Naujienos

Automobilių gamintojai gali atsikvėpti: „Euro 7“ taršos standartas nukeltas iki 2030-ųjų

Europos Parlamentas susitarė dėl švelnesnių taršos taisyklių nuostatų pakeitimų po to, kai Europos automobilių gamintojai išreiškė didžiulį nepasitenkinimą.

Įvairiems Europos Parlamento nariams pavyko sėkmingai inicijuoti esminius būsimų „Euro 7“ išmetamųjų teršalų normų pakeitimus. 52 EP nariai balsavo už, o 32 – prieš.

Planuojama, jog šios nuostatos bus patvirtintos 2023 m. lapkričio 1-ąją dieną, preliminariame posėdyje, o vėliau dėl jų bus deramasi su Europos Sąjungos šalių vyriausybėmis.

Vadovaujantis naujomis nuostatomis, šiuo metu galiojančios „Euro 6“ taršos reglamento taisyklės lengviesiems automobiliams ir furgonams bus pratęstos iki 2030 m. liepos 1-osios dienos, autobusams ir sunkvežimiams – iki 2031 m. liepos 1-os dienos, o ne iki 2025 m. ir 2027 m. kaip anksčiau primygtinai reikalavo Europos Komisija.

Ford F-150 Tremor

Vadovaujantis pirminio „Euro 7“ taršos reglamento pasiūlyme, kuris buvo pristatytas 2022 m. lapkritį, Europos Komisija reikalavo griežtesnių automobilių homologacijos protokolų, taip pat siekė suvienodinti benzininių ir dyzelinių variklių išmetamųjų teršalų ribas.

„Mums pavyko rasti tinkamą balansą tarp aplinkosaugos tikslų ir gyvybiškai svarbių gamintojų interesų“, – sakė Europos konservatorių ir reformistų frakcijos narys Aleksandras Vondra.

„Būtų netikslinga vykdyti tokią aplinkosaugos politikos kryptį, kuri kenkia ir Europos pramonei, ir jos piliečiams“, – pridūrė jis.

Galiausiai, aštuonių ES valstybių paraginta, Europos Vadovų Taryba sutarė palikti šiuo metu galiojančias „Euro 6“ išmetamųjų teršalų ribas visiems benzininiams ir dyzeliniams varikliams, bei lengviesiems automobiliams ir furgonams.

Panašūs įrašai

Back to top button