Straipsniai

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių privalu laikytis tiek šios transporto priemonės vairuotojams, tiek ir kitiems eismo dalyviams. Tačiau nelaimingų eismo įvykių nepavyksta išvengti ir jų būna po keliasdešimt kiekvieną mėnesį, todėl svarbu vis iš naujo prisiminti svarbiausias taisykles. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, per šių metų pirmus dešimt mėnesių už susidūrimus su viešuoju transportu jau yra išmokėta daugiau nei 255 tūkst. eurų.

Auga įvykių skaičiai

„Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad per šių metų pirmus dešimt mėnesių susidūrimų su viešuoju transportu skaičius, lyginant su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, yra beveik 33 proc. didesnis. Prognozuojama, kad įvykių skaičius tik augs, nes artėja tamsiausias metų laikas, o dėl ekonominės situacijos miestų gatvės yra vis mažiau apšviestos.

„Matome, kad susidūrimų skaičiai šiemet augo, nors išmokėtos sumos buvo kiek mažesnės nei pernai per tą patį laikotarpį. Bendrai šiemet mūsų bendrovė jau išmokėjo klientams daugiau nei 255 tūkst. eurų sumą, siekiant atlyginti patirtus nuostolius susidūrus su viešuoju transportu“, – sako Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas.

Kaip sako ekspertas, šiemet daugiausia nelaimingų nutikimų, remiantis „Lietuvos draudimo“ duomenimis, fiksuojama Kauno mieste.

„Beveik 37 proc. nelaimingų nutikimų įvyksta šiame mieste. Antroje vietoje pagal automobilių susidūrimus su viešuoju transportu yra fiksuojama Vilniaus mieste – jie sudaro 32 proc. Tiesa, tiek Kauno mieste, tiek ir Vilniaus mieste nelaimingų nutikimų šiemet fiksuojama daugiau nei pernai. Klaipėdos mieste taip pat nutinka nemažai eismo įvykių, susijusių su viešuoju transportu – daugiau nei 18 proc. visų eismo įvykių“, – pasakoja Artūras Juodeikis.

Ką svarbu prisiminti apie A ir A+ juostas

Kaip pasakoja „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas, kaip ir visuomet kelyje, svarbiausia laikytis Kelių eismo taisyklių (KET).

„Nuo šių metų birželio 1 dienos KET įvyko ir pakeitimų – buvo išskirtos dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos. Neretai nutinka ir taip, ypač piko valandomis, jog automobilių vairuotojai tiesiog bando sutaupyti laiko ir nelaiko nurodytų Kelių eismo taisyklių – važiuoja maršrutiniam transportui skirta juosta bei sukelia pavojingas situacijas.

Svarbu prisiminti, kad vien įvažiavus į A juostą gresia bauda, dažnai nutinka ir susidūrimų su viešuoju transportu. Policija taip pat skiria nemažai dėmesio, organizuojami reidai A juostos pažeidėjams. Todėl tikrai norisi priminti, kad vairuotojai nepiktnaudžiautų ir nepažeidinėtų esamų taisyklių“, – kalba A. Juodeikis.

Taisyklių laikymasis būtinas abiem pusėms

Anot jo, viena svarbiausių taisyklių yra ta, jog gyvenvietėje vairuotojai privalo duoti kelią maršrutiniam transportui, pradedančiam važiuoti iš pažymėtos stotelės.

„Vairuotojai nenori įleisti iš stotelės išvažiuojančio viešojo transporto, todėl įvyksta tiek rimti eismo įvykiai, tiek ir susiduriama su smulkiais nuostoliais, kai apgadinamos transporto priemonės. Žinoma, labai svarbu ir patiems viešojo transporto vairuotojams prisiminti, kad prieš grįžtant į kelią privaloma rodyti posūkio signalą ir įsitikinti, kad kitas kelių eismo dalyvis juos mato bei praleidžia – tai galioja ir maršrutiniams autobusams“, – pažymi Artūras Juodeikis.

Sudėtingi manevrai ir saugus atstumas

Kaip sako draudimo ekspertas, labai svarbu atkreipti dėmesį ir į siaurus kelio ruožus, kai gana sudėtinga autobuso ar troleibuso vairuotojui atlikti manevrus į kairę ar dešinę.

„Eismo įvykiai nutinka tuomet, kai automobilių vairuotojai nepaiso STOP ženklo ir linijos, kamščio metu sustoja arčiau sankryžų susikirtimų nei nurodo ženklai, nebegali pabaigti manevro dėl užsidegusio raudono šviesoforo signalo ir kitų panašių situacijų“, – pastebi „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Artūras Juodeikis taip pat primena apie būtinybę laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančio autobuso ar troleibuso, nes, susidarius ekstremalioms eismo sąlygoms, staigiai stabdant, iš galo važiuojantis automobilis gali nespėti sustoti.

„Tokie susidūrimai ypač skaudūs, nes atsitrenkiama „kaip į sieną“ – viešojo transporto priemonės kėbulo galinė dalis yra visiškai plokščia. Saugaus atstumo laikymasis ypač svarbus artėjant žiemos sezonui, kai bet kurioje situacijoje didesnis atstumas dažnai gali apsaugoti nuo susidūrimo su kitais kelių eismo dalyviais.

Be to, svarbu nepamiršti, kad viešajame transporte važiuoja daug žmonių – net ir neįvykus eismo įvykiui, staigiai stabdant troleibuso ar autobuso vairuotojui, keleiviai gali susižaloti ir kelionė baigtis traumomis. Ypač svarbu atkreipti dėmesį į geltonuosius autobusiukus, kurie veža vaikus“, – primena A. Juodeikis.

Vairavimo kultūra itin svarbi

Galiausiai draudimo ekspertas pastebi, kad nemažai autoavarijų įvyksta persirikiuojant tarp eismo juostų ar žiedinėse sankryžose, kur staigus viešojo transporto sulėtėjimas ar pagreitėjimas dėl kliūties ar eismo linijos keitimo kelia papildomų iššūkių kitiems eismo dalyviams. Įprasta manyti, kad viešasis transportas yra lėtas ir nemanevringas, tačiau reikia nepamiršti, jog mieste yra ir greitųjų autobusų.

„Kaip ir visada – svarbiausia yra laikytis Kelių eismo taisyklių, būti pakantiems vieni kitiems, elgtis pagarbiai bei nestokoti kantrybės – kartais tik ji gali padėti išvengti skaudžių nelaimingų nutikimų. Vairavimo kultūra užima labai svarbią dalį keliuose, todėl būtinas abipusis supratimas“, – sako A. Juodeikis.

Naujausias „Lietuvos draudimo“ prekės ženklo tyrimas rodo, jog Lietuvos gyventojai jį laiko pačiu patikimiausiu draudimo prekės ženklu Lietuvoje, ypatingai daug balų apklaustieji bendrovei skiria už tai, jog ji objektyviai vertina klientui padarytos žalos nuostolį, paprastai ir sklandžiai jas tvarko bei greitai sureguliuoja (KOG apklausa, 2021 m. gruodis, 18-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojai). Savo draudimą apskritai bendrovei patiki kas trečias besidraudžiantis šalies pilietis.

Back to top button