REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių pramonės tendencijas diktuoja ne tik automobilių pirkėjai, bet ir įstatymų leidėjai. Dažniausiai nuo jų priklauso kuria linkme judės milžiniškas automobilių pramonės garvežys. 
Pastarųjų metų pavyzdžiai rodo, jog Europos Sąjunga siekia susieti vietinės pramonės likimą su elektra varomomis transporto priemonėmis. Vis dėlto, kilnus Europos Sąjungos tikslas turi vieną trūkumą, kurį vis dažniau pabrėžia naivesni elektromobilių vairuotojai.
Šiemet sukanka penkeri metai, kai Europos Sąjunga pakeitė automobilių degalų ir išmetamųjų teršalų kiekio matavimo metodiką. Pagal iki tol taikytą „NEDC“ sistemą gamintojai pasiekdavo absurdiškai mažus rodiklius, kurių vairuotojai neturėjo jokių galimybių pasiekti realiuose keliuose. Nors „NEDC“ procedūrą pakeitusi „WLTP“ sugebėjo įpūsti realistiškumo, tačiau net ir ši procedūra neužtikrina, jog vairuotojai galės pasiekti „WLTP“ testo metu užfiksuotus rodiklius.
Jeigu benzinu ar dyzelinu varomų automobilių degalų sąnaudos labiausiai priklauso nuo pačio vairuotojo elgesio, elektromobilių savininkai susiduria su žymiai didesniais iššūkiais, mat nuvažiuojamą atstumą ženkliai įtakoja ne tik vairavimo stilius, bet ir padangų plotis, oro sąlygos ar net klimato kontrolės darbas.
Kadangi automobilių gamintojai konkretaus elektromobilio nuvažiuojamą atstumą užfiksuoja kone idealiomis sąlygomis, nereikėtų stebėtis, jog deklaruojamas ir realus elektromobilių nuvažiuojamas atstumas skiriasi. Vis dėlto, Austrijoje užfiksuotas precedentas gali turėti gamintojų norui deklaruoti „WLTP“ bandymo metu užfiksuotą rodiklį.
Austrijos aukštesnės instancijos Linco apygardos teismas priėmė sprendimą, kuris privertė „Volkswagen“ atstovybę atpirkti elektrinį „e-Golf“, nes gamintojo ir realus nuvažiuojamas atstumas skiriasi.
Volkswagen e-Golf
Naują „Volkswagen e-Golf“ elektromobilį įsigijęs austras teismui skundėsi, jog jis tikėjosi, remiantis gamintojo duomenimis, viena įkrova nuvažiuoti 230 kilometrų. Vis dėlto, jis važiuodamas optimaliomis sąlygomis, kalnuotomis vietovėmis, nuvažiuojamas atstumas sumažėjo iki 110-120 kilometrų.
Teismo sprendime teigiama, kad automobilių gamintojas padarė klaidą, nes neinformavo kliento apie tai, kad esant žemesnei temperatūrai automobilio važiavimo nuotolis gerokai sumažėja.
„Volkswagen“ gynėsi argumentuodama, kad klientas galėjo paprašyti informacijos iš pardavėjo arba sužinoti ją kitais būdais, tačiau, pasak teismo, klientas nebuvo atsakingas už tokios informacijos ieškojimą.
Taigi, šis sprendimas reiškia, kad „Volkswagen“ sąmoningai slepia informaciją ir tokiu būdu klaidina elektromobilių pirkėjus. Be to, „Volkswagen“ turėjo atpirkti „e-Golf“ elektromobilį už 32 100 eurų.
Tačiau palikime nuošalyje vieno konkretaus automobilio ir jo savininko likimą, nes pats teismo sprendimas yra daug svarbesnis. Tiesą sakant, jis laikomas precedentu, kuriuo gali pasinaudoti ir kiti elektromobilių savininkai, kurie, ypač Austrijos sąlygomis, negali pasiekti gamintojų deklaruojamų sąnaudų ar kitų rodiklių. Taip atsiranda naujų teisminių bylų rizika, kurios gamintojai gali išvengti bent jau ateityje, jei skelbtų realybę atitinkančią informaciją.
„Austrijos teismas nutraukė elektromobilių gamintojų melą“,  – sakė nukentėjusio vairuotojo advokatas Michaelis Poduschka.
Jis taip pat pridūrė; „Jei žiemą galite nuvažiuoti gerokai trumpesnį atstumą, nei žadėjo pardavėjas, tai yra defektas, kuris daro žalą naudotojui. Klientas tiki tuo, ką jam sako pardavėjas. Jie tikrai neturėtų nagrinėti kitos medžiagos ar ieškoti informacijos internete, kad įsitikintų, ar pateikta informacija yra teisinga“.

Automobilių pramonės tendencijas diktuoja ne tik automobilių pirkėjai, bet ir įstatymų leidėjai. Dažniausiai nuo jų priklauso kuria linkme judės milžiniškas automobilių pramonės garvežys. 
Pastarųjų metų pavyzdžiai rodo, jog Europos Sąjunga siekia susieti vietinės pramonės likimą su elektra varomomis transporto priemonėmis. Vis dėlto, kilnus Europos Sąjungos tikslas turi vieną trūkumą, kurį vis dažniau pabrėžia naivesni elektromobilių vairuotojai.
Šiemet sukanka penkeri metai, kai Europos Sąjunga pakeitė automobilių degalų ir išmetamųjų teršalų kiekio matavimo metodiką. Pagal iki tol taikytą „NEDC“ sistemą gamintojai pasiekdavo absurdiškai mažus rodiklius, kurių vairuotojai neturėjo jokių galimybių pasiekti realiuose keliuose. Nors „NEDC“ procedūrą pakeitusi „WLTP“ sugebėjo įpūsti realistiškumo, tačiau net ir ši procedūra neužtikrina, jog vairuotojai galės pasiekti „WLTP“ testo metu užfiksuotus rodiklius.
Jeigu benzinu ar dyzelinu varomų automobilių degalų sąnaudos labiausiai priklauso nuo pačio vairuotojo elgesio, elektromobilių savininkai susiduria su žymiai didesniais iššūkiais, mat nuvažiuojamą atstumą ženkliai įtakoja ne tik vairavimo stilius, bet ir padangų plotis, oro sąlygos ar net klimato kontrolės darbas.
Kadangi automobilių gamintojai konkretaus elektromobilio nuvažiuojamą atstumą užfiksuoja kone idealiomis sąlygomis, nereikėtų stebėtis, jog deklaruojamas ir realus elektromobilių nuvažiuojamas atstumas skiriasi. Vis dėlto, Austrijoje užfiksuotas precedentas gali turėti gamintojų norui deklaruoti „WLTP“ bandymo metu užfiksuotą rodiklį.
Austrijos aukštesnės instancijos Linco apygardos teismas priėmė sprendimą, kuris privertė „Volkswagen“ atstovybę atpirkti elektrinį „e-Golf“, nes gamintojo ir realus nuvažiuojamas atstumas skiriasi.
Volkswagen e-Golf
Naują „Volkswagen e-Golf“ elektromobilį įsigijęs austras teismui skundėsi, jog jis tikėjosi, remiantis gamintojo duomenimis, viena įkrova nuvažiuoti 230 kilometrų. Vis dėlto, jis važiuodamas optimaliomis sąlygomis, kalnuotomis vietovėmis, nuvažiuojamas atstumas sumažėjo iki 110-120 kilometrų.
Teismo sprendime teigiama, kad automobilių gamintojas padarė klaidą, nes neinformavo kliento apie tai, kad esant žemesnei temperatūrai automobilio važiavimo nuotolis gerokai sumažėja.
„Volkswagen“ gynėsi argumentuodama, kad klientas galėjo paprašyti informacijos iš pardavėjo arba sužinoti ją kitais būdais, tačiau, pasak teismo, klientas nebuvo atsakingas už tokios informacijos ieškojimą.
Taigi, šis sprendimas reiškia, kad „Volkswagen“ sąmoningai slepia informaciją ir tokiu būdu klaidina elektromobilių pirkėjus. Be to, „Volkswagen“ turėjo atpirkti „e-Golf“ elektromobilį už 32 100 eurų.
Tačiau palikime nuošalyje vieno konkretaus automobilio ir jo savininko likimą, nes pats teismo sprendimas yra daug svarbesnis. Tiesą sakant, jis laikomas precedentu, kuriuo gali pasinaudoti ir kiti elektromobilių savininkai, kurie, ypač Austrijos sąlygomis, negali pasiekti gamintojų deklaruojamų sąnaudų ar kitų rodiklių. Taip atsiranda naujų teisminių bylų rizika, kurios gamintojai gali išvengti bent jau ateityje, jei skelbtų realybę atitinkančią informaciją.
„Austrijos teismas nutraukė elektromobilių gamintojų melą“,  – sakė nukentėjusio vairuotojo advokatas Michaelis Poduschka.
Jis taip pat pridūrė; „Jei žiemą galite nuvažiuoti gerokai trumpesnį atstumą, nei žadėjo pardavėjas, tai yra defektas, kuris daro žalą naudotojui. Klientas tiki tuo, ką jam sako pardavėjas. Jie tikrai neturėtų nagrinėti kitos medžiagos ar ieškoti informacijos internete, kad įsitikintų, ar pateikta informacija yra teisinga“.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų