Bandymų trasa

Bandymų trasa : „Subaru Outback“

Aivaras Grigelevičius / Automanas.lt

Nuo pirmosios „Subaru Outback“ modelio kartos praėjo lygiai 20 metų. 1995 metais „Subaru“ pirmą kartą pademonstravo padidinto pravažumo universalą, kuris užkariavo ne tik japonų, bet ir europiečių, australų bei amerikiečių širdis. „Outback“ kartu su „Subaru Forester“ iki šiol išlieka patys populiariausi kompanijos automobiliai, todėl nenuostabu, jog kurdami naujos kartos modelį, „Subaru“ inžinieriai stengėsi prieš 20 metų sukurtą receptą ne sukurti iš naujo, o tik patobulinti. Kam kardinaliai keisti 20 metų puikiai veikiančią formulę?

Outback

Dar daugiau Outback

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog naujos kartos „Subaru Outback“ pasikeitė neatpažįstamai. Nors „Subaru“ dizaineriai naujos kartos modeliui suteikė naują veidą, tačiau net ir „Subaru“ automobilių nei karto gyvenime neturėjęs žmogus iš tolo pasakytų, jog tai ne kas kitas, o „Subaru Outback“.

Atsižvelgdami į šiuolaikines automobilių industrijos tendencijas, japonai neatsispyrė pagundai naujos kartos modelį praplatinti ir prailginti. Naujo modelio ilgis siekia 4815 milimetrų (+25 mm), plotis – 1840 milimetrų (+20 mm). Tuo tarpu 2745 milimetrų ilgio ratų bazė ir 1605 milimetrų automobilio aukštis išliko nepakitę.

20150708_123310

Automobilio išvaizdos pasikeitimus „Subaru“ fanai vertins teigiamai arba neigiamai, tačiau nė neįsivaizduojame žmogaus, kuris negalėtų pasakyti bent vieno komplimento apie gerokai atsinaujinusį interjerą. Kas buvo susidūrę su praėjusios kartos modelio interjeru, vargu ar jam galėtų skirti labai daug komplimentų, ypač apdailos medžiagoms. „Subaru“ specialistai atrodo suprato savo klaidas ir naujos kartos modelį aprūpino žymiai kokybiškesnėmis apdailos medžiagomis. Tačiau ar kas nors kada nors pirko „Subaru“ automobilį dėl interjero apdailos medžiagų? Greičiausiai ne, nes „Outback“ stiprybės slypi kitur.

Iki šiol su „Subaru Outback“ reikalų neturėjusius automanus turėtų nustebinti erdvus interjeras. Ant galinių sėdynių be didelių problemų gali įsitaisyti 190 cm ūgio žmogus, net ir atitraukus priekinę sėdynę iki galo. Tuo tarpu sėdint už automobilio vairo – erdvės netrūksta nei keliams, nei galvai, nei pečiams.

20150708_095337

Dyzelis ir Lineatronic – populiariausia kombinacija

Ilgamečiai „Subaru“ fanai pasakys, jog pats tinkamiausias variklis šios markės automobiliams yra turbo-benzininis. O jeigu jis būna suporuotas su mechanine pavarų dėže – pasaka! Vis dėlto, statistika byloja, jog tokių pirkėjų ratas kiekvienais metais mažėja, todėl nenuostabu, jog „Subaru“ pristatė dyzelinio variklio ir automatinės pavarų dėžės kombinacija, kuri Europoje per labai trumpą laiko tapo pačia populiariausia.

Į naujos kartos „Subaru Outback“ montuojamas 2.0 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų opozicinis dyzelinis agregatas, išvystantantis 150 arklio galių esant 3600 aps/min ir 350 Nm sukimo momentą 1600 – 2400 sūkių diapazone. Žvelgiant į baltą popieriaus lapą, kuriame matosi variklio techninės charakteristikos, gali susidaryti įspūdis, jog jis niekuo nepasikeitė, tačiau tikroji situacija yra kitokia. Euro 6 reikalavimus atitinkantis motoras turi modifikuotą variklio bloką, naujus purkštukus, sumažintą kompresiją (nuo 16:1 iki 15.2:1).

20150708_100245

Nepaisant didžiausio sukimo momento žemuose variklio sūkiuose, nesitikėkite stulbinančio automobilio įsibėgėjimo. Nors akceleratoriaus pedalas jautrus, o pavarų dėžė į komandas reaguoja staigiai, tačiau variklio ir „CVT“ pavarų dėžės tandemas buvo sukonfigūruotas taip, jog akceleracija būtų tolygi. Svajojantys apie spartesnį važinėjimą – pamirškite, nes nei variklis, nei pakaba, nei pavarų dėžė, nei pats automobilis nėra skirtas sportiškiems pasivažinėjimams. Tai puikiai atsispindi ir beveik 1800 kilogramų sveriančio automobilio charakteristikose. 0 – 100 km/val. per 9.9 sekundės, maksimalus greitis – 192 km/val.

Nuo kitų automobilių su dyzeliniais varikliais, Japonijoje pagamintas opozicinis agregatas jautriausiai reaguoja į Jūsų elgesį su akceleratoriumi. Siekiant didžiausio efektyvumo, vidutinių kuro sąnaudų rodiklį galima sumažinti iki 5.5 litro 100 kilometrų. Labai stipriai negalvojant apie taupų važiavimą, automobilyje esantis borto kompiuteris Jums rodys 8.8 – 10.2 litro sąnaudas 100 kilometrų.

20150708_093509

Dvi akys

Pastaruoju metu automobilių gamintoja „Subaru“ labai didžiulį dėmesį skiria naujų technologijų demonstravimui. Bene pati išskirtiniausia technologija, kuri yra montuojama į naujos kartos „Subaru Outback“ – „EyeSight – automatinė susidūrimo prevencijos sistema. Šią sistemą galima palyginti su viena papildoma akių pora, kuri nuolatos stebi kas dedasi automobilio priekyje. Ši sistema sugeba atskirti automobilius, dviratininkus ir pėsčiuosius. Jeigu priešais automobilį netikėtai išnyra pėsčiasis ar dviratininkas ir jeigu Jūsų greitis neviršija 50 km/val. – automobilis be Jūsų pagalbos sustos pats.

Nuo 1999 metų tobulinamą „EyeSight“ sistemą sudaro 4 technologijos : avarinio stabdymo sistema, adaptyvioji pastovaus greičio sistema, automobilio išlaikymo eismo juostos centre sistema, priešavarinė akceleratoriaus valdymo sistema.

20150708_093843

Orientacija į komfortą

Augant konkurencijai, net ir toks automobilių gamintojas kaip „Subaru“ privalo atsižvelgti į besikeičiančius pirkėjų poreikius. Jeigu anksčiau „Subaru Outback“ buvo mylimas žmonių, kurie didžiąją dalį laiko praleido važinėdami ne asfaltu,o žvyrkeliu, dabar daugelis „Subaru Outback“ pirkėjų reikalauja komforto, geros garso izoliacijos, kokybiškos garso sistemos ar šildomų sėdynių.

„Subaru“ atsižvelgdama į pirkėjų poreikius, dirbdami ties naujos kartos „Outback“, didžiulį dėmesį skyrė garso izoliacijai, komfortiškai veikiančiai pakabai ir vibracijų mažinimui. Pastarąją problemą išspręsti padėjo 67% padidėjęs kėbulo standumas. Sumažinti triukšmo lygį padėjo ne tik gausesnis kiekis medžiagų gerinančių garso izoliaciją, bet ir 43 milimetrais ir 38 milimetrais platesnės priekinė ir galinė automobilio dalys, ne 30, o 29 laipsniu kampu pakreiptas priekinis stiklas.

20150708_095045

Bene labiausiai nustebino „Subaru Outback“ pakabos konfigūracija. Ankstesnės modelio kartos pasižymėdavo pakankamai standžia, ne į komfortą orientuotu pakabos darbu, tad kai išvažiavome į duobėmis nusėtą kelio ruožą, likome labai maloniai nustebinti. Tiesą sakant, niekada negalvojome, jog tai pasakysime, tačiau vairuojant „Outback“ mums kilo asociacijos su „Citroen C5“. Ar tai gerai, ar taip turėtų būti? Ar mes iš tikrųjų vairuojame „Subaru“?

Po daugybės automobilių, kurie orientuoti į dinamišką, sportišką vairavimo stilių, naujasis „Outback“ yra savotiška atgaiva, ypač tiems, kurie pasiilgo komfortiškų, asfaltu plaukiančių automobilių, su kuriais būtų galima nuvažiuoti 2000 kilometrų ir nesiskųsti, jog skauda nugarą. „Audi A6 Allroad“ ar „Volkswagen Passat Alltrack“ palyginus su „Subaru Outback“ jaučiasi lyg būtų lenktynių trasoms skirti automobiliai.

20150708_123351

Alternatyvų alternatyva

99% „Subaru“ markės gaminamų automobilių yra skirti vairuotojui. Tai automobiliai, kurie sugebės kiekvieną kartą Jūsų veide nupiešti didžiulę šypseną. Tačiau naujos kartos „Subaru Outback“ nėra toks kaip likusieji „Subaru“ modeliai. Padidinto pravažumo automobilis buvo sukurtas tiems, kas reikalauja aukščiausio lygio saugumo, erdvaus interjero, komfortiškos, net ir šunį sugebančios užmigdyti pakabos. 150 arklio galių išvystantis dyzelinis variklis taip pat nėra vienas iš tų agregatų, kuris galėtų priblokšti neįtikėtinomis charakteristikomis, tačiau vienintelį klasėje opozicinį motorą reikėtų pagirti už tolygų galios paskirstymą beveik visame variklio sūkių diapazone. Ir nesvarbu kokia kelio danga važiuojate – asfaltu, žvyrkeliu ar bekele.

20150708_123641

Padidinto pravažumo universalų segmentas per pastaruosius metus kaip reikiant išsiplėtė. Baltame popieriaus lape patys didžiausi „Subaru Outback“ konkurentai yra „Volkswagen Passat Alltrack“ ir „Opel Insignia Country Tourer“, tačiau realybėje situacija yra visiškai kitokia. Vokiški universalai beveik niekuo nesiskiria nuo standartinių versijų ir apie galimybę važiuoti bekelėje galima pamatyti tik reklaminiuose gamintojų vaizdo klipuose. Ne vienas neturi tokios kėbulo prošvaisos, ne vienas neturi nuolatinės keturių varančiųjų ratų pavaros ir ne vienas negali pasigirti tokiu užvažiavimo ir nuvažiavimo laipsniu kaip „Subaru Outback“.

Tiesą sakant, šiuo metu naujų automobilių rinkoje yra tik vienas automobilis, kuris galėtų būti pilnavertė „Subaru Outback“ alternatyva. Tai – „Volvo XC70“. Bet žvelgiant į kainą, jis yra visiškai kitame lygmenyje negu japoniškasis „Subaru Outback“. Tad jeigu Jūs ieškote universalaus automobilio su padidinta prošvaisa bei keturių varančiųjų ratų pavara, vargu ar už 30 tūkst. eurų surasite ką nors geresnio.

verdiktas3

pliusai ir minusai

GALERIJA

Back to top button