REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Autoservisų veiklą Lietuvoje pagal rizikingumą galima laikyti vidutinio statistinio verslo atspindžiu, rodo kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atlikta analizė. Kas dešimtas autoservisas (10 proc.) priklauso aukštai ir aukščiausiai  bankroto rizikos klasėms, o pagal vėlavimą mokėti aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklauso 15 proc. visų autoservisų. Kasmet kredito biuro sistemoje registruojama per tūkstantį autoservisų skolų, kurių vidutinis dydis per pastaruosius trejus metus išaugo nuo 1213 iki 1628 eurų.


Autoservisų veiklą Lietuvoje pagal rizikingumą galima laikyti vidutinio statistinio verslo atspindžiu, rodo kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atlikta analizė. Kas dešimtas autoservisas (10 proc.) priklauso aukštai ir aukščiausiai  bankroto rizikos klasėms, o pagal vėlavimą mokėti aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklauso 15 proc. visų autoservisų. Kasmet kredito biuro sistemoje registruojama per tūkstantį autoservisų skolų, kurių vidutinis dydis per pastaruosius trejus metus išaugo nuo 1213 iki 1628 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2023 m. vasario mėn. duomenimis, Lietuvoje veikia 4223 autoservisai, kurie savo pirmąja ir pagrindine veikla nurodė variklinių transporto priemonių techninę priežiūrą. Šiose įmonėse dirba daugiau kaip 12 tūkst. darbuotojų. Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3777, 2021 m. – 3882, о 2022 m. – 4101. Darbuotojų skaičius 2020–2022 m. keitėsi nedaug ir siekė beveik 12 tūkst., tik pastaraisiais metais šiame sektoriuje sukurtų darbo vietų padaugėjo iki 12284.

REKLAMA

Nors absoliučiai daliai autoservisų vadovauja vyrai, vis dėlto net 202 šią veiklą vykdančių įmonių direktorės yra moterys. Autoservisuose dirbančių moterų atlyginimų vidurkis šiuo metu siekia 1115 Eur/mėn., o vyrų – 1259 Eur/mėn. Palyginti su 2022 m. pradžia, moterų darbo užmokestis augo sparčiau nei vyrų – pernai sausį moterys uždirbdavo vidutiniškai 956 Eur/mėn., o vyrai – 1152 Eur/mėn.


Pusėje autoservisų – tik iki 10 darbuotojų


Dauguma autoservisų yra mažos ir vidutinio dydžio įmonės – beveik 2 tūkst. tokių bendrovių dirba nuo 1 iki 10 darbuotojų. Tik 15 įmonių darbuotojų skaičius viršija 50. 2023 m. vasario mėn. duomenimis, daugiausia darbo vietų yra sukūrusios šios įmonės: „Mireli“ (208), „Autoimpulsas” (205), „Trelo“ (199), „Airbag LT“ (123), „Truck master“ (105), „4cars“ (83), „ARX Auto“ (63), „Departus“ (62), „Delca invest“ (61) bei „Longo shared services“ (61).

REKLAMA
REKLAMA

2021 m. pajamas deklaravę autoservisai bendrai uždirbo daugiau kaip 472 mln. Eur – tai 33 proc. daugiau nei 2020 m. (354 mln. Eur). Bendra autoservisų pajamų suma 2019 m. siekė 350 mln. Eur, o 2018 m. – 308 mln. Eur.


„Šį verslo sektorių išskiria keli aspektai – jų paslaugomis reguliariai naudojasi visi vairuotojai ir įmonės Lietuvoje, kurie už atliktus darbus paprastai atsiskaito iš karto. Todėl autoservisų gautinų sumų apyvartumas vidutiniškai sudaro 22 dienas, atsargų apyvartumas – 64 dienas. Palyginti su kitais verslo sektoriais, tai yra geri rodikliai, – sako Jekaterina Rojaka, „Creditinfo Lietuva“ verslo plėtros ir strategijos vadovė. – Visų servisų bendras pelningumas siekia beveik 7 proc., kuris atspindi tiek aukštą konkurenciją, tiek galimybes užsidirbti teikiant automobilių remonto paslaugas. Tiesa, aukšta infliacija ir brangstantis automobilių aptarnavimas – per 2022 metus asmeninių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas pabrango daugiau nei penktadaliu – gali skatinti klientus ieškoti pigesnių  ir ne visuomet skaidriai paslaugas teikiančių alternatyvų „garažuose“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Autoservisų pajamų analizė rodo, kad šiame sektoriuje per metus galima gauti iki 20 mln. Eur pajamų. Pagal 2021 m. gautas pajamas didžiausių autoservisų dešimtuką sudaro: „Trelo“ (18,7 mln. Eur), „ARX Auto“ (15,9 mln. Eur), „Autoimpulsas” (15,8 mln. Eur), „Autofortas motors” (14 mln. Eur), „Mireli” (13,8 mln. Eur), „Truck master” (11,8 mln. Eur), „Delca invest” (5,3 mln. Eur), „Euroglass” (5 mln. Eur),  „Rimtoma” (4,7 mln. Eur) bei  „Turboservisas” (4,7 mln. Eur).


88 įmonių pajamos 2021 m. viršijo vieną milijoną eurų, tačiau 176 autoservisų pajamos per metus nesiekė 10 tūkst. Eur. 622 autoservisai iki šiol nepateikė 2021 m. finansinės atskaitomybės, nors privalėjo tai padaryti iki 2022 m. gegužės 31 d.

REKLAMA

2021 m. duomenimis, pelningiausių autoservisų penketuku tapo „Truck master” (2 mln. Eur), „Trelo“ (1,1 mln. Eur), „ARX Auto“ (849 tūkst. Eur), „Transtiros sunkvežimių servisas“ (702 tūkst. Eur) bei „Autoimpulsas“ (643 tūkst. Eur).


580 autoservisų 2021 m. dirbo nuostolingai, tarp jų buvo deklaravusių ir pusę milijono eurų siekiančius nuostolius.   



Autoservisų rizikingumas – tarsi viso Lietuvos verslo veidrodis


Nuo 2004 m. Lietuvoje iš viso bankrutavo 410 autoservisų. Tačiau pastaraisiais metais nemokių įmonių skaičius mažėjo. 2022 m. nebankrutavo nė vienas autoservisas, 2021 m. – 5, 2020 m. – 12, о 2019 m. – 25. Daugiausia bankrotų buvo fiksuojama 2009–2018 metais, kai iš viso nemokios tapo 326 įmonės, o 2016 m. ir 2017 m. šis skaičius atitinkamai siekė 60 bei 61.

REKLAMA

„Sumažėjęs autoservisų bankrotų skaičius rodo, kad ekonominių iššūkių laikotarpiu šio verslo atstovai sugebėjo prisitaikyti prie pakitusių ekonominių sąlygų. Nors pelningumas, kritinio padengimo koeficientas bei nuosavybės ir turto santykis šiek tiek pablogėjo, vis dėlto pozityviais ženklais galima laikyti augantį įmonių ir darbo vietų skaičių, taip pat – augančias metines pajamas“, – teigia J. Rojaka.  


2023 m. vasario mėn. duomenimis, aukštai ir aukščiausiai bankroto rizikos klasėms priklauso kas dešimtas autoservisas (10 proc.), o pagal vėlavimą mokėti aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklauso 15 proc. visų autoservisų. Šiuo metu situacija yra pagerėjusi – prieš metus aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė kas septintas autoservisas (14 proc.), o pagal vėlavimo mokėti riziką – kas penkta įmonė (20 proc.). Pastaraisiais metais daugiausia sunkumų autoservisai buvo patyrę 2021 m., kai aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė 22 proc. įmonių, o pagal mokėjimo vėlavimą aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklausė trečdalis – net 33 proc. visų bendrovių.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Autoservisų veiklos rizikingumas gana tiksliai atspindi viso Lietuvos verslo vidutinį rizikingumą. Kitų veiklos sektorių, eliminavus autoservisus, analizė rodo, kad šiuo metu aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklauso 9 proc. visų įmonių bei 17 proc. įmonių priklauso aukštai ir aukščiausiai mokėjimo vėlavimo rizikos klasėms. Prieš metus šie rodikliai atitinkamai siekė 12 proc. bei 21 proc.


Skolų skaičius – stabilus


Šiuo metu kredito biuro sistemoje registruotos 1053 autoservisų skolos, kurių bendra suma siekia 1,7 mln. Eur, o vidutinis skolos dydis sudaro 1628 Eur. Tokiu pačiu laikotarpiu pernai buvo registruota 1111 autoservisų skolų, kurių suma siekė 1,6 mln. Eur, o vidutinis skolos dydis siekė 1400 Eur. Tik 2021 m. pradžioje buvo registruota kiek mažiau skolų – 789 (1 mln. Eur), kurių vidutinis dydis siekė 1315 Еur. Pandeminių 2020 m. pradžioje skolų skaičius siekė 1105 (1,3 mln. Eur), o vidutinė vienos skolos suma – 1213 Eur.


Šių metų pradžioje atlikta įmonių skolų analizė parodė, kad iš viso 57 tūkstančiai bendrovių Lietuvoje turėjo 67 tūkst. registruotų skolų, kurių bendra suma siekė 328 mln. Eur. Viena įmonė buvo skolinga vidutiniškai 5809 Eur, o vidutinis vienos skolos dydis siekė 4889 Eur.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų