REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



2008 metais Honda išleido neeilinį elektrinį automobilį. Tai FCX Clarity elektrinis automobilis, kuris elektrą pasigamina pats iš, taip pat automobilyje esančio, vandenilinio variklio. Nors tokios technologijos ir skamba itin ekonomiškai ir ekologiškai, automobilis dar nėra pajėgus pakeisti įprasto automobilio.
CFX Clarity vietoj elektrinių EV baterijų naudoja vandenilinį variklį energijai išgauti. Tai gali atrodyti gana painiai, nes kam naudoti variklį, jei yra tam skirtų baterijų. Atsakymas paprastas EV baterijos nėra dar pakankamai išvystytos, kad naudoti automobiliuose. Visiškai elektra varomos mašinos nepasirengusios pakeisti įprastu kuru varomus automobilius. Panaši situacija yra ir su vandeniliu varomais automobiliais. Pastaroji mašina galbūt jau ir pasirengusi "išbėgti į aikštelę", tačiau praktiškai nėra kur užsipilti kuro.




Pirmasis Honda Clarity, kaip produkcijai paruoštas automobilis, išriedėjo iš gamyklos 2008 metais. Tačiau kaip ir Chrysler Turbine, taip ir su Honda buvo atlikinėjami bandymai gatvėse jau ankščiau. Bandymams buvo pasirinkta grupelė skirtingus kriterijus atitinkančių žmonių, kad įsitikinti ar automobilis yra pakankamai praktiškas realiame pasaulyje. Ši Clarity programa gamintojui pirmus metus buvo itin nuostolinga. 2005 metais Honda pareiškė, kad tokio tipo automobilį kaip CFX Clarity išleisti į gamyba kainuos milžinišką sumą ir vieno modelio savikaina gali siekti net 1 milijoną dolerių.


Dabar parduodamo automobilio kaina yra kiek daugiau, nei 240 tūkstančių litų. Perkant automobilį JAV būtų taikomas net 12 tūkstančių dolerių dydžio mokestis, tačiau automobilio nusipirkti neįmanoma. Kadangi Honda Clarity modelius tik nuomoja 36 mėnesiams, už 600 dolerių per mėnesį sumą. Todėl ir milžiniško mokeščio už įsigijimą problemos nėra. O kartu į nuomos paketą įeina ir automobilio remonto, bei pagalbos kelyje paslaugos. Kai kuriems tai gali pasirodyt tai vis tiek per didelė kainą už automobilį, kuris yra tiesiog padidintas Accord. Tačiau Clarity yra daugiau nei automobilis, tai idėja kaip iš vandenilio sukuriama elektros energija, kuri suka mašinos ratus. Automobilis turi 134 arklio galias, kurios leidžia sklandžiai, tačiau neypatingai greitai važiuoti.


Vandenilis pardavinėjamas kilogramais, ne litrais. Ir kilogramas vandenilio kainuoja panašiai kaip 4 litrai benzino. Clarity su vienu kilogramu vandenilio gali nuvažiuoti 100 kilometrų. Gana normalios degalų sąnaudos kaip japoniškam sedanui. Nors kitiems apmaudu, kad toks hibridinis automobilis nenustebina savo super ekonomija. Ir važiuoja automobilis kaip paprastas automobilis, tik skirtingai nei elektrinis automobilis, ši Honda vienu kartu nuvažiuoja kelis kart didesnius atstumus. Bet kokiu atveju vistiek labai diskutuotinas klausimas ar tikrai pasiteisinęs šis modelis.


Elektrinių automobilių šalininkai absoliučiai negali pakęsti vandeniliu varomų automobilių. Kadangi jie yra kur kas praktiškesni, nei EV baterijas naudojantys automobiliai ir susilaukia daugiau dėmesio iš gamintojų. Nors vandenilio kuro gavyba ir tiekimas išlieka labai nepraktiškas, ir nepigus dalykas. Vandeniliu varomi automobiliai atrodo kur kas rimtesnis produktas, lyginant su elektriniais. O egzistuoja ir tokių sąmokslo teorijų, kurios teigia, kad vandeniliu varomu automobilių projektai buvo tiesiog pretekstas atitraukti gamintojų dėmesį nuo elektrinių automobilių tobulinimo.


Tačiau automobilių gamintojai juk ir toliau gamina elektrinius modelius, kurie tiesiog nepritraukia didelio kiekio pirkėjų. Todėl ir vykdomi vandenilinių automobilių projektai. Tas pastaroji sąmokslo teorija tiesiog žlunga, o Clarity atrodo kaip kompromisas tiek vandenilinių, tiek elektrinių automobilių šalininkams.
Vandenilinio kuro technologijos, kaip ir bet kokio alternatyvaus kuro, dar nėra technologiškai pajėgios pakeisti tradicinį kurą. Biodegalai turi savų problemų, kurios neleidžia padidinti gamybos, o elektrinių automobilių pajėgumas įveikti atstumus švelniai tariant yra juokingas. Kol kas nėra sensacijos, kuri sugebėtų pakeisti naftos pagrindo degalus. Ir greičiausiai viena technologija to padaryti nesugebės. Tą atskleidė ir Honda vandenilio tyrimai, gaminant Clarity modelį. Tai didelis žingsnis pirmyn, ieškant alternatyvios energijos šaltinio.





2008 metais Honda išleido neeilinį elektrinį automobilį. Tai FCX Clarity elektrinis automobilis, kuris elektrą pasigamina pats iš, taip pat automobilyje esančio, vandenilinio variklio. Nors tokios technologijos ir skamba itin ekonomiškai ir ekologiškai, automobilis dar nėra pajėgus pakeisti įprasto automobilio.
CFX Clarity vietoj elektrinių EV baterijų naudoja vandenilinį variklį energijai išgauti. Tai gali atrodyti gana painiai, nes kam naudoti variklį, jei yra tam skirtų baterijų. Atsakymas paprastas EV baterijos nėra dar pakankamai išvystytos, kad naudoti automobiliuose. Visiškai elektra varomos mašinos nepasirengusios pakeisti įprastu kuru varomus automobilius. Panaši situacija yra ir su vandeniliu varomais automobiliais. Pastaroji mašina galbūt jau ir pasirengusi "išbėgti į aikštelę", tačiau praktiškai nėra kur užsipilti kuro.




Pirmasis Honda Clarity, kaip produkcijai paruoštas automobilis, išriedėjo iš gamyklos 2008 metais. Tačiau kaip ir Chrysler Turbine, taip ir su Honda buvo atlikinėjami bandymai gatvėse jau ankščiau. Bandymams buvo pasirinkta grupelė skirtingus kriterijus atitinkančių žmonių, kad įsitikinti ar automobilis yra pakankamai praktiškas realiame pasaulyje. Ši Clarity programa gamintojui pirmus metus buvo itin nuostolinga. 2005 metais Honda pareiškė, kad tokio tipo automobilį kaip CFX Clarity išleisti į gamyba kainuos milžinišką sumą ir vieno modelio savikaina gali siekti net 1 milijoną dolerių.


Dabar parduodamo automobilio kaina yra kiek daugiau, nei 240 tūkstančių litų. Perkant automobilį JAV būtų taikomas net 12 tūkstančių dolerių dydžio mokestis, tačiau automobilio nusipirkti neįmanoma. Kadangi Honda Clarity modelius tik nuomoja 36 mėnesiams, už 600 dolerių per mėnesį sumą. Todėl ir milžiniško mokeščio už įsigijimą problemos nėra. O kartu į nuomos paketą įeina ir automobilio remonto, bei pagalbos kelyje paslaugos. Kai kuriems tai gali pasirodyt tai vis tiek per didelė kainą už automobilį, kuris yra tiesiog padidintas Accord. Tačiau Clarity yra daugiau nei automobilis, tai idėja kaip iš vandenilio sukuriama elektros energija, kuri suka mašinos ratus. Automobilis turi 134 arklio galias, kurios leidžia sklandžiai, tačiau neypatingai greitai važiuoti.


Vandenilis pardavinėjamas kilogramais, ne litrais. Ir kilogramas vandenilio kainuoja panašiai kaip 4 litrai benzino. Clarity su vienu kilogramu vandenilio gali nuvažiuoti 100 kilometrų. Gana normalios degalų sąnaudos kaip japoniškam sedanui. Nors kitiems apmaudu, kad toks hibridinis automobilis nenustebina savo super ekonomija. Ir važiuoja automobilis kaip paprastas automobilis, tik skirtingai nei elektrinis automobilis, ši Honda vienu kartu nuvažiuoja kelis kart didesnius atstumus. Bet kokiu atveju vistiek labai diskutuotinas klausimas ar tikrai pasiteisinęs šis modelis.


Elektrinių automobilių šalininkai absoliučiai negali pakęsti vandeniliu varomų automobilių. Kadangi jie yra kur kas praktiškesni, nei EV baterijas naudojantys automobiliai ir susilaukia daugiau dėmesio iš gamintojų. Nors vandenilio kuro gavyba ir tiekimas išlieka labai nepraktiškas, ir nepigus dalykas. Vandeniliu varomi automobiliai atrodo kur kas rimtesnis produktas, lyginant su elektriniais. O egzistuoja ir tokių sąmokslo teorijų, kurios teigia, kad vandeniliu varomu automobilių projektai buvo tiesiog pretekstas atitraukti gamintojų dėmesį nuo elektrinių automobilių tobulinimo.


Tačiau automobilių gamintojai juk ir toliau gamina elektrinius modelius, kurie tiesiog nepritraukia didelio kiekio pirkėjų. Todėl ir vykdomi vandenilinių automobilių projektai. Tas pastaroji sąmokslo teorija tiesiog žlunga, o Clarity atrodo kaip kompromisas tiek vandenilinių, tiek elektrinių automobilių šalininkams.
Vandenilinio kuro technologijos, kaip ir bet kokio alternatyvaus kuro, dar nėra technologiškai pajėgios pakeisti tradicinį kurą. Biodegalai turi savų problemų, kurios neleidžia padidinti gamybos, o elektrinių automobilių pajėgumas įveikti atstumus švelniai tariant yra juokingas. Kol kas nėra sensacijos, kuri sugebėtų pakeisti naftos pagrindo degalus. Ir greičiausiai viena technologija to padaryti nesugebės. Tą atskleidė ir Honda vandenilio tyrimai, gaminant Clarity modelį. Tai didelis žingsnis pirmyn, ieškant alternatyvios energijos šaltinio.



REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų