Bandymų trasa

Atnaujinto „Volkswagen Tiguan“ testas: Subtilūs pokyčiai ir nieko daugiau?

Jeigu norite sužinoti, kaip atrodo statistinio vairuotojo svajonių automobilis, nesukite galvos ir pažvelkite į štai šią vokišką karietą – „Volkswagen Tiguan“. Kodėl būtent į ją? Nes ji geriausiai atspindi dabartines tendencijas ir žmonių poreikius kasdieniniam automobiliui. 

Prieš gerus dvidešimt metų „Volkswagen Golf“ buvo tas automobilis, kurio užteko daugeliui europiečių, tačiau dabar tokioje pačioje padėtyje atsidūrė „Volkswagen Tiguan“, kuris, beje, dvejus metus iš eilės tapo šios markės bestseleriu visame pasaulyje, o tai reiškia, jog Europa yra vienintelis regionas, kuriame „Volkswagen Golf“ turi bent kažkokį rimtesnį pranašumą.

Visur kitur ir atskirose šalyse, populiarumo varžybose šis krosoveris kompaktinės klasės lyderį priverčia kaip reikiant paprakaituoti. Mūsų šalis galėtų būti visai geru pavyzdžiu. Praėjusiais metais „Volkswagen“ mūsų šalyje pardavė 630 tokių visureigiškos išvaizdos automobilių, o štai „Golfų“ Lietuvoje buvo parduota vos penkiais vienetais daugiau – 635, tad jeigu ši augimo tendencija išliks ir toliau, netrukus „Volkswagen Golf“ teks susitaikyti su antraplaniu vaidmeniu, o ir tokia tikimybė šiemet išauga dar labiau, nes priešais jus – ne tik vizualiai, bet ir technologiškai atnaujintas „Volkswagen Tiguan“.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

DIZAINAS

Verdiktas 3.5

Faceliftas. Jeigu anksčiau šį žodį ir jį apibūdinantį veiksmą kas antrame savo sakinyje naudojo plastinės chirurgijos meistrai, dabar jis taip pat puikiai ir noriai naudojamas automobilių industrijoje.

Kas ketverius ar penkerius metus atliekami konkretaus modelio atnaujinimai, iš tiesų, būna labai lengvai nuspėjami. Retas gamintojas imasi radikalių permainų ir vietoje to elgiasi atsargiai ir nuspėjamai. Norite įrodymų?

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Tiesiog pradėkime šį automobilį nužiūrinėti nuo galinės dalies. Spoksodami į ją vargu ar sugebėsite atskirti, ar tai kiek anksčiau gamintas, ar ką tik iš salono išriedėjęs egzempliorius. Vienintelė užuomina – galinių žibintų grafika, bet tai – smulkmena, į kurią dėmesį atkreips tik tas, kuris penktoje klasėje savo bičiulius stebino įvardindamas kiekvieną pro šalį pravažiuojančią mašiną.

Pradėjus žingsniuoti link priekinės dalies, netrukus sugebėsite pastebėti keletą ryškesnių pakeitimų. O ten – naujo dizaino priekiniai žibintai, kurie, regis, bando atkartoti linijas, pirmą kartą pademonstruotas 8-os kartos „Volkswagen Golf“.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Nors naujos formos žibintai nėra ta savybė, dėl kurios reikėtų iššokti iš karantininių treningų ir keliauti į artimiausią „Volkswagen“ atstovybę, nuo šiol į atnaujintą „Tiguan“ montuojami LED matricos technologiją turintys žibintai yra kur kas rimtesnis svertas. O ir į atliktų pokyčių sąrašą taip pat galima įtraukti įmantriau atrodantį priekinį „R-Line“ versijos buferį ir radiatoriaus grotelės, kuriose pūpso naujas „Volkswagen“ logotipas. Smulkmenos? Lyg ir.

Kita vertus, minimalūs pokyčiai nesugebėjo sugadinti gana veržliai atrodančio automobilio stiliaus. Žinoma, kaip ir anksčiau, norėdami išgauti maksimalų efektą turėsite į pagalbą pasitelkti „R-Line“ kėbulo apdailų paketą, bet tai daugeliui „Tiguan“ vairuotojų neturėtų sukelti problemų, nes „R-Line“ buvo viena populiariausių „Tiguan“ modifikacijų – ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Vertinimo kriterijus Volkswagen Tiguan R-Line
Išskirtinumo faktorius 6 balai
Interjero dizainas 7 balai
Eksterjero dizainas 8 balai
Ilgis (mm) 4511
Plotis (mm) 1839
Aukštis (mm) 1675
Ratų bazės ilgis (mm) 2678
Kėbulo prošvaisa (mm) 191 cm
Automobilio svoris 1466 kg

INTERJERAS

Verdiktas 4

Verta pripažinti, jog prieš tai gaminto modelio interjerui buvo sunku išsakyti aštriau skambančių priekaištų. Ergonomiką, prietaisų valdymą, surinkimo kokybę bei didžiąją dalį apdailos detalių ir netgi multimediją galėtume laikyti pavyzdine, tad galite įsivaizduoti, kiek daug talento ir įgūdžių reikėtų turėti norint viską su…mauti.

Iš pradžių, gamintojo atlikti pokyčiai nuteikia maloniai. Štai, kad ir naujos formos vairas, kuris nebėra toks plokščias, yra kur kas storesnis ir žymiai maloniau pūpso vairuotojo rankose. OK – teigiamas pokytis, tačiau ties šia vieta reikia pabrėžti ir vieną trūkumą – lietimui jautrius mygtukus, kuriuos galima valdyti dvejais būdais: kaip išmanųjį telefoną (brūžinant iš kairės į dešinę) arba minkyti, lyg įprastą mygtuką. Tiek vienu, tiek kitu metodu įvairių funkcijų valdymas ant vairo sukuria įspūdį, jog šis procesas buvo pasunkintas vardan gražiai skambančio sakinio atnaujinto modelio brošiūroje, o ne dėl vairuotojo patogumo, tačiau tuo pačiu norime jus pradžiuginti. Lietimui jautrūs mygtukai ant vairo tėra papildomos įrangos pasirinkimas, kurio neprivalote užsakyti.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Vis dėlto, kito ryškaus pokyčio, deja, negalėsite išvengti. Tradicinius, patogius ir lengvai naudojamus klimato kontrolės valdiklius pakeitė lietimui jautri alternatyva. Oro apipūtimo greitis, oro pūtimo kryptis, temperatūros valdymas – viską turėsite valdyti su lietimui jautriais mygtukais, kurie, tradiciškai, ne visada sugeba sureaguoti į pirminį veiksmą ir nuolatos reikalauja, bent akimirkai, atitraukti akis nuo kelio. Iki šiol sunku suprasti, kodėl buvo priimtas šis sprendimas, nes kai kurie gamintojai jau spėjo pasimokyti iš klaidų ir sugrįžo prie intuityvesnių bei patogiau naudoti įrenginių.

Su šiais pokyčiais, ačiū dievui, galima labai lengvai susitaikyti, nes nepaisant jų, „Volkswagen Tiguan“ išliko toks pats patogus, praktiškas ir tiesiog neužknisantis ratuotis, ypač kai juo reikia naudotis kiekvieną mielą dieną. Tiesiog tam tikras funkcijas reikės nusistatyti iš anksto, pagal savo pageidavimus ir jas užmiršti visam laikui.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Vertinimo kriterijus Volkswagen Tiguan R-Line
Interjero erdvė 8 balai
Interjero apdailos medžiagos 7 balai
Surinkimo kokybė 8 balai
Ergonomika 8 balai
Matomumas 8 balai
Prietaisų skydelio informatyvumas 8 balų
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas 7 balai
Multimedijos sistema 8 balai
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas 8 balai
Bagažinės tūris (l) 615 – 1655

DINAMIKA

Verdiktas 3.5

Visuotinė „Volkswagen Tiguan“ modernizacija gana rimtai palietė variklių gamą. Nuo šiol atnaujintą modelį galima įsigyti ne tik su tradiciniais keturių cilindrų benzininiais ir dyzeliniais motorais, bet ir su hibridine pavara. Ši versija naudodama vien elektros energiją gali nuvažiuoti maždaug 50 kilometrų distanciją.

Teoriškai – tai statistinio vairuotojo kasdieninio maršruto ilgis, tad elgiantis atsargiai su akceleratoriumi, vieną degalų baką galimai išvažinėsite ne per savaitę, o per mėnesį. Be to, ši hibridinė sistema neturi bepakopės pavarų dėžės, kuri „Toyota“ markės automobiliuose priverčia benzininius variklius spiegti kaip skerdžiamas ožkas.

Tuo tarpu mūsų bandomasis triušis turėjo, ko gero, pačią populiariausią opciją – 1,5 litro, keturių cilindrų, 150 arklio galių išvystantį benzininį variklį su turbokompresoriumi, kuris gamykloje buvo suporuotas su 7 laipsnių automatine pavarų dėže bei priekinių varančiųjų ratų pavara.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Tai – daugybės emocijų nesukelianti kombinacija, tačiau bandytame modelyje esantis variklio ir transmisijos duetas atrodo kaip racionaliausias pasirinkimas. Kad ir kaip stipriai norėtumėte užpildyti tą „didesnis yra geresnis“ tuštumą, gana kukliai atrodančios charakteristikos neatspindi tikrojo benzininio motoro charakterio.

Už gana masyviai atrodančių grotelių esantis motoras didžiausią sukimo momentą ant lėkštutės pateikia nuo 2000 sūkių padalos ir kasdieniškose situacijose kiekvienas akceleratoriaus spustelėjimas nepriverčia jaustis, lyg paskui save temptumėte inkarą, o kone nepastebimai veikianti „DSG“ transmisija sukuria jausmą, jog bet kuris kitas analogas bando bulvių lauką arti su dalgiu.

Tad kaip ir priklauso „Volkswagen“ automobiliams – šioje srityje vokiečiai savo darbą išmano.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Vertinimo kriterijus Volkswagen Tiguan R-Line
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) 9,2 / 9,6 sekundės
60 – 100 km/val. 5,1 sekundės
80 – 120 km/val. 6,7 sekundės
Variklio išvystoma galia 150 AG
Didžiausias sukimo momentas 250 Nm esant 1500-3500 aps/min.
Maksimalus greitis 202 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100) 8,9 / 6,8 / 7,6
Su pilnu baku nuvažiuosite ~ 650 kilometrų

VALDYMAS

Verdiktas 3.5

Vienu pirštu sukiojamas vairas, puikus apsisukimo spindulys ir dantų kaukšėti neverčianti pakabos amortizacija, regis, yra pagrindiniai kriterijai tokio tipo automobiliams, kai ateina metas padiskutuoti apie tai, kaip automobilis važiuoja skirtingais kelio paviršiais, kaip elgiasi mieste ar skriejant su vėjeliu link to išsvajotojo pajūrio.

Puikiai suprantame, jog retkarčiais užknisančioje kasdienybėje norisi tiesiog įsėsti į mašiną, kuri patogiai nuvežtų namo, bet tik labai maža dalis gamintojų investuoja į tą įvairialypę asmenybę, kurią mes taip vertiname.

Volkswagen Tiguan apžvalga

Kaip ir kompaktinių hečbekų klasėje, taip ir šių itin geidžiamų mašinų segmente galima rasti tik keletą labai malonių išimčių, dėl kurių vėliau nesinorėtų gailėtis savo pasirinkimo.

„Volkswagen Tiguan“ šiuo metu turi ne vieną, bet daugiau nei dešimt skirtingų alternatyvų: „Nissan Qashqai“, „Peugeot 3008“, „Toyota C-HR“, „Hyundai Tucson“, „Škoda Karoq“, „Seat Ateca“, „Opel Grandland X“, „Citroen C5 Aircross“, „Kia Sportage“, „Renault Kadjar“, „Mazda CX-30“ ir „Jeep Compass“, tačiau iš šio gausaus būrio mes išskirtume tik „Nissan Qashqai“, „Peugeot 3008“, „Renault Kadjar“ ir „Mazda CX-30“. Ši ketveriukė sugeba deramai prisitaikyti prie lietuviškų kelių mišrainės ir tai daro su žiupsniu dinamiškumo, kurio taip trūksta daugelyje kitų analogų.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Į anksčiau išvardintų automobilių kompaniją galėtume priskirti ir štai bandytąjį „Volkswagen Tiguan“. Jis, kaip ir galėjote numatyti, išskirtinai „Volkswageniškas“.

Kaip ir jo pirmtakas – jis tylus, patogus, leidžiantis atsipalaiduoti ir nekeliantis diskomforto, kai to iš jo reikalaujate jūs ir jūsų šeimos nariai. Visgi, anksčiau ar vėliau ant galinių sėdynių bus dedami ne tik prekių maišeliai. Ant jų taip pat įsitaisys mažosios atžalos, su kuriomis bus leidžiamasi į vasaros atostogas ar į kitą Europos galą, tad šeimyniškose situacijose jis bus kaip saugumo kokonas, kuris nekels abejonių net ir vokiškame greitkelyje.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Vis dėlto, jeigu vieną dieną atsibusite ir norėsite į darbą nuvažiuoti ne pačiu trumpiausiu, bet išdykauti verčiančiu maršrutu, iškart turėkite omenyje, jog tai nėra grynakraujis atletas, tačiau jis tokiu ir nebando apsimesti. Stabdžių sistema veikia užtikrintai, pakabos sistemos taip pat, tad bet kokia lengva mankštelė neturėtų sukelti įspūdžio, jog sekančią akimirką iš posūkio išslysite lyg automobilis būtų užtemptas ant katapultos.

Vis dėlto, jeigu esate absoliučiai neracionalus šeimos žmogus, tuomet „Tiguan R“ yra tiesiausias ir greičiausias kelias į konfliktą su jūsų antrąja puse.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Vertinimo kriterijus Volkswagen Tiguan R-Line
Pakabos suteikiamas komfortas 8 balai
Stabilumas posūkiuose 8 balai
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu 8 balai
Manevringumas 8 balai
Stabdžių sistemos efektyvumas 8 balai
Triukšmo lygis 8 balai
Padangų išmatavimai bandytame modelyje 255/45 R19

EKSPLOATACIJA

Verdiktas 4

Prieš porą metų „Volkswagen Tiguan“ buvo galima priskirti prie brangesnių šios klasės automobilių, ypač jeigu konkretus modelis turėjo „R-Line“ kėbulo apdailą ir galingesnį benzininį arba dyzelinį variklį, tačiau pamažu atsinaujinantys konkurentai kainodaros skirtumus sumažino iki minimumo. Tiesiog pažvelkime į elementarų pavyzdį.

Šiuo metu patį įperkamiausia „Volkswagen Tiguan“ versija Lietuvoje kainuoja 29 532 eurus. Tuo tarpu tiesioginiu konkurentu laikomas „Hyundai Tucson“, dar prieš pasirodant naujam modeliui, kainavo nuo 19 990 eurų. Anksčiau toks skirtumas būtų privertęs labai rimtai apsvarstyti, ar „Volkswagen“ yra vertas tų papildomų dešimties tūkstančių, bet tik ne dabar, kai pradėtumėte rimčiau dėliotis visus „už“ ir „prieš“. Juolab, užsimanius automatinės pavarų dėžės ir kitų elementarių privalumų, abiejų modelių galutinė kaina bus praktiškai vienoda, tad galutinį sprendimą nulems išliekamoji vertė, privalomųjų aptarnavimų kaštai ir nuolaida automobiliui.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Pažvelgus atidžiau į atnaujinto „Volkswagen Tiguan“ kainoraštį, sužinotumėte, jog be eilinių benzininių ir dyzelinių versijų taip pat galėsite rinktis ir hibridinę pavarą turinčią modifikaciją, kuri Lietuvoje kainuoja nuo 37 016 eurų. Tai – nėra maža suma, ypač, kai hibridinę pavarą turinčią versiją pradedi lyginti su kitomis.

Už panašią sumą šlamančių galite taip pat gauti geriau įrengtą „Tiguan“ su 2 litrų, 190 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu ir keturių varančiųjų ratų pavara, arba jeigu 100 ar 200 kilometrų maršrutas yra jūsų kasdienybė – dyzelinę versiją, kuri taip pat atkeliauja su keturių varančiųjų ratų pavara.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Vertinimo kriterijus Volkswagen Tiguan R-Line
Pigiausio modelio kaina 29 532 eur
Bandyto modelio kaina 40 012 eur
Bazinio modelio komforto įranga 7 balai
Papildomos įrangos pasirinkimas 8 balai
Papildomos įrangos kaina 8 balai
Standartinė garantija 5 metų, 200 000 kilometrų
Preliminari išliekamoji vertė ~ 30 procentų
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 km 810 eurų + PVM
Atstovybių tinklas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Alytuje, Šiauliuose ir Panevėžyje

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

Pamirškite „Volkswagen Golf“. Šios kompanijos bestseleriu tapęs „Volkswagen Tiguan“ siekia dar kartą visus įtikinti, jog tai vienintelis automobilis, kurio jums gali tik ir tereikėti.

Verdiktas 3.5

Kad ir kaip stipriai norėtume pasipriešinti visuotiniam pakvaišimui dėl padidinto pravažumo automobilių, pro sukąstus dantis taip ir norisi pasakyti – tai vienintelis automobilis, kurio tik gali panorėti statistinis vairuotojas.

„Volkswagen Tiguan“ yra absoliuti įdomaus automobilio priešingybė. Visose įmanomose srityse, bet į šio automobilio atsiradimą bei egzistavimą reikia žiūrėti ne pro automaniškus, bet pro pragmatiškos šeimos galvos akis. Kad ir kaip norėtųsi kiekvieną dieną klausytis „AC/DC – Back in Black“ albumo, maukti lietuvišką alutį ir nerūpestingai gyventi iki netikėto širdies smūgio surūkius penkias cigaretes iš eilės, visi puikiai žinome, jog tokį gyvenimo stilių gali propaguoti… na, ne kiekvienas, tad atsibudę iš to svajokliško sapno, labai greitai suprasite kodėl „Volkswagen Tiguan“ patenka tarp perkamiausių automobilių Lietuvoje ir kitose Europos šalyse. Tiesiog visiems gyvenimo atvejams sukurtas automobilis.

Atnaujintas Volkswagen Tiguan R-Line

MUMS PATIKO

  • Su kasdieninėmis lietuviškomis negandomis susitvarkanti pakaba
  • Sklandžiai veikiantis benzininio variklio ir pavarų dėžės tandemas
  • Statistinės šeimos poreikius patenkinanti interjero erdvė
  • Tai neturėtų stebinti, bet LED matricos žibintai šiuolaikiniame automobilyje tiesiog privalomi
  • Pakankamai gausi „R-Line“ versijos bazinė įranga leidžia išvengti žvalgymosi į papildomos įrangos katalogą
  • Galimybė naudotis „Android Auto“ arba „Apple CarPlay“ sąsaja bevieliu būdu
  • Galinės sėdynes galima stumdyti į priekį ir atgal. Esant poreikiui galima pagal savo poreikius pareguliuoti galinių sėdynių atlošą

MUMS NEPATIKO

  • Brangios versijos su keturių varančiųjų ratų pavara. Hibridinę pavarą turinčios modifikacijos ne ką pigesnės
  • Fizinių mygtukų atsisakymo psichozė. Kita vertus, ši transformacija nėra tokia erzinanti kaip „Volkswagen Golf“
  • Galinės vaizdo kameros raiška neatitinka 2021-ųjų metų standartų
  • Mes labai norėtume, jog netikrų išmetimo vamzdžių mada baigtųsi. Čia ir dabar

Back to top button