REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip manote, kuris automobilis yra iškovojęs daugiausiai pergalių autosporto pasaulyje? Mūsų manymu - tai „Porsche 911“, tačiau jam ant kulnų lipa kitas automobilis iš Vokietijos - tai „BMW M3“, kuris dominavo įvairiose žiedinių lenktynių pirmenybėse.  Prie gausaus „BMW M3“ pergalių skaičiaus reikėtų pridėti dar vieną, kuri įvyko 1987 metais.
Devintame dešimtmetyje daugelis automobilių gamintojų norėjo tapti pasaulio ralio čempionato dalimi. Daugelis žavėjosi šios sporto šakos gerbėjų gausa, tarptautinės automobilių sporto federacijos suteikta laisve sukurti beprotiškai greitus bolidus. Iki šiol analogų autosporte neturėjusi formulė turi daugybę gerbėjų visame pasaulyje.

Kaip manote, kuris automobilis yra iškovojęs daugiausiai pergalių autosporto pasaulyje? Mūsų manymu - tai „Porsche 911“, tačiau jam ant kulnų lipa kitas automobilis iš Vokietijos - tai „BMW M3“, kuris dominavo įvairiose žiedinių lenktynių pirmenybėse.  Prie gausaus „BMW M3“ pergalių skaičiaus reikėtų pridėti dar vieną, kuri įvyko 1987 metais.
Devintame dešimtmetyje daugelis automobilių gamintojų norėjo tapti pasaulio ralio čempionato dalimi. Daugelis žavėjosi šios sporto šakos gerbėjų gausa, tarptautinės automobilių sporto federacijos suteikta laisve sukurti beprotiškai greitus bolidus. Iki šiol analogų autosporte neturėjusi formulė turi daugybę gerbėjų visame pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


„Group B“ monstrai iki šiol kaitina automobilių entuziastų vaizduotę ir priverčia svajoti apie modernų „Group B“ analogą. Po keletos itin skaudžių nelaimių, kuriose nukentėjo ne tik žiūrovai, bet ir talentingi lenktynininkai, tarptautinė automobilių sporto federacija nusprendė, jog atėjo metas sustabdyti „Group B“ egzistavimą, o jos vietą užleisti saugesniems ir lėtesniems „Group A“ reglamentą atitinkantiems bolidams. Nors „Group A“ reglamentas pirmą kartą buvo pristatytas 1982 metais, tačiau milžiniškas šios grupės sąstatas pajudėjo tik 1986 metais.
„Group A“ buvo įdomi tuo, jog visi automobiliai dalyvavę varžybose buvo panašūs į tuos, kuriuos galėjome pamatyti bendro naudojimo keliuose. Žinoma, jie turėjo galingesnius variklius, mažiau komforto įrangos, tačiau „Group A“ reglamentą atitikę bolidai turėjo žymiai daugiau bendrų bruožų su savo giminaičiais iš naujų automobilių atstovybės negu „Group B“ monstrai.

REKLAMA

BMW M3


„Group A“ išpopuliarėjimas labai greitai paskatino gamintojus dalyvauti pasaulio ralio čempionate. „WRC“ varžybose atsirado ne tik atsinaujinusi „Lancia“ komanda. Pirmenybėse dalyvavo „Ford“, „Mazda“, „Toyota“, „Audi“, „Volkswagen ir net „Renault“ gamyklinės komandos, kurios turėjo tik vieną tikslą - laimėti čempionatą.
Aukščiausio lygio varžybose savo laimę taip pat bandė ne viena privati komanda, kuri norėjo įrodyti, jog savo galimybės niekuo nenusileidžia pajėgioms gamyklinėms ekipoms. Vienas iš jų - „Rothmans BMW Motul“ komanda, kuri savo dispozicijoje turėjo „Prodrive“ specialistų paruoštą „BMW M3“. Galiniais ratais varomą kupė, kurio ratus suko maždaug 300 arklio galių išvystančių jėgainių. Komponuotė neįprasta, ypač pažvelgus į konkurentų automobilių parką, kuriame dominavo mašinos su keturių varančiųjų ratų pavara.

REKLAMA
REKLAMA

BMW M3 E30


Kadangi šios privačios komandos pagrindinis rėmėjas buvo alyvos gamintoja „Motul“, pagrindinį vaidmenį už bolido vairo atliko Prancūzijoje gimęs ir užaugęs Bernardas Beguinas. Mažai kam žinomas lenktynininkas, kuris per visą savo karjerą dalyvavo vos 16-koje ralių ir iškovojo tik vieną ir vienintelę pergalę. O toji pergalė buvo pasiekta 1987 metais, Prancūzijos ralyje, vairuojant „BMW M3“ automobilį.
Deja, tai buvo pirmoji ir paskutinė „BMW“ pergalė pasaulio ralio čempionate, nes sekančiuose 1987 metų „WRC“ sezono etapuose sau lygių neturėjo „Lancia“ ekipa su „Delta Integrale“. „Lancia“ per 1987 metų sezoną sugebėjo laimėti net 10 etapų iš 13!

VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų