Bandymų trasa

„Audi Q3“ testas: Tik dar vienas SUV?

Kompaktiškų SUV tipo automobilių gretos kaip niekada didelės ir panašu, jog netolimoje ateityje jų išvysime dar daugiau. Panašaus dydžio modelį planuoja pristatyti netgi „Alfa Romeo“, kuri į ne visada patraukliai atrodančių mašinų segmentą žiūrėdavo atsainiai.

Tuo tarpu „Audi“ išsipūtusių bandelių žaidimų aikštelėje jaučiasi kaip žuvis vandenyje. „Q7“ ir „Q5“ buvo sutikti itin palankiai visame pasaulyje, o šio dešimtmečio pradžioje pasirodęs „Audi Q3“ tapo itin mylimas Europoje, kur kompaktiškumas ir aukštesnės klasės automobilių gamintojos prekinis ženklas turi didesnę įtaką negu nepriekaištingai išbaigtas produktas.

Pirmoji „Q3“ modelio karta buvo šauni. Tam tikrais atvejais – netgi nušluostydavo nosį savo konkurentams, tad patys galite įsivaizduoti kokį spaudimą turėjo jausti šios, antrosios „Audi Q3“ modelio kartos konstruktoriai. Juk jis visose įmanomose srityse privalo būti geresnis už savo pirmtaką ir be abejo – būti geriausiu lyginant su pagrindiniais konkurentais. Tad ar „Audi“ specialistams pavyko įgyvendinti savo užduotį?

Audi Q3

DIZAINAS

Verdiktas 3

Vokiškų automobilių gamintojai labai retai kada nors imasi radikalių permainų. Kad ir kaip to norėtų. „Audi“ visuomet buvo viena iš tų kompanijų, kuri vadovaudavosi principu – Tai yra ne revoliucija, o evoliucija.

Vis dėlto, pažvelgus į naujos kartos „Audi A7“, „Audi Q8“ ar netgi „Audi Q5“ bei „Audi A6“, norisi pagirti šios bendrovės dizainerius už sugebėjimą puikiai suderinti agresyvumą, grakštumą, šiuolaikiškumą ir elegantiškumą. Puikiai išpildyti dizaino elementai, kurie puikiai papildydavo vienas kitą.

Audi Q3

Stovint priešais „Audi Q3“ apima absoliučiai kitokie jausmai. Tai – būtent, ir yra evoliucija, o ne revoliucija, kurios mes tikėjomės. Ir švelniai tariant – ne pati geriausia modelio evoliucija. Automobilis atrodo pakankamai šauniai, jeigu turi „S-Line“ apdailos aksesuarus ir dėvi 20 colių skersmens ratlankius. Visais kitais atvejais jis atrodo kaip Paryžiaus katedros kupriukas. Jis tiesiog neturi savybių, dėl kurių norėtųsi į jį atkreipti dėmesį ar bent keletai akimirkų išliktų atmintyje, o tai – nėra geras ženklas, nes tokio tipo automobiliai privalo būti… pastebimi, ar ne?

Audi Q3

Už techninę automobilio pusę atsakinga inžinierių grupė atliko žymiai didesnį žygdarbį. Antroji „Q3“ modelio karta visokeriopai išaugo – iki 4485 milimetrų ir savo pirmtaką pranoksta net 97 milimetrais.

Plotis taip pat išaugo – 18 milimetrų arba iki 1849 mm. Tuo tarpu ratų bazės ilgis padidėjo 78 milimetrais arba iki 2681 mm. Vienintelis parametras kuris sumenko – tai yra automobilio aukštis. Antroji „Q3“ modelio karta tapo 5 milimetrais žemesnė.

Vertinimo kriterijus  Audi Q3 35 TFSI
Išskirtinumo faktorius 5 balai
Interjero dizainas 6 balai
Eksterjero dizainas 5 balai
Ilgis (mm) 4485
Plotis (mm) 1849
Aukštis (mm) 1585
Ratų bazės ilgis (mm) 2681

 

INTERJERAS

Verdiktas 3.5

„Sveiki atvykę į skaitmeninių prietaisų amžių“ – štai ką norisi pasakyti įkėlus koją į šią vokišką, o tiksliau – vengrišką bandelę.

Kaip ir daugelyje kitų „Audi“ modelių, taip ir šiame ieškoti priekabių galima tik dėl įvairiausių smulkmenų, o ne dėl bendrų, esminių dalykų, bet apie tai – vėliau.

