Reklama
Naujienos

Automobilių pardavimų apimtys Europoje: kuriems gamintojams šiemet teks susiveržti diržus?

Naujų automobilių pardavimų apimtys Europoje jau kurį laiką nedžiugina nei gamintojų, nei jais prekiaujančių įmonių atstovų. Vis dėlto, rugpjūčio mėnesio statistika rodo, jog Europos naujų automobilių rinka pademonstravo nežymų ūgtelėjimą.

Būtent rugpjūčio mėnesį, kai dauguma gamyklų Europoje stabdo savo veiklą dėl darbuotojų atostogų, naujų automobilių pardavimų apimtys išaugo 4,4 proc. Nors šis pokytis gali atrodyti kaip ženklas, demonstruojantis 13 mėnesių trūkusio kritimo pabaigą, tačiau automobilių pramonės ekspertai nesugeba džiaugtis šiuo džiuginančiu pokyčiu.

Žvelgiant tik į rugpjūčio mėnesio rezultatus, naujų automobilių paklausa išaugo Italijoje (9,9 proc), Prancūzijoje (3,8 proc). Rugpjūčio mėnesį automobilių pardavimų apimtys buvo mažesnės tik šešiose ES šalyse, tarp jų – ir Lietuva. Mūsų šalyje naujų automobilių pardavimai rugpjūčio mėnesį susitraukė 5,2 proc.

Rugpjūčio mėnesio statistika

Šalis
08/22
08/21
Skirtumas (%)
Portugalija
11 349
7 971
+42,4
Graikija
8 658
6 198
+39,7
Airija
8 139
5 966
+36,4
Bulgarija
2 480
1 905
+30,2
Latvija
1 502
1 301
+15,4
Estija
1 728
1 505
+14,8
Kroatija
3 200
2 815
+13,7
Italija
71 190
64 767
+9,9
Kipras
644
587
+9,7
Nyderlandai
23 638
21 646
+9,2
Ispanija
51 907
47 583
+9,1
Belgija
28 917
27 026
+7,0
Liuksemburgas 2 968 2 792 +6,3
Švedija
20 576
19 808
+3,9
Prancūzija
91 403
88 065
+3,8
Vengrija
9 987
9 643
+3,6
Vokietija
199 183
193 307
+3,0
Lenkija
33 753
33 218
+1,6
Čekija
16 581
16 449
+0,8
Austrija
17 814
17 719
+0,5
Slovakija
6 695
6 778
–1,2
Lietuva
2 247
2 371
–5,2
Slovėnija
3 339
3 529
–5,4
Suomija
7 113
7 906
–10,0
Danija
12 756
15 837
–19,5
Rumunija
12 538
16 129
–22,3

Žvelgiant į bendrą statistiką, keturių pagrindinių Europos Sąjungos rinkų pardavimų apimtys, vis dar, demonstruoja ženklų paklausos sumažėjimą. Didžiausias nuosmukis buvo užfiksuotas Vokietijoje (12,9 proc) ir Ispanijoje (12,5 proc).

Praėjusiais metais trijose Europos rinkose (Vokietijoje, Prancūzijoje ir Italijoje) tuo pačiu laikotarpiu automobilių pardavimų apimtys perkopė milijono vienetų ribą. Tuo tarpu šiemet tai pavyko padaryti tik vienoje šalyje – Vokietijoje.  Tačiau tai nereiškia, kad vokiečiai turi pagrindo švęsti, mat šiemet automobilių paklausa buvo daugiau nei 177 tūkst. vnt. mažesnė.

Suomijoje, Danijoje ir Lietuvoje naujų automobilių pardavimų apimtys per aštuonis šių metų mėnesius sumažėjo daugiau nei 20 proc.

Šalis
1–8/22
1–8/21
Skirtumas
Bulgarija
19 858
17 594
+12,9
Rumunija
83 349
78 791
+5,8
Latvija
11 162
10 676
+4,6
Kipras
7 885
7 571
+4,1
Slovakija
52 869
52 922
–0,1
Portugalija
101 293
101 739
–0,4
Graikija
74 330
75 146
–1,1
Airija
95 161
96 296
–1,2
Nyderlandai
199 297
211 180
–5,6
Kroatija
31 197
34 386
–9,3
Ispanija
533 042
588 313
–9,4
Vokietija
1 643 069
1 820 589
–9,8
Vengrija
76 349
85 027
–10,2
 Lenkija 280 681 314 190 -10,6
Liuksemburgas
28 501
32 063
–11,1
Čekija
128 945
147 659
–12,7
Belgija
250 465
287 013
–12,7
Švedija
182 592
209 749
–12,9
Prancūzija
970 930
1 126 543
–13,8
Estija
14 371
16 756
–14,2
Slovėnija
32 982
38 971
–15,4
Austrija
142 474
172 017
–17,2
Italija
865 044
1 060 373
–18,4
Suomija
56 119
72 129
–22,2
Danija
96 106
125 721
–23,6
Lietuva
18 387
24 331
–24,4

Žvelgiant į individualių markių pasiekimus, ten taip pat galima įžvelgti ganėtinai įdomių pokyčių. Didžiausią augumą šiemet pademonstravo nišinių „Alpine“ ir „DS“ markių prekių ženklai. Greta jų – „Volkswagen Group“ priklausantys prabangių automobilių gamintojų ženklai: „Bentley“, „Lamborghini“ ir „Bugatti“. Į džiuginantį augimą demonstruojančių prabangių automobilių gamintojų sąrašą taip pat pateko „Porsche“, kurios pardavimai šiemet išaugo dešimčia procentų.

Apskritai, šiemet geriausiai sekėsi automobilių gamintojai „Dacia“. Jos pardavimai šiemet išaugo beveik 15 proc. Už šį augimą gamintojas turėtų dėkoti visapusiškai atsinaujinusiai modelių gamai bei nuosaikiai kainodarai, kuri infliacijos akivaizdoje daro didžiulę įtaką automobilių pirkėjų įpročiams.

Kitoje barikadų pusėje – „Škoda“, „Citroën“, „Mazda“, „Fiat“, „Volvo“ ir „Jaguar“. Pastarosios markės pardavimai šiemet krito beveik 40 proc, o ir žvelgiant į gamintojo pasirinktą kryptį, vargu ar artimiausiais metais „Jaguar“ automobilių paklausa išaugs iki prieškrizinio lygio.

Markė
Rinkos dalis 22
Rinkos dalis 21
 1–8/22
1–8/21
Skirtumas (%)
Alpine
X
X
1 796
1 091
+64,6
VW – kiti
X
X
2 898
2 105
+37,7
Dacia
4,7
3,6
284 241
248 021
+14,6
DS
0,5
0,4
29 188
25 899
+12,7
Stelantis – kiti
X
X
2 980
2 650
+12,5
Kia
4,9
3,9
295 732
266 760
+10,9
Honda
0,5
0,4
27 262
24 792
+10,0
Porsche
0,7
0,5
39 658
36 157
+9,7
Alfa Romeo
0,3
0,2
16 510
15 354
+7,5
Hyundai
4,7
4,1
284 051
279 780
+1,5
Toyota
7,0
6,1
418 417
415 708
+0,7
Mercedes
5,6
5,2
333 989
351 710
–5,0
Seat
3,4
3,2
202 391
217 407
–6,9
Audi
5,0
4,9
301 966
336 976
–10,4
Mini
1,3
1,3
77 028
86 448
–10,9
Ford
4,1
4,1
247 892
279 658
–11,4
BMW
5,5
5,5
327 152
376 395
–13,1
Nissan
1,7
1,8
104 032
120 519
–13,7
Mitsubishi 0,6 0,6 35 287 41 213  -14,4
Lancia/Chrysler
0,5
0,5
27 462
32 325
–15,0
Opel/Vauxhall
3,9
4,0
233 005
274 718
–15,2
Land Rover
0,5
0,5
30 864
37 210
–17,1
Peugeot
6,3
6,8
377 144
460 208
–18,0
Volkswagen
10,9
11,9
655 148
810 276
–19,1
Renault
5,7
6,2
339 798
423 114
–19,7
Škoda
5,0
5,5
299 729
375 628
–20,2
Citroën
3,9
4,3
233 804
293 458
–20,3
Mazda
1,1
1,2
64 341
83 578
–23,0
Fiat
4,2
4,8
249 269
326 331
–23,6
Jeep
1,1
1,3
66 073
86 763
–23,8
Volvo
1,9
2,2
114 965
152 744
–24,7
Lexus
0,3
0,3
15 976
21 638
–26,2
Smart
0,2
0,3
12 681
20 170
–37,1
Jaguar
0,1
0,2
8 339
13 678
–39,0

Rodyti daugiau
Back to top button