REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„SUV“ – pats geidžiamiausias kėbulo tipas visame pasaulyje. Kiekvieną mėnesį automobilių gamintojai pristato vis daugiau ir daugiau „SUV“ segmento atstovų. Jeigu yra paklausa, akivaizdu, jog gamintojai stengsis užtikrinti pasiūlą.
„BMW“ nėra naujokė „SUV“ automobilių žaidimų aikštelėje. Pirmąjį šio tipo automobilį vokiečiai pristatė dar 1999 metais. Praėjus 19 metų, dabar „BMW“ modelių gamoje yra net septyni skirtingi „SUV“ atstovai, ir netrukus jų gretas papildys dar vienas.
„BMW X3“ ir „BMW X4“ neseniai įžengė į antrąjį etapą. Vienas populiariausių automobilių gamintojų Europoje pristatė antrosios kartos „X3“ ir „X4“ modelius, kurie turėtų pradžiuginti tuos, kas turi silpnybę aukštesnės klasės „SUV“ automobiliams.

DIZAINAS



„SUV“ – pats geidžiamiausias kėbulo tipas visame pasaulyje. Kiekvieną mėnesį automobilių gamintojai pristato vis daugiau ir daugiau „SUV“ segmento atstovų. Jeigu yra paklausa, akivaizdu, jog gamintojai stengsis užtikrinti pasiūlą.
„BMW“ nėra naujokė „SUV“ automobilių žaidimų aikštelėje. Pirmąjį šio tipo automobilį vokiečiai pristatė dar 1999 metais. Praėjus 19 metų, dabar „BMW“ modelių gamoje yra net septyni skirtingi „SUV“ atstovai, ir netrukus jų gretas papildys dar vienas.
„BMW X3“ ir „BMW X4“ neseniai įžengė į antrąjį etapą. Vienas populiariausių automobilių gamintojų Europoje pristatė antrosios kartos „X3“ ir „X4“ modelius, kurie turėtų pradžiuginti tuos, kas turi silpnybę aukštesnės klasės „SUV“ automobiliams.

DIZAINAS



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verdiktas 3


Griežtos, bet neiššaukiančios kėbulo linijos ir dizaino elementai visuomet buvo „BMW“ stiprioji ir silpnoji savybės. Naujovių išsiilgę kritikai visuomet suras progų įgelti „BMW“ dizaino departamentui, tačiau už subtiliai evoliucionuojančio dizaino slypi sėkmės formulė.
„BMW“ suklupo, o galbūt atvirkščiai – prisikėlė, kuomet pro gamyklos vartus riedėdavo Chriso Bangle sukurti modeliai: „E60“ ar „E65“. Radikalūs, modernūs ir neatitinkantys anksčiau užsibrėžtos „BMW“ dizaino linijos.
Kuomet garsiojo Chris Bangle vietą užėmė Adrianas van Hooydonkas, viskas grįžo į savas vėžes. „BMW“ pasitraukė iš radikalų gretų ir vėl pradėjo propaguoti konservatyvumą.

REKLAMA

BMW X4


Pažvelgus į naująjį „X4“, iškart pastebėsite dizaino elementus, kuriuos „BMW“ pradėjo naudoti pasirodžius „F“ serijos modelių šeimai: „F10“, „F30“ ar „F13“, bet tai nėra blogai.
Žvelgiant į antrosios kartos „BMW X4“ apima trumpa, bet maloni euforija. Tiesiog prisiminkite kaip atrodė „F26“ ir pažvelkite į „G02“ – skirtumas akivaizdus, ar ne? Staiga kampuotas, neišvaizdus, kiaulės ir skalbimo mašinos hibridą primenantis „SUV“ užleido vietą gerokai išvaizdesniam analogui.

REKLAMA
REKLAMA

Antros kartos BMW X4 (16)


Labiausiai aplinkinių dėmesį traukia galinė „G02“ dalis, kurioje sumontuoti naujo dizaino galiniai žibintai, atspindintys naują „BMW“ automobilių dizaino kryptį. Panašios stilistikos žibintus matysite ne tik „X4“, bet ir 8-oje serijoje ir neseniai pristatytame „Z4“.

Išmatavimai



BMW X4 išmatavimai1


INTERJERAS



Verdiktas 4


Pastaruoju metu „BMW“ automobilių interjerų apipavidalinimas sulaukia vis daugiau ir daugiau kritikos. Atsižvelgiant į „Audi“ ir „Mercedes Benz“ kompanijų atliktus pakeitimus, nenuostabu, jog pokyčių išsiilgę „BMW“ vairuotojai baksnoja į minimaliai evoliucionavusį šios markės ratuočių interjerą.
Iš tiesų – „BMW“ automobilių interjeras atrodo konservatyviai, bet kaip ir šios markės eksterjero dizainas, taip ir interjero apipavidalinimas nėra trūkumas. Atvirkščiai – tai yra privalumas, nes prietaisų valdymas yra beprotiškai lengvas. Kiekvienas mygtukas ar svirtis turi savo vietą, o viduje nesurasite nė vieno nereikalingo mygtuko. Kadangi „X4“ atspindi visų „BMW“ markės modelių filosofiją, nenuostabu, jog naujausio vokiečių kūrinio viduje viršų ima ne stilius ar ekstravagancija, o funkcionalumas.
Apskritai – surasti ryškių trūkumų „BMW X4“ viduje yra pakankamai sunku, nes pagrindiniai elementai išdirbti iki mažiausių smulkmenų: aukštos kokybės apdailos medžiagos, vokiška surinkimo kokybė, puikų šoninį prilaikymą turinčios sėdynės, o vairuotojo sėdėsena – žema ir labiau primenanti 3 serijos „BMW“, o ne labiau giminingąjį „BMW X3“. Tai sugeba sukurti sportiškesnio, dinamiškesnio automobilio įspūdį, kuo nereikėtų stebėtis, nes „BMW X4“ privalo būti tas „SUV“ automobilis, kuris kelyje turėtų elgtis atletiškiau ir energingiau negu praktiškesnis bei racionalesnis „BMW X3“.
Praktiškoji „BMW X4“ pusė nustebina labiausiai, nes žvelgiant į automobilį, aptakios ir nuožulnios linijos siunčia visiškai kitokius signalus. Daugelis pamatę nuožulnią stogo liniją, iškart pagalvoja, jog automobilio viduje bus ankšta, nepatogu. Elementarią erdvę ant galinių sėdynių net neverta galvoti. Pamirškite „BMW X6“, nes kompaktiškame „X4“ erdvės apstu.
Šį kartą „BMW“ suprato, jog retkarčiais Jūs norėsite kartu su savimi pasiimti draugų ar pažįstamų, kurie nėra miniatiūriniai arba dirbantys cirke. Mąstant racionaliai, ant galinių sėdynių puikiai įsitaisys du suaugę žmonės, kurių ūgis krepšinio komentatorių nepriverčia pasakyti – „Lietuvoje auga nauja Manto Kalniečio pamaina.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Antros kartos BMW X4 (32)



Multimedija


„BMW iDrive“ – viena efektyviausių ir labiausiai išbaigtų multimedijos sistemų rinkoje. Kadangi šios sistemos valdymas per pastaruosius 10 metų  pasikeitė minimaliai, nenuostabu, jog daugelis vairuotojų „iDrive“ sistemą liaupsina ir negaili komplimentų.
Į mūsų bandytą „BMW X4“ įdiegta sistema – pati šviežiausia ir turinti didžiausią skaičių funkcijų. Moderniai atrodanti grafinė sąsaja, puikus veikimo greitis ir gausios galimybės keisti sistemos parametrus pagal savo pageidavimus patenkins 99% vairuotojų poreikius. Vis dėlto, reikėtų paminėti, jog maksimalų efektyvumą ir malonumą ši sistema teiks tik tada, jeigu užsisakysite navigacijos sistemą (nuo 1380 eurų) arba laisvų rankų įrangą su išmaniųjų telefonų prijungimo galimybe (360 eurų). Pastaroji sistema ne tik leis naudotis telefonu neatitraukiant rankų nuo vairo, bet ir džiaugtis „Spotify“ teikiamais privalumais.
Vargu, ar tai būtų galima laikyti trūkumu, bet „BMW“ į informacijos ir pramogų sistemą įdiegė daugybę funkcijų, kurias panaudosite tik vieną ar du kartus. Pavyzdžiui, funkcija, kuri rodo variklio resursų naudojimą – smagu pirmus kartus, bet vėliau lieka užmiršta.

REKLAMA

Multimedija


DINAMIKA



Verdiktas 4


Mūsų bandytasis modelis iš gamyklos išriedėjo turėdamas 2 litrų darbinio tūrio, 4 cilindrų dyzelinį variklį, kuris išvysto nei daug, nei labai mažai – 190 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą 1350-4250 sūkių diapazone. Jis suporuotas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže ir „xDrive“ keturių varančiųjų ratų pavara.
Atsižvelgiant į tai, jog automobilis sveria 1720 kilogramų, keturių cilindrų variklis demonstruoja neblogas dinamines savybes. Įspūdingos, prie sėdynės prispaudžiančios dinamikos nesitikėkite, bet jos užteks visiems gyvenimo atvejams: norint greičiau pajudėti iš vietos ar aplenkti lėčiau važiuojant eismo dalyvį greitkelyje. Nebent turite silpnybę pajėgiems šešių cilindrų dyzeliams, kurie „BMW“ automobiliams suteikia visiškai kito lygio dinamiką.
Jeigu neturite specialių poreikių ir su automobiliu daugybę laiko praleidžiate užmiestyje ar greitkelyje – 190 arklio galių išspaudžiantis motoras bus idealus pasirinkimas. Net ir važiuojant ne ekonomiškai, aplinkosaugininkų keikiama jėgainė 100 kilometrų suvartos apie 7-8 litrus dyzelino.
Visais kitais atvejais rekomenduojame rinktis benzininį motorą: 4 ar 6 cilindrų – nesvarbu. Eksploatacine, vairavimo malonumo ir dinamikos prasme jie yra viršesni už visiems puikiai pažįstamą kleksėjimą skleidžiančius dyzelius. Be to, atsižvelgiant į dabartinę dyzelinių variklių peikimo tendenciją, benzinu varomi motorai pasižymės geresne išliekamąja verte.
Akceleracija
Testo metu užfiksuota automobilio akceleracija:


  • 0 iki 100 km/val. - 8,3 sekundės

  • Nuo 60 iki 100 km/val. (važiuojant 4 bėgiu) – 5,5 sekundės

  • Nuo 80 iki 120 km/val. (važiuojant 4 bėgiu) – 6,7 sekundės

  • Nuo 80 iki 120 km/val. (važiuojant 5 bėgiu) – 7,3 sekundės

  • Nuo 60 iki 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) – 5,3 sekundės

  • Nuo 80 iki 120 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) – 7,1 sekundės



REKLAMA

Antros kartos BMW X4 (9)


VALDYMAS



Verdiktas 4


„BMW“ ir sportiškumas – du vienas kitą papildantys žodžiai. Net ir tada, jeigu automobilis yra atkeliavęs iš „BMW X“ modelių šeimos. Už aplinkinių dėmesį traukiančio kėbulo detalių slepiasi „BMW“ automobiliams būdinga pakabos konfigūracija ir preciziškai išdėlioti instrumentai, kuriais galima vairuoti Jungtinėse Valstijose surenkamą automobilį.
Pažvelgę į „BMW X4“ galite susidaryti dvejopą įspūdį. Vieniems trūks tikėjimo, jog „X4“ gali net per nago juodymą kelyje pasižymėti tokiomis pačiomis manieromis kaip ir 3 serijos „BMW“ sedanas. Kiti, kurie yra bent kartą vairavę „X5“ ar „X6“, puikiai žinos kaip „BMW“ inžinieriai priverčia sunkų ir nerangiai atrodantį automobilį posūkį įveikti stabiliau negu praktiškai visi „Toyota“ modeliai.
Vis dėlto, tinkamai sustyguoti pakabos elementai nekelia absoliučiai jokių emocijų. „BMW X4“ pagirtinai elgiasi posūkiuose, bet neįspūdingai. „Porsche Macan“ ar „Alfa Romeo Stelvio“ suteikia žymiai daugiau džiaugsmo ir malonių potyrių, kuomet kelias tampa vingiuotesnis ir reikalaujantis daugiau vairuotojo susitelkimo, o ne automobilio galimybių demonstravimo. Būtent tai yra „BMW X4“ problema, nes vokiškas „SUV“ vairuotojui nesiunčia jokių signalų, pranešančių kas vyksta su kelio danga ar priekiniais bei galiniais ratais. Apie didžiulį jų sukibimą su kelio danga sužinai tik stebėdamas kaip jis įveikia vieną ar kitą posūkį.
Triukšmo lygis


  • Važiuojant 50 km/val. greičiu – 58 db

  • Važiuojant 100 km/val. greičiu – 64 db

  • Važiuojant 130 km/val. greičiu – 67 db



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Antros kartos BMW X4 (21)


EKSPLOATACIJA



Verdiktas 3


Aukštesnės klasės automobiliai – prabangos prekės. Tai – akivaizdu, kiekvieną kartą pažvelgus į bet kurio „Premium“ klubo nario gaminamus automobilius, ir „BMW“ tikrai ne išimtis.
Mūsų šalyje antros kartos „BMW X4“ kainuoja nuo 49 251 euro. Už šią sumą gausite „xDrive20i“ modelį su 184 arklio galias išvystančiu benzininiu varikliu ir visai neblogai atrodančiu komforto įrangos sąrašu. Bazinėje įrangoje gausite nemažai įvairiausios saugumo įrangos: šoninio susidūrimo apsaugą, iki 15 km/val. smūgius sugeriančius buferius, milžinišką kiekį oro pagalvių. Taip pat gausite ir keletą „žaisliukų“, kurie primins, jog vairuojate aukštesnės klasės mašiną.
Tuo tarpu mūsų bandytas modelis – „xDrive20d“ su itin gausia papildoma įranga kainuoja 80 430 eurus arba 28 180 eurų daugiau negu bazinis „xDrive20d“ modelis.
Galutinę automobilio kainą išpučia tam tikri priedai: tempimo kablys – 1120 eurų, panoraminis stoglangis – 1530 eurų, autonominis šildymas – 1530 eurų, projekcinis ekranas – 1000 eurų, „BMW“ gestų kontrolė – 260 eurų. Atsisakius tam tikrų priedų ir susikoncentravus tik į pačius svarbiausius privalumus, galutinė „BMW X4“ kaina turėtų sustoti ties maždaug 65 000 eurų.


  • Išlaidos planiniams aptarnavimams 5 metų laikotarpyje (nuvažiavus 100 000 km) – maždaug 3000 eurų

  • Distancija, kurią nuvažiuosite su pilnu baku (68 litrai) – maždaug 750 kilometrų

  • Gamintojo pateikiamos kuro sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidurkis) – 5.9 / 5.1 / 5.4 l / 100 km

  • Testo metu nuvažiuotų kilometrų skaičius – 703 kilometrai

  • Kuro sąnaudos, kurias užfiksavome testo metu (mieste/užmiestyje/vidurkis) – 7.8 / 6.6 / 8.4 l / 100 km



REKLAMA

BMW X4 verdiktas


Kadaise skambus ir puikiai „BMW“ automobiliams tikęs šūkis – „Ultimate Driving Machine“ – dabar tik praeityje. Dabar „BMW“ siūlo kitokį vairavimo malonumą. 

BMW X4 verdiktas


Nauja diena, naujas „SUV“ klasės atstovas, kuris buvo sukurtas atsižvelgiant į truputėlį kitokius reikalavimus negu norėtume mes. Tai – racionalumu trykštantis automobilis, kuriame slypi daugybę gerų savybių: puikus matymo laukas, technologijų gausa, geros emocijos vairuojant aukštesnės klasės automobilį. Daugelį „X4“ turėtų sužavėti savo visapusiškumu, nes nuožulnią stogo liniją turintis „SUV“ tinka beveik visiems gyvenimo atvejams.
Vis dėlto, jeigu „X4“ vertintume pagal tradicines, kiekvienam iš mūsų į galvą įkaltas „BMW“ vertybes – Jūsų laukia nusivylimas, nes jis neturi ne vienos išskirtinės savybės, kuri leistų jam nepranykti pilkoje automobilių masėje. Tai – tiesiog dar vienas aukštesnės klasės „SUV“.

MUMS PATIKO



  • Keturių cilindrų dyzelinis variklis – ekonomiškas ir pakankamai dinamiškas

  • Interjere panaudotos medžiagos ir surinkimo kokybė

  • Ergonomika

  • Iki smulkmenų išbaigtos technologijos

  • Atsižvelgiant į kėbulo tipą – erdvus gale sėdintiems keleiviams

  • Itin komfortiškas ilgose kelionėse


MUMS NEPATIKO



  • Net ir bazinis modelis yra pakankamai brangus

  • Neįsimintinas eksterjero dizainas

  • Trūksta „BMW“ automobiliams būdingo atletiškumo ir azartiškumo posūkiuose

  • Nėra galimybės naudotis „Android Auto“ sistema

  • Mūsų bandymo metu „iDrive“ sistema nenorėjo leisti streaminti muzikos iš telefono naudojant „Spotify“ programėlę

  • Stambesnio sudėjimo vairuotojams nepatiks „sportiškos“ sėdynės


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų