REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Populiariausias kabrioletas pasaulyje - Mazda MX-5, šiemet švenčia dvidešimt penkerių metų jubiliejų. Mazda norėdama atšvęsti modelio gimtadienį, šiemet išleido keletą išskirtinių MX-5 modelio versijų, tačiau didžiausia dovana bus naujos kartos MX-5, kurį Mazda pristatys šių metų rugsėjį. 
Nors iki naujo modelio debiuto liko maždaug pusantro mėnesio, pažvelkime į turtingą MX-5 istoriją ir prisiminkime dešimt faktų, kurių galbūt dar niekur negirdėjote.

Populiariausias kabrioletas pasaulyje - Mazda MX-5, šiemet švenčia dvidešimt penkerių metų jubiliejų. Mazda norėdama atšvęsti modelio gimtadienį, šiemet išleido keletą išskirtinių MX-5 modelio versijų, tačiau didžiausia dovana bus naujos kartos MX-5, kurį Mazda pristatys šių metų rugsėjį. 
Nors iki naujo modelio debiuto liko maždaug pusantro mėnesio, pažvelkime į turtingą MX-5 istoriją ir prisiminkime dešimt faktų, kurių galbūt dar niekur negirdėjote.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

875805498


1. Už modelio gimimą atsakingas automobilių tema rašęs žurnalistas
Bobas Hallas laikomas Mazda MX-5 modelio tėvu. Būtent jis 1979 metais Mazda kompanijos atstovams parodė kompaktiško kabrioleto eskizus. Japonai susižavėję eskizais, Bobui Hallui pasiūlė nuolatinį darbą Mazda kompanijoje. Tiesa, daugelį metų Motor Trend žurnale dirbęs žurnalistas buvo atsakingas tik už automobilio dizianą.
2. Kūrimo darbai prasidėjo 1982 metais
Po to, kai Mazda į savo gretas priėmė Motor Trend žurnalistą, jam buvo įsakyta kuo greičiau sukurti būsimo kabrioleto prototipus. Bobas Hallas kartu su gausia Mazda dizainerių komanda maždaug per vienerius metus sukūrė pilnai funkcionuojantį prototipą, kuris vėliau buvo perduotas Japonijos automobilių gamintojo inžinieriams.

REKLAMA

788489225


3. Mazda sėmėsi įkvėpimo iš europietiškų mašinų
Mazda neslepia, kad kurdama pirmos kartos MX-5 sėmėsi įkvėpimo iš įvairių, šešto ir septinto dešimtmečio europietiškų automobilių. Lotus Elan, Triumph TR6, Alfa Romeo Spider. Nedaug kas žino, tačiau Mazda inžinieriai stengėsi net gi imituoti Lotus Elan variklio garsą.
4. Projektas buvo priėjęs liepto galą
Projektuodami naują modelį, kompanijos inžinieriai svarstė įvairiausias komponuotes. Iš pradžių Mazda planavo pasiūlyti priekiniais ratais varomą kabrioletą su priekyje sumontuotu motoru. Vėliau koncepcija pasikeitė į „mid-engine“ komponuotės, galiniais ratais varomą žvėriuką, tačiau visiems labiausiai patikusią koncepciją pasiūlė britai. D.Britanijoje esančio padalinio specialistai sukūrė prototipą, kuris buvo varomas galiniais ratais ir turėjo priekyje sumontuotą motorą.

REKLAMA
REKLAMA

789719001


5. Pagal pirminį planą, automobilis privalėjo turėti tik vieną variklį. 
Mazda specialiai šiam modeliui sukūrė keturių cilindrų, 1.6 litro benzininį variklį, tačiau sulaukus daugybės kritikos dėl silpno agregato, Mazda variklių gamą papildė dar vienu varikliu - 1.8 litro jėgaine, kuri labai lengvai susidraugaudavo su turbinomis.
6. MX-5 inžinieriai norėjo versijos su turbininiu varikliu
Visos modelio kartos buvo komplektuojamos su atmosferiniais varikliais. Nors antros kartos modelis buvo komplektuojamas su turbininiu motoru, tačiau jų buvo pagaminta labai mažai, vos 5428 vienetai. Nors inžinieriai primygtinai siūlė montuoti turbininius agregatus ir į vėlesnes modelio kartas, tačiau Mazda akcininkai turėjo kitokią nuomonę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

992746026


7. Mazda norėjo sukurti MX-5 kupė
Mazda inžinieriai visada norėjo, kad MX-5 būtų gaminamas ne tik su kabrioleto kėbulu, bet ir su kupė. Vis dėlto, po daugybės prototipų ir įtikinėjimų, Mazda MX-5 kupė buvo pristatytas tik 2003. Japonai norėdami palepinti modelio gerbėjus Japonijoje, pagamino tik 179 MX-5 kupė vienetus.
8. Mazda MX-5 prototipas turėjo rotorinį variklį
1994 metais, Mazda nusprendė sumontuoti RX-7 modelyje naudotą rotorinį variklį į MX-5. Mazda sukūrė tik vieną MX-5 prototipą su rotoriniu varikliu.

999062603


9. Mazda galvojo apie MX-5 elektromobilį
Dar vienas eksperimentas. Mazda norėjo MX-5 paversti elektromobiliu, kuris galėtų su pilnai įkrautomis baterijomis nuvažiuoti maždaug 100 kilometrų. Vis dėlto, net 450 kilogramų didesnis svoris privertė Mazda vadovus persigalvoti.
10. Daugiausiai MX-5 modelių buvo parduota 1990 metais
Nors MX-5 laikomas pačiu populiariausiu kabrioletu pasaulyje, tačiau patys sėkmingiausi modelio metai buvo 1990. Tai buvo patys pirmieji MX-5 prekybos metai visame pasaulyje, per kuriuos Mazda pardavė net 95.640 vienetus.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų