REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių gamintojai į visiškai naujų modelių tobulinimą žiūri pakankamai liberaliai, tačiau prieš 20 ar 30 metų situacija buvo visiškai kitokia. Automobilių gamintojai norėjo įtikinti kiekvieną potencialų klientą, jog standartinis, tik ką iš gamyklos išriedėjęs modelis yra geriausias. Pamirškite alternatyvas - mūsų produktas geriausias.
Kad ir kaip stipriai automobilių gamintojų vadovai nemėgo mažyčių dirbtuvių saviveiklos, tačiau tik jų dėka tokios markės kaip „Audi“, „BMW“ ar „Mercedes Benz“ buvo priverstos nuolatos tobulinti savo produktus ir stengtis pateikti kokybiškesnį, visapusiškai išdirbtą automobilį.
1971 metais įkurtų dirbtuvių „Hartge“ vardas išpopuliarėjo aštunto dešimtmečio pabaigoje, kai greičio ištroškusiems dirbtuvių darbuotojams į galvą šovė mintis 5 serijos motorą sumontuoti į 3 serijos. Tokių hibridinių kombinacijų „Hartge“ dirbtuvėse netrūko, tačiau 1989 metais pristatytas modelis amžiams pakeitė „Hartge“ įvaizdį visame pasaulyje.

Automobilių gamintojai į visiškai naujų modelių tobulinimą žiūri pakankamai liberaliai, tačiau prieš 20 ar 30 metų situacija buvo visiškai kitokia. Automobilių gamintojai norėjo įtikinti kiekvieną potencialų klientą, jog standartinis, tik ką iš gamyklos išriedėjęs modelis yra geriausias. Pamirškite alternatyvas - mūsų produktas geriausias.
Kad ir kaip stipriai automobilių gamintojų vadovai nemėgo mažyčių dirbtuvių saviveiklos, tačiau tik jų dėka tokios markės kaip „Audi“, „BMW“ ar „Mercedes Benz“ buvo priverstos nuolatos tobulinti savo produktus ir stengtis pateikti kokybiškesnį, visapusiškai išdirbtą automobilį.
1971 metais įkurtų dirbtuvių „Hartge“ vardas išpopuliarėjo aštunto dešimtmečio pabaigoje, kai greičio ištroškusiems dirbtuvių darbuotojams į galvą šovė mintis 5 serijos motorą sumontuoti į 3 serijos. Tokių hibridinių kombinacijų „Hartge“ dirbtuvėse netrūko, tačiau 1989 metais pristatytas modelis amžiams pakeitė „Hartge“ įvaizdį visame pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

hartge_h5_1


Super-automobilis sedano kailyje
„AMG“, „Brabus“, „Alpina“ - nesvarbu kurį žinomą vardą paminėsime, automobilių tobulinimu užsiimančios įmonės turi tik vieną tikslą - pagerinti standartinį modelį. Ne išimtis buvo ir „Hartge“ specialistai, kurie šešis mėnesius eksploatavo naujutėlį „BMW M5“ ir ieškojo šio modelio silpnųjų vietų.
Po šešis mėnesius trukusių bandymų, Vokietijoje įsikūrusios kompanijos specialistai nusprendė, jog „M5“ privalo gauti standesnius pakabos komponentus, turėti daugiau komforto įrangos ir stambesnį variklį, kuris leistų pasiekti 310 ar 320 km/val. greitį.
Iš pirmo žvilgsnio, vokiečių sugalvotas receptas buvo pakankamai paprastas. „Hartge“ specialistai turėjo išlupti seną 3.6 litro variklį ir vietoj jo sumontuoti 5.0 litrų, 12 cilindrų benzininį agregatą. Tačiau jiems to neužteko. „Hartge“ darbuotojai padidino variklio darbinį tūrį iki 6.0 litrų, perprogramavo variklio valdymo kompiuterį ir džiaugėsi gerokai išaugusia galia.
„Hartge“ specialistų modifikuotas variklis išvystė 480 arklio galių ir 620 Nm sukimo momentą esant vos 2000 aps/min. Tuo tarpu originalus „BMW M5“ galėjo pasidžiaugti tik 380 Nm sukimo momentu.
Naujasis variklis leido „Hartge“ specialistų patobulintam 5 serijos „BMW“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 4.6 sekundės, nuo 0 iki 200 km/val. automobilis įsibėgėdavo per 13 sekundžių, o maksimalus greitis siekė net 324 km/val.

REKLAMA

hartge_h5_v12_2


Kaip bebūtų keista, tačiau „Hartge“ nepadarė kardinalių pakeitimų automobilio pakaboje ir stabdžių sistemoje. Vokiečiai sumontavo „Bilstein“ amortizatorius ir spyruokles, o stabdžių diskai ir suportai buvo pasiskolinti iš lenktynėms skirto „E34“ sedano.
Vizualiai „Hartge“ vyrukų patobulintas sedanas nuo standartinio „M5“ skyrėsi priekiniu ir galiniu buferiu, slenksčiais, ant bagažinės sumontuotu spoileriu ir „BBS“ firmos ratlankiais.
Įtampa tarp „Hartge“ ir „BMW“
Kai 1989 metais „Hartge“ pristatė savo naujausią kūrinį, automobilis daugiausiai dėmesio sulaukė iš „BMW M“ padalinio specialistų ir jiems pavaldžių žurnalistų. Beveik kiekvienas automobilį išbandęs žurnalistas negailėjo kritikos ir labai garsiai skandavo, jog „Hartge“ specialistų darbas nuėjo perniek, nes originalus „BMW M5“ yra geresnis.
Vis dėlto, kai automobilis buvo nuvežtas į Jungtines Valstijas, keletas nepriklausomų automobilių tema rašančių žurnalistų keliuose skirtinguose palyginamuosiuose testuose įsitikino, jog „Hartge“ kūrinys yra greitesnis, paklusniau elgiasi posūkiuose ir turi žymiai daugiau įvairiausių žaisliukų nei standartinis „E34 M5“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų