REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Domas Juzėnas | jdvisual.lt

Grįžtu su blevyzgomis apie Lietuvoje gyvenančių automanų projektus. Šį kartą noriu pristatyti dar vieną „Caddy“, tik šį kartą pašnekėsime apie senosios kartos atstovą, o tiksliau - Deivido garažo gyventoją, atkeliavusį iš Švedijos. 
Deividui - tai nebe pirmas Vag'as. Jo garaže jau yra gyvenęs ne vienas pirmos kartos „Volkswagen Golf“, tačiau visi ilgai neužsibūdavo. „Caddy“ atkeliavus į automano garažą, pirminis automobilio likimo planas buvo panašus. Jis neturėjo ilgai užsibūti, jis jau gyveno būsimos kelionės nuotaikomis, nes Deividas jam ieškojo naujų namų. Tačiau Deividas karts nuo karto išlėkdamas su juo pasivažinėti labai greitai su „Caddy“ susidraugavo ir pakeitė savo nuomonę. Kaip sako pats Deividas, jį sužavėjo kėbulas, jo išskirtinumas. Kuomet automano paklausiau - „Kodėl gi Caddy?“, vaikino atsakymas buvo paprastas ir nuspėjamas : „Hmmm, kodėl Caddy, galbūt todėl, kad man visada patinka išsiskirti. „Caddy“ automobilių Lietuvoje yra labai mažai. Keli yra prikelti, bet stockiniai, kiti - dar „daromi," bet neaišku, ar kažkada bus baigti, dėl dalių ir noro trūkumo. Ne taip kaip pavyzdžiui: MK1 Golf. Jų netrūksta kiekviename Show Off’e ar kokioje parodoje, visuomet sutiksi bent po 2 ar 3, o aš norėjau turėti tai, kas retai sutinkama gatvėse.”


Domas Juzėnas | jdvisual.lt

Grįžtu su blevyzgomis apie Lietuvoje gyvenančių automanų projektus. Šį kartą noriu pristatyti dar vieną „Caddy“, tik šį kartą pašnekėsime apie senosios kartos atstovą, o tiksliau - Deivido garažo gyventoją, atkeliavusį iš Švedijos. 
Deividui - tai nebe pirmas Vag'as. Jo garaže jau yra gyvenęs ne vienas pirmos kartos „Volkswagen Golf“, tačiau visi ilgai neužsibūdavo. „Caddy“ atkeliavus į automano garažą, pirminis automobilio likimo planas buvo panašus. Jis neturėjo ilgai užsibūti, jis jau gyveno būsimos kelionės nuotaikomis, nes Deividas jam ieškojo naujų namų. Tačiau Deividas karts nuo karto išlėkdamas su juo pasivažinėti labai greitai su „Caddy“ susidraugavo ir pakeitė savo nuomonę. Kaip sako pats Deividas, jį sužavėjo kėbulas, jo išskirtinumas. Kuomet automano paklausiau - „Kodėl gi Caddy?“, vaikino atsakymas buvo paprastas ir nuspėjamas : „Hmmm, kodėl Caddy, galbūt todėl, kad man visada patinka išsiskirti. „Caddy“ automobilių Lietuvoje yra labai mažai. Keli yra prikelti, bet stockiniai, kiti - dar „daromi," bet neaišku, ar kažkada bus baigti, dėl dalių ir noro trūkumo. Ne taip kaip pavyzdžiui: MK1 Golf. Jų netrūksta kiekviename Show Off’e ar kokioje parodoje, visuomet sutiksi bent po 2 ar 3, o aš norėjau turėti tai, kas retai sutinkama gatvėse.”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Ir Deividas yra visiškai teisus. Ne kiekvieną dieną Lietuvos keliuose užmatysi tokį automobilį. Atsižvelgiant į išskirtinumo faktorių, Deividas nusprendė paslikti „Caddy“ sau ir pradėti ilgą projekto konstravimo procesą. Ilgą ne dėl to, jog Deividui trūko laiko ir noro, o dėl to, jog darbų sąrašas buvo beprotiškai ilgas. Kėbulas nebuvo idealiame stovyje, dažai išblukę, trūko labai daug reikalingų detalių, variklis nuolatos perkaisdavo.
Vienas įdomesnių projekto niuansų - priekyje tūnantis motoras - 1,6 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų su karbiuratoriumi. Kaip ir priklauso, variklis buvo su savo kaprizais. Pradžioje vaikinas galvojo apie pilną motoro perrinkimą, tačiau vėliau šios idėjos buvo atsisakyta. Tačiau ką sumontuoti vietoj senutėlio 1,6? Net neabejoju, jog daugelis iš kart pasakytų, jog šiame projekte turėtų būti „VR6“ arba „R32“ modeliuose montuoti jėgos agregatai, tačiau Deividas galimybės montuoti 6 cilindrų motorą atsisakė dėl svorio balanso. Po ilgų pamąstymų ir pasvarstymų buvo pasirinktas legendinis 1,9 litro „TDI“! Standartinį? Aišku, kad ne!

REKLAMA

12


Į kėbulą variklis įlipo jau turėdamas našesnius purkštukus, didesnę turbiną ir kitas, nebe standartines detales. Deividas prasitarė, kad po viso variklio programavimo darbų tikimasi turėti 160 - 190 arklio galių. Šis rodiklis jį pilnai tenkintų - juk automobilis sveria tik apie toną!
Kai paklausiau Deivido - „Ar daug reikalų buvo perdaryti iš benzino į dyzelį“, vaikinas labai greitai atšovė - „Nėra nieko sunkaus, kai rangos dygsta iš teisingos vietos.“
Sekantis labai įdomus aspektas - kėbulo spalva. Automobilio spalva, jį nupirkus, kažkiek priminė mėtinę, tačiau tai nebuvo ta spalva, kurios norėjo Deividas. Jau projekto pradžioje jis žinojo, kad nori ryškios, mėtinės kėbulo spalvos.
„Šią spalvą pasirinkau dėl noro turėti mašiną, kuri trauktų akį ir būtų pastebima. Kuomet pradėjau norimų dažų paiešką, daugelį kartų teko atsimušti į sieną. Dauguma dažų gamintojų išgirdę, jog noriu mėtinės spalvos dažų, kišdavo mėlyną arba žalią spalvą.  Džiugu, jog šį problemą padėjo išspręsti mano draugas Tomas, kuris dirba šioje srityje ir pasakius ko noriu, labai nesunkiai pagamino norimą spalvą.“

REKLAMA
REKLAMA

15


Pažymėjus varnelę prie kėbulo spalvos, atėjo metas spręsti kitą problemą - išmetimo sistemą. Kaip sako pats Deividas, originalus vamzdis nuolatos maišėsi ir kliuvo. Pradėjus galvoti apie problemos sprendimo būdą, pirmoji į galvą šovusi mintis - „Reikia daryti išmetimą per šoną, ties automobilio viduriu“, bet į pagalbą pasikvietęs „Google“ ir pamatęs porą dailiai padarytų kaminų, automanas nusprendė kažką panašaus gaminti ir pas save.
Nenorėčiau praleisti pro akis ir dar vieno, labai malonaus akiai, akcento - medžio apdaila „Caddy“ bagažinėje.
„Daug domėjausi, ieškojau informacijos kaip įdomiau ir išskirtiniau pagaminti projektą. Radau porą tikrai gerų „Caddy“ projektų su detalėmis, kurios buvo pagamintos iš medžio. Kadangi Lietuvoje nieko panašaus nėra, nusprendžiau tapti pirmuoju, kuris turėtų štai šį netradicinį, bet labai gražų sprendimą.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

21


Puikiai skambanti idėja visuomet pareikalauja žymiai daugiau pastangų norint ją įgyvendinti. Tai patvirtina ir Deividas - „Bagažinės apdailų gamybos proceso teko paprakaituoti. Pradedant ilgais žaidimais su išmatavimais pjovimais, baigiant lako parinkimais, impregnavimais ir t.t“.
Atėjo ratų eilė. Ties šiuo punktu Deividas jaudinosi mažiausiai, tačiau pasaulyje dar nebuvo projekto, kuriame viskas būtų paprasta. Automobilį puošia „BBS RF“ ratai, kurie tokiam pačiam „Caddy“ tiko idealiai. Deividui ratai buvo sulindę į arkas, tad norint, jog jie atsistotų reikiamoje vietoje, Deividas privalėjo sumontuoti 1,5 centimetro adapterius.

REKLAMA

26


Deividas apžiūrėjęs ir išanalizavęs „Caddy“ važiuoklę suprato, jog automobilyje sumontuoti „Golf MK2“ pakabos komponentai. Problema? Iš dalies. Norint gauti „Caddy“ važiuoklę nėra taip paprasta, tad iki tol, kol ji atsiras Deivido garaže, „Caddy“ kompaniją palaikys adapteriai.
Apskritai, Deividas prie projekto praleido beveik dvejus metus. Nepaisant daugybės nervų ir keiksmažodžių, tačiau galutinis rezultatas atsipirko su kaupu. Bet ar pas automanus būna kitaip?

32


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų