REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sportiškų automobilių gamintoja „Porsche“, 2014 metais po ilgos pertraukos sugrįžo į ilgųjų nuotolių čempionatą, kuriame kadaise karaliavo. Po pakankamai sunkaus ir permainingo 2014 metų sezono, vokiečių vadovaujama komanda pasimokė iš savo klaidų ir prieš keletą savaičių sugebėjo laimėti prestižinės 24 valandų lenktynes Le Mane. Tai buvo jau 17-oji „Porsche“ pergalė. Tad turėdami progą, prisiminkime automobilius, kurie padėjo „Porsche“ komandai iškovoti net 17-ą pergalių alinančiose 24 valandų lenktynėse.

1970 metai - Porsche 917K



Sportiškų automobilių gamintoja „Porsche“, 2014 metais po ilgos pertraukos sugrįžo į ilgųjų nuotolių čempionatą, kuriame kadaise karaliavo. Po pakankamai sunkaus ir permainingo 2014 metų sezono, vokiečių vadovaujama komanda pasimokė iš savo klaidų ir prieš keletą savaičių sugebėjo laimėti prestižinės 24 valandų lenktynes Le Mane. Tai buvo jau 17-oji „Porsche“ pergalė. Tad turėdami progą, prisiminkime automobilius, kurie padėjo „Porsche“ komandai iškovoti net 17-ą pergalių alinančiose 24 valandų lenktynėse.

1970 metai - Porsche 917K



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

porsche_917k_2


Automobilis nuo kurio viskas prasidėjo. „Porsche 917K“ tapo pirmuoju bolidu su kuriuo vokiečiai laimėjo labai sunkias ir daug ištvermės pareikalavusias varžybas. Palyginus 1970-aisiais ir 2015-aisiais vykusias varžybas, pastarosios buvo tik vaikų žaidimas.

1971 metai - Porsche 917K



REKLAMA

martini_porsche_917k_le_mans_1971


Po vienerių metų „Porsche“ į Le Maną sugrįžo su gerokai atnaujintu bolidu. Daugiausiai pakeitimų buvo atlikta automobilio pakaboje. Šie pakeitimai leido pagerinti automobilio stabilumą, o aerodinamiškesnis automobilio kėbulas padėjo pasiekti didesnį maksimalų greitį.

1976 metai - Porsche 936



porsche_936_76_spyder


1976 metų maratonas nebuvo labai lengvas ne vienai komandai. „Porsche“ komandai šios lenktynės buvo ypatingai sunkios, nes visus bolidus kamavo įvairūs gedimai, tačiau net ir tai nesutrukdė 20 numeriu pažymėto bolido ekipažui finišo liniją kirsti pirmoje pozicijoje.

1977 metai - Porsche 936/77



REKLAMA
REKLAMA

9


1977 metų lenktynės taip pat pareikalavo nemažai kantrybės ir nervų. Iki lenktynių pabaigos likus vos vienai valandai, pirmoje pozicijoje buvusio bolido variklis pradėjo rodyti pirmuosius negalavimo ženklus. Trumpam į aptarnavimo zoną užsukęs bolidas iš jos išvažiavo vos po 10 minučių. „Porsche“ mechanikai „atjungė“ vieną iš šešių variklio cilindrų. Tokiu būdu „Porsche“ varžybas laimėjo su bolidu, kurį į priekį varė penkių cilindrų motoras.

1979 metai - Porsche 935



111


1979 metų lenktynėse „Porsche“ bolidai tapo vienvaldžiais lyderiais. Šios markės bolidai užėmė pirmąją ir antrąją vietas.

1981 metai - Porsche 936



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

tytryu


Po 1980 metais patirtos nesėkmes, vokiečiai liko įžeisti. Per plauką nelaimėję 1980 metais įvykusių lenktynių, „Porsche“ inžinieriai prie naujo bolido tobulinimo praleido beveik ištisus metus. Didžiulės pastangos pasiteisino su kaupu. 1981 metais „Porsche“ vėl lipo ant nugalėtojų pakylos.

1982 metai - Porsche 956



porsche_956_c_coupe_12


Naujos taisyklės, nauji bolidai. „Porsche“ pradėjusi naują bolidą kurti nuo pat pradžių tikėjosi, jog lenktynių eigoje jiems finišuoti sutrukdys įvairūs bolido gedimai, tačiau... Visas tris podiumo vietas užėmė lenktynini kai vairavęs būtent šį bolidą.

1983 metai - Porsche 956



REKLAMA

porsche_956_c_coupe


1983 metų lenktynės priklausė „Porsche“ bolidams. Net aštuoni priekyje išsirikiavę bolidai dėvėjo „Porsche“ markės logotipą. 1983-aisiais metais pristatytas bolidas išsiskyrė tuo, jog turėjo dvigubos sankabos pavarų dėžę. Tai buvo pirmasis žingsnis link „DSG“ tipo pavarų dėžių.

1984 metai - Porsche 956



sss


Modernesnis, pajėgesnis ir greitesnis. 1984 metų maratone dalyvavęs bolidas taip pat turėjo visiškai naują „Bosch“ kuro įpurškimo sistemą, kuri tik po šių lenktynių pateko į masinei gamybai skirtus automobilius.

1985 metai - Porsche 956B



REKLAMA

lm851


„Porsche“ dominavimas tęsiasi. 1985 metai buvo įdomūs tuo, jog vienas „Porsche“ ekipažas sugebėjo pagerinti vidutinio greičio rekordą. Hanso Stucko vairuojamo bolido vidutinis greitis siekė 251.81 km/val.

1986 metai - Porsche 962C



9008306361_dc886930c8_b


1985 metų pabaigoje „Porsche“ pristatė ilgai lauktą „956“ bolido pamainą. Prototipų klasėje dalyvavęs bolidas ilgųjų nuotolių čempionate buvo naudojamas iki maždaug 1995 metų.

1987 metai - Porsche 962C



Le-Mans-1987-Porsche-962-C-


1987 metais lenktynes baigė tik du „Porsche“ bolidai. Didžioji dauguma kaip musės iškrito lenktynėms net įpusėjus. Pasirodo, puikų „Porsche“ bolidų pasirodymą sugadino „Bosch“ kuro įpurškimo sistema.

1994 metai -  Dauer 962 Le Mans



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

lm941


Prototipų klasei sukurtas bolidas. Nors visus nuopelnus už šią pergalę norėtų prisiimti „Porsche“, tačiau už šio bolido sukūrimą reikėtų dėkoti „Daurer“.

1996 metai -  TWR Porsche WSC-95



Joest_WSC95


Dar vienas bolidas, kuris nebuvo grynakraujis „Porsche“. Važiuoklė buvo paimta nuo „Jaguar XJR-14“, tačiau variklis ir pavarų dėžė atkeliavo iš „Porsche“ gamyklos.

1997 metai - TWR Porsche WSC-95



Joest_Porsche_WSC-95


Ta pati komanda, tas pats bolidas. Dar viena pergalė prestižiniame ilgųjų nuotolių čempionate.

1998 metai - Porsche 911 GT1-98



REKLAMA

1998LM26_car2


Vienas įspūdingiausių ir greičiausių to meto bolidų sugebėjusių ne vieną varžovą aplenkti vienu ratu. 1998 metų varžybas laimėjęs bolidas įveikė 351 lenktynių ratą ir beveik 4600 kilometrų ilgio distanciją.

2015 metai - Porsche 919 Hybrid



Porsche_919_Hybrid_20


Galima tik įsivaizduoti kaip „Porsche“ komandos nariai džiaugėsi šiemet iškovoję pergalę ilgųjų nuotolių lenktynėse Le Mane. Atsižvelgiant į istoriją, kitų metų lenktynes turėtų laimėti ne kas kitas, o „Porsche“.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų