REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš kurį laiką
rašėme apie atidarytą, praeityje žymaus aerodinamikos profesoriaus Luigi Colani parodą, skirtą jo 30 metų profesinės veiklos jubiliejui. Prieš savaitę teko pačiam lankytis Milane ir kaip tikras automanas nepraleidau progos apžiūrėti garsiausią Colani kūrinį - perdarytą Ferrari Testarossą.

Dabar šis automobilis gali atrodyti keistai, tačiau persikelkime į 1991 metus. Tuo metu Ferrari Testarossa buvo geriausia, ką galima buvo išvysti gatvėse. Bugati Veyron dar nebuvo sukurtas, o Lamborghini sugesdavo pravažiavęs dvi sankryžas. Tačiau tuo metu žinomas aerodinamikos specialistas drįso pasiūlyti Ferrari kūrėjams sukurti dar geresnę Testarossą.

Prieš kurį laiką
rašėme apie atidarytą, praeityje žymaus aerodinamikos profesoriaus Luigi Colani parodą, skirtą jo 30 metų profesinės veiklos jubiliejui. Prieš savaitę teko pačiam lankytis Milane ir kaip tikras automanas nepraleidau progos apžiūrėti garsiausią Colani kūrinį - perdarytą Ferrari Testarossą.

Dabar šis automobilis gali atrodyti keistai, tačiau persikelkime į 1991 metus. Tuo metu Ferrari Testarossa buvo geriausia, ką galima buvo išvysti gatvėse. Bugati Veyron dar nebuvo sukurtas, o Lamborghini sugesdavo pravažiavęs dvi sankryžas. Tačiau tuo metu žinomas aerodinamikos specialistas drįso pasiūlyti Ferrari kūrėjams sukurti dar geresnę Testarossą.

REKLAMA


Rezultatas buvo naujas „gatvinio" automobilio pasaulio greičio rekordas. 1991 metų rugsėjo 28 dieną automobilis įsibėgėjo iki 365 km/h greičio. Tais metais tai buvo virš suvokimo ribos.


Pirmas įspūdis, pamačius automobilį, jog tai ne automobilis. Jis labiau panašus į kosminį laivą. Jame nėra lenktyninėms mašinoms įprastų spoilerių. Visas automobilis kaip vienas didelis spoileris. Visi oro srautai reguliuojami ne automobilio viršuje, tačiau apačioje.


Automobilio galas kaip vienas didelis difuzorius kartu su išmetimo angomis. Žinoma, visas dugnas plokščias.


Net galinės lempos yra aerodinamikos dalis.


Priekinės lempos taip pat neatsiejama korpuso formos dalis.


Pagrindinis darbas - nukreipti visas oro sroves, kad jos keltų minimalų pasipriešinamą. Didžiausia bėda yra su automobilio aušinimu. Teko apgalvoti ne tik kaip oras pateks į aušinimo radiatorių, tačiau kaip jis išeis. Tam buvo sukurtos specialios oro išėjimo angos šonuose.


Priekinis stiklas toks plokščias, kad po juo ilgiausia man matyta prietaisų panelė. Ji išnaudota kaip garbės lenta - ten savo parašus sudėjo visi prie projekto prisidėję asmenys.


Galinis automobilio gaubtas, po kuriuo miega V12 variklis, pusiau stiklinis. Kaip ir įprasta, Ferrari variklį reikia matyti aplinkiniams. Nes tai - geriausia automobilio dalis.




Vienintelis išoriškai matomas Ferrari Testarossa elementas yra standartiniai ratai.


Automobilis nebuvo skirtas auto parodoms, todėl jis nėra iščiustytas iki negalėjimo. Štai, kad ir vietoje automobilio durų rankenos yra įmontuotas paprastas "pyptukas", kurį pastūmus į šoną, atsidaro durys. Matosi šiek tiek kreivokai išpjauta skylė.


Durys lengvos. Didžioji jų dalis yra stiklas. Žinoma, jos atsidaro į viršų. Labai gražus ir patogus sprendimas.


Salono vidus gan asketiškas ir padarytas paskubomis. Juk tai šiaip ar taip yra lenktyninis bolidas. Vairas aptrintas, prietaisų skydelio viduryje elektroninis ekranas.


Vienintelis dalykas, ką atpažįstu iš Ferrari, yra bėgių rankenėlė. Kalba eina apie ilgą strypą su bumbulu gale.


Į akį krenta ypatingos formos kėdės. Nors automobilio aukštis vos iki mano liemens, tačiau tikrai negali sakyti, kad automobilyje guli. Tiesa, kojos tikrai užverstos į viršų.


Štai koks tas Luigi Colani sukurtas naujas Ferrari. Tai, kad tai man žinomas vienintelis perdarytas Ferrari, ko gero reiškia, kad jis tikrai patiko gamintojams. Mes žinome griežtą Ferrari politiką perdarytų automobilių atžvilgiu. Jie tokių dalykų nepakenčia. Prieš keletą metų į teismą padavė savo klientą, kuris iš Ferrari padarė limuziną. Jam teko arba automobilį atstatyti arba sunaikinti. O čia štai automobilis net su serijiniu Ferrari Testarossa numeriu.


Bet vis tiek šiame automobilyje įspūdingiausias galas. Juk tai ta dalis, kurią dažniausiai ir mato aplenkti vairuotojai.


Kiekvienas Colani darbas pažymėtas tokiu užrašu.


Keletaskitų Colani darbų :
Parodoje buvo rodoma ir daugiau važiuojančių darbų. Vienas iš tokių - Drag lenktynėms skirta Corvette.




Taip pat keistas automobilis su BMW varikliu. Įdomu tai, kad jis turi tik vieną sėdimą vietą.


Colani kažkada yra sukūręs ir F-1 Lotus bolido prototipą. Dar ilgai iki to kai jie tapo panašūs į tuos, kurie yra dabar.


Pastebėjau, kad visi aerodinaminiai Colani sprendimai yra nukreipti į automobilio dugną ir pasižymi dideliais galiniais difuzoriais, kurie yra kėbulo dalis.


Pabaigai reikia paminėti, kad Luigi Colani yra gan prieštaringa asmenybė. Ne visi jį supranta. Tai rodo ir jo sukurta figūra ant automobilio priekio.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų