REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visame pasaulyje puikiai žinoma automobiliams skirtų komponentų gamintoja „Brembo“ su pasididžiavimu pristatė „Sensify“ vardu pavadintą stabdžių sistemą, kuri gali atskirai reguliuoti kiekvieno rato stabdymo jėgą. 
Naująją „Sensify“ stabdžių sistemą „Brembo“ vadina didžiausia pažanga nuo tada, kai septintojo dešimtmečio pabaigoje atsirado stabdžių antiblokavimo sistema „ABS“.
„Brembo“ tikina pristačiusi revoliuciją sukelsiančius stabdžius
Taip yra todėl, kad šioje sistemoje nėra tiesioginio ryšio tarp stabdžių pedalo ir pačių stabdžių. Stabdžių pedalas tik duoda komandą valdymo blokui. Iš tikrųjų, tokių valdymo blokų yra du – po vieną kiekvienai ašiai, o kiekvienas iš jų atskirai valdo dešiniojo ir kairiojo ratų stabdymo slėgį.
Nors stabdžių diskai spaudžiami hidrauline jėga, ją sukuria nebe įprastas stabdžių cilindras, o elektroninė pavara. Taip suprojektuotuose stabdžiuose galima atsižvelgti į daug daugiau parametrų, kurie daro įtaką stabdžių veikimui ir poveikiui, atsižvelgiant į tiesiogines sąlygas.
„Brembo“ tikina pristačiusi revoliuciją sukelsiančius stabdžius
Pavyzdžiui, „Sensify“ valdymo blokas atsižvelgia į kelio dangos tipą, transporto priemonės svorį, momentinę ašies apkrovą, greitį ir vairo pasukimą. Dėl to stabdžiai dar tiksliau perduoda stabdymo momentą visiškai atskirai kiekvienam ratui.
Kartu į „Sensify“ galima lengvai integruoti ir kitas stabdžių funkcijas, pavyzdžiui, stabilizavimo, apsaugos nuo blokavimo, slydimo ir traukos gerinimo sistemas. Elektroniniai stabdžiai taip pat geriau derės su pagalbinėmis sistemomis.
„Brembo“ tikina pristačiusi revoliuciją sukelsiančius stabdžius
Viso to rezultatas – trumpesnis stabdymo kelias, greitesnė reakcija ir toks pat stabdymo poveikis, kai transporto priemonė yra tuščia, veža bent kelis keleivius arba yra arti maksimalios apkrovos riba. Be to, vairuotojas gali reguliuoti stabdžių pedalo grįžtamąjį ryšį keliais lygiais.
„Brembo“ taip pat bando šią stabdžių sistemą priekabose ir puspriekabėse. Be to, ši sistema turėtų būti ypatingai naudinga motocikluose, kurie yra daug jautresni svorio ir ratų apkrovos pokyčiams.
Revoliucinė stabdžių sistema pirmuosiuose serijiniuose automobiliuose turėtų atsirasti 2024 metais.

Visame pasaulyje puikiai žinoma automobiliams skirtų komponentų gamintoja „Brembo“ su pasididžiavimu pristatė „Sensify“ vardu pavadintą stabdžių sistemą, kuri gali atskirai reguliuoti kiekvieno rato stabdymo jėgą. 
Naująją „Sensify“ stabdžių sistemą „Brembo“ vadina didžiausia pažanga nuo tada, kai septintojo dešimtmečio pabaigoje atsirado stabdžių antiblokavimo sistema „ABS“.
„Brembo“ tikina pristačiusi revoliuciją sukelsiančius stabdžius
Taip yra todėl, kad šioje sistemoje nėra tiesioginio ryšio tarp stabdžių pedalo ir pačių stabdžių. Stabdžių pedalas tik duoda komandą valdymo blokui. Iš tikrųjų, tokių valdymo blokų yra du – po vieną kiekvienai ašiai, o kiekvienas iš jų atskirai valdo dešiniojo ir kairiojo ratų stabdymo slėgį.
Nors stabdžių diskai spaudžiami hidrauline jėga, ją sukuria nebe įprastas stabdžių cilindras, o elektroninė pavara. Taip suprojektuotuose stabdžiuose galima atsižvelgti į daug daugiau parametrų, kurie daro įtaką stabdžių veikimui ir poveikiui, atsižvelgiant į tiesiogines sąlygas.
„Brembo“ tikina pristačiusi revoliuciją sukelsiančius stabdžius
Pavyzdžiui, „Sensify“ valdymo blokas atsižvelgia į kelio dangos tipą, transporto priemonės svorį, momentinę ašies apkrovą, greitį ir vairo pasukimą. Dėl to stabdžiai dar tiksliau perduoda stabdymo momentą visiškai atskirai kiekvienam ratui.
Kartu į „Sensify“ galima lengvai integruoti ir kitas stabdžių funkcijas, pavyzdžiui, stabilizavimo, apsaugos nuo blokavimo, slydimo ir traukos gerinimo sistemas. Elektroniniai stabdžiai taip pat geriau derės su pagalbinėmis sistemomis.
„Brembo“ tikina pristačiusi revoliuciją sukelsiančius stabdžius
Viso to rezultatas – trumpesnis stabdymo kelias, greitesnė reakcija ir toks pat stabdymo poveikis, kai transporto priemonė yra tuščia, veža bent kelis keleivius arba yra arti maksimalios apkrovos riba. Be to, vairuotojas gali reguliuoti stabdžių pedalo grįžtamąjį ryšį keliais lygiais.
„Brembo“ taip pat bando šią stabdžių sistemą priekabose ir puspriekabėse. Be to, ši sistema turėtų būti ypatingai naudinga motocikluose, kurie yra daug jautresni svorio ir ratų apkrovos pokyčiams.
Revoliucinė stabdžių sistema pirmuosiuose serijiniuose automobiliuose turėtų atsirasti 2024 metais.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų