REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Padidinto pravažumo automobiliai – iki gyvo kaulo įgrisusi žodžių kombinacija, kuri apibūdina 80% automobilių, kurie išrieda iš naujų mašinų prekybos salonų. 
Daugelio vairuotojų noras vairuoti automobilį, kuris atrodytų kaip visureigis ar bent jau turėtų aukščiau pakeltą vairuotojo sėdynę – stebina. Kita vertus, mes labai abejojame ar padidinto pravažumo automobilių populiarumas stebina labiau už Prancūzijoje įsikūrusios kompanijos kūrinius, kurie Europos vairuotojus stebino nuo pat 1980-ųjų metų.
Daugelis mažyčių kompanijų, kurių įkūrėjai jas atsidarė turėdami savo viziją ir požiūrį į automobilius, visuomet pradeda toje pačioje smėlio dėžėje – automobilių sporto dėžėje.

Padidinto pravažumo automobiliai – iki gyvo kaulo įgrisusi žodžių kombinacija, kuri apibūdina 80% automobilių, kurie išrieda iš naujų mašinų prekybos salonų. 
Daugelio vairuotojų noras vairuoti automobilį, kuris atrodytų kaip visureigis ar bent jau turėtų aukščiau pakeltą vairuotojo sėdynę – stebina. Kita vertus, mes labai abejojame ar padidinto pravažumo automobilių populiarumas stebina labiau už Prancūzijoje įsikūrusios kompanijos kūrinius, kurie Europos vairuotojus stebino nuo pat 1980-ųjų metų.
Daugelis mažyčių kompanijų, kurių įkūrėjai jas atsidarė turėdami savo viziją ir požiūrį į automobilius, visuomet pradeda toje pačioje smėlio dėžėje – automobilių sporto dėžėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Henris Dangelis – šiuo metu mažai kam žinomas žmogus buvai dažnas automaniškų vakarėlių svečias septintame dešimtmetyje. Henris Dangelis labai greitai surado didžiulį gerbėjų būrį ir nemažą klientų ratą, kurie mielai naudodavosi šio prancūzo paslaugomis.
Henris Dangelis pagal išsilavinimą buvo elektrikas, tačiau pagal pašaukimą – fantastiškas inžinierius, kuris 1967 metais pirmą kartą pristatė savo kūrybos automobilį, o tiksliau – sportinį bolidą – „Dangel Mangouste“. Itin lengvas bei elementarių formų automobilis buvo kuriamas galvojant apie „Lotus 23“ – kompaktišką, žvitrų ir daugybę pergalių iškovojusį britišką bolidą. Skirtumas tik tas, jog „Dangel Mangouste“ buvo tinkamas bendro naudojimo keliams.

REKLAMA

Dangel bolidas


Metams bėgant Henris Dangelis į pasaulį išleido dar labiau pasiutusių sportinių bolidų. Pavyzdžiui, „Mangouste“ sugebėjo evoliucionuoti į „Mangouste 812“ – versiją, kuri buvo skirta tik įvairioms žiedinių lenktynių rūšims.
Šis prancūziškas bolidas buvo varomas 1,3 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu, kuris atkeliaudavo iš „
Renault“ gamyklos. Vėliau šį motorą pakeitė pajėgesnis – 1,6 litro „R16TS“ motoras (jis taip pat buvo „Renault“ gamybos).
Henrio Dangelio eksperimentai nebuvo itin populiarūs: nuo 1968 iki 1970 metų buvo pagaminti tik 23 automobilio vienetai, tačiau tai padėjo labai tvirtus pamatus inžinieriaus reputacijai.
Aštuntame dešimtmetyje gabus specialistas pradėjo eksperimentuoti su keturių varančiųjų ratų pavara. Jis šią konfigūraciją norėjo pritaikyti „Citroën DS“ ir „Renault 19“ automobiliuose. Sukūręs keletą skirtingų prototipų Henris Dangelis nusprendė padaryti pertrauką – susikrauti reikiamą kapitalą, jog galėtų pasiekti patenkinamus rezultatus.
Nuo 1976 iki 1979 metų jis tapo oficialiu „
BBS“ ratlankių atstovu ir gamintoju. Per trejus metus Henrio įmonė išaugo iki 70 darbuotojų ir per mėnesį pagamindavo maždaug 20 000 ratlankių.

REKLAMA
REKLAMA

Peugeot visureigis


1978 metais eksperimentuoti nebijantis inžinierius pristatė savo pirmąjį, išbaigtą projektą – „Peugeot 504“ universalą su keturių varančiųjų ratų pavara. Iš esmės – tai buvo padidinto pravažumo automobilis. Skirtumas tik tas, jog „Peugeot 504“ kėbulą turėjęs universalas galėjo važiuoti bet kur ir bet kada. Vargu ar tą patį galima pasakyti apie daugelį šiuolaikinių padidinto pravažumo automobilių.
Praėjus vos vienam mėnesiui nuo „504“ universalo premjeros, Henris įkūrė naują kompaniją – „Dangel“ ir užsibrėžė tikslą gaminti automobilius su keturių varančiųjų ratų pavara.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peugeot 4x4  1


1982 metais buvo pristatytas „Peugeot 504“ pagrindu sukurtas pikapas, kuris, priklausomai nuo kliento pageidavimų, galėjo būti komplektuojamas su 2 litrų benzininiu arba 2,3 litro dyzeliniu jėgos agregatais.
Aukšta prošvaisa pasižymėję modeliai slepia vieną įdomų faktą. Priekinė „504 4x4“ universalo ir pikapo ašis buvo paimt iš „Peugeot 604“. Juokingiausia yra tai, jog „604“ galinė ašis naujame Henrio projekte tapo priekine ašimi.



Dėl keturių varančiųjų ratų sistemos pamišęs Henris 1982 metais nusprendė leistis į nuotykį ir į Paryžiaus – Dakaro ralį išleido net dvylika „Peugeot 504 4x4“ pikapų. Iš 12-os startavusių ekipažų finišą pasiekė tik vienas – 49-oje pozicijoje.

REKLAMA

Peugeot Dangel


„Dangel“ kompanijos duomenimis, iš Prancūzijoje esančios gamyklos išriedėjo net 3186 pikapo vienetai ir 1142 universalo vienetai. Keletas iš jų buvo iškeliavo į Afriką, Australiją ir Kanadą.
Palaipsniui Henris Dangelis sulaukdavo automobilių gamintojų dėmesio. Pavyzdžiui, 1984 metais „
Citroën“ užsakymu jis sukūrė „Citroën Visa“ su 6 cilindrų motoru, o vėliau aktyviai dalyvavo „Peugeot 205 GTi“ ir „309 GTi“ modelių kūrime.
„PSA“ koncerno nenorėdami iš savo rankų paleisti tokio talentingo inžinieriaus, Henriui Dangeliui ant stalo padėjo ilgalaikę bendradarbiavimo sutartį, kuri prancūzų inžinieriui leido susikoncentruoti į lengvųjų komercinių automobilių tobulinimą.
Šiuo metu „Dangel“ užsiima „Peugeot Boxer“ ar „Citroën Jumper“ automobilių tobulinimu. Jie standartinius furgonus paverčia į tuos, kurie gali labai lengvai įveikti bet kokį ruožą. Žinoma, už atitinkamą kainą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų