REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / 

Nepaisant gausybės reikalavimų ir rėmų, į kuriuos gamintojai bando įsisprausti, automanams skirtų modelių skaičius išaugo kelis kartus. Augantis poreikis ne tik visame pasaulyje, bet ir Europoje leidžia suprasti, jog sportiškų, puikiai valdomų mašinų paklausa ateityje ne mažės, bet augs. Todėl nenuostabu, jog vis daugiau gamintojų nupučia dulkes nuo senų projektų, juos įgyvendina tikėdamiesi susigrąžinti prarastus gerbėjus. Tačiau yra ir tokių gamintojų, kurie automobilių gerbėjus periodiškai pradžiugina kas keletą metų. Vienas iš tokių gamintojų yra „Seat“. Milžiniškam „VAG“ koncernui priklausantis gamintojas, kuriam pavesta užduotis yra pakankamai paprasta - sukurti stilingus, dinamiškus automobilius naudojantis „Volkswagen“ automobilių komponentais.
SeatLeon
Kadangi „Seat“ yra įsikūręs ne kur nors Vokietijoje ar Čekijoje, vertinti šio gamintojo rezultatus galima įvairiai. Vienu metu jiems sekėsi puikiai, vėliau modelių gamoje atsiradę keisti modeliai privertė suabejoti sveiku „Seat“ vadovų protu, tačiau sulig kiekviena kompaktiško „Leon“ modelio karta ispanai neužmiršdavo ir tų, kurie dievina vairavimą, dievina sodrų išmetamosios sistemos garsą. Tiek pirmosios, tiek antrosios kartos „Leon Cupra“ tapdavo „Seat“ kompanijos veliavnešiais, kurie neužtvindė visos Europos kelių ir netapo tokiais populiariais kaip „Golf GTI“, tačiau kai praėjusiais metais „Seat“ pristatė trečiosios kartos „Leon Cupra“ modelį, niekas nesitikėjo, jog ispanai privers sunerimti net ir sportiškų hečbekų karalius iš „Renault Sport“ divizijos.


Aivaras Grigelevičius / 

Nepaisant gausybės reikalavimų ir rėmų, į kuriuos gamintojai bando įsisprausti, automanams skirtų modelių skaičius išaugo kelis kartus. Augantis poreikis ne tik visame pasaulyje, bet ir Europoje leidžia suprasti, jog sportiškų, puikiai valdomų mašinų paklausa ateityje ne mažės, bet augs. Todėl nenuostabu, jog vis daugiau gamintojų nupučia dulkes nuo senų projektų, juos įgyvendina tikėdamiesi susigrąžinti prarastus gerbėjus. Tačiau yra ir tokių gamintojų, kurie automobilių gerbėjus periodiškai pradžiugina kas keletą metų. Vienas iš tokių gamintojų yra „Seat“. Milžiniškam „VAG“ koncernui priklausantis gamintojas, kuriam pavesta užduotis yra pakankamai paprasta - sukurti stilingus, dinamiškus automobilius naudojantis „Volkswagen“ automobilių komponentais.
SeatLeon
Kadangi „Seat“ yra įsikūręs ne kur nors Vokietijoje ar Čekijoje, vertinti šio gamintojo rezultatus galima įvairiai. Vienu metu jiems sekėsi puikiai, vėliau modelių gamoje atsiradę keisti modeliai privertė suabejoti sveiku „Seat“ vadovų protu, tačiau sulig kiekviena kompaktiško „Leon“ modelio karta ispanai neužmiršdavo ir tų, kurie dievina vairavimą, dievina sodrų išmetamosios sistemos garsą. Tiek pirmosios, tiek antrosios kartos „Leon Cupra“ tapdavo „Seat“ kompanijos veliavnešiais, kurie neužtvindė visos Europos kelių ir netapo tokiais populiariais kaip „Golf GTI“, tačiau kai praėjusiais metais „Seat“ pristatė trečiosios kartos „Leon Cupra“ modelį, niekas nesitikėjo, jog ispanai privers sunerimti net ir sportiškų hečbekų karalius iš „Renault Sport“ divizijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


Įvairovė
Daugelį metų „Leon Cupra“ modeliai būdavo gaminami tik su vienu kėbulo tipu - penkerių durų hečbeko. Tačiau naujasis „Seat“ vadovas norėdamas efektyviai išnaudoti turimus resursus, inžinieriams leido sukurti net tris „Leon Cupra“ modifikacijas. Priklausomai nuo poreikių, sportiškiausias „Leon“ modelį galima įsigyti su trejų durų hečbeko, penkerių durų hečbeko arba penkerių durų universalo kėbulo tipu. Variklių gamoje taip pat atsirado naujovių.
Trečios kartos „Leon Cupra“ gali būti komplektuojamas su 2.0 litrų, 4 cilindrų, turbo-benzininiu varikliu, kuris išvysto 265 arba 280 arklio galių. Įsigijus pastarąją versiją, Jūsų taikinyje iškart turėtų atsirasti „Opel Astra OPC“, „Honda Civic Type R“, „Ford Focus ST“ ir „Renault Megane RS“ vairuotojai.

REKLAMA

Seat Leon Cupra


„EA888“ vardu pavadintas agregatas didžiausią galią pasiekia tachometro rodyklei perlipus 5350 aps/min. ir neatleidžia vadžių iki pat 6600 aps/min., kai tachometro rodyklė bando pabėgti iš ribotuvo gniaužtų. Tuo tarpu 350 Nm sukimo momentas pasiekiamas 1750 - 5300 aps/min. diapazone, tad galima drąsiai sakyti, jog „Seat“ inžinieriai pasirūpino, jog vairuotojui nekiltų pagunda pasakyti, jog jam trūksta „smarvės“.
Priklausomai nuo norų ir poreikių, šis variklis gali būti poruojamas su šešių bėgių mechanine arba su „DSG“ - dvigubą sankabą turinčia pavarų dėže, kuri turi ne septynis, bet šešis bėgius.

REKLAMA
REKLAMA

IMG_2269


Automobilio pakaboje didžiulių stebuklų nėra, ypač jeigu mėgstate vairuoti europietiškus automobilius. Priekyje - „McPherson“ tipo svirtys, gale - „Multi-Link“ (daugiasvirtė) tipo pakaba, o per vidurį - išmanus diferencialas, kuris paskirsto variklio galią varomiesiems ratams. Kitaip negu kituose šiuolaikiniuose automobiliuose, kuriuose elektronikos pagalba imituojamas riboto praslydimo diferencialo darbas, ispaniškame hečbeke sumontuotas komponentas primena elektroninės stabilumo sistemos ir įprasto LSD hibridą.  Nepaisant šios sistemos sudėtingumo, jos užduotis yra pakankamai paprasta - paskirstyti galia, ir, esant reikalui siųsti 100% variklio galios didžiausią sukibimą su kelio danga turinčiam ratui.
0 - 100 per 6 sek.
Pamatyti, pajusti ir pačiupinėti priekiniais ratais varomą automobilį, kuris galėtų iki 100 km/val. įsibėgėti per mažiau kaip šešias sekundes - tikrų tikriausia privilegija. Tačiau į greičiausiojo hečbeko titulą pretendavęs ir karaliaus sostą trumpai pasimatavęs „Leon Cupra“ sugeba iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 5.7 sekundės. Tai jau yra žymiai brangesnių ir jeigu galima taip pasakyti - prestižiškesnių automobilių teritorija, į kurią anksčiau sugebėjo įsiveržti tik du automobiliai : „Ford Focus RS“ ir „Renault Megane RS“.
Būdų, kaip atverti pragaro vartus vairuojant „Leon Cupra“, yra keletas. Kadangi mūsų bandytas automobilis turėjo ne mechaninę, bet automatinę pavarų dėžę, išgirsti cypiančių padangų garsą galima įjungus „Launch Control“ sistemą, išjungus elektroninę stabilumo sistemą arba tiesiog iki dugno nuspausti akceleratoriaus pedalą. Nesvarbu, kurį būdą pasirinksite, automobilis į priekį šauna labai greitai, spidometro rodyklė keičiasi dar greičiau, o adrenalino kiekis kraujyje viršija visas normas. Tačiau tai tik pirmoji narkotikų dozė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seat Leon Cupra


Antroji ir pati didžiausia injekcija įvyksta, kai automobiliui parodote keletą staigesnių posūkių. Pirmąjį posūkį įveikiate su šiokiu tokiu nerimu, antrąjį - šiek tiek drąsiau, trečiąjį - užtikrintai. Kai surandate naują greičio ruožą, viskas prasideda iš naujo, tačiau artėjant kitam posūkiui, nerimą pakeičia adrenalinas, drąsa ir užtikrintumas. Nors automobiliai negali jausti žmogaus emocijų, tačiau jis puikiai sugeba suprasti, ko Jūs iš jo norite. „Leon Cupra“ tikrąjį savo talentą parodo, kai vietoj šypsenos Jūsų veide matosi rimta, susikaupusio žmogaus mimika. Sutelkti dėmesį į vairavimą yra būtina dėl to, kad kiekvienas vairo pasukimas ar akceleratoriaus paspaudimas suteikia didžiulį malonumą. Jokios dramos, jokių kėbulo pasvyrimu, it leopardas į žemę įsikibęs hečbekas demonstruoja kaip stipriai pasikeitė šeimyniški, praktiški ir visiems gyvenimo atvejams tinkami hečbekai.
Atskiros temos vertas priekyje sumontuotas plačiai „VAG“ koncerno gaminiuose naudojamas „EA888“ vardu pavadintas variklis. 2.0 litrų, 4 cilindrų benzininis variklis su turbina išvysto 280 arklio galių ir 350 Nm sukimo momentą. Puikiai reaguojantis į akceleratoriaus komandas, išliekantis gyvybingas plačiame sūkių diapazone ir niekados neatleidžiantis vadelių, ypač pasiekus 5000 aps/min. ribą, vokiečių inžinierių kūriniu naudotis yra vienas malonumas.

REKLAMA

Seat Leon Cupra


Kadangi jis buvo suprojektuotas Vokietijoje, o tiksliau - „Audi“ kompanijos būstinėje, nereikėtų stebėtis, jog jis yra universalus ir pakankamai „lankstus“ bei sugebantis prisitaikyti prie žmogaus vairavimo stiliaus. Įjungus - „eina peklon“ režimą ir atvėrus pragaro vartus, įsikibkite į vairą ir stebėkite kaip plačiame sūkių diapazone 4 cilindrų motoras neišsikvepia ir priverčia nerimauti priekyje važiuojančius kelis kartus brangesnius „BMW“ ar „Porsche“ markės automobilius. Nusiėmus šventinius batus ir įjungus „Eco“ režimą, automobilis transformuojasi - tampa tik dar vienu hečbeku su didesnio skersmens ratlankiais. Turint šiek tiek kantrybės, vidutinių kuro sąnaudų rodiklį galima „numesti“ iki kuklių 8.2 litro (mieste)!
Karalius mirė, tegyvuoja karalius?
Daugiau kaip dešimtmetį sportiškus hečbekus gaminanti „Seat“ su naujuoju „Leon Cupra“ į šį segmentą įsiveržė netikėtai. Jeigu ankstesnės modelio kartos sugebėjo pritraukti tik labai ribotą ratą žmonių, tėkšdami antausį „Renault Sport“ inžinieriams „Seat“ sugebėjo atkreipti tų automanų dėmesį, kurie iki tol dievino „Renault Megane RS“.
Talentingų sportiškų hečbekų pasirinkimas yra labai platus. Pradedant „Volkswagen Golf GTI“ ir baigiant aršiuoju „Renault Megane RS“, tad kyla klausimas - kuo „Seat Leon Cupra“ gali išsiskirti iš savo konkurentų?

REKLAMA

Seat Leon Cupra


„Seat“ inžinierius reikėtų pagirti už puikiai subalansuotą pakabą, valdymą ir „raumeningą“ variklį, kuriam parako netrūks. Tačiau kaip ir sportiškų hečbekų etalonas - „Renault Megane RS“, taip ir „Seat Leon Cupra“ turi vieną trūkumą. Iki idealaus sportiško hečbeko jam trūksta teatrališkumo. Tik kruopelytės teatrališkumo, kuris „Leon Cupra“ paverstų nuostabiu, kvapą gniaužiančiu automobiliu, sugebančiu atitikti kiekvieno automano poreikius. „Leon Cupra“ - tarsi puikus, kiekvienoje gyvenimiškoje situacijoje praverčiantis įrankis. Tuo tarpu mūsų mylimiausias sportiškas hečbekas - „Renault Megane RS“ - aštrus padažas be kurio neįsivaizduojame jautienos kepsnio.
verdiktas3 pliusai ir minusai

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų