REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiemet devyniasdešimtmetį pažyminčios Le Mano lenktynės ženklina nueitą ilgą kelią saugos srityje. Automobilizacijos pradžioje ar kiek vėliau Le Mano trasoje vykę tragiškos avarijos vertė nuolat tobulinti lenktyninių automobilių pasyviosios saugos priemones. Šiuolaikiniai Le Mano bolidai pasižymi saugiomis kėbulo konstrukcijomis, avarijos smūgio jėgą sklaidančiomis deformacijos zonomis, sunkiai dūžtančiais stiklais ir t.t.
Visa tai - pasyvios saugos priemonės. Audi specialistai įsitikinę, jog atėjo laikas į LMP klasės bolidus diegti ir įprastuose automobiliuose įprastas aktyvios saugos priemones. Iš pirmo žvilgsnio tai kelia nuostabą, nes Le Mano lenktynės -profesionalių, patyrusių ir automobilinę saugą puikiai išmanančių lenktynininkų sportas. Antra vertus - Le Mano lenktynės yra sunkus iššūkis, kuriame tiek automobilis, tiek sportininkas patiria įvairių smūgių, stresų, kas įprastuose automobiliuose prilygtų eismo įvykiui. Todėl per visas lenktynes neišvengtume nuolatinių saugos sistemų įspėjimų.
Sklaidydami šias abejones, Audi saugos specialistai pasiruošę įdiegti specialias lenktynines aktyvios saugos sistemas ir tikina, kad jos bus efektyvios. Todėl pats laikas pasidomėti, kaip po dviejų savaičių vyksiančiose varžybose bus apsaugotas prie starto linijos stosiantis Audi R18 e-tron quattro.
Nuo 2006 metų, kai Audi atėjo į Le Mano lenktynes,  LMP klasės automobilių žibintai buvo nuolat tobulinami. Šios kartos žibintų blokai generuoja net 85% ilgesnį spindulį lyginant su pirmosios kartos lempomis ir tolygiai bei efektyviai apšviečia net 800 m priešais automobilį. Kiekviename žibintų bloke yra po 8 ypač galingus LED diodus, kurie savo ruožtu sudaro šviečiančią matricą, galinčią šviesti įvairiomis konfigūracijomis. Be to, yra galimybė automatiškai reguliuoti kiekvieno LED diodo
Švietimo intensyvumą. Kol serijinės gamybos prototipuose eksperimentuojama kaip LED diodų matricos pagalba gauti maksimaliai šviesų ir vienalytį spindulį, lenktyniniuose Audi automobiliuose šios technologijos dėka formuojami posūkio kryptimi šviečiantys žibintai be pasukamų modulių. Darant posūkį, išoriniai LED matricos segmentai užtemdomi, o vidiniai - pradeda šviesti ryškiau, taip formuodami vienalytį šviesos srautą posūkio kryptimi.
Audi R18 e-tron quattro komplektuojamas skaitmeniniu galinio vaizdo veidrodėliu, t.y., įprastą veidrodėlį atstoja plataus kampo galinio vaizdo kamera ir įprasto veidrodėlio formos OLED ekranas. Tai ne savitikslė inovacija, bet neišvengiama būtinybė, kadangi Audi R18 e-tron quattro neturi galinio lango, o pastarojo įrengti neleidžia vairuotojui tiesiog už nugaros sumontuotas variklis. Taigi, įprasto tipo galinio vaizdo veidrodėliu naudotis tiesiog neįmanoma, o naudojantis vien tik išoriniais veidrodėliais, už automobilio lieka didelės vadinamosios "aklosios zonos", kurių apžvelgti iš kabinos tiesiog neįmanoma.
Tikimasi, kad skaitmeninis veidrodėlis ateityje pakeis įprastą ir serijinės gamybos automobiliuose, juolab, kad dabar diegiami ekranai su galinio vaizdo kameromis atlieka tik pagalbinę funkciją, o jų buvimo vieta, lygianant su vairuotojo akių lygyje kabančiu veidrodėliu, nėra optimali.
Dabar nieko nestebina ant lenktyninio automobilio vairo esantys papildomi mygtukai, kuriais galima operatyviai perjunginėti pavaras ar įjungti pagalbines funkcijas - stiklo valytuvus ir pan. Audi inžinieriai žengė dar toliau. Jie ant vairo patalpino 13 programuojamų mygtukų ir du sukamo tipo manipuliatorius. Mygtukų pagalba lenktynininkas gali valdyti stabdžių jėgos paskirstymo sistemą, sukibimo kontrolės sistemą, kabinos radijo ryšio stotelę ir pagaliau - per šiaudelį įsipilti gaivinamojo gėrimo. Sukamieji manipuliatoriai taip pat pravers naršant po borto kompiuterį, operatyviai programuojant elektroninių sistemų nustatymus ir pan.
Pristatydamas šias aktyvios saugos naujoves, Audi Motorsport direktorius Dr. Wolfgangas Ullrichas pažymėjo, jog Audi bendrovė siekia ne aklai perkelti serijinės gamybos vairavimo pagalbininkus ir saugos sistemas į lenktynes, bet sukurti specializuotus, grynai lenktynėms skirtus pagalbininkus bei sistemas, automatiškai valdančias kai kurias automobilio funkcijas ir leidžiančias lenktynininkui koncentruotis tik į trasą, įgyvendinti taktinius sprendimus ir sklandžiai komunikuoti su mechanikais.

Šiemet devyniasdešimtmetį pažyminčios Le Mano lenktynės ženklina nueitą ilgą kelią saugos srityje. Automobilizacijos pradžioje ar kiek vėliau Le Mano trasoje vykę tragiškos avarijos vertė nuolat tobulinti lenktyninių automobilių pasyviosios saugos priemones. Šiuolaikiniai Le Mano bolidai pasižymi saugiomis kėbulo konstrukcijomis, avarijos smūgio jėgą sklaidančiomis deformacijos zonomis, sunkiai dūžtančiais stiklais ir t.t.
Visa tai - pasyvios saugos priemonės. Audi specialistai įsitikinę, jog atėjo laikas į LMP klasės bolidus diegti ir įprastuose automobiliuose įprastas aktyvios saugos priemones. Iš pirmo žvilgsnio tai kelia nuostabą, nes Le Mano lenktynės -profesionalių, patyrusių ir automobilinę saugą puikiai išmanančių lenktynininkų sportas. Antra vertus - Le Mano lenktynės yra sunkus iššūkis, kuriame tiek automobilis, tiek sportininkas patiria įvairių smūgių, stresų, kas įprastuose automobiliuose prilygtų eismo įvykiui. Todėl per visas lenktynes neišvengtume nuolatinių saugos sistemų įspėjimų.
Sklaidydami šias abejones, Audi saugos specialistai pasiruošę įdiegti specialias lenktynines aktyvios saugos sistemas ir tikina, kad jos bus efektyvios. Todėl pats laikas pasidomėti, kaip po dviejų savaičių vyksiančiose varžybose bus apsaugotas prie starto linijos stosiantis Audi R18 e-tron quattro.
Nuo 2006 metų, kai Audi atėjo į Le Mano lenktynes,  LMP klasės automobilių žibintai buvo nuolat tobulinami. Šios kartos žibintų blokai generuoja net 85% ilgesnį spindulį lyginant su pirmosios kartos lempomis ir tolygiai bei efektyviai apšviečia net 800 m priešais automobilį. Kiekviename žibintų bloke yra po 8 ypač galingus LED diodus, kurie savo ruožtu sudaro šviečiančią matricą, galinčią šviesti įvairiomis konfigūracijomis. Be to, yra galimybė automatiškai reguliuoti kiekvieno LED diodo
Švietimo intensyvumą. Kol serijinės gamybos prototipuose eksperimentuojama kaip LED diodų matricos pagalba gauti maksimaliai šviesų ir vienalytį spindulį, lenktyniniuose Audi automobiliuose šios technologijos dėka formuojami posūkio kryptimi šviečiantys žibintai be pasukamų modulių. Darant posūkį, išoriniai LED matricos segmentai užtemdomi, o vidiniai - pradeda šviesti ryškiau, taip formuodami vienalytį šviesos srautą posūkio kryptimi.
Audi R18 e-tron quattro komplektuojamas skaitmeniniu galinio vaizdo veidrodėliu, t.y., įprastą veidrodėlį atstoja plataus kampo galinio vaizdo kamera ir įprasto veidrodėlio formos OLED ekranas. Tai ne savitikslė inovacija, bet neišvengiama būtinybė, kadangi Audi R18 e-tron quattro neturi galinio lango, o pastarojo įrengti neleidžia vairuotojui tiesiog už nugaros sumontuotas variklis. Taigi, įprasto tipo galinio vaizdo veidrodėliu naudotis tiesiog neįmanoma, o naudojantis vien tik išoriniais veidrodėliais, už automobilio lieka didelės vadinamosios "aklosios zonos", kurių apžvelgti iš kabinos tiesiog neįmanoma.
Tikimasi, kad skaitmeninis veidrodėlis ateityje pakeis įprastą ir serijinės gamybos automobiliuose, juolab, kad dabar diegiami ekranai su galinio vaizdo kameromis atlieka tik pagalbinę funkciją, o jų buvimo vieta, lygianant su vairuotojo akių lygyje kabančiu veidrodėliu, nėra optimali.
Dabar nieko nestebina ant lenktyninio automobilio vairo esantys papildomi mygtukai, kuriais galima operatyviai perjunginėti pavaras ar įjungti pagalbines funkcijas - stiklo valytuvus ir pan. Audi inžinieriai žengė dar toliau. Jie ant vairo patalpino 13 programuojamų mygtukų ir du sukamo tipo manipuliatorius. Mygtukų pagalba lenktynininkas gali valdyti stabdžių jėgos paskirstymo sistemą, sukibimo kontrolės sistemą, kabinos radijo ryšio stotelę ir pagaliau - per šiaudelį įsipilti gaivinamojo gėrimo. Sukamieji manipuliatoriai taip pat pravers naršant po borto kompiuterį, operatyviai programuojant elektroninių sistemų nustatymus ir pan.
Pristatydamas šias aktyvios saugos naujoves, Audi Motorsport direktorius Dr. Wolfgangas Ullrichas pažymėjo, jog Audi bendrovė siekia ne aklai perkelti serijinės gamybos vairavimo pagalbininkus ir saugos sistemas į lenktynes, bet sukurti specializuotus, grynai lenktynėms skirtus pagalbininkus bei sistemas, automatiškai valdančias kai kurias automobilio funkcijas ir leidžiančias lenktynininkui koncentruotis tik į trasą, įgyvendinti taktinius sprendimus ir sklandžiai komunikuoti su mechanikais.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų