REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Automobilio įsigijimas nėra itin sudėtingas procesas, ypač jeigu tai yra gamyklos dažais kvepiantis ratuotis. Tiesiog išsirenkate patinkantį modelį, išbandote jį, paliekate užstatą ir laukiate kada gamykloje kruopščiai dirbantys specialistai jį pagamins.


Automobilio įsigijimas nėra itin sudėtingas procesas, ypač jeigu tai yra gamyklos dažais kvepiantis ratuotis. Tiesiog išsirenkate patinkantį modelį, išbandote jį, paliekate užstatą ir laukiate kada gamykloje kruopščiai dirbantys specialistai jį pagamins.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Norint savo garažą papildyti klasikiniu automobiliu, neužtenka tiesiog atsidaryti naudotų automobilių skelbimų portalą, pažymėti varnelę ir laukti kada automobilis atvyks į Jūsų namus. Norint priglausti 30, 40 ar 50 metų senumo techniką, iš pradžių reikia susirgti automobilių entuziastų liga, kuri skatintų domėtis, puoselėti ar net savomis rankomis iš pelenų prikelti tuos, kurie nebuvo pavaldūs laikui.

REKLAMA

Pažvelgus į mūsų šalies automobilių parką, gali susidaryti įspūdis, jog kiekvienais metais į gatves išrieda vis daugiau klasikinių automobilių. Panašu, jog žmonės po truputėlį pradeda atrasti automobilių entuziastų žanrą ir judėjimą, kuris įpareigoja turėti ne pirmos jaunystės mašiną.


Įdomios ir retos technikos skaičius gali augti nuolatos, tačiau nereikėtų pamiršti ir tų, kurie tą techniką gali prižiūrėti, remontuoti ar net restauruoti.

REKLAMA
REKLAMA

Istorinės technikos dirbtuvių Lietuvoje nėra labai daug, tačiau tai nėra problema ar trūkumas. Visos dirbtuvės, kuriose naujam gyvenimui atgimsta klasikiniai automobiliai, yra išskirtinės, demonstruojančios skirtingą požiūrį į darbo etiką, kruopštumą ir norą turėti kokybišką produktą.


Šį kartą nuvykome į Kaune esančias dirbtuves, kurios jau ne vienerius metus duris atveria tiems, kurie nori ir svajoja turėti automobilių pramonės istorijos dalelę. Šį kartą apsilankėme senovinės automototechnikos klubo „Retroklasika“ bei „Lietuvos automobilių klubo“ klasikinių automobilių padalinio vadovo, Šarūno Žitkevičiaus, įkurtose dirbtuvėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Classic Car Loft automobilių parkas
Classic Car Loft automobilių parkas

(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)


Restauracija - ne lengviausias pasaulyje darbas


„Senas automobilis – geras automobilis“, - šį posakį turėjo girdėti ne vienas automanas. Juk iki šiol vyrauja nuomonės, jog 20 metų senumo automobilis yra patikimesnis, ištvermingesnis ir lengviau prižiūrimas negu naujutėlis, kuris yra prikimštas naujausių technologijų. Iš dalies – tai yra tiesa, tačiau šalia naujo automobilio pastatytume klasikinį ar net antikvarinį modelį – lengvos priežiūros ir mažesnio galvos skausmo svarstyklės labai greitai nusvirtų naujutėlio ratuočio naudai.

REKLAMA

Daugiau nei dešimtmetį automobilių restauracija ir priežiūra užsiimančioms dirbtuvėms vadovaujantis Šarūnas Žitkevičius neslepia, jog kiekvienas projektas, kuris atvyko į Kaune esančias dirbtuves, reikalauja milžiniško dėmesio ir kruopštumo.


„Anksčiau automobiliai buvo gaminami visiškai kitaip. Konstrukcija, inžinieriniai sprendimai ir smulkmeniškumas buvo visiškai kitame lygyje“, - žvilgsniu palydi dirbtuvėse stovintį „Pontiac“ markės automobilį.


Ironiška, tačiau idėja įkurti dirbtuves kilo ne tik iš didelio noro puoselėti istorinę techniką, bet ir dėl to, jog tuomet mūsų šalyje nebuvo pakankamai daug specialistų, kurie galėtų atlikti tam tikrus darbus.

REKLAMA

Classic Car Loft dirbtuvės
Classic Car Loft dirbtuvės

(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)


„Iš prigimties mėgstu domėtis ir įsigilinti į detales, kurios man leistų perprasti tam tikrą automobilį. Tai ir specialistų trūkumas mane paskatino imtis iniciatyvos ir sudėtingus darbus atlikti savomis jėgomis“, - prisimindamas savo pirmuosius žingsnius pasakoja automobilių entuziastas iš Kauno.


„Palaipsniui reikalingiausi įrankiai atsidūrė šalia mano namų, tačiau vėliau supratau, jog atėjo metas žengti žingsnį į priekį ir sukurti tokią erdvę, kuri atspindėtų mano filosofiją ir požiūrį į automobilių restauraciją ir istorinę techniką“, - priduria Šarūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vieta, kurioje šiuo metu esame, iš pradžių atrodė kaip po karo. Visą teritoriją ir pastatą atnaujinau savo jėgomis.“


Classic Car Loft biuras
Classic Car Loft biuras

(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)


Siekia užtikrinti kokybiškas paslaugas


Pradėję šnekučiuotis apie automobilius, stovinčius dirbtuvėse ir tuos, kurie jose buvo apsilankę, taip pat paliečiame temą, kuri yra labai aktuali dirbantiems šioje sferoje – tai noras palaikyti aukščiausią darbo kokybę.


„Dirbtuvės turi būti kaip antri namai. Nors joje stovi technika, tačiau jose stengiamės palaikyti kuo didesnę tvarką“, - priduria klasikinės technikos entuziastas.

REKLAMA

„Dabar nesu toks įkyrus kaip anksčiau, tačiau visuomet reikalauju, jog darbuotojai savo darbo vietą paliktų tvarkingą.“


„Esu įsitikinęs, jog tvarkinga darbo vieta suteikia didesnį ūpą ir norą prie automobilio dirbti kruopščiau, suteikti jam daugiau meilės“, - pasakoja Šarūnas.


Siekis laikytis tvarkos yra tik viena medalio pusė. Dirbtuvių įkūrėjas neslepia, jog daug kas priklauso ir nuo užsakovų, kurie gali arba pridėti arba atimti didžiulę dalį motyvacijos.


„Žmonės ne visuomet supranta kiek daug darbo ir pastangų reikalauja automobilio restauracija. Pasitaiko tokių atvejų, kuomet žmonės nori mus paskubinti ar atlikti darbus atmestinai, tačiau man tai nepriimtina. Arba gerai arba nieko“.

REKLAMA

Classic Car Loft automobilių parkas
Classic Car Loft automobilių parkas

(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)


Brangus malonumas


Mūsų viešnagės metu, dirbtuvėse nebuvo ne vienos laisvos vietos. Įkėlus koją į patalpą, kurioje savo srities specialistai praleidžia visą dieną, mus pasitiko Lietuvoje labai retai matomi „Bentley“ , „Fiat 500“ ar „Jaguar XJS 12“ kabrioletas.


Vis dėlto, mūsų akį labiausiai patraukia  58-ūjų „Pontiac Star Chief“. Penkto dešimtmečio pabaigoje pagamintas automobilis atrodo taip, lyg būtų atkeliavęs iš visiškai kito pasaulio. Automobilio dydis, įvairių, mažų detalių gausa ir kas be ko – įspūdis, jog tai buvo gamintojo pasididžiavimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne vieną istorinį automobilį „prikėlęs“ Šarūnas priduria, jog tokio ar panašaus modelio restauracija nėra pigi.


„Reikia būti realistais. Automobilio restauracijos procesas yra ilgas procesas, kurio metu turime sutvarkyti automobilio kėbulą, kapitaliai suremontuoti variklį su greičių dėže ,elektros instaliaciją, persiūti saloną, atrestauruoti chromuotas detales ,sutvarkyti interjero detales, surasti padangas, ratlankius... Sąrašą galima tęsti ir tęsti, todėl labai nenustebkite, jeigu išgirsite sumą su keturiais nuliais “, - pasakoja klasikinių automobilių ekspertas.

REKLAMA

„Šiuo metu dirbame prie 2 labai įdomių projektų: legendinis  pirmos kartos „Pontiac GTO“ ir daugelio geidžiamas, šešto dešimtmečio pažiba -  „Porsche 911“.“


„Pastarojo modelio restauracija bus ilga ir sudėtinga. Automobilio kėbulas buvo apverktinos būklės, tad jeigu galima taip pasakyti – turėjome pradėti viską nuo nulio, ir tai turėjome daryti taip, kaip tai darė gamintojas.“


„Darbo turime labai daug – vien tik mūsų klubo automobiliai“ – Šarūnas rodo į eilę sustatytus prieškarinius Mercedes Benz automobilius , „bet turime ir vieną BMW „ šypsosi pašnekovas.


GALERIJA (
ARNOLDAS IVANAUSKAS
)






























REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų