REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujų automobilių pardavimų apimtys Europoje jau kurį laiką nedžiugina nei gamintojų, nei jais prekiaujančių įmonių atstovų. Vis dėlto, rugpjūčio mėnesio statistika rodo, jog Europos naujų automobilių rinka pademonstravo nežymų ūgtelėjimą.
Būtent rugpjūčio mėnesį, kai dauguma gamyklų Europoje stabdo savo veiklą dėl darbuotojų atostogų, naujų automobilių pardavimų apimtys išaugo 4,4 proc. Nors šis pokytis gali atrodyti kaip ženklas, demonstruojantis 13 mėnesių trūkusio kritimo pabaigą, tačiau automobilių pramonės ekspertai nesugeba džiaugtis šiuo džiuginančiu pokyčiu.
Žvelgiant tik į rugpjūčio mėnesio rezultatus, naujų automobilių paklausa išaugo Italijoje (9,9 proc), Prancūzijoje (3,8 proc). Rugpjūčio mėnesį automobilių pardavimų apimtys buvo mažesnės tik šešiose ES šalyse, tarp jų – ir Lietuva. Mūsų šalyje naujų automobilių pardavimai rugpjūčio mėnesį susitraukė 5,2 proc.
Rugpjūčio mėnesio statistika





Šalis

Naujų automobilių pardavimų apimtys Europoje jau kurį laiką nedžiugina nei gamintojų, nei jais prekiaujančių įmonių atstovų. Vis dėlto, rugpjūčio mėnesio statistika rodo, jog Europos naujų automobilių rinka pademonstravo nežymų ūgtelėjimą.
Būtent rugpjūčio mėnesį, kai dauguma gamyklų Europoje stabdo savo veiklą dėl darbuotojų atostogų, naujų automobilių pardavimų apimtys išaugo 4,4 proc. Nors šis pokytis gali atrodyti kaip ženklas, demonstruojantis 13 mėnesių trūkusio kritimo pabaigą, tačiau automobilių pramonės ekspertai nesugeba džiaugtis šiuo džiuginančiu pokyčiu.
Žvelgiant tik į rugpjūčio mėnesio rezultatus, naujų automobilių paklausa išaugo Italijoje (9,9 proc), Prancūzijoje (3,8 proc). Rugpjūčio mėnesį automobilių pardavimų apimtys buvo mažesnės tik šešiose ES šalyse, tarp jų – ir Lietuva. Mūsų šalyje naujų automobilių pardavimai rugpjūčio mėnesį susitraukė 5,2 proc.
Rugpjūčio mėnesio statistika









































































































































































Šalis

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

08/22


08/21

Skirtumas (%)

Portugalija


11 349


7 971


+42,4


Graikija


8 658


6 198


+39,7


Airija


8 139


5 966


+36,4


Bulgarija


2 480


1 905


+30,2


Latvija


1 502


1 301


+15,4


Estija


1 728


1 505


+14,8


Kroatija


3 200


2 815


+13,7


Italija


71 190


64 767


+9,9


Kipras


644


587


+9,7


Nyderlandai


23 638


21 646


+9,2


Ispanija


51 907


47 583


+9,1


Belgija


28 917


27 026


+7,0

Liuksemburgas 2 968 2 792 +6,3

Švedija


20 576


19 808


+3,9


Prancūzija


91 403


88 065


+3,8


Vengrija


9 987


9 643


+3,6


Vokietija


199 183


193 307


+3,0


Lenkija


33 753


33 218


+1,6


Čekija


16 581


16 449


+0,8


Austrija


17 814


17 719


+0,5


Slovakija


6 695


6 778


–1,2


Lietuva


2 247


2 371


–5,2


Slovėnija


3 339


3 529


–5,4


Suomija


7 113


7 906


–10,0


Danija


12 756


15 837


–19,5


Rumunija


12 538


16 129


–22,3


Žvelgiant į bendrą statistiką, keturių pagrindinių Europos Sąjungos rinkų pardavimų apimtys, vis dar, demonstruoja ženklų paklausos sumažėjimą. Didžiausias nuosmukis buvo užfiksuotas Vokietijoje (12,9 proc) ir Ispanijoje (12,5 proc).
Praėjusiais metais trijose Europos rinkose (Vokietijoje, Prancūzijoje ir Italijoje) tuo pačiu laikotarpiu automobilių pardavimų apimtys perkopė milijono vienetų ribą. Tuo tarpu šiemet tai pavyko padaryti tik vienoje šalyje – Vokietijoje.  Tačiau tai nereiškia, kad vokiečiai turi pagrindo švęsti, mat šiemet automobilių paklausa buvo daugiau nei 177 tūkst. vnt. mažesnė.
Suomijoje, Danijoje ir Lietuvoje naujų automobilių pardavimų apimtys per aštuonis šių metų mėnesius sumažėjo daugiau nei 20 proc.









































































































































































Šalis

REKLAMA

1–8/22


1–8/21


Skirtumas


Bulgarija


19 858


17 594


+12,9


Rumunija


83 349


78 791


+5,8


Latvija


11 162


10 676


+4,6


Kipras


7 885


7 571


+4,1


Slovakija


52 869


52 922


–0,1


Portugalija


101 293


101 739


–0,4


Graikija


74 330


75 146


–1,1


Airija


95 161


96 296


–1,2


Nyderlandai


199 297


211 180


–5,6


Kroatija


31 197


34 386


–9,3


Ispanija


533 042


588 313


–9,4


Vokietija


1 643 069


1 820 589


–9,8


Vengrija


76 349


85 027


–10,2

 Lenkija 280 681 314 190 -10,6

Liuksemburgas


28 501


32 063


–11,1


Čekija


128 945


147 659


–12,7


Belgija


250 465


287 013


–12,7


Švedija


182 592


209 749


–12,9


Prancūzija


970 930


1 126 543


–13,8


Estija


14 371


16 756


–14,2


Slovėnija


32 982


38 971


–15,4


Austrija


142 474


172 017


–17,2


Italija


865 044


1 060 373


–18,4


Suomija


56 119


72 129


–22,2


Danija


96 106


125 721


–23,6


Lietuva


18 387


24 331


–24,4


Žvelgiant į individualių markių pasiekimus, ten taip pat galima įžvelgti ganėtinai įdomių pokyčių. Didžiausią augumą šiemet pademonstravo nišinių „Alpine“ ir „DS“ markių prekių ženklai. Greta jų – „Volkswagen Group“ priklausantys prabangių automobilių gamintojų ženklai: „Bentley“, „Lamborghini“ ir „Bugatti“. Į džiuginantį augimą demonstruojančių prabangių automobilių gamintojų sąrašą taip pat pateko „Porsche“, kurios pardavimai šiemet išaugo dešimčia procentų.
Apskritai, šiemet geriausiai sekėsi automobilių gamintojai „Dacia“. Jos pardavimai šiemet išaugo beveik 15 proc. Už šį augimą gamintojas turėtų dėkoti visapusiškai atsinaujinusiai modelių gamai bei nuosaikiai kainodarai, kuri infliacijos akivaizdoje daro didžiulę įtaką automobilių pirkėjų įpročiams.
Kitoje barikadų pusėje – „Škoda“, „Citroën“, „Mazda“, „Fiat“, „Volvo“ ir „Jaguar“. Pastarosios markės pardavimai šiemet krito beveik 40 proc, o ir žvelgiant į gamintojo pasirinktą kryptį, vargu ar artimiausiais metais „Jaguar“ automobilių paklausa išaugs iki prieškrizinio lygio.































































































































































































































































































Markė

REKLAMA
REKLAMA

Rinkos dalis 22


Rinkos dalis 21


 1–8/22


1–8/21


Skirtumas (%)


Alpine


X


X


1 796


1 091


+64,6


VW – kiti


X


X


2 898


2 105


+37,7


Dacia


4,7


3,6


284 241


248 021


+14,6


DS


0,5


0,4


29 188


25 899


+12,7


Stelantis – kiti


X


X


2 980


2 650


+12,5


Kia


4,9


3,9


295 732


266 760


+10,9


Honda


0,5


0,4


27 262


24 792


+10,0


Porsche


0,7


0,5


39 658


36 157


+9,7


Alfa Romeo


0,3


0,2


16 510


15 354


+7,5


Hyundai


4,7


4,1


284 051


279 780


+1,5


Toyota


7,0


6,1


418 417


415 708


+0,7


Mercedes


5,6


5,2


333 989


351 710


–5,0


Seat


3,4


3,2


202 391


217 407


–6,9


Audi


5,0


4,9


301 966


336 976


–10,4


Mini


1,3


1,3


77 028


86 448


–10,9


Ford


4,1


4,1


247 892


279 658


–11,4


BMW


5,5


5,5


327 152


376 395


–13,1


Nissan


1,7


1,8


104 032


120 519


–13,7

Mitsubishi 0,6 0,6 35 287 41 213  -14,4

Lancia/Chrysler


0,5


0,5


27 462


32 325


–15,0


Opel/Vauxhall


3,9


4,0


233 005


274 718


–15,2


Land Rover


0,5


0,5


30 864


37 210


–17,1


Peugeot


6,3


6,8


377 144


460 208


–18,0


Volkswagen


10,9


11,9


655 148


810 276


–19,1


Renault


5,7


6,2


339 798


423 114


–19,7


Škoda


5,0


5,5


299 729


375 628


–20,2


Citroën


3,9


4,3


233 804


293 458


–20,3


Mazda


1,1


1,2


64 341


83 578


–23,0


Fiat


4,2


4,8


249 269


326 331


–23,6


Jeep


1,1


1,3


66 073


86 763


–23,8


Volvo


1,9


2,2


114 965


152 744


–24,7


Lexus


0,3


0,3


15 976


21 638


–26,2


Smart


0,2


0,3


12 681


20 170


–37,1


Jaguar


0,1


0,2


8 339


13 678


–39,0


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų