Reklama
Naujienos

Automobilių saugumo bandymuose – prasti įvertinimai vidutinės klasės sedanams

JAV Saugaus eismo institutas (IIHS) atnaujino automobilių bandymų metodiką, kuri geriau atspindėtų susidūrimus su vis didėjančių visureigių ir krosoverių skaičiumi.

Atnaujinti saugumo bandymai buvo parengti atsižvelgiant į pastaraisiais metais keliuose įvykusius pokyčius. JAV Saugaus eismo instituto ekspertai teigia, jog realių eismo įvykių duomenys neseniai parodė, kad avarijų metu padaroma žala yra gerokai didesnė, nei tikimasi pagal dabartinius saugos testus. Būtent dėl šios priežasties JAV Saugaus eismo institutas atnaujintuose bandymuose siekia geriau imituoti visureigio arba krosoverio šoninį smūgį.

Šoninio smūgio bandymuose organizacija padidino judančio barjero svorį nuo pradinių 3 300 iki 4 200 svarų (nuo maždaug 1,5 iki maždaug 1,9 tonos). Tuomet susidūrimo greitis buvo padidintas nuo 31 mylios per valandą iki 37 mylių per valandą (nuo maždaug 50 km/val. iki maždaug 60 km/val.). Dėl to susidūrimo energija padidėjo 82 proc. , o pats smūgis buvo nukreiptas į aukštesnę automobilio šono dalį.

Automobilių saugumo bandymuose – prasti įvertinimai vidutinės klasės sedanams

Atlikus reikalingus pokyčius bandymų metodikoje, JAV Saugus eismo institutas atliko keleto vidutinio dydžio automobilių bandymus, iš kurių tik vienas gavo gerą įvertinimą.

Gerą įvertinimą gavo tik „Subaru Outback“, kuris pats balansuoja ant plonos ribos tarp universalo ir visureigio, tačiau nepaisant to, toks organizacijos įvertinimas kaip reikiant pradžiugino „Subaru“ atstovus.

Tuo tarpu kitiems bandymo dalyviams, „Hyundai Sonata“ ir „Volkswagen Jetta“, gavo priimtiną įvertinimą. Nors organizacijos nariai priekaištavo, jog automobilių struktūra deformuojasi stipriau negu „Subaru“ automobilyje, tačiau apskritai, juose užtikrinama gera keleivių apsauga.

„Honda Accord“ šiuos bandymuose pasirodė vidutiniškai. Šiame automobilyje judantis barjeras sugebėjo prasiskverbti į saloną, o tai reiškia, jog smūgio metu viduje esantys keleiviai gali patirti rimtų sužalojimų.

Prasčiausius įvertinimus šiuose bandymuose gavo „Toyota Camry“, „Nissan Altima“ ir „Chevrolet Malibu“. Stiprus barjero prasiskverbimas į saloną buvo ypač pastebimas „Altima“ ir „Malibu“ modeliuose. Kita vertus, visuose automobiliuose galvos, kaklo ar liemens sužalojimų rizika buvo vidutinė arba didelė. Be to, kai kurių bandymų metu manekenų galvos pakliuvo po šonine oro pagalve ir atsitrenkė į durų rėmą.

Rodyti daugiau
Back to top button