Audi Q3

Dalis prietaisų akivaizdžiai atkeliavo iš didesnių ir gerokai brangesnių „Audi“ modelių. Pavyzdžiui, visapusiškai pasikeitusi multimedija, laiko patikrintas skaitmeninis prietaisų skydelis ar žibintų valdymo blokas. Žinoma, šiame modelyje atrasite ir prieš tai gaminto egzemplioriaus liekanų. Oro kondicionieriaus valdymo blokas praktiškai nesiskiria nuo „Audi A3“. Kaip ir pavarų perjungimo svirtis ir kiti interjero elementai. Ar tai „Q3“ pirkėjams bus svarbu? Greičiausiai, kad ne.

Audi Q3

Kad ir kokią niūrią bei slogią nuotaiką sukuria tamsūs interjero elementai, tai labai greitai lieka užmarštyje dėl „Audi“ automobiliams nebūdingomis apdailos medžiagomis, kurios akivaizdžiai atkeliavo iš gerokai pigesnių „Volksagenų“.

Durų apdailos, dalis centrinės konsolės bei kojų lygyje sumontuotos medžiagos tiesiog akivaizdžiai klykia, jog jie nori sugrįžti į „Volkswagen T-Roc“ ar „Tiguan“, o tai – automobilyje kainuojančiame 50 000 eurų nėra ženklas.

Audi Q3

Taip pat stebina dar vienas sprendimas – keistoje vietoje sumontuotas multimedijos valdymo ratukas, kuris bendrame kontekste atrodo kaip svetimkūnis, bet gal jau užteks negatyviai skambančių prozų. Susikoncentruokime į gerus dalykus. Vienas iš jų – interjero erdvė. Dabar dėl naujos formos priekinės panelės už vairo įsitaisys įvairaus ūgio ir sudėjimo vairuotojai. Geros naujienos!

Audi Q3

Džiūgauti galės ir tie, kuriems bus lemta atidaryti galines dureles ir ieškoti patogiausios sėdėjimo pozicijos ant galinės sėdynės dėl dviejų priežasčių. Matote, nuo šiol galinės „Q3“ sėdynes galite stumdyti pirmyn ir atgal. Tokiu būdu galite atsistumti nuo ilgakojo vairuotojo arba pastumti į priekį, jeigu planuojate transportuoti kavos staliuką, kurį įsigijote su 50 procentų nuolaida.

Vertinimo kriterijus Audi Q3 35 TFSI
Interjero erdvė 8 balai
Interjero apdailos medžiagos 6 balai
Surinkimo kokybė 7 balai
Ergonomika 8 balai
Matomumas 8 balai
Prietaisų skydelio informatyvumas 9 balai
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas 7 balai
Multimedijos sistema 8 balai
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas 7 balai
Bagažinės tūris (l) 460 litrų

DINAMIKA

Verdiktas 3

Galbūt tai buvo tik sutapimas, bet iš visų galimų variklių, galinčių atsidurti po „Q3“ variklio gaubtų, mūsų bandytasis modelis turėjo patį silpniausią. 150 arklio galių išvystantį, keturis cilindrus turintį, 1,5 litro darbinio tūrio motorą, kurį, beje, taip pat galite rasti praktiškai bet kuriame „Volkswagen“ grupės modelyje.

Jis – nėra toks žvalus ir energingas kaip prieš tai gamintas 1,4 litro analogas, tačiau jis savo užduotį atlieka taip, kaip ir privalo atlikti tokio tūrio ir galingumo variklis – patenkinamai. Labai stipriai nebandant jo išjudinti iš tinginio fazės, mieste ar užmiestyje jis padeda automobiliui judėti į priekį, bet ne daugiau.

Audi Q3

Šis keturių cilindrų variklis puikiai veikia tokiame automobilyje kaip „Volkswagen Golf“ – sklandžiai ir efektyviai, bet aukštesniam ir sunkesniam „Q3“ trūksta papildomo spyrio į sėdimąją. Varikliui dirbant net mažesniais sūkiais jauti kaip jam sunku patenkinti vairuotojo įnorius. Ir nors pasiekus 2000 sūkių žymą variklis truputėlį atsigauna, jis vis tiek sukasi pernelyg vangiai ir tingiai.

Mūsų bandytame modelyje taip pat buvo sumontuota 7 laipsnių, dvigubos sankabos, turinti automatinė transmisija, kuri stengiasi kuo anksčiau perjungti aukštesnį bėgį ir užtikrinti kuo mažesnes sąnaudas. Tikslas – kilnus, bet nuolatos erzinantis, nes mieste variklis dirba žemesniais sūkiais negu turėtų. Šią problemą galima išspręsti dviem būdais: važiuoti naudojant „Sport“ režimą (aha, suprantame kaip juokingai tai skamba) arba pavaras perjunginėti pačiam.

Audi Q3

Žinoma,į šį variklį reikėtų žiūrėti dėvint racionalaus vairuotojo kepurę. Vairuotojo, kuris automobilį naudoja išimtinai mieste, daugiau laiko stovi kamščiuose arba juda vidutiniu 30 km/val. greičiu. Tuomet jis turi užtektinai argumentų įtikinti, jog sėdėdami šalia vadybininko neišleistumėte keleto tūkstančių eurų daugiau už galingesnį variklį, kurio potencialo net nesugebėsite išnaudoti.

Vis dėlto, jeigu norite daryti gerokai ryškesnį progresą, tuomet vertėtų darytis bent jau į „40 TFSI“ versiją, turinčią 190 arklio galių išvystančią širdelę. Į dyzelinu varomas versijas net nesidairykite. Tiesiog neverta.

Vertinimo kriterijus Audi Q3 35 TFSI
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) 7,5 sekundės / 7,4 sekundės
60 – 100 km/val. („Auto“ režimu) 6,4 sekundės
80 – 120 km/val. („Auto“ režimu) 7,2 sekundės
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) 10,4 litro/ 6,5 litro/7,6 litro
Su pilnu baku nuvažiuosite ~ 700 kilometrų

VALDYMAS

Verdiktas 3.5

Kompaktiško dydžio „Audi“ modeliai visuomet turėjo nemažai sąlyčio taškų su gerokai pigesniais „Volkswagen“ analogais. Ne išimtis yra ir antroji „Q3“ modelio karta, kurios struktūra yra bene identiška „Volkswagen Golf“ ar netgi „Polo“. Iš tiesų, „Q3“ naudoja absoliučiai identišką, bet patobulintą „MQB“ platformą, kaip ir „Volkswagen Tiguan“. Tai reiškia, jog „Q3“ naudoja „McPherson“ tipo priekinę pakabą, o gale pūpso keturių svirčių nepriklausoma pakaba. Bent jau mums, ši konfigūracija sufleruoja, jog galime tikėtis šio bei to įdomaus. Deja.

Dėl nesuprantamų priežasčių „Audi“ sugebėjo turėdami pakankamai gerą pagrindą neišnaudoti jo potencialo. Prieš įlipdami į „Q3“ tikėjomės, jog jis bus ne toks žvitrus kaip „BMW X1“, bet ir ne kietakaktis kaip „Mercedes-Benz GLA“. Kažkur per viduriuką, tačiau mes likome truputėlį nusivylę.

Audi Q3

Pagrindiniai elementai, lyg ir, atrodo yra savo vietoje ir yra patogūs naudoti, bet pati vairavimo patirtis yra neįsimintina. Apima jausmas, jog kelionė su šiuo automobiliu priminė sapną iš kurio tenka pabusti kaskart atidarius dureles. Aha, jis yra toks nuobodus vairuoti, bet panašu, jog „Q3“ tikslinė auditorija yra tie vairuotojai, kurių prioritetas yra patogi sėdėsena, o ne žiupsnelis emocijų sukiojant vairą ar spaudžiant akceleratoriaus pedalą. Ir šis bendrovės pasirinkimas puikiai suprantamas.

Audi Q3

Didžiąją dalį laiko jis brūžins per aukštus šaligatvių bortelius, suks kilometrus nuobodžiuose greitkeliuose ir galbūt vieną ar porą kartų pamatys įdomesnį kelio vingį, kuris paskatins vairuotoją persijungti į „Sport“ režimą ir keletai akimirkų priversti širdį spurdėti greičiau. Ne dėl fenomenalių valdymo savybių, bet dėl netikėto nušvitimo, jog „Q3“ nemėgsta, kai jį tampo už ausų. Tai į vieną, tai į kitą pusę.

Vertinimo kriterijus Audi Q3 35 TFSI
Pakabos suteikiamas komfortas 7 balai
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu 7 balai
Manevringumas 8 balai
Stabdžių sistemos efektyvumas 7 balai
Triukšmo lygis 7 balai

EKSPLOATACIJA

Verdiktas 3.5

„Audi“ jau kurį laiką priklauso aukštesnės klasės automobilių klubui. Tai puikiai atspindi praktiškai kiekvieno bendrovės modelio kainoraštyje. Net ir pažvelgus į štai kompaktiško „Q3“ kainelę.

Antroji  „Audi Q3“ modelio karta Lietuvoje kainuoja nuo 32 900 eurų arba maždaug 2 tūkst. eurų mažiau už absoliučiai visus įmanomus privalumus turintį „Renault Kadjar“. Tuo tarpu užsukę į „Audi“ atstovybę, už šią sumą gausite absoliučiai pliką, tik loterijų organizatoriams įdomią versiją. Vis dėlto, jeigu 150 arklio galių benzininis variklis patenkins jūsų poreikius, tuomet būkite labai, LABAI atsargūs su papildomomis opcijomis.

18 colių ratlankiai – 1341 euras,  „Alcantara“ ir dirbtinės odos sėdynių derinys  – 1229 eurai, parkavimo davikliai gale – 504 eurai, pastovaus greičio palaikymo sistema – 335 eurai, truputėlį geresnė garso sistema – 324 eurai, elektra valdomos sėdynės – 782 eurai. Ir taip po truputį, po truputį galutinė suma išaugs iki sunkiai protu suvokiamų 55 000 eurų. Aha, būtent tiek kainavo mūsų bandytasis egzempliorius, kuris net nebuvo maksimaliai sukomplektuotas, tad tik galite įsivaizduoti kokia būtų maksimaliai įrengto „Q3“ kaina. Kosminė.

Vertinimo kriterijus Audi Q3 35 TFSI
Pigiausio modelio kaina 32 900 eurų
Bandyto modelio kaina 55 000 eurų
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina 6 balai
Standartinė garantija 3 metų / 100 000 kilometrų
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų N.D
Išlaidos planiniams aptarnavimams 105 000 kilometrų N.D
Atstovybių tinklas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje

Audi Q3 verdiktas

Verdiktas 3

Tokio dydžio ir pobūdžio automobiliai labai dažnai tampa statistinės šeimos pasirinkimu. Didesnė prošvaisa, ant radiatoriaus grotelių pūpsantis prestižinės markės logotipas ir labai greitai atmintyje pradingstantys pojūčiai, kuriuos sukelia automobilis. Ar „Audi Q3“ yra būtent toks?

Pastaruoju metu „Audi“ bendrovės projektuojami automobiliai stebino. Gerąja prasme. Kiekviena modelio nauja karta sugebėjo pademonstruoti, jog jie gali būti geresni už savo pirmtakus, visomis įmanomomis prasmėmis. Deja, to paties nesinori pasakyti apie antros kartos „Audi Q3“.

Dabar, kai už lango galima atrasti ne vieną, bet keletą itin talentingų varžovų, šis „Audi Q3“ bendrame kontekste tiesiog nublanksta prieš savo pagrindinius konkurentus, kurie gali pasiūlyti žymiai daugiau.

Tiesiog užtenka pažvelgti į „Volvo XC40“ ar netgi super šaunaus „Range Rover Evoque“ pusę. Būtent tada ateina supratimas, jog antroji „Audi Q3“ modelio karta yra tik pernelyg brangus „Volkswagenas“, neturintis bent dešimt išskirtinumų, dėl kurių vertėtų permokėti 10 000 ar 20 000 eurų.

Leiskite perfrazuoti sakinį. Antroji „Q3“ modelio karta tiesiog tapo aukštų „Audi“ bendrovės standartų auka. O iki jų šiam modeliui – pakankamai toli.

MUMS PATIKO

  • Fenomenali galinės vaizdo kameros raiška
  • Pagirtinai sugeria kelio nelygumus
  • „Audi“ automobiliams būdinga ergonomika
  • Kaip ir priklauso tokio tipo automobiliui – erdvus
  • Potenciali išliekamoji vertė
  • Puikiai kelią apšviečiantys žibintai
  • Tiksliai veikiančios saugumo ir vairavimo pagalbinės sistemos

Audi Q3

MUMS NEPATIKO

  • Modeliai be didesnio skersmens ratlankių ir „S-Line“ apdailos atrodo kaip bjauri bandelė
  • 1,5 litro benzininis variklis tokiam automobiliui per silpnas
  • Vos keletą papildomos įrangos elementų turintis modelis akiplėšiškai brangus
  • Apdailos medžiagos ir surinkimo kokybė neatitinka aukštų „Audi“ standartų
  • Inertiškos važiavimo ir valdymo savybės

Back to top button