REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šio automobilio (jeigu jį galima vadinti automobiliu) interneto platybėse turėjo matyti ne vieną kartą. Tačiau ar žinojote, kad ši unikali transporto priemonė buvo sukurta tik dėl vienos priežasties - transportuoti lenktyninius „Mercedes Benz“ automobilius iš vieno Europos kampelio į kitą?
1955 metais į garsiausias pasaulio lenktynes atvykę žiūrovai stebėdavo ne tik pro šalį skriejančius bolidus, bet ir unikalų „Mercedes Benz“ inžinierių kūrinį, kurio pagalba į varžybas atvyko gležnieji sidabrinės strėlės bolidai. Tačiau kaip bebūtų keista, mėlyna spalva nudažyto transporterio paskirtis turėjo būti kaip ir daugelio kitų tokio tipo automobilių - važinėti iš vienos „Mercedes Benz“ gamyklos į kitą ir esant reikalui transportuoti brangų automobilį įnoringam klientui.
Auto-sporto varžyboms „Mercedes Benz“ automobilius ruošę inžinieriai vieną dieną nusprendė, jog jiems reikia greito, nestandartinio transporterio, kuris patenkintų jų reikalavimus. Tuometiniai „Mercedes Benz“ vadovai siūlė pasinaudoti „L3500“ sunkvežimiu, tačiau net ir atlikus daugybę modifikacijų, jis neatitiko komandos reikalavimų.
„300 SLR“ kūrėjas, Rudolfas Uhlenhautas, turėjo tik vieną reikalavimą - jis turėtų, o tiksliau - privalėtų per kuo trumpesnį laiko tarpą pristatyti sudaužytą bolidą į „Mercedes Benz“ būstinę Untertürkheime. Kadangi tuometinės taisyklės leido komandoms sudaužytus bolidus sutvarkyti ne per porą, bet per dvylika valandų, tokia transporto priemonė padėjo išspręsti vieną problemą. Bolidui patekus į avariją, jis vos per kelias valandas atsirasdavo „Mercedes Benz“ būstinėje, joje plušantys specialistai greitai sutvarkydavo bolidą ir tos pačios dienos vakarą jis jau stovėdavo šalia lenktynių trasos.
300 SL genai
Kadangi transporteris privalėjo būti greitas, vokiečiai kaip donorą pasirinko ne „L3500“ sunkvežimį, o „300 S“ kupė, o tiksliau - „W188“. Puikiai žinodami sportinių automobilių kūrimo subtilybes, „Mercedes Benz“ inžinieriai turėjo sukurti tokį automobilį, kuris pasižymėtų lengviesiems „Mercedes Benz“ modeliams būdingu vėjo pasipriešinimo koeficientu. Vokiečiai taip pat turėjo sugalvoti kaip turėtų atrodyti vairuotojo kabina ir kur ją reikėtų sumontuoti virš priekinės ašies.
„Mercedes Benz“ inžinierių sprendimas nebuvo tradicinis. Vairuotojo kabina buvo pakankamai kompaktiška su žema stogo linija, o jos sumontavimo vieta buvo ne ant ar už priekinės ašies. Vokiečiai vairuotojo kabiną sumontavo prieš priekinę ašį, tokiu būdu pavyko padidinti erdvę vežamam automobiliui ir išlaikyti kompaktiškus transporterio išmatavimus.
Virš priekinės ašies taip pat buvo sumontuotas ir benzininis variklis. „Mercedes Benz“ inžinieriai pasirinko 3.0 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininį variklį, kuris tuomet buvo montuojamas į „300 SL Gullwing“ modelį. Šis agregatas išvystė 195 arklio galias ir leisdavo transporteriui pasiekti net 170 km/val. greitį. Tik įsivaizduokite save važiuojantį greitkeliu ir pro jus praskrenda mėlynos spalvos transpoteris su lenktyniniu bolidu „ant nugaros“. Iškart norėtume priminti, jog šis automobilis buvo sukurtas 1955 metais!

Šio automobilio (jeigu jį galima vadinti automobiliu) interneto platybėse turėjo matyti ne vieną kartą. Tačiau ar žinojote, kad ši unikali transporto priemonė buvo sukurta tik dėl vienos priežasties - transportuoti lenktyninius „Mercedes Benz“ automobilius iš vieno Europos kampelio į kitą?
1955 metais į garsiausias pasaulio lenktynes atvykę žiūrovai stebėdavo ne tik pro šalį skriejančius bolidus, bet ir unikalų „Mercedes Benz“ inžinierių kūrinį, kurio pagalba į varžybas atvyko gležnieji sidabrinės strėlės bolidai. Tačiau kaip bebūtų keista, mėlyna spalva nudažyto transporterio paskirtis turėjo būti kaip ir daugelio kitų tokio tipo automobilių - važinėti iš vienos „Mercedes Benz“ gamyklos į kitą ir esant reikalui transportuoti brangų automobilį įnoringam klientui.
Auto-sporto varžyboms „Mercedes Benz“ automobilius ruošę inžinieriai vieną dieną nusprendė, jog jiems reikia greito, nestandartinio transporterio, kuris patenkintų jų reikalavimus. Tuometiniai „Mercedes Benz“ vadovai siūlė pasinaudoti „L3500“ sunkvežimiu, tačiau net ir atlikus daugybę modifikacijų, jis neatitiko komandos reikalavimų.
„300 SLR“ kūrėjas, Rudolfas Uhlenhautas, turėjo tik vieną reikalavimą - jis turėtų, o tiksliau - privalėtų per kuo trumpesnį laiko tarpą pristatyti sudaužytą bolidą į „Mercedes Benz“ būstinę Untertürkheime. Kadangi tuometinės taisyklės leido komandoms sudaužytus bolidus sutvarkyti ne per porą, bet per dvylika valandų, tokia transporto priemonė padėjo išspręsti vieną problemą. Bolidui patekus į avariją, jis vos per kelias valandas atsirasdavo „Mercedes Benz“ būstinėje, joje plušantys specialistai greitai sutvarkydavo bolidą ir tos pačios dienos vakarą jis jau stovėdavo šalia lenktynių trasos.
300 SL genai
Kadangi transporteris privalėjo būti greitas, vokiečiai kaip donorą pasirinko ne „L3500“ sunkvežimį, o „300 S“ kupė, o tiksliau - „W188“. Puikiai žinodami sportinių automobilių kūrimo subtilybes, „Mercedes Benz“ inžinieriai turėjo sukurti tokį automobilį, kuris pasižymėtų lengviesiems „Mercedes Benz“ modeliams būdingu vėjo pasipriešinimo koeficientu. Vokiečiai taip pat turėjo sugalvoti kaip turėtų atrodyti vairuotojo kabina ir kur ją reikėtų sumontuoti virš priekinės ašies.
„Mercedes Benz“ inžinierių sprendimas nebuvo tradicinis. Vairuotojo kabina buvo pakankamai kompaktiška su žema stogo linija, o jos sumontavimo vieta buvo ne ant ar už priekinės ašies. Vokiečiai vairuotojo kabiną sumontavo prieš priekinę ašį, tokiu būdu pavyko padidinti erdvę vežamam automobiliui ir išlaikyti kompaktiškus transporterio išmatavimus.
Virš priekinės ašies taip pat buvo sumontuotas ir benzininis variklis. „Mercedes Benz“ inžinieriai pasirinko 3.0 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininį variklį, kuris tuomet buvo montuojamas į „300 SL Gullwing“ modelį. Šis agregatas išvystė 195 arklio galias ir leisdavo transporteriui pasiekti net 170 km/val. greitį. Tik įsivaizduokite save važiuojantį greitkeliu ir pro jus praskrenda mėlynos spalvos transpoteris su lenktyniniu bolidu „ant nugaros“. Iškart norėtume priminti, jog šis automobilis buvo sukurtas 1955 metais!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Nešlovinga transporterio gyvenimo pabaiga
Šeštame dešimtmetyje „Mercedes Benz“ dominavo įvairiose auto-sporto varžybose. 1954 ir 1955 metais „Mercedes Benz“ tapo Formulės 1 čempionais, tuo tarpu ilgųjų nuotolių lenktynėse dominavo įvairūs „SLR“ ir „SL“ modeliai. Tačiau visos pergalės buvo užmirštos 24 valandų lenktynėse Le Mane 1955 metais.
Pierre Levegh vairuojamas „Mercedes Benz SLR“ trenkėsi į varžovo vairuojamą „Austin-Healey“, pašoko į orą, išskrido iš trasos, nusileido į žiūrovų zoną ir net kelis kartus vertėsi. Nuo stiprių smūgių įvairios bolido detalės sugebėjo sužeisti 120 žmonių, tuo tarpu nuo automobilio atplyšusi priekinė ašis nuskriejo į žiūrovų minią ir užmušė net 82 auto-sporto fanus. Tuo tarpu bolidą vairavęs Pierre žuvo po pirmojo smūgio į žemę.
Praėjus vos vieneriems metams po incidento, daugelį „Mercedes Benz“ pervežusių transporterių likimas pakibo ant plauko. Inžinieriai sukūrę šį automobilį stengėsi jį išgelbėti, tačiau įvairūs bandymai buvo nesėkmingi.
„Mercedes Benz“ iki 1967 metų šiuos automobilius naudojo prototipų pervežimui iš vieno bandymų poligono į kitą, tačiau juos išlaikyti buvo per brangu. Net ir tokiai kompanijai kaip „Mercedes Benz“.

2


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų