REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Justas Lengvinas
Rašėme apie
Dakaro gimimą ir jo istoriją, kalbėjome apie
Dakaro herojus ir tą kartą straipsnį baigėme keturiais skaičiais - 98, 321, 323 ir 349. Jeigu nuosekliai sekate Dakaro naujienas, tikrai žinote jų reikšmę, o jeigu ne - nieko tokio!

Šie skaičiai anksčiau ar vėliau šmėžuos televizorių, išmaniųjų prietaisų ar kompiuterių ekranuose. Šie skaičiai žymi mūsų šalies Dakaro herojų startinius numerius, ateinančiame, jubiliejiniame Dakaro ralyje. 2018 metų sausio mėnesį prie starto linijos stoja net keturios transporto priemonės (vienas motociklas ir trys automobiliai) ant kurių bus galima išvysti mūsų trispalvę.
98 - Balys Bardauskas

Justas Lengvinas
Rašėme apie
Dakaro gimimą ir jo istoriją, kalbėjome apie
Dakaro herojus ir tą kartą straipsnį baigėme keturiais skaičiais - 98, 321, 323 ir 349. Jeigu nuosekliai sekate Dakaro naujienas, tikrai žinote jų reikšmę, o jeigu ne - nieko tokio!

Šie skaičiai anksčiau ar vėliau šmėžuos televizorių, išmaniųjų prietaisų ar kompiuterių ekranuose. Šie skaičiai žymi mūsų šalies Dakaro herojų startinius numerius, ateinančiame, jubiliejiniame Dakaro ralyje. 2018 metų sausio mėnesį prie starto linijos stoja net keturios transporto priemonės (vienas motociklas ir trys automobiliai) ant kurių bus galima išvysti mūsų trispalvę.
98 - Balys Bardauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Balys Bardauskas


Pasakojimą galime pradėti nuo 98 numerio, kuriuo pažymėtas Balio Bardausko „KTM 450 Rally Replica“ motociklas, apipavidalintas gerai žinomais animaciniais herojais. Baliui tai nebus pirmasis startas Dakaro ralyje, šio sportininko debiutas Dakaro ralyje įvyko 2009-aisiais.
Jo pagrindinis šūkis šiame ralio reide – „Už linksmą, nerūpestingai prabėgusią jaunystę“. Ankstesniuose Dakaro raliuose B. Bardauskas važiavo už savo šeimą, „Už Vytautą Kernagį“, už vargstančius Lietuvos pedagogus.
Kūno kultūros mokytojo išsilavinimą ir socialinių mokslų magistro laipsnį turintis B. Bardauskas neslepia, jog Pietų Amerikoje nesivaikys rezultatų.
„Norint startuoti Dakaro ralyje, pirmiausia turi būti visapusiškai subrendęs – finansiškai, morališkai, fiziškai. Dakare jaunų sportininkų nėra. Galbūt todėl iš pradžių turi atsiduoti savo šeimai, padėti draugams ir savo Tėvynėje padaryti kažką apčiuopiamo, kuo galėtų džiaugtis ir kiti šalies žmonės, ir tik tada gali garsinti Lietuvą už jos ribų. Juk labai dažnai mes tik žodžiais Tėvynę mylime“, – sakė B. Bardauskas.
Lietuvis savo aistra motosportui užkrėtė ir kitus aplink esančius žmones, įskaitant ir buvusius auklėtinius. B. Bardauskas su bendraminčiais šalia Vilniaus yra įkūręs mototrasą.
„Esame vienintelė Europos Sąjungos šalis, savo sostinės teritorijoje turinti profesionalią mototrasą. Taip pat vienas iš didžiausių mano rėmėjų yra buvęs auklėtinis Adomas Banikonis“, – teigė B. Bardauskas.
Lenktynininko erdvė socialiniame tinkle „Facebook“ -
BolkaGo2Dakar
321 - Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis

REKLAMA

Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis


Kitas lietuvių ekipažas stojantis prie starto linijos pažymėtas 321 numeriu, jame Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio tandemas. Šiame ekipaže už vairo sėdi vienas tituluočiausių ir daugiausiai bekelės varžybose taurių iškovojęs sportininkas. Antanui tai bus jau septintas startas Dakaro maratone, kuriame debiutavo dar 2003-iais metais, raliui vykstant Afrikoje.
Antano ir Dariaus ekipažui priklauso aukščiausias rezultatas Dakare tarp Baltijos valstybių pilotų - 2017-ais jie užėmė 21-ąją vietą. Savo kolekcijoje lenktynininkas turi ir daug kitų pasaulinio lygio bekelės varžybų aukštų pozicijų apdovanojimų. Antano dosje ne tik vairuotojo, bet ir komandos vadovo pareigos. Jis net penkis kartus yra vadovavęs tarptautinėms komandoms Dakare ir yra Kazachstano komandos „Astana“ vadovas.
Komandos šturmanas - Darius Vaičiulis, Dakare debiutavo su trenksmu 2017-ųjų metų sausį ir susirgęs šia liga grįžta kartoti savo nuotykio. Būtent taip jis įvardino dalyvavimą šiame ralyje prieš savo pirmąjį startą. Darius yra užkietėjęs nuotykių ieškotojas, vienas iš vos 5 lietuvių įkopusių į beveik 9000 metrų aukščio aukštikalnę ir sukaupęs didžiulę orientavimosi varžybų patirtį.
Visos šios patirtys ir drąsa susidurti su pačiais sunkiausiais iššūkiais yra neįkainojamas bagažas vykstant į Dakarą. Praėjusiose lenktynėse šis duetas parodė puikų rezultatą, tad 40-ajame Dakare lauksime dar kelių pozicijų aukštyn, o ir Antanas sakė, jog šiemet taikosi aukštai.
„Anksčiau buvau tikras degtukas – visur norėdavau kaip mat būti pirmas, tik sugalvojęs puldavau daryti. Dabar gyvenimas ir patirtis ima viršų. Apmąstome, pasveriame, įsivertiname ir tik būdami 100 proc. užtikrinti darome veiksmą. Tai puikiai tinka Dakarui – gali lėkti, bėgti ir galbūt tau pasiseks išvengti didelių gedimų, bet tavo mechanikai visuomet eis miegoti su aušra. Tuo tarpu mūsų strategija efektyvesnė – spausti maksimumą ten, kur žinome, kad turime pranašumą ir pernelyg tolyn nepaleisti varžovų ten, kur galbūt mūsų technika nusileidžia“, – išskirtine ramybe prieš 9-ą savo Dakaro ralį spinduliavo Antanas Juknevičius.
Naujus šturmano Dariaus Vaičiulio akinius kaip pirmąją naujo sezono naujieną juokais išskyręs Antanas Juknevičius, surimtėjo ir aptarė kitas dvi – modernizuotą komandos palaikymo sunkvežimį ir naują komandos partnerį.
„Tarp kitų Dakaro komandų su senuoju palaikymo sunkvežimiu atrodydavome kaip tikri nykštukai – tiesiog jis buvo fiziškai per mažas. Jis turėjo trumpą bazę, o ant viršaus sukrovus virš 30 atsarginių ratų po serpentinus važiuoti būdavo tikras „džiaugsmas“ mūsų technikams, – juokiasi labiausiai patyręs Dakaro lietuvis A. Juknevičius. „Modernizuodami prailginome sunkvežimio bazę, padidinome erdvę ir tvarkingai išplanavome visiems įrankiams, dirbtuvėms ir atsarginėms dalims. Inžinieriai labai laimingi – tai palengvins jų gyvenimą, kas automatiškai lems dar daugiau užtikrintumo mums.“
Paklausti apie šiais metais Pietų Amerikoje neužbaigtus darbus, Darius ir Antanas prisiminė skaudžiai prarastas valandas 2017-ųjų metų Dakare. Komandos skaičiavimais dėl įvairių priežasčių buvo prarasta apie 6 val. laiko, kurį ekipažas norėtų eliminuoti ateinančiame, jubiliejiniame Dakare.
Lenktynininko erdvė socialiniame tinkle „Facebook“ -
Antanas Juknevičius
323 - Benediktas Vanagas ir Sebastian Rozwadowski

REKLAMA
REKLAMA

Benediktas Vanagas _nuotr. Gedmantas Kropio


Benediktas Vanagas ir Sebastian Rozwadowski  - dar vienas „sunkiasvorių” lygos ekipažas iš Lietuvos (Benediktas Vanagas ir Antanas Juknevičius buvo įtraukti į elitinių Dakaro vairuotojų sąrašą), kuris yra parodęs puikių rezultatų ankstesniuose raliuose.
2015-ais metais Benediktas Vanagas su šturmanu iš Baltarusijos, Andrejumi Rudnicku, užėmė 24-ąją vietą bendroje įskaitoje ir buvo pirmi privačių komandų įskaitoje. 2016-ais pirmą kartą Dakare startavus su Sebastianu vyrai pasiekė 26-ąją vietą, o 2017-ųjų lenktynes pradėjus sėkmingai, automobilis parodė savo ožius ir sugedus pavarų dėžei teko grįžti namo net neįpusėjus Dakarui.
Benediktas laikomas vienu universaliausių Lietuvos lenktynininku. Jis dalyvauja tiek klasikinio ralio, tiek ir ištvermės varžybose. Vairuodamas „Porsche 911 GT3 Cup“ bolidą lenktynininkas ne kartą yra lipęs ant pirmos vietos nugalėtojų pakylos 1000 kilometrų ištvermės lenktynėse Palangoje, o Lietuvos ralio trasose anksčiau buvo galima išvysti Benediktą skriejant „Subaru Impreza WRC“ automobiliu, o dabar jį pakeitė moderniausius standartus atitinkanti „Škoda Fabia R5“.
Sebastianas taip pat turi didžiulę patirtį klasikinio ralio lenktynėse. 2002-ais metais pirmą kartą debiutavęs Lenkijos ralio čempionate, jau po dviejų metų pelnė pirmąją pergalę. Nuo 2014 metų raliuose dalyvauja su pilotu Wojciech Chuchała.
Šiemet ekipažas Dakare dalyvauja su beveik identišku „Toyota Hilux“ automobiliu kaip ir kiti lietuvių ekipažai (tokiu, kokiu dalyvavo 2016 metais).
Lenktynininko erdvė socialiniame tinkle „Facebook“ -
Benediktas Vanagas
349 - Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Agrorodeo Dakaro ekipažas Biržuose (2)

 
Už šio bolido vairo sėdi pats didžiausias Lietuvos nutrūktgalvis - ralio pilotas, kuris šiais metais įprasmino posakį - „Mes nevažiuojame greitai - mes skrendame žemai” - Vaidotas Žala. Jam kelią diktuos nemažą patirtį turintis Saulius Jurgelėnas.
Šiam duetui tai bus trečias Dakaras sėdint viename automobilyje, tik šį kartą sportininkų tandemą papildė „Toyota Hilux“ visureigis. 2016 ir 2017 metų raliuose komanda važiavo Dariaus Biesevičiaus Dakarui ruoštu „Seat Leon“. Šis 1,9 litro dyzeliniu varikliu apginkluotas bolidas buvo per silpnas ir abu kartus užgeso anksčiau nei norėtųsi. Reikia tikėtis, kad šiemet „Toyota“ leis atsiskleisti tikrajam šios komandos greičiui.
Vaidotas Žala į Dakarą atkeliavo iš klasikinio ralio pasaulio. Čia jis su savo broliu Žygimantu eilę metų dalyvauja Lietuvos ralio čempionate ir visada sukiojasi rezultatų lentelės viršūnėse. Anksčiau važiavę „Subaru Impreza“ automobiliu, prieš kelis metus persėdo į „Mitsubishi Lancer Evolution“.
Vaidotas už vairo nesismulkina ir „spaudžia”. Tą buvo galima matyti ir praėjusiuose Dakaruose, kai buvo dienų kuriomis tuometinė jų „bitutė” rodė geresnius rezultatus nei tikėtasi. Na, o „neperdegti” už vairo Vaidui padeda Saulius Jurgelėnas, kuris bekelės varžybose turi labai daug patirties.
Saulius yra dalyvavęs daugelyje bekelės maratonų, tokių kaip: „Ladoga“ ar „Silk Way Rally“.
Saulius pirmą kartą Dakare startavo 2013-ais metais komandoje su Benediktu Vanagu, tuomet jie važiavo latvių gamybos „OSCar“ automobiliu ir užėmė 65-ąją vietą.
Lenktynininko erdvė socialiniame tinkle „Facebook“ -
AgrorodeoDakar
Stebėti ateinantį Dakarą bus itin įdomu, mat visi automobilių ekipažai iš Lietuvos varžysis labai panašiais bolidais, o prie viso to - bus galima stebėti ir Balio Bardausko rezultatus tarp motociklininkų. Sportininkų laukia dideli išbandymai - karštis, šaltis, smėlio audros ir naktys aukštikalnėse.
Apie Dakaro ralio trasą, kuri laukia mūsų herojų - kitame straipsnyje.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų