Straipsniai

Automobilių restauracija užsiimantis Šarūnas Žitkevičius pataria į kokius automobilius vertėtų investuoti

Automobilis, ypatingai ne pirmos jaunystės, jau seniai tapo tvaria ir rekomenduotina investicija, tad šį kartą sieksime visiems patarti į kuriuos automobilius reikėtų atkreipti dėmesį. Ypač jeigu šiuo metu planuojate sekančią mašiną pirkti kaip investiciją, kuri atsipirks ne iš karto, bet po keleto metų.

Siekdami sužinoti į kuriuos modelius reikėtų atkreipti dėmesį, į pagalbą pasitelkėme Lietuvos automobilių klubo, klasikinių automobilių padalinio vadovą – Šarūną Žitkevičių. Aktyvų klasikinių automobilių bendruomenės narį ir specializuotų dirbtuvių įkūrėją, kuris yra matęs ne vieną tam tikro modelio pakilimą ir nuopolį.

Šnekučiuodamiesi su Šarūnu nusprendėme, jog potencialių kandidatų sąrašą sudėliosime į tris dalis: Automobilių iki 10 000 eurų, automobilių iki 20 000 eurų ir automobilių iki (arba virš) 30 000 eurų. Taip pat prie kiekvienos kainų kategorijos paminėsime tris automobilius, kurių kilmės regionas yra: Jungtinės Valstijos, Europa ir Japonija.

Šarūno Žitkevičiaus dirbtuvės ( Arnoldo Ivanausko nuotr.)

Reikia atsižvelgti ne į modelį, o versiją

Kaip ir bet kuri investicija, taip ir ši, turi būti pamatuota iš anksto. Šarūno Žitkevičiaus teigimu, siekiant investuoti tikslingai, vertėtų atsižvelgti į pasaulyje vyraujančias tendencijas. Vis dėlto, jeigu reikėtų išskirti vieną automobilio tipą, kuris nėra pavaldus bet kokioms tendencijoms, specialistas įvardija sportiškus automobilius. Greiti ir galingi modeliai. Būtent šio tipo automobiliai brangsta greičiausiai ir jiems visada būna didžiausia paklausa.

Taip pat verta atsižvelgti ne tik į patį modelį, bet ir į konkrečią modelio versiją. Daugeliui atrodo, jog, pavyzdžiui, „Ford Mustang“ galėtų būti puiki investicija. Iš dalies – tai yra tiesa, bet siekdami sulaukti džiuginančios grąžos iš „Ford Mustang“, turite dairytis ne į bet kokią šio modelio versiją. Pavyzdžiui, standartinė „Ford Mustang“ versija verta dėmesio, jeigu neplanuojate iš konkretaus automobilio užsidirbti. Tuo tarpu „Ford Mustang GT“, pagamintas išskirtinai nuo 1964 iki 1969 metų – visiškai kitoje lygoje. Kaip ir „Mustang Fastback“. Šių versijų pabrangimas akivaizdžiai matomas ir juntamas, ir ši tendencija ateityje įgaus dar didesnį pagreitį.

Chevrolet Thriftmaster (nuotr. Arnoldas Ivanauskas) (19)

10 000 eurų riba

Galimų pirkinių sąrašas už šią sumą yra labai platus. Už šią sumą galima įsigyti nors ir pirmos kartos „Dodge Charger“, tačiau už tokią sumą jis bus ypatingai prasto stovio. Šarūnas Žitkevičius teigia, jog šiai dienai, jis atkreiptų dėmesį į „Buick Riviera“, o tiksliau – 1971-1973 metais pagamintą „Boattail“ versiją. Nors jis nėra priskiriamas „Muscle“ tipo automobilių kategorijai, jis turi 7,5 litro darbinio tūrio variklį. Tai labiau „Grand Tourer“ tipo automobilis, kuris visus pakerėjo savo dizainu.

Vis dėlto, pradėjus ieškoti potencialaus pirkinio, iškart vertėtų atsižvelgti į svarbiausius veiksnius, tokius kaip: ar jis buvo apsilankęs kažkokiose dirbtuvėse, ar jam jau buvo atlikta restauracija, ar jis visiškai standartinis. Ir svarbiausia, reikia žinoti, jog perkant tokį automobilį iš Jungtinių Valstijų prilygsta loterijai.

Buick Riviera Boattail kupė

Jeigu svarstome apie europietišką automobilį, Šarūnas Žitkevičius net nesuabejojęs pasirinktų 8 serijos BMW, o tiksliau – „BMW 850i“ versiją. Versiją, kurios ratus suko 12 cilindrų variklis. Per pastaruosius metus šių modelių paklausa ir vertė stabiliai auga. Šarūnas Žitkevičius teigia, jog šiai dienai dar galima surasti automobilį, kurį galima įsigyti už 10 000 eurų. Nors šio modelio tvarkymas atsieis pakankamai brangiai, tačiau galutinė grąža bus įspūdingai didelė.

Į europietiškų automobilių kategoriją, klasikinių automobilių specialistas priskirtų „R129“ kartos „Mercedes-Benz“ SL. Išskirtinai – „SL600“, kuris ateityje turės didžiulę išliekamą vertę.

12-os cilindrų variklį turintis BMW 850i

Jeigu žvalgomės į japoniškus automobilius, ko gero, pats akivaizdžiausias pasirinkimas būtų „Datsun 240Z“ arba „Datsun 280Z“: „Mūsų šalyje turime užkietėjusį „Datsunų“ specialistą (DCw Classic), kuris šiuo automobilius žino skersai ir išilgai. Ir vargu, ar Europoje surasime geresnį „Datsun“ specialistą“, – priduria Šarūnas Žitkevičius

Japoniškas Datsun 280Z

20 000 eurų riba

Šioje kainų kategorijoje Šarūnas Žitkevičius pasirinktų ką nors iš „Muscle“ tipo automobilių, kurie buvo gaminami septintame dešimtmetyje. Vis dėlto, šioje kainų kategorijoje Lietuvos automobilių klubo narys didžiausią dėmesį skirtų „Ford Mustang Fastback“. Pirmos arba antros kartos modeliui.

Pirmos kartos Ford Mustang Fastback

Europietiško automobilio kategorijoje šis suma nėra nei per maža, nei per didelė, tad pasirinkimas nėra ypatingai platus. Vis dėlto, Šarūnas Žitkevičius rekomenduoja atkreipti dėmesį į „Porsche 928“. Tai ypatingai patogus, komfortiškas, greitas ir grynakraujis „GT“ klasės atstovas. O ir automobilio vertė auga labai sparčiai.

Laiką pralenkęs Porsche 928

Japoniškos kilmės automobilių kategorijoje Šarūnas Žitkevičius simpatizuoja keturių varančiųjų ratų pavarą turinčiai „Toyota Celica GT-Four“. Ypatingai „Carlos Sainz“ versijai, kurių buvo pagaminta vos keli tūkstančiai.

Ribotos laidos Toyota Celica GT-Four kupė

30 000 eurų riba

Augant sumai, kurią galėtumėte išleisti potencialiai investicijai, kandidatų sąrašas taip pat pailgėja kelis kartus. Vis dėlto, Šarūnas Žitkevičius tikina, jog svarstydamas apie potencialų pirkinį, jis pirmuoju numeriu pasirinktų tikrų tikriausią „Muscle“ tipo ratuočių legendą – „Dodge Charger“: „Tai turėtų būti 1968 arba 1969 metais pagamintas modelis. Išskirtinai „R/T“ versija su 7,2 litro darbinio tūrio V8 varikliu. Anuomet tai buvo sportiškiausia „Charger“ versija ir, be abejonės, pati žinomiausia“, – priduria specialistas.

Įžymusis Dodge Charger R/T

Svarstant europietiško automobilio kandidatūrą, vėlgi, Šarūno Žitkevičiaus akys krypsta link vokiškų automobilių, o tiksliau – „BMW E9 CSI“: „Šiuo metu jis labiausiai verta dėmesio automobilis. Už šią sumą įsigysite tikrai ne parodai eksponuoti skirtą egzempliorių. Vietoj to gausite projektą, kuris ilgalaikėje perspektyvoje atsipirks su kaupu. Tiesiog pasižiūrėkite kiek kainuoja gerai išlaikytas automobilis“, – priduria Šarūnas Žitkevičius.

Jeigu BMW markės automobiliui jums nėra prie širdies ir dairotės į šį bei tą įdomaus, Šarūnas Žitkevičius rekomenduoja apsvarstyti „Alfa Romeo Junior“ kandidatūrą. Kompaktiško, klasikinės komponuotės kupė įsigijimą, kurio vertė pastebimai auga. Nors ir mažais laipteliais, bet užtikrintai auga.

Septintame dešimtmetyje sukurtas Alfa Romeo GT 1300 Junior

Klasika tapęs BMW 3.0 CSi kupė

Pasiekus 30 000 eurų ribą ir galvojant apie japoniškos kilmės automobilį, Šarūnas Žitkevičius trumpam susimasto ir pateikia ne visus pradžiuginsiantį teiginį: „Tiesą sakant, šioje kainų kategorijoje praktiškai nėra investicijai tinkamų modelių. Pavyzdžiui, tikrai didžiulę išliekamą vertę turintys „Toyota GT2000“ arba „Datsun 510“ kainuoja nemažus pinigus, o „Toyota Supra“ ar „Nissan 300ZX“ tikrai dar nėra pasiekė tokio statuso kaip, kad anksčiau minėti modeliai. Vis dėlto, aš labai rimtai pagalvočiau apie „Honda NSX“, kurį reikėtų parsiplukdyti iš Jungtinių Valstijų“, – pasakoja specialistas.

Japoniškas superautomobilis – Honda NSX

Back to top button