Naujienos

Čekija telkia opoziciją: sieks pakoreguoti planuojamą „Euro 7“ taršos standartą

Čekija sušaukė 12 ES šalių susisiekimo ministrų susitikimą, kuriame siekiama užginčyti siūlomą „Euro 7“ standartą ir aptarti 2035 m. terminą, iki kurio blokas turi laipsniškai atsisakyti automobilių, išmetančių CO2.

Neoficialių šaltinių teigimu, į susitikimą tikrai buvo pakviesti Suomijos, Prancūzijos, Vokietijos, Vengrijos, Italijos, Lenkijos, Portugalijos, Rumunijos, Slovakijos, Ispanijos, Slovakijos susisiekimo ministrai.

Iš pradžių planuota, kad susitikime bus aptariamas siūlomas ES teisės aktas, kuriuo siekiama sugriežtinti transporto priemonių išmetamų sveikatai kenksmingų teršalų, įskaitant azoto oksidus, ribines vertes, tačiau susitikimo metu planuojama aptarti ir daugiau temų.

Čekijos transporto ministras Martinas Kupka sakė, kad Strasbūre susitiks su šalių, kurios taip pat turi abejonių dėl siūlomo „Euro 7“ išmetamųjų teršalų standarto, susisiekimo ministrais.

„Aptarsime pagrindinius bendros pozicijos deryboms dėl taršos standarto pakeitimo punktus“, – sakė M.Kupka.

Praėjusį mėnesį „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas sakė, kad siūlomi „Euro 7“ standartai yra nenaudingi ir duoda priešingą.

K. Tavaresas anksčiau kritikavo „Euro 7“ standartus kaip laiko ir pinigų švaistymą, nes pagal juos automobilių gamintojai turėtų investuoti į naujos kartos katalizatorius ir kietųjų dalelių filtrus, taip pat į pažangesnes elektronikos sistemas, jog sumažintų iškastiniu kuru varomų modelių, kuriuos Europos Sąjunga vis tiek ketina uždrausti nuo 2035 m., išmetamų teršalų kiekį.

VDV draudimas

Įvyksiančiame posėdyje taip pat bus aptartas ES siūlomas įstatymas, pagal kurį 2035 m. bus nutrauktas naujų automobilių, išmetančių CO2, pardavimas.

Pagrindinė bloko politika, kuria siekiama paspartinti Europos perėjimą prie elektromobilių, buvo pristabdyta, kai paskutinę minutę Vokietijai pasipriešinus, buvo atidėtas galutinis balsavimas.

Vokietija siekė garantijų, kad po 2035 m. bus leidžiama parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, jei jie bus varomi CO2 neutraliu kuru.

Vokietijos įsikišimas nustebino, nes Europos Parlamentas, vykdomoji Komisija ir ES valstybės narės po kelis mėnesius trukusių derybų praėjusiais metais vieningai susitarė dėl CO2 mažinimo įstatymo.

Čekija, kuri taip pat turi didelę automobilių pramonę, mainais už paramą įvedant naują teisės aktą siekė, kad sintetiniams degalams būtų padarytos išimtys.

ES pareigūnų teigimu, Vokietijai pareiškus nepritarimą, vis daugiau bloko šalių stoja jų pusėn.

Back to top button