REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savaitgalį vyko antrasis CIK-FIA Europos kartingo čempionato etapas. Jis buvo surengtas Didžiosios Britanijos „PF International“ kartingo trasoje. Lenktynėse tarp beveik dviejų šimtų dalyvių iš viso pasaulio, rungtyniavo ir du lietuviai.
Trylikametis Justas Jonušis Britanijoje „KF Junior“ klasėje lenktyniavo Italijos komandos „DR Racing“ sudėtyje. Jam teko susikauti net su 66 konkurentais.
Treniruočių metu Justui šiek tiek trūko greičio, nes jis pirmą kartą lenktyniavo nepažįstamoje trasoje. Po treniruočių jis parodė tik 50 rezultatą. Tačiau vėliau lietuviui tarsi atsivėrė antras kvėpavimas.
„Justas yra kovotojas. Nors nežinomoje trasoje gero rato įveikimo laiko jam ir nepasisekė pasiekti, tačiau važiuojant tarp priešininkų svarbiausia yra ne geriausias rato įveikimo laikas, o sugebėjimas lenkti. Tai lietuvis puikiai įrodė šiose varžybose,“ – po finišo sakė J. Jonušio komandos vadovas Danilo Rossi.
Prasidėjus atkrintamiesiems važiavimams Justas visą laiką turėjo startuoti iš rikiuotės galo, tačiau savo sugebėjimus parodė jau pirmajame važiavime – aplenkęs daugelį savo konkurentų lietuvis finišavo 8 vietoje.

Savaitgalį vyko antrasis CIK-FIA Europos kartingo čempionato etapas. Jis buvo surengtas Didžiosios Britanijos „PF International“ kartingo trasoje. Lenktynėse tarp beveik dviejų šimtų dalyvių iš viso pasaulio, rungtyniavo ir du lietuviai.
Trylikametis Justas Jonušis Britanijoje „KF Junior“ klasėje lenktyniavo Italijos komandos „DR Racing“ sudėtyje. Jam teko susikauti net su 66 konkurentais.
Treniruočių metu Justui šiek tiek trūko greičio, nes jis pirmą kartą lenktyniavo nepažįstamoje trasoje. Po treniruočių jis parodė tik 50 rezultatą. Tačiau vėliau lietuviui tarsi atsivėrė antras kvėpavimas.
„Justas yra kovotojas. Nors nežinomoje trasoje gero rato įveikimo laiko jam ir nepasisekė pasiekti, tačiau važiuojant tarp priešininkų svarbiausia yra ne geriausias rato įveikimo laikas, o sugebėjimas lenkti. Tai lietuvis puikiai įrodė šiose varžybose,“ – po finišo sakė J. Jonušio komandos vadovas Danilo Rossi.
Prasidėjus atkrintamiesiems važiavimams Justas visą laiką turėjo startuoti iš rikiuotės galo, tačiau savo sugebėjimus parodė jau pirmajame važiavime – aplenkęs daugelį savo konkurentų lietuvis finišavo 8 vietoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Justas Jonusis


Kitus važiavimus jis baigė dešimtoje ir vienuoliktoje vietose ir tik paskutiniajame „atleido akseleratorių“ – užėmė 15 vietą.
Tai leido lietuviui nesunkiai patekti į pagrindinį finalą. Susumavus visus rezultatus Justas Jonušis buvo klasifikuotas 25-oje pozicijoje.
„Nenorėjau veltis į bereikalingą kovą ir nerizikavau, todėl paskutinį važiavimą stengiausi nepatekti į avarijas ir nepažeisti kartingo. Ypač saugojau priekinį bamperį, nes pažeistas jis automatiškai reiškia 30 sekundžių baudą,“ – prieš finalą pasakojo J. Jonušis.
Tačiau pusfinalyje Justas priekinio bamperio visgi neišsaugojo – jis buvo pažeistas ir trynėsi į asfaltą. Dėl to lietuvis finišavo 27 vietoje – dviem pozicijomis žemiau negu startavo.
Finale lietuvis startavo puikiai, pakilo per keletą pozicijų. Tačiau viename posūkių jis įsivėlė į incidentą ir nukrito į rikiuotės galą. Jo priekinis bamperis ir vėl buvo pažeistas, o tai reiškė papildomas 30 sekundžių baudos finiše. Tai galutinai atėmė ryžtą kovoti dėl aukštų pozicijų. Justas dar pakilo per kelias vietas, bet teisėjų bauda po finišo nubloškė jį į 30 vietą.

REKLAMA

Justas Jonusis2


Beje, finale net septyni sportininkai už įvairius incidentus buvo nubausti laiko baudomis.
„Patekimas į pagrindinį finalą tarp greičiausių pasaulio lenktynininkų yra geras rezultatas, esu patenkintas. Ypač turint omeny tai, kad startuoju šioje klasėje tik pirmus metus. Žinoma, tikiu, kad galiu pasiekti daugiau ir dėl to kovosiu,“ – po finišo sakė J. Jonušis.
Po dviejų Europos čempionato etapų Justas yra klasifikuojamas 39 vietoje.

Rokas Baciuška galvoja apie galingiausią klasę

REKLAMA
REKLAMA

Galingesnėje KF klasėje Šveicarijos „RB Racing“ komandą atstovavo kitas lietuvis - Rokas Baciuška, kuriam teko varžytis su 59 konkurentais.
Pirmosios treniruotės nuteikė optimistiškai – Rokas pirmojoje treniruotėje buvo dešimtas, antroje – vienuoliktas.
„Kvalifikacijoje važiuojant greičiausią savo ratą nepasisekę – viename iš posūkių nukrito mano kartingo grandinė ir negalėjau baigti važiavimo, todėl visus atkrintamuosius važiavimus startavau iš rikiuotės galo.“ – pasakoja R. Baciuška.
Rokui labai nepasisekė kvalifikacijoje – nukritus kartingo grandinei jis nespėjo pravažiuoti nei vieno realiai greito rato ir buvo klasifikuotas tik 41 pozicijoje. Dėl to prasidėjus kvalifikaciniams važiavimams jam visą laiką reikėjo brautis per konkurentus, o tai lemia didesnę riziką ir didelę tikimybę įsivelti į kontaktus su priešininkais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R. Baciuska


Pirmajame važiavime Rokas finišavo aštuntas, aplenkęs daugelį konkurentų. Deja, teisėjai jį nubaudė 30 sekundžių bauda už tai, kad jo priekinis bamperis buvo nukritęs. Šiais metais priekiniai buferiai kartinguose specialiai tvirtinami taip, kad galėtų lengvai nukristi kontakto metu – taip FIA kovoja su avarijomis šiame sporte. Dėl to Rokas iš aštuntos nukrito į 17 vietą.
Kituose važiavimuose Rokas finišavo dešimtas, keturioliktas ir dvidešimtas. Paskutiniajame ir vėl lietuvis gavo 30 sekundžių baudą už pažeistą priekinį bamperį.
Po atkrintamųjų važiavimų R. Baciuška buvo klasifikuotas 41 vietoje ir į pagrindinį finalą iš karto nepateko, jam teko kovoti „antrojo šanso“ važiavime. Iš jo pirmi šeši sportininkai patenka į finalinį važiavimą.
Startavęs iš 13 vietos Rokas jau per pirmus pora ratų pakilo į ketvirtą vietą ir turėjo bilietą į finalą savo kišenėje. Deja, viename iš posūkių jį varžovas išstūmė iš trasos. Sugebėjęs suvaldyti kartingą Rokas grįžo į trasą bet susidūrė su kitu konkurentu. Nepaisant to, Rokas sugebėjo atkovoti prarastas pozicijas ir finišavo ketvirtas. Tačiau teisėjai nubaudė lietuvį dešimties sekundžių bauda ir į finalą Rokas nepateko.
„Truputį gaila, kad tas varžovas kuris išstūmė mane, nubaustas nebuvo, o kai grįžau į trasą tiesiog nemačiau konkurento, su kuriuo susiliečiau šonais. Nieko nepadarysi, toks sportas,“ – neslėpė nusivylimo Rokas Baciuška.
Namuose Rokas neužsibus – vos grįžęs į Lietuvą jau kitą dieną jis skrenda į Belgiją, kur Genko kartingo trasoje su „Energy Racing“ komanda treniruosis galingiausiu KZ2 klasės kartingu.
„Jeigu rezultatai bus geri, tikiuosi jau kitais metais lenktyniauti KZ2 klasėje,“ – sako R. Baciuška.
Kitas, trečiasis Europos kartingo čempionato etapas vyks liepos pabaigoje Švedijoje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų