REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiais metais BMW švenčia trisdešimtąjį M5 modelio gimtadienį. Kiekviena modelio karta buvo teigiamai ir šiltai sutikta ne tik automobilių tema rašančių žurnalistų tarpe, bet ir tarp markės entuziastų.
BMW M5 visame pasaulyje laikomas sportiškų sedanų etalonu, ypač E34 ir E39. Tačiau trisdešimties metų jubiliejų švenčiantis modelis dabar negali pasigirti karaliaus titulo, nes kasmet atsiranda vis daugiau įvairiausių alternatyvų, kurios tą patį darbą atlieka tai pat.
Tad turėdami progą, trumpai apžvelkime visas BMW M5 modelio kartas ir taip pasveikinkime vokišką automobilį su gimtadieniu!

Šiais metais BMW švenčia trisdešimtąjį M5 modelio gimtadienį. Kiekviena modelio karta buvo teigiamai ir šiltai sutikta ne tik automobilių tema rašančių žurnalistų tarpe, bet ir tarp markės entuziastų.
BMW M5 visame pasaulyje laikomas sportiškų sedanų etalonu, ypač E34 ir E39. Tačiau trisdešimties metų jubiliejų švenčiantis modelis dabar negali pasigirti karaliaus titulo, nes kasmet atsiranda vis daugiau įvairiausių alternatyvų, kurios tą patį darbą atlieka tai pat.
Tad turėdami progą, trumpai apžvelkime visas BMW M5 modelio kartas ir taip pasveikinkime vokišką automobilį su gimtadieniu!

REKLAMA


I


Pirmoji BMW M5 modelio karta buvo pristatyta 1984 metais, Amsterdamo automobilių parodos metu. Kitaip negu Mercedes Benz, kuri savo sedanus apginkluodavo unikaliais komponentais, BMW specialistai konstruodami pirmąjį M5 prototipą, į pagalbą pasitelkė atsarginių detalių sandėlį.
Inžinieriai pasiskolino BMW 535i važiuoklę, variklį iš BMW M1 ir sudėjo į vieną „kraitį“. Šešių cilindrų linijinis motoras išvystė 286 arklio galias ir sugebėdavo iki 100 km/val. įsibėgėti per 6.5 sekundės ir pasiekti 246 km/val. maksimalų greitį.

II


Antros kartos BMW M5 receptas buvo labai panašus į E28. Važiuoklė taip pat buvo pasiskolinta iš 535i modelio, tačiau skyrėsi jų konfigūracija. Už tai reikėtų dėkoti „BMW M“ divizijos specialistams, kurie prie kiekvienos mašinos dirbdavo net dvi savaites!
Po automobilio kapotu slypėjo 3.6 litro, o nuo 1991 metų - 3.8 litro agregatas.
Nuo 1988 iki 1995 metų BMW pardavė daugiau kaip dvylikta tūkstančių M5 egzempliorių visame pasaulyje.
III
Nors pirmosios BMW M5 modelio kartos sulaukė daugybės dėmesio, tačiau daugelis tuo metu kompanijoje dirbusių inžinierių galvojo, kad E39 M5 turėjo išlikti prototipu. „BMW M“ divizijos specialistai sukūrė ne tik sedaną, bet ir E39 M5 universalą, tačiau žalia šviesa buvo uždegta tik sedanui.
Norėdami sumažinti gamybos kaštus, BMW pasiūlė po kapotu sumontuoti 4.9 litro, 400 arklio galių išvystantį S62 motorą ir jį suporuoti su šešių bėgių mechanine pavarų dėže, kuri buvo montuojama į 540i.

IV


Ketvirtoji modelio karta pirmą kartą turėjo dešimties cilindrų agregatą, kuris išvystė net 500 arklio galių. Savo laiku, E60 M5 buvo vienas greičiausių sedanų planetoje.
BMW iš viso pagamino daugiau kaip 20.000 šio versijos vienetų. Net daugiau kaip pusę iš jų iškeliavo į Jungtines Amerikos Valstijas.

V


Šiuo metu prekyboje esantis modelis pirmą kartą buvo pristatytas 2011 metais. Penktoji modelio karta nuo kitų skyrėsi ne tik išmatavimais, bet ir varikliu. Kitaip negu anksčiau pasirodę modeliai, naujasis turėjo mechaninį kompresorių, kuris padėjo 4.4 litro variklio galią padidinti iki 560!
Nors variklis buvo galingesnis, efektyvesnis ir ekonomiškesnis, tačiau palyginus su E60, penktos kartos M5 buvo ne tik ilgesnis ir platesnis, bet ir 90 kilogramų sunkesnis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų