinėje konsolėje buvusį ratuką pakeitė du mažesni, subtiliau ir solidžiau atrodantys analogai, kurie leidžia keisti „Land Cruiser“ važiavimo parametrus.
Vis dėlto, didžiausia naujovė atnaujintame modelyje yra šiuolaikiškiausios saugumo technologijos. Aukštesnio įrangos lygio modeliai gali būti komplektuojami su automatine stabdymo sistema, pėsčiųjų aptikimo sistema, adaptyvia greičio ir atstumo palaikymo kontrole, išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimo sistema ir technologija, kuri automatiškai įjungs artimųjų arba tolimųjų šviesų režimus. Lengvieji automobiliai šias technologijas turi pakankamai seniai, tačiau nuo jaunųjų kolegų stengiantis neatsilikti „Land Cruiser“ nori pasiūlyti tai, ko trokšta didžioji dauguma pirkėjų, net jeigu seniesiems ir ilgamečiams „Land Cruiser“ savininkams naujų technologijų anksčiau niekada nereikėjo.

REKLAMA

Atnaujintas Toyota Land Cruiser (9)


Teniso kortai
Japoniškų automobilių gamintojai puikiai moka sukurti kvapą gniaužiančią technologiją, ištvermingą variklį ar šimtą metų be priekaištų veikiančią elektroniką, tačiau interjerų apipavidalinimas ir išpildymas niekuomet nebūdavo stiprioji pusė. Tai galioja ne tik „Toyota“, bet ir visiems japoniškų automobilių gamintojams, kurie nėra įžengę į „Premium“ segmento teritoriją.
Kadangi „Toyota Land Cruiser“ visuomet buvo kuriamas taip, jog patenkintų minimalius vairuotojo ir keleivių poreikius, inžinieriai didesnį dėmesį skirdavo ne oda apsiūtoms panelėms, o patogioms sėdynėms ar tinkamai veikiantiems agregatams.
Situacija ženkliai pagerėjo, kuomet „Toyota“ 2002 metais pradėjo pardavinėti „J120“ vardu pavadintą „Land Cruiser“ modelio kartą. Kokybės ir medžiagų kartelė buvo dar kartą pakelta 2009, 2014 ir dabar, 2018 metais, kuomet į visus „Toyota“ salonus pradėjo keliauti atnaujinti „Land Cruiser“ modeliai.
Ironiška, tačiau „Land Cruiser“ eksterjeras nė iš tolo nepasako ko galima tikėtis automobilio viduje. Tiek apdailų kokybė, tiek erdvės kiekis „Land Cruiser“ interjere maloniai stebina kiekvieną kartą įkėlus koją į vairuotojo arba keleivio vietą. Neįsivaizduoju kokio sudėjimo žmogus turėtų būti, jog jis negalėtų patogiai įsitaisyti už „Land Cruiser“ vairo ar keleivio sėdynėje priekyje arba gale. Net jeigu ir esate pakankamai smulkaus sudėjimo, „Land Cruiser“ vairuotojo pozicija yra pakankamai universali ir lengvai pritaikoma įvairaus ūgio žmonėms.
Vairuotojo pozicija šiame automobilyje yra išskirtinė. Daugelyje šiuolaikinių visureigių jaučiamės, lyg sėdėtumėte už šiek tiek aukščiau pakelto lengvojo automobilio. Tik ne už „Land Cruiser“ vairo. Tiesą sakant, įsitaisius už šio bekelės galiūno vairo pasijauti taip, lyg sėdėtum už panašaus dydžio mikroautobuso arba vienatūrio vairo. Ar tai blogai? Tikrai ne, nes itin aukšta sėdėsena leidžia aplinkui matyti viską, tikrąja ta žodžio prasme. Matymo laukas ir gebėjimas stebėti aplinką iš visų įmanomų pusių yra vertas pagyrų.

REKLAMA
REKLAMA

Atnaujintas Toyota Land Cruiser (4)


Nusiteikęs tarnauti
Prieš 20 metų pagamintos tokio dydžio mašinos turėjo vieną bjaurią savybę – juos galėdavo vairuoti ne kiekvienas mirtingasis. Na, teoriškai galėdavo, tačiau dėl įvairių priežasčių negalėdavo jų perprasti ir prisijaukinti. Tuo tarpu moderniems laikams pritaikytas „Land Cruiser“ paneigia mitą, jog tokio dydžio visureigį yra labai sunku vairuoti. Net jeigu nesate labai įgudęs vairuotojas, priprasti prie „Land Cruiser“ išmatavimų prireiks vos keletos minučių.
Labai greitai prisijaukinti šį žvėrį leidžia lengvai (šiek tiek net per lengvai) sukiojamas vairas, lengvas prietaisų valdymas ir pagalbinės sistemos, kurios įspėja, jog bandant įsipaišyti į stovėjimo vietą esate šiek tiek arčiau šalia kito  automobilio negu Jums atrodo sėdint už vairo. Būtent „easy going“ filosofija šiame automobilyje atsispindi kiekviename žingsnyje, tuo pačiu ir automobilio valdyme, tad dabar reikia atsakyti į du klausimus: kaip jis elgiasi mieste ir kaip jis elgiasi užmiestyje?
Visi puikiai žinome, ką „Land Cruiser“ sugeba bekelėje. Sniegas ar žvyrkelis šiam automobiliui nėra bekelė – „Land Cruiser“ mėgsta, gali ir nori išsipurvinti, tačiau kiek „Land Cruiser“ savininkų laiko praleidžia bekelėje ir kiek normaliame kelyje? Kadangi „Land Cruiser“ dažniau važinėja bendro naudojimo keliais, o ne miškų keliais, laikas išsiaiškinti, ar šis dičkis yra tinkamas kasdieninėms kelionėms į prekybos centrą arba savaitgalio išvykoms prie jūros.
Akivaizdu, jog „Toyota“ inžinieriai iš visų jėgų stengiasi „Land Cruiser“ suteikti kuo daugiau rafinuotumo ir komforto: savybių, kurios mieste leistų už „Land Cruiser“ vairo jaustis patogiai ir jaukiai. Įprastai tokio tipo automobiliai mieste sukelia diskomfortą, nes mašiną kūrę inžinieriai netinkamai atlieka pakabos konfigūracijos darbus, pagaili garso izoliacijos variklio skyriuje ir pan. Šį kartą „Toyota“ savo darbą atliko nepriekaištingai – vienintelis garsas, kuris bando iš visų jėgų veržtis į automobilio vidų yra priekyje esančio dyzelinio motoro klaksėjimas, tačiau net ir variklio dainavimas viduje sėdinčius keleivius pasiekia tik tada, kai vairuotojas paspaudžia akceleratoriaus pedalą iki dugno.
Kelio nelygumai, grubesni asfalto sujungimai arba duobės – į šias kliūtis „Land Cruiser“ žiūri su didžiule šypsena. Vairuodami tokią mašiną galvosite, jog Lietuvos valdžia staiga pradėjo skirti normalų biudžetą kelių priežiūrai.
Užmiestyje „Land Cruiser“ išlaiko panašų toną. Važiuojant net ir didesniu greičiu, pavyzdžiui 110 arba 120 km/val. automobilio viduje tylu ir ramu kaip ankstų vasaros rytą sodyboje. Keista? Neįprasta? Tikrai taip, nes anksčiau „Land Cruiser“ tokiomis savybėmis nepasižymėjo.
„Toyota“ siekis savo ilgametį šeimos narį paversti puikiu kelioniniu automobiliu atsipirko su kaupu, nes naujos pagalbinės sistemos leidžia atsipalaiduoti ir tiesiog mėgautis vairavimu. Iki pilnos laimės trūko tik masažuojančių sėdynių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atnaujintas Toyota Land Cruiser (50)


Traktoriukas
Variklio skyrius buvo ta vieta, kurioje „Toyota“ inžinierių radikalių pokyčių neatliko. Visureigį į priekį varo 2,8 litro, 4 cilindrų dyzelinis variklis, išvystantis 177 arklio galias esant 3400 aps/min. ir 450 Nm sukimo momentą 1600-2400 sūkių diapazone. Reikėtų paminėti, jog net 370 Nm sukimo momentas pasiekiamas varikliui dirbant 1200 aps/min.
Net ir pačiose didžiausiose svajonėse šis variklis „Land Cruiser“ nesugeba suteikti dinaminių savybių, kuriomis būtų verta girtis bendraminčių būryje. Vis dėlto, nereikėtų pamiršti vieno fakto – ši skalbimo mašinoms skirta jėgainė privalo iš vietos išjudinti beveik 3 tonas sveriantį žvėrį. Atsižvelgus į tai, šiam varikliui tai sekasi daryti visai neblogai.
Variklio galia pateikiama tolygiai ir užtikrintai. Įsibėgėjimams iki norimo greičio galios užteks, bet ne daugiau. Grubaus ir agresyvaus vairavimo stiliaus nemėgsta nei variklis, nei pavarų dėžė. Pastaroji akivaizdžiai propaguoja ramesnę, tolygesnę ir efektyvesnę vairavimo manierą, kuri nepriverčia gale sėdinčių keleivių slidinėti ant sėdynės.
Gamintojas teigia, jog „Land Cruiser“ su šiuo varikliu iki 100 km/val. įsibėgės per 12,7 sekundės ir pasieks maksimalų 175 km/val. greitį. Be to, vidutinės kuro sąnaudos turėtų siekti 7,4 litro 100 kilometrų. Ar realiame gyvenime įmanoma pasiekti tokį rodiklį? Iš dalies – galima. Mūsų geriausias vidutinių kuro sąnaudų rodiklis buvo 9,7 litro 100 kilometrų. Įprastai galite tikėtis, jog „Land Cruiser“ motoras 100 kilometrų pareikalaus maždaug 10,5 - 11 litrų dyzelino.

REKLAMA

Atnaujintas Toyota Land Cruiser (67)


Arčiau „Premium“ negu bet kada?
Daugelyje sričių patobulėjęs „Land Cruiser“ akivaizdžiai leidžia užduoti klausimą: „Galbūt man nereikia visų mėgstamo „BMW X5“ ar „Land Rover Discovery“? Jeigu esate vienas iš tų, kurie perka ne įvaizdį, bet automobilį, tuomet atsakymas į šį klausimą būtų teigiamas.
Pažvelgus į „Toyota Land Cruiser“ kainas, japoniškas visureigis puikiai randa savo vietą tarp daugybės „Premium“ segmento „SUV“ tipo modelių: „Audi Q7“, „BMW X5“, „Mercedes Benz GLE“, „Volvo XC90“, bet ar jie yra tikrieji šio modelio konkurentai? Iš dalies. Mūsų nuomone, tikrieji „Land Cruiser“ konkurentai yra „Jeep Grand Cherokee“ ir „Mitsubishi Pajero“. Pastarasis nuo „Toyota“ analogo ar anksčiau minėtų automobilių yra atsilikęs šviesmečiais. Tuo tarpu „Jeep Grand Cherokee“ visuomet buvo tarpinis variantas tarp galimybės išvažiuoti į rimtesnę bekelę ir patogiai bei komfortiškai įveikti 1000 kilometrų.
Lietuvoje atnaujintas modelis kainuoja nuo 45 700 eurų. Už šią sumą gausite kukliausios komplektacijos modelį su mechanine pavarų dėže. Prie šios sumos pridėjus 2 350 eurų, palypėsite „Land Cruiser“ modifikacijų piramidės laipteliais ir gausite modelį su automatine pavarų dėže.
Tuo tarpu mūsų bandytas „Toyota Land Cruiser Premium“ modelis turėjo viską, ką tik galima surasti papildomos įrangos sąraše ir  buvo įkainotas 64 190 eurų suma.

REKLAMA

Atnaujintas Toyota Land Cruiser (69)



verdiktas3


„Toyota Land Cruiser“ kaip ir G klasės „Mercedes Benz“ bei „Land Rover Defender“ laikomi tikrų tikriausiomis ikonomis. Daugelį dešimtmečių gaminami modeliai visuomet orientavosi tik į vieną pirkėjų segmentą – vairuotojus, kuriems reikia grynakraujo visureigio.
Per ilgą gamybos laikotarpį „Land Cruiser“ sugebėjo prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios aplinkos ir išlikti pasaulyje, kuriame dominuoja padidinto pravažumo automobiliai. Dabar atnaujintas modelis tapo ne tik patogesnis, komfortiškesnis, tylesnis ir technologiškai pažangesnis. Jis vis dar turi grynakraujams visureigiams būdingų savybių: ištvermingumą ir pavydėtiną pravažumą, o tai yra formulė, kuriai atsispirti yra labai sunku. Sveikas sugrįžęs!

PRIVALUMAI



  • Erdvus interjeras. Tilps ne tik vaikai ir daiktai, bet ir uošvienė bagažinėje

  • Paklusnus valdymas bekelėje, malonus vairuoti greitkelyje ir lengvas valdymas mieste

  • Pakankamai krikščioniškos kuro sąnaudos

  • Garso izoliacija

  • Konkurencinga kaina

  • Brangiausia versija turi viską, ko tik gali užsigeisti širdis


TRŪKUMAI



  • Varikliui trūksta dinamiškumo

  • Tam tikrų mygtukų išdėstymas neturi nieko bendro su logika

  • Automobilio dizainas nėra stiprioji „Land Cruiser“ pusė


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų