REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip du vandens lašai panašūs į klasikinį ralį pirmieji 170 greiti šiųmetinio Dakaro maratono kilometrai sukėlė sportininkų nepasitenkinimo šurmulio bangą. Pagrindinė to priežastis – neperregima dulkių siena, kuri saulės iškepintame dirvožemyje (vakar oro temperatūra svyravo apie 33 laipsnius) išdygdavo trasoje vos prisilietus „kovinio“ automobilio ratams. Kadangi vėjo praktiškai nebuvo, kas pusę minutės startavę visureigiai visą greičio ruožą buvo priversti dirbti išskirtinai šlykščiomis sąlygomis.
„Kartais atrodo, kad Dakaro organizatoriai tyčiojasi iš sportininkų: jiems svarbu, kad ralio žvaigždės kurtų šou, o visi kiti dalyviai suneštų renginio biudžetą. Kad ir koks smagus būtų toks greičio ruožas, leisti automobilius į trasą kas 30 sekundžių – absurdas. Prieš mus startavusį visureigį prisivijome labai greitai, tačiau aplenkti buvo žiauriai sudėtinga. Dulkių buvo tiek, kad kartais nesimatė kelkraščių. Po trijų ar keturių lenkimų supratom, kad čia tikrai neišlošim nieko, o pralošti galim viską“, – pasakojo Antanas Juknevičius.

Kaip du vandens lašai panašūs į klasikinį ralį pirmieji 170 greiti šiųmetinio Dakaro maratono kilometrai sukėlė sportininkų nepasitenkinimo šurmulio bangą. Pagrindinė to priežastis – neperregima dulkių siena, kuri saulės iškepintame dirvožemyje (vakar oro temperatūra svyravo apie 33 laipsnius) išdygdavo trasoje vos prisilietus „kovinio“ automobilio ratams. Kadangi vėjo praktiškai nebuvo, kas pusę minutės startavę visureigiai visą greičio ruožą buvo priversti dirbti išskirtinai šlykščiomis sąlygomis.
„Kartais atrodo, kad Dakaro organizatoriai tyčiojasi iš sportininkų: jiems svarbu, kad ralio žvaigždės kurtų šou, o visi kiti dalyviai suneštų renginio biudžetą. Kad ir koks smagus būtų toks greičio ruožas, leisti automobilius į trasą kas 30 sekundžių – absurdas. Prieš mus startavusį visureigį prisivijome labai greitai, tačiau aplenkti buvo žiauriai sudėtinga. Dulkių buvo tiek, kad kartais nesimatė kelkraščių. Po trijų ar keturių lenkimų supratom, kad čia tikrai neišlošim nieko, o pralošti galim viską“, – pasakojo Antanas Juknevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_2658


„Žalvario“ komandos piloto teigimu, su tokia padėtim susitaikė beveik visi vidutiniokai ir važiavo „traukinuku“ net nebandydami vienas kito lenkti – tai tiesiog pernelyg pavojinga. Tiksliau, pavojinga startuoti tokiais mažais intervalais. Padidinus juos bent jau iki minutės problemų būtų gerokai mažiau. Antai pirmosios dešimt mašinų, kurias pilotuoja gamyklinių komandų lenktynininkai, į trasą buvo leidžiamos kas 3 minutes, o antras sportininkų dešimtukas važiavo kas 2 minutes, todėl taip pat išvengė dulkių. Neatsitiktinai jie turėjo idealias sąlygas ir judėjo milžinišku tempu. Antai etapą laimėjusio Nassero Al-Attiyaha  vidutinis greitis beveik 140 km/val.
Su tokiais pat įspūdžiais pirmąją dieną baigė ir Benediktas Vanagas. „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos bolidas startavo 39, o finišą pasiekė 36.

REKLAMA

IMG_2780


„Trasa smagi, jaučiausi komfortiškai ir turėjau tikrai didžiulį greičio rezervą, tačiau juo naudotis nebuvo įmanoma dėl beviltiškai prasto matomumo. Dėl žiauraus kiekio dulkių iš trasos į oeivas išlėkėm bent tris kartus. Tą patį buvo padarę turbūt pusė prieš mus startavusių varžovų. Visa laimė, kad veiksmas vyko nepavojingose vietose. Apskritai jausmas toks, lyg turėtum bėgimo su barjerais rungtį įveikti ropomis. Pasidžiaugti galiu tik tuo, kad daug nepralošėm ir kad automobilis veikia puikiai. Tikiuosi, kad ateityje galėsim judėti pirmojo penkioliktuko tempu“, – vylėsi B. Vanagas.
Beno šturmanas Andrejus Rudnickis savo ruožtu pasidžiaugė, kad jiems nors ir nedaug, tačiau pavyko pasistūmėti į priekį.
„Priekyje mūsų bus mažiau lėtų mašinų, tačiau antrosios dienos GR specifika taip pat tokia, kad aplenkti bus labai sudėtinga“, – pastebėjo Andrejus.

REKLAMA
REKLAMA

IMG_2794


Beje, Dakaro maratone startuojančios mašinos turi perspėjimo sistemas – pavijus lėtesnį automobilį lenkimui nedėkingoje vietoje jo ekipažą galima perspėti siunčiant tam tikrą signalą. Toks varžovų komunikavimas fiksuojamas elektroninėmis sistemomis, todėl jei kažkas elgiasi iš tiesų nekorektiškai ir nepraleidžia greitesnių, teisėjai gali skirti baudą.
Debiutinis A. Juknevičiaus šturmano Edvardo Duobos darbas pirmąją lenktynių dieną nekėlė jokių rūpesčių. Kur kas sunkesnės bus pirmadienio užduotys – 518 kilometrų ilgio greičio ruožas Andų priekalnėse su nedideliu gabaliuku smėlio jūros. Be to, organizatoriai perspėjo dėl prognozuojamos itin didelės kaitros. Į trasą pajudančios mašinos privalės vežtis mažiausiai po 10 litrų vandens.

Galerija :



N40 vyrų autoklubas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų