REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius

Nauja diena, naujas krosoveris. Taip būtų galima apibūdinti dabartinę situaciją automobilių naujienų pasaulyje, bet tuo stebėtis nereikėtų. Tai itin geidžiamas automobilio kėbulas, dėl kurių kenčia hečbekų, sedanų, universalų ar net sportiškų modelių mėgėjai. Anksčiau ar vėliau didžioji dauguma automobilių keliuose turės krosoverio arba „SUV“ tipo kėbulą.
Ši tendencija nėra bloga, visgi, didžiausias jos trūkumas – vis daugiau krosoverių arba „SUV“ tipo modelių tampa vienodi, lyg bandytų atkartoti patį populiariausią modelį. Ačiū dievui, jog ši taisyklė negalioja „Citroën“ kompanijos darbuotojams, kurie į sausakimšą krosoverių aikštelę išleido „C3 Aircross“ vardu pavadintą išsišokėlį.


Aivaras Grigelevičius

Nauja diena, naujas krosoveris. Taip būtų galima apibūdinti dabartinę situaciją automobilių naujienų pasaulyje, bet tuo stebėtis nereikėtų. Tai itin geidžiamas automobilio kėbulas, dėl kurių kenčia hečbekų, sedanų, universalų ar net sportiškų modelių mėgėjai. Anksčiau ar vėliau didžioji dauguma automobilių keliuose turės krosoverio arba „SUV“ tipo kėbulą.
Ši tendencija nėra bloga, visgi, didžiausias jos trūkumas – vis daugiau krosoverių arba „SUV“ tipo modelių tampa vienodi, lyg bandytų atkartoti patį populiariausią modelį. Ačiū dievui, jog ši taisyklė negalioja „Citroën“ kompanijos darbuotojams, kurie į sausakimšą krosoverių aikštelę išleido „C3 Aircross“ vardu pavadintą išsišokėlį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Faktu_lentele


Tiesiai į dešimtuką?
Šiais laikais automobilių gamintojai neįsivaizduoja produktyvios dienos be minčių apie padidinto pravažumo ratuotį. Nesvarbu, į kurios markės daržą pažvelgtume, visur pamatytume bent po vieną krosoverį, kuris atrodo beveik taip pat kaip ir šalia stovintis konkurentas.
Pažvelgę į „Citroën C3 Aircross“, vargu, ar norėtumėte pasakyti – „Atrodo kaip „Volkswagen“ ar „Kia“. Pagaliau „Citroën“ markės logotipą dėvintis automobilis atrodo taip, kaip ir privalo atrodyti „Citroën“ – lyg būtų atkeliavęs iš kitos planetos ir visiems savo konkurentams rodydamas vidurinį pirštą, iš serijos „Jūsų dizaineriai neturi tiek drąsos ir fantazijos kaip mano“.
Kiekvieno vairuotojo supratimas apie gražų automobilį yra kitoks, bet „Citroën C3 Aircross“ tikrai turi tai, ką daugelis tokio tipo automobilių jau seniai prarado – išskirtinumą. Gatvėje tikrai nesumaišysite jo su „„Audi Q3“, „Honda HR-V“, „Toyota C-HR“ ar „Volkswagen T-Roc“, o tai yra gerai, netgi labai gerai. Be to, priekinė dalis primena ant viso pasaulio supykusį žiurkėną, kuris iš to pykčio į savo žandus susikišo visus įmanomus skanėstus, kuriuos rado narve. Mielas pikčiurna!

REKLAMA

Citroën C3 Aircross (6)


Subtilios detalės
Jeigu „Citroën“ krosoverio dizainas priverčia sukelti diskusiją, automobilio interjero apipavidalinimas nepriklauso „ėėėėė, pažiūrėk į mane“ kategorijai. Išskyrus keletą stilingų akcentų, prancūziško automobilio viduje vyrauja paprastumas ir elementarumas.
Daugumos prietaisų išdėstymas taip pat nėra sudėtingas, tačiau centrinės konsolės viduryje esantis lietimui jautrus ekranas gali kelti problemų. Kokių? Nes visos pagrindinės funkcijos buvo perkeltos į „PSA“ koncerno inžinierių sukurtą multimediją, kurios veikimo greitis nėra vertas pagyrų, bet tai nėra didžiausia problema. Bėda ta, jog norėdami pakeisti oro kondicionieriaus darbą ar pasižiūrėti navigacijos rodmenis, visuomet privalėsite paspausti ekrano šonuose esančius simbolus. Nieko sudėtingo? Taip, jeigu stovite šalia sankryžos ir laukite, kol užsidegs žalias šviesoforo signalas, tačiau vairuojant ši veiksmų seka nėra labai patogi ar intuityvi, nes tą patį simbolį labai dažnai reikia paspausti du kartus. Nepaisant šių smulkmenų, po ekstravagantiškai atrodančiu eksterjero dizainu slypi itin erdvus bei praktiškas krosoveris.
„Citroën C3 Aircross“ turi vairuotojo sėdynę, kuri yra sumontuota šiek tiek aukščiau negu bet kuriame kitame šio segmento automobilyje. Šį prancūzų sprendimą teigiamai įvertins aukštesnio ūgio vairuotojai, kurie labai dažnai skundžiasi, jog tokio dydžio mašinos tinkamos tik smurfams. Įprastai, jie būtų visiškai teisūs, nes tokio tipo automobilių kūrėjai labai dažnai užmiršta faktą, jog karts nuo karto ant galinių sėdynių gali sėdėti ne tik vaikai, bet ir automobilio savininko draugai.
„Citroën“ specialistai, panašu, nusprendė atkreipti dėmesį į šią problemą, nes gale sėdintiems keleiviams suteikiama erdvė turėtų pradžiuginti daugelį. „Citroën C3 Aircross“ ratų bazė yra 60 milimetrų ilgesnė už „C3“ hečbeko, ir tai puikiai matyti sėdint ant galinių sėdynių. Jeigu turite draugų, kurių ūgis neperlipa 1,90 cm ribos, galėsite drąsiai juos kviesti į ilgesnę kelionę. Kaip privalumą taip pat galima įvardinti ir slankiojančias galines sėdynes, kurių dėka galima bagažinės tūrį padidinti nuo 410 iki 520 litrų arba jeigu nulenksite sėdynes – iki 1289 litrų.

REKLAMA
REKLAMA

Citroën C3 Aircross (21)


Tinkamas nardyti
Šiek tiek didesnis nei 4 metrų ilgis ir vos 1,7 metro plotis, iškart užsimena apie tikrąją „Citroën C3 Aircross“ paskirtį – sugebėjimą puikiai jaustis mieste, itin siaurose gatvelėse, sausakimšuose daugiabučių kiemuose – vietose, kuriose labai praverčia itin manevringas automobilis. Būtent toks „Citroën C3 Aircross“ ir yra – vikrus.
Aukšta vairuotojo vieta ir puikus matymo laukas leidžia su automobiliu lįsti ten, kur su tradiciniu hečbeku ar net universalu nenorėtumėte. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie staiga atsiradusį norą apsisukti itin ankštose vietose. Ši ne visuomet įvertinama savybė leidžia automobiliu mėgautis, ypač centrinėje Vilniaus miesto dalyje, kurioje dominuoja siauri privažiavimai arba ne visiems automobiliams tinkamos stovėjimo vietos. Paskutinį kartą tokį manevringumo džiaugsmą patyrėme sėdėdami už naujojo „
Renault Twingo“ vairo.
Manevringumas nėra vienintelė stiprioji „Citroën C3 Aircross“ savybė – komforto lygis ir puiki garso izoliacija leidžia drąsiai leistis į ilgesnes keliones. Kalbame ne tik apie 100 kilometrų distanciją tarp Vilniaus ir Kauno, bet kelių šimtų kilometrų kelionę vienu ypu. Itin patogios sėdynės ir puikiai pašalinius garsus slopinanti garso izoliacija leidžia komfortiškai važiuoti 120 - 130 km/val. greičiu. Puiki savybė, kurios, deja, neturi pagrindinis „Citroën C3 Aircross“ konkurentas – „
Volkswagen T-Roc“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Citroën C3 Aircross (14)


Sugeba riaumoti
Daugelį metų į skirtingus „Citroën“ ir „Peugeot“ automobilius montuojami trijų cilindrų, 1,2 litro darbinio tūrio jėgos agregatai tikrai nėra tie, kuriuos būtų galima priskirti nevykusių variklių kategorijai. Kaip ir 1 litrų „EcoBoost“ motorai, taip ir „PSA“ inžinierių tvariniai puikiai savo darbą atlieka skirtingose situacijose.
110 arklio galių ir 205 Nm sukimo momentą pasiekiančiam varikliui darbą palengvina keli dalykai: vos 1278 kilogramų siekiantis automobilio svoris, ties 1750 aps/min. vakarėlio duris išspiriantis didžiausias sukimo momentas ir žvalus variklio elgesys itin plačiame sūkių diapazone. Jis pasižymi tokiomis pačiomis dinaminėmis savybėmis kaip ir didesnio tūrio motorai, kuriems iš šio „PSA“ variklio reikėtų pasisemti energijos, žvalumo ir sugebėjimo nuolatos demonstruoti didžiulį norą užlaužti tachometro rodyklę. Be to, vos tris cilindrus turinti širdis sugeba skleisti labai smagų ir griausmingą garsą, kuris „Citroën“ automobiliui suteikia dar daugiau charizmos.
Kadangi variklis turi tiek daug smagios energijos (nemaišykite to su įspūdinga dinamika), tai labai stipriai atsiliepia vidutinėms kuro sąnaudoms. Atsukę kranelį labai gretai pamatysite, jog automobilis 100 kilometrų pareikalaus 7,5 - 8,2 litro benzino.
Stengdamiesi važiuoti taupiai ir atsargiai, Vilniuje ar bet kuriame kitame didmiestyje, tikrai sugebėsite palįsti po 6 litrų riba. Užmiestyje arba greitkelyje šis rodiklis šokinės tarp 5,3 ir 6,8 litro, priklausomai nuo Jūsų dešinės kojos svorio. Vis dėlto, jeigu ieškote itin taupus motoro, būtinai išbandykite bet kurį dyzelį – jie yra beprotiškai taupus ir pasižymi tikrai nebloga dinamika.

REKLAMA

Citroën C3 Aircross (11)


Neturi madingų žaisliukų
Visi automobilių gamintojai norėdami pabrėžti savo išskirtinumą, šiuo metu dažniausiai kalba apie technologijas ir kitus žaisliukus, kurie realiame gyvenime nėra būtini arba pabosta po penkių minučių. Pavyzdžiui, gestais valdoma informacijos ir pramogų sistema, kuri iš pradžių priverčia išsižioti ir išpūsti akis, tačiau po 30 minučių ją išmetate iš savo galvos.
„Citroën C3 Aircross“ technologijų krepšelis nėra itin sunkus ar kažkuo sugebantis pabrėžti prancūzų gamintojo pranašumą. „Citroën C3 Aircross“ komplektuojamas su pačia reikalingiausia komforto ir saugumo įranga – ne daugiau. Tai reiškia, jog net ir vidutinės komplektacijos modeliai turės greičio palaikymo sistemą, visus elektra valdomus langus, centrinėje konsolėje sumontuotą lietimui jautrų ekraną, šildomą priekinį stiklą, oro kondicionierių, šildomas sėdynes, keletą oro pagalvių, išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimo sistemą ar automatinę stabdymo sistemą. Visi būtiniausi įrankiai – nei daugiau, nei mažiau, ir visa tai gausite už 15 500 eurų.
Mūsų bandytas modelis buvo aukščiausios „Shine“ komplektacijos ir buvo įkainotas 20 200 eurų suma. Už papildomus ~ 5000 eurų gausite 110 arklio galių išvystantį benzininį motorą, automatinę pavarų dėžę, parkavimo daviklius, navigacijos įrangą, 17 colių lengvo lydinio ratlankius, lietaus daviklį bei tamsintus galinius langus. Iki tobulos komplektacijos egzemplioriaus trūksta tik dviejų dalykų: „Pack Techno 2“ ir „Pack Safety“ įrangos paketų, kurie kainuoja 890 ir 1150 eurų.
Pažymėję varnelę ties šiais įrangos paketais, gausite aklosios zonos įspėjimo sistemą, aukštesnės raiškos prietaisų skydelį, projekcinį ekraną, galinę vaizdo kamerą bei parkavimo daviklius priekyje. Taip, taip, taip, galima gyventi ir be šių priedų, bet kaip ir minėjome anksčiau, šie privalumai palengvina naudojimąsi „Citroën C3 Aircross“ automobilyje esančia multimedijos sistema.

REKLAMA

Citroën C3 Aircross (2)



verdiktas3


„Citroën“ markės automobiliai visuomet stengdavosi išsiskirti iš kitų, plaukti prieš itin stiprią srovę. Kartais toks gamintojo požiūris pasiteisindavo, kartais – nelabai. Nepriklausomai nuo to, kokius jausmus Jums kelia „Citroën“ markės kūriniai, šį gamintoją reikėtų gerbti vien už didžiulį norą išsiskirti iš pilkos masės ir drąsą propaguoti ne sportiškumą, o komfortą. Komfortiškų automobilių niekada nebus per daug, kaip ir išsišokėliškai atrodančių „Citroën“.

PRIVALUMAI



  • Puiki garso izoliacija

  • Itin patogios ir komfortiškos sėdynės

  • Kaina

  • Nuostabus manevringumas

  • Eiklus benzininis variklis

  • Praktiškas bei erdvus interjeras


TRŪKUMAI



  • Aukštam ir siauram kėbului nepatinka stiprus šoninis vėjas

  • Kompanijos sprendimas 90% funkcijų ir jų valdymą perkelti į multimedijos sistemą

  • Automobilio kokybę pirštų lietimais matuojantiems vairuotojams nepatiks apdailos medžiagos


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų