Bandymų trasa : „Renault Kadjar“

Aivaras Grigelevičius / Automanas.lt

Įprastai, prancūziškų automobilių gamintojos specialistai būna įvardijami kaip inovatoriai ir laiką pralenkiančiais vunderkindais. Juk tokie automobiliai kaip „Renault 4“ ar „Renault Espace“ atvertė naują lapą automobilių industrijoje, tad kai visas pasaulis pradėjo sirgti padidinto pravažumo automobilių liga, mes tikėjomės, jog „Renault“ bus vienas pirmųjų automobilių gamintojų pristačiusių visureigį primenantį automobilį su lengviesiems automobiliams būdingomis valdymo savybėmis. Vis dėlto, krosoverių vakarėlį surengė ne „Renault“, bet kompanija, kurią išgelbėjo „Renault“ – „Nissan“.

Prieš devynis metus pristatytas „Nissan Qashqai“ sukėlė tikrą revoliuciją. Kompaktiškas, erdvus, pigus ir visureigiams būdinga kėbulo prošvaisa pasižymintis modelis tapo vienu populiariausiu automobiliu visoje Europoje ir privertė daugelį gamintojų iš naujo perskirstyti savo prioritetus. Jeigu anksčiau daugelis gamintojų didžiulį dėmesį skyrė kompaktinės klasės hečbekams, sedanams, universalams ar vienatūriams, tai „Nissan Qashqai“ privertė visus gamintojus pradėti galvoti apie krosoverius.

Inovatyvumu pasižymintis automobilių gamintojas „Renault“ į krosoverių segmentą įžengė 2013 metais. Prieš dvejus metus „Renault“ pristatė „Nissan Juke“ dydžio automobilį – „Renault Captur“.  Švelnesnių, mielesnių formų automobilis atsipirko su kaupu, tad tai tik buvo laiko klausimas, kada „Renault“ pristatys populiariausio krosoverio analogą.

Sukurti „Nissan Qashqai“ analogą prancūzams prireikė žymiai daugiau laiko negu panašaus kalibro gamintojams. Pilnavertė „Nissan Qashqai“ alternatyva buvo pristatyta tik šiemet, Ženevos automobilių parodoje.

IMG_6529

Tikrų tikriausias brolis

„Renault Kadjar“ kaip ir „Lietuvos metų automobilio“ konkursą laimėjęs antros kartos „Nissan Qasqhai“ buvo sukurti ant tos pačios platformos, dalinasi tais pačiais komponentais, tačiau „Renault“ dizaineriai pasirūpino, kad Jūsų akys ir rankos matytų visiškai kitą, prancūziškus automobilius primenantį produktą.

Kaip ir „Nissan Qashqai“, taip ir „Renault Kajdar“ buvo pagaminti ant tos pačios platformos, tad techniškai jie yra beveik identiški automobiliai. Vis dėlto, Prancūzijos automobilių gamintojos „Renault“ dizaineriai pasirūpino, jog viskas ką jūs paliesite interjere ir pamatysite eksterjere neturėtų nieko bendro su Lietuvos metų automobilio konkursą laimėjusiu „Nissan“.

Įprastai, toks automobilių koncernas ar aljansas kaip „Renault-Nissan“, kurdami to pačio segmento automobilius, stengiasi orientuotis į tuos pačius, bet ir skirtingus pirkėjus. Puikus to pavyzdys yra VAG koncerno politika. Ant tos pačios platformos sukurti „Volkswangen Golf“ ir „Seat Leon“ atstovauja tą patį segmentą, tačiau jų išvaizda yra orientuota į visiškai skirtingus pirkėjus.

Kai sužinojome, kad „Renault“ ruošiasi pristatyti „Nissan Qashqai“ analogą, mes galvojome, kad „Renault-Nissan“ aljansas naudos laiko patikrintą formulę. „Nissan“ atiteko stileivos vaidmuo, o „Renault“ turės tenkintis konservatyvaus senjoro vaidmeniu.

Mūsų nuostabai, „Renault Koleos“ pakeisiantis „Kadjar“ toli gražu nėra konservatyviai atrodantis automobilis. Taip, jis nepasižymi aštriomis linijomis kaip „Nissan Qashqai“, tačiau nuožulnūs priekiniai žibintai, apvalūs it spurgos sparnai ir sportiškąjį „Clio RS“ primenantys galiniai žibintai suteikia šiam automobiliui elegancijos ir išskirtinumo.

„Kadjar“ viduje radikalių pokyčių neišvysite. Kaip ir daugelyje tokio tipo automobilių, taip ir prancūziškame „Kadjar“ už vairo įsitaisyti patogiai galima labai greitai. Labai maloniai nustebino mūsų bandytuose modeliuose sumontuotos sėdynės, kurios turi pakankami gerą šoninį prilaikymą ir yra komfortiškos.  Įprastai, tokio tipo automobiliuose būna sumontuotos kietos, ilgoms kelionėms nepritaikytos sėdynės, nuo kurių labai greitai paskausta užpakalį ir nugarą.

Pagrindinis

Priekaištų dėl erdvės priekyje sėdintiems keleiviams neturės net ir stambesnio sudėjimo žmogus, tačiau labai gaila, jog „Renault“ inžinieriai pagailėjo erdvės gale sėdintiems keleiviams. Jeigu automobilius vertintume pagal erdvę gale sėdintiems keleiviams, „Kadjar“ šiame konkurse pasirodytų tik vidutiniškai.

Nors „Renault Kadjar“, teoriškai, niekuo nesiskiria nuo „Nissan Qashqai“, tačiau prancūziškas krosoveris turi 71 litru erdvesnę bagažinę, jos tūris siekia 472 litrus. Esant reikalui, vieno mygtuko paspaudimu bagažinės tūrį galima padidinti iki 1478 litrų. O jeigu esate banglenčių ar kokio nors kito ekstremalaus sporto gerbėjas, nulenkus keleivio sėdynę, į automobilį gali tilpti 2.563 mm ilgio daiktas.

TURBO

Pirmąją bandymų dieną sėdome už raudonos spalvos „Renault Kadjar“, kurio priekinius ratus suko 1.2 litro turbo-benzininis variklis. 130 arklio galių ir 205 Nm sukimo momentą išvystantis motoras šiuo metu yra vienintelis pasiūlymas norintiems įsigyti „Kadjar“ su benzininiu agregatu. Kitais metais benzininių variklių gamą papildys 160 arklio galių išvystanti jėgainė.

Kaip ir daugelis šiuolaikinių benzininių variklių, taip ir šis, pasižymėjo gera garso izoliacija ir labiau priminė ne turbo-benzininį, bet atmosferinį motorą. Automobilis sparčiausiai juda į priekį, kai variklio sūkiai pakyla virš 2000 ir pasiekia 4000 aps/min. ribą. Vėliau, kaip ir visi tokio tūrio motorai – jis išsikvepia.

68805_1_5.aspx

Pavadinti šį variklį ekonomišku tikrai nesinori. Mūsų bandymo metu, važiuodami užmiesčio keliais ir greitkeliu, borto kompiuteris rodė 7.6 litro vidutines kuro sąnaudas. Tai nėra labai blogas rezultatas, tačiau norint pasiekti gamintojo deklaruojamas sąnaudas ( ~5.5 litro ) pavyks nedaugeliui.

Norint apibūdinti potyrius vairuojant „Renault Kadjar“, mums į galvą šauna tik vienas žodis – Prancūziškas. Komfortiškas, atlaiduojantis ir neskatinantis sportuoti automobilis puikiai rieda net ir su 19 colių ratlankiais.

dCi

Antrąją bandymų dieną mums buvo įteikti rakteliai nuo modelio su dyzeliniu varikliu ir keturių varančiųjų ratų pavara. Bandymams paruoštas modelis turėjo 1.5 litro, keturių cilindrų, 130 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą išvystantį agregatą.

Persėdus prie modelio, kuris turi dyzelinį variklį, iškart juntamas didžiulis sukimo momentas, kuris pasiekiamas 1750 aps/min. Palyginus su benzininiu motoru, dyzelinis agregatas yra universalesnis ir lankstesnis. Tai ypač pravartu greitkelyje, norint ką nors aplenkti. Dyzelinis variklis taip pat yra atlaidesnis ir į Jūsų vairavimo stilių beveik nekreipia dėmesio. Net ir elgiantis kaip tikram lenktynininkui iš Ispanijos, vidutinės kuro sąnaudos sunkiai perkopdavo 6 litrus.

68803_1_5.aspx

„Renault“ kompanijos atstovai yra įsitikinę, jog net 25 procentai „Kadjar“ pirkėjų pasirinks modelį su dyzeliniu varikliu ir keturių varančiųjų ratų sistema. Kadangi potencialių pirkėjų, norinčių įsigyti modelį su keturių varomųjų ratų pavara yra pakankamai daug, nereikėtų stebėtis, jog „Renault“ inžinieriai skyrė labai daug dėmesio automobilio pravažumui.

Automobilių gamintoja „Renault“ net neslepia, jog jų naujasis modelis turi tą pačią keturių varančiųjų ratų sistemą kaip ir „Nissan Qashqai“ ar „X-Trail“. „4×4“ sistema veikia trimis režimais : „Auto“, „2WD“ ir „Lock“. Priklausomai nuo pasirinkto režimo, automobilis į priekį skrenda tik priekiniais arba tik keturiais varančiaisiais ratais.

Naudojant „Auto“ režimą, didžiulės automobilio smegenys nuspręs ar „Kadjar“ turi būti varomas tik priekiniais arba keturiais ratais. Atsižvelgiant į kelio dangą, kiekvieno rato sukibimą su keliu ir kitus veiksnius. Pavyzdžiui, jeigu priekiniai praranda sukibimą su kelio danga, kompiuteris tai supranta ir kviečia į pagalbą galinę ašį.

66487_1_5.aspx

Atsižvelgiant į sąlygas, į galinę automobilio ašį gali būti siunčia iki 50 procentų variklio galios. Įjungus „Lock“ režimą, galios paskirstymas tarp ašių būna 50:50.

Tiesą sakant, naujasis „Renault“ kūrinys nėra tikras visureigis ir jis tikrai juo nepretenduoja tapti. Tokiose šalyse kaip Lietuva, kurioje karts nuo karto iškrenta gausus kiekis sniego, o žiema mūsų šalies kelininkus užklumpa netikėtai, keturių varančiųjų ratų sistemą turintis „Renault Kadjar“ iš užsnigto kiemo išsiropštų pats ir netgi padėtų kaimynams.

Kainos – konkurencingos

„Renault Kadjar“ mūsų šalyje kainuoja nuo 19 410 eurų. Kitaip negu kitose Vakarų Europos šalyse, mūsų rinkai parduodami modeliai bus siūlomi su geresnės komforto įrangos sąrašu. Bazinė „Zen“ komplektacija turės 17 colių ratlankius, laisvų rankų įrangą, oda aptrauktą vairą, oro kondicionierių. Už šią sumą gausite modelį su benzininiu agregatu.

Tuo tarpu pati geidžiamiausia versija su dyzeliniu motoru (110 AG) kainuos nuo 21 500 eurų. 130 arklio galių išvystanti versija kainuos nuo 23 100 eurų. Na, o versija su keturių varančiųjų ratų sistema – įkainota nuo 25 060 eurų.

66609_1_5.aspx

verdiktas3

Pagaliau! Pagaliau „Renault“ pristatė automobilį, kuris padės gamintojui atsigriebti didžiulę, konkurencingo segmento, pyrago dalį. Užtenka pasižiūrėti į tokių automobilių kaip „Volkswagen Tiguan“, „Nissan Qashqai“ ar „Kia Sportage“ sėkmę ir suprasite, kodėl „Renault“ deda tiek daug vilčių ne į „Espace“, bet į „Kadjar“.

Dizainas nėra vienintelis „Kadjar“ privalumas. Jis atitinka visus reikalavimus, jog galėtų tapti puikiu šeimyniniu automobiliu. Bet ar naujai suręstą modelį pamėgs ir Lietuvos pirkėjai? Laiko klausimas. Tačiau jeigu „Nissan Qashqai“ atrado savo pirkėją, jį tikrai atras ir „Kadjar“.

Kadjar

GALERIJA

Panašūs įrašai

Back to top button