Straipsniai

„Chevrolet CERV II“ – Štai kaip amerikiečiai įsivaizdavo superautomobilį

„General Motors“ niekada nebuvo žinoma kaip superautomobilių gamintoja. Nors koncernui priklausanti „Chevrolet“ kompanija ne vienerius metus gamina „Corvette“, tačiau šis modelis niekada nebuvo skaitomas superautomobilių lygos žaidėju. 

Tačiau prieš kelis dešimtmečius „General Motors“ koncerno dizaineris ir inžinierius buvo sukūręs įdomią koncepciją, kurios pagalba jis išbandė naujausias „General Motors“ technologijas.

Zora Arkus-Duntov buvo gabus ir nuolatos įvairias idėjas generuojantis inžinierius. Vieną dieną jam šovė mintis sukurti keturiais ratais varomą, „mid-engine“ komponuotės automobilį, kuris galėtų tapti puikiu priešininku įvairiems „Ferrari“ ir „Ford GT40“ bolidams.

Mintis apie tokį automobilį inžinieriui atsirado iškart po to, kai „Chevrolet“ inžinieriai nusprendė transformuoti „Corvette“ iš kreiserio į sportinį automobilį. Inžinieriai tada šiam modeliui sumontavo V formos aštuonių cilindrų agregatą. Zora išvydęs šio variklio potencialą, pradėjo atskirą projektą, kuris pagal planą turėjo transformuotis į antros kartos „Corvette“.

Chevrolet-CERV-II-Research-Vehicle-2[2]

Projektas buvo pavadintas „Chevrolet Engineering Research Vechicle II“ arba tiesiog – „CERV II“. Ši koncepcija turėjo keturis varomuosius ratus ir 500 arklio galių išvystantį motorą ir svėrė tik 645 kilogramus. Galios paskirstymas buvo netradicinis – 35 procentai galios atitekdavo priekiniams ratams, o galiniams atitekdavo 65 procentai. Pirmieji bandymai parodė, jog automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per maždaug 2.8 sekundės ir pasiekia net 341 km/val. maksimalų greitį. Iškart norėtume pridurti, jog šis automobilis buvo sukurtas 1960 metais!

Įspūdingais parametrais pasižymėjusio automobilio projektas buvo nutrauktas 1964 metais. „General Motors“ vadovybė gabiam inžinieriui įsakė nutraukti projekto vystymą, nes „CERV II“ niekada nepateks į serijinę gamybą ar lenktynių seriją. Tačiau kaip manote ar entuziazmo kupinas inžinierius sustojo? Tikrai ne. Turėdamas laisvo laiko jis automobilį tobulino net iki pat 1969 metų. Per penkerius gyvenimo metus, jis sustiprino automobilio struktūrą ir sumontavo galingesnį aštuonių cilindrų motorą, kuris išvystė 550 arklio galių. Dėl įvairių pakeitimų ir patobulinimų, mažylio svoris padidėjo iki 838 kilogramų.

Back to top